Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Masina electrica? Multumesc, dar ....
#4231
Posted 26 January 2023 - 08:48
costini, on 26 ianuarie 2023 - 01:16, said:
Calmeaza-te, ca nu-i cazul. Unde mergi in concedii de obicei? Care-i ritmul in care mergi de obicei (viteza, pauze)? Cel mai simplu e sa-ti faci singur o idee pe ABRP. Esential e sa intelegi cum functioneaza masina, apoi te vei bucura de ea. Reteaua de incarcare nu-i "jale", in mai toate zonele din tara sunt suficiente statii de incarcare, iar cele de peste 75kW incep sa fie din ce in ce mai frecvente si ele. Reteaua de incarcare o vad in aplicatiile dedicate. Trasee intregi neacoperite, fac 4000 km lunar. Pentru oras e excelenta, pentru extraurban pot lua in calcul 300 km autonomie. La 3-4 concedii pe an in strainatate, subt in pom si pomul in aer. |
#4232
Posted 26 January 2023 - 09:06
Poti sa faci si concedii insa va trebui sa planifici serios opririle plus ca se vor inmulti cazarile.
Eu nu fac mai mult de 700 de km intre cazari, asta ar insemna o incarcare intermediara presupunand ca incarc peste noapte, treaba e ca pe langa tine mai sunt si altii la coada la priza iar cele 40 de minute se pot transforma in cateva ore si ti-ai bulversat ziua. Acum, daca te lasa compania sa iti faci concediile in strainatate cu masina firmei atunci…te sacrifici ce sa faci. |
#4233
Posted 26 January 2023 - 09:26
M0su, on 26 ianuarie 2023 - 00:13, said:
Elvetia,Germania limiteaza mersul cu masinile electrice M0su, on 26 ianuarie 2023 - 00:13, said:
in Romania parcul auto electric 🤭 reprezinta 0,3%, cresterea numarului de statii de incarcare este un vis frumos. Quote
Rețeaua de stații electrice a crescut cu 75% în mai puțin de un an, iar producătorii auto așteaptă ca 15% din vânzări să fie „la priză“ Quote
România a ajuns la peste 12.800 de vehicule electrice înmatriculate și mai mult de 1.000 locații publice de încărcare. În 2021 au fost înmatriculate cu 13% mai multe EV decât în toți cei 10 ani anteriori untitled4.png 37.96K 8 downloads Stii cum vine schimbarea? Mai intai incet, apoi brusc. M0su, on 26 ianuarie 2023 - 00:13, said:
Nu mai zic de salariu mediu sau de veniturile a peste 50% din salariati ca hilar e putin spus despre toata discutia asta despre umplerea strazilor cu ev-uri. Numai de ar exista si masini electrice ieftine... Quote
Dacia Spring depășește Logan și devine cea mai vândută mașină din România în noiembrie [2021] Modelul electric Dacia a devenit cea mai bine vândută mașină din România în luna noiembrie. Spring a depășit, astfel, vânzările Logan, iar România este printre puținele țări din lume unde o mașină electrică ajunge pe primul loc. Multe masini electrice vandute inseamna si mai multe masini electrice disponibile second hand peste cativa ani. Denky2, on 26 ianuarie 2023 - 00:05, said:
Am zis sa mai destind atmosfera… ne mai auzim cand s-o mai extinde reteaua de incarcare, ca, deocamdata, e jale. Hai ca ai destins-o, nu gluma! In ultimul an am tot vazut statii noi aparand la benzinariile Petrom si Mol. Spre deosebire de economistii de forum, proprietarii de benzinarii se orienteaza in functie de evolutia pietei si, aparent, nu diesel e viitorul. Ion_Bumbu, on 26 ianuarie 2023 - 00:20, said:
cu 300Km autonomie va cam descurcati in Romania cu un pic rabdare mai ales daca sinteti in concediu. Pentru ture de mii de km deja se simte pierderea de timp. De acord cu ambele. Dar depinde si cat te poti grabi. Cand merg cu copiii, pierderea de timp este minima, pentru ca oricum opresc. In plus, ne ajuta si infrastructura cu putine autostrazi pe unde am eu treaba. |
#4234
Posted 26 January 2023 - 10:15
M0su, on 26 ianuarie 2023 - 09:06, said:
treaba e ca pe langa tine mai sunt si altii la coada la priza iar cele 40 de minute se pot transforma in cateva ore si ti-ai bulversat