Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Masina electrica? Multumesc, dar ....

* * - - - 9 votes
  • Please log in to reply
9683 replies to this topic

#4285
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,859
  • Înscris: 05.07.2007

 sparkyson, on 27 ianuarie 2023 - 08:29, said:

Tot nu intelegi ca nu compara nimeni pretul masinilor cu al telefoanelor, dar nu are sens sa continui daca nu te prinzi din exemplele de mai sus.
"2007: exista telefoane inteligente scumpe si telefoane simple ieftine. 2017-2023: exista telefoane inteligente scumpe si ieftine.
2017: exista masini electrice scumpe si masini termice ieftine. 2027-2035: ..."

speram sa nu fie cazul sa ma explic.
telefoanele inteligente au acoperit mai multe nevoi de au prins la public in comparatie cu cele simple. sunt telefon, lanterna, calculator, player audio, player video, busola, gps, aparat foto, aparat video, reportofon, radio, player de jocuri, etc. sper ca esti de acord pana aici
masinile electrice in comparatie cu cele termice cum sunt? cu ce sunt mai presus fata de cele termice, ca sa se justifice trecerea? ce "stiu" sa faca in plus fata de cele termice? unde este saltul ala magnific?

#4286
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,142
  • Înscris: 11.01.2009
Paralela e doar sa explice cum se face schimbarea: cresteri mici anuale se cumuleaza in cresteri masive intr-un deceniu.
Nu sunt aceleasi motive, dar cauta tu exemplele din istorie care iti convin: calul/tractorul, motorul pe aburi/electricitatea, ziarele/internetul, telefoane/smartphones, desktop/laptop, etc.

Edited by sparkyson, 27 January 2023 - 13:19.


#4287
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
@kato1 "stiu" sa faca multe:
- se alimenteaza acasa
- din panouri fotovoltaice
- se pot utiliza ca sursa de rezerva (in limita a 3.5kwh unele)
- toata puterea disponibila instant
- liniste
- fara consumabile la revizie (un filtru de polen)
- fara cutii de viteza complicate
- fara schimburi de placute / discuri
- iarna caldura din secunda 1 sau incalzire anticipata
Suficient?

Edited by relu11051, 27 January 2023 - 13:25.


#4288
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
Liniste si treaba cu caldura e si la ice de multa vreme, inclusiv pe masini ieftine.

#4289
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 13:02, said:

Iar eu fix de premium si lux vorbeam.

Nu, acum ai adus "lux" in discutie. Ai vorbit de premium:

 _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 11:55, said:

Un suv compact premium are cost de productie de vreo 25% din pretul final, un telefon e la fel.

Porsche e luxury. Countryman (BMW X1 daca vrei) e premium.
Mai mult, de la 20% margine la "25%" din pretul final e cale foarte lunga.

 _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 13:02, said:

Porsche is generally considered to be a manufacturer with industry leading margins – estimated at 20 per cent or more of the retail price.

Edited by ro_explorer, 27 January 2023 - 13:50.


#4290
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,859
  • Înscris: 05.07.2007

 sparkyson, on 27 ianuarie 2023 - 13:19, said:

Paralela e doar sa explice cum se face schimbarea: cresteri mici anuale se cumuleaza in cresteri masive intr-un deceniu.
Nu sunt aceleasi motive, dar cauta tu exemplele din istorie care iti convin: calul/tractorul, motorul pe aburi/electricitatea, ziarele/internetul, telefoane/smartphones, desktop/laptop, etc.
schimbarea se face natural cand beneficiile sunt mai mari decat alternativa si cand este accesibila si suportabila.
@relu11051  
1. doar daca stai la casa si ai respectivele panouri
2. doar daca stai la casa (apropo si la termice ai posibilitatea sa oferi curent - invertor auto)
3. corect, insa limitat, la termice se poate sustine altfel - avantaje si dezavantaje - plusul la electrice te poate ajuta in cazul unui condus sportiv in cazul depasirilor
4. liniste am si in termica mea, e bine insonorizata. ce-i drept rar depasesc 3000 de ture ca sa fiu deranjat de motor
5. corect, insa cost mai mare de achizitie
6. vezi 5
7. vezi 6 :)
8. am incalzire in scaune si se incalzeste rapid

p.s. cutiile de viteza complicate le-am acceptat de dragul discutiei.

#4291
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007

 ro_explorer, on 27 ianuarie 2023 - 13:48, said:



Nu, acum ai adus "lux" in discutie. Ai vorbit de premium:


Porsche e luxury. Countryman (BMW X1 daca vrei) e premium.
Pt ca cifra aia de 25% e la premium, la lux e mai mare.
Partea cu “or more” n-ai ingrosat-o intentionat sau?
Trecem peste faptul ca iei un site ca adevar suprem dar eu care am acces la cifre spui ca fac speculatii.

Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 13:53.


#4292
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Stii romaneste? CIteste ce ai scris. 25% din pretul final inseamna ca restul de 75% este profit. NU E !

#4293
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
Posted Image
Liniste ... fara sa auzi nimic de la motor nu exista nici pe masini din clasa premium, fara bruscari specifice de cutie de viteza... n-am vazut automata pana acum sa nu o simti deloc niciodata.
Caldura din secunda 1 ma refer sa vina aer cald cu 30+ grade pe gurile de ventilatie din secunda 1 indiferent ca afara sunt -10 grade sau 0 grade, nu ai cum sa inlocuiesti performanta unei rezistente sau PDC cu un motor termic care trebuie sa piarda caldura prin frecare ca sa poata sa o livreze in antigel.
Am Isi ICE nou cu tot ce inseamna bloc motor din aluminiu si rezistente de incalzire si nu sufla are cald instant, sufla dar dupa 1-2 minute.

@_-livio-_ ai un exemplu de ICE in care e liniste in mers tot timpul?

@kato1 scaune incalzite si volan incalzit am si eu la ambele atat ICE cat si EV, caldura pe gurile de ventilatie sufla instant doar EV.
ce ICE ai tu si e liniste in el?
Intreb ca la cate masini am condus de toate natiile eu liniste in ICE nu am avut TOT timpul si am condus ceva la viata mea... inclusiv marci premium

#4294
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
Ce inseamna tot timpul?
Prin oras cam orice benzinara moderna e silentioasa iar la viteza de autostrada vantul si rotile acopera oricum motorul.
Partea cu caldura mi se pare la fel, electrica foloseste rezistenta la inceput pana e gata pompa de caldura, asa ca tot nu e instant.

 ro_explorer, on 27 ianuarie 2023 - 13:53, said:

Stii romaneste? CIteste ce ai scris. 25% din pretul final inseamna ca restul de 75% este profit. NU E !
Rofl bine sef, e ca tine, stie mai bine un site cum sta treaba decat mine care vad cat e bom-ul si restul de costuri.

Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 14:11.


#4295
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
_-livio-_ tot timpul inseamna de la pornire pana la viteza maxima... mergi cu o electrica si mai vorbim dupa.

#4296
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 14:04, said:

Rofl bine sef, e ca tine, stie mai bine un site cum sta treaba decat mine care vad cat e bom-ul si restul de costuri.
Ok, lumineaza-ne - ce intelegi tu prin "costuri de productie"?
Eu unul inteleg materiale + componente implicate in productie + salariile si beneficiile platite muncitorilor.

Daca te referi strict la materiale, atunci da, clar e mult mai mic pretul decat cel de la poarta fabricii. Dar PROFIT NET inseamna altceva, nu doar materiale - inseamna totalitatea costurilor implicate in productia tinichelei.

Il urmaresc mult pe mosul ala de Munro - si a spus cam acelasi lucru referitor la profitul net - e foarte mic.

#4297
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
Las-o sef asa, stii tu mai bine si gata, daca a zis gigelul ala atunci sigur asa e

 relu11051, on 27 ianuarie 2023 - 14:09, said:

_-livio-_ tot timpul inseamna de la pornire pana la viteza maxima... mergi cu o electrica si mai vorbim dupa.
Am o electrica si o benzinara, ce n-am vazut?

Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 14:17.


#4298
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
https://www.auto-mot...-seat-skoda-vw/

Quote

Porsche earned 16,305 euros with each 911, Macan or Cayenne. Volume manufacturers can't keep up. VW, for example, doesn't earn 500 euros on a Polo, Golf or Passat.


#4299
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
Articol din 2017… really?
Sigur, sigur nu s-a schimbat nimic de atunci?

Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 14:19.


#4300
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,859
  • Înscris: 05.07.2007

 relu11051, on 27 ianuarie 2023 - 13:56, said:

Posted Image
Liniste ... fara sa auzi nimic de la motor nu exista nici pe masini din clasa premium, fara bruscari specifice de cutie de viteza... n-am vazut automata pana acum sa nu o simti deloc niciodata.
Caldura din secunda 1 ma refer sa vina aer cald cu 30+ grade pe gurile de ventilatie din secunda 1 indiferent ca afara sunt -10 grade sau 0 grade, nu ai cum sa inlocuiesti performanta unei rezistente sau PDC cu un motor termic care trebuie sa piarda caldura prin frecare ca sa poata sa o livreze in antigel.
Am Isi ICE nou cu tot ce inseamna bloc motor din aluminiu si rezistente de incalzire si nu sufla are cald instant, sufla dar dupa 1-2 minute.

@_-livio-_ ai un exemplu de ICE in care e liniste in mers tot timpul?

@kato1 scaune incalzite si volan incalzit am si eu la ambele atat ICE cat si EV, caldura pe gurile de ventilatie sufla instant doar EV.
ce ICE ai tu si e liniste in el?
Intreb ca la cate masini am condus de toate natiile eu liniste in ICE nu am avut TOT timpul si am condus ceva la viata mea... inclusiv marci premium
deci din toata argumentatia a ramas linistea si caldura.  eu zic ca e bine. linistea se situeaza in valori absolut ok pentru mine, iar caldura la fund este instanta. la aer mai dureaza ce-i drept, dar pot trai linistit cu treaba asta. asa ca astea nu sunt motive reale de schimbat tehnologia, mai ales in momentele actuale.

#4301
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,142
  • Înscris: 11.01.2009
9. Masinile electrice o sa fie mai ieftine in 10 ani decat cele termice. Motivul? Progresul tehnologic, concurenta si reglementarile de mediu.

#4302
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View Postrelu11051, on 27 ianuarie 2023 - 14:09, said:

_-livio-_ tot timpul inseamna de la pornire pana la viteza maxima... mergi cu o electrica si mai vorbim dupa.

Aveti datele de la ADAC

Tesla md 3
https://www.adac.de/.../tesla-model-3/
Innengeräusch bei 130 km/h 68,1 dB(A)

Minunea tehnicii Megane 4

https://www.adac.de/...renault-megane/
Innengeräusch bei 130 km/h    67,0 dB(A)

Deci electrica e mai galagioasa ...
:D

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate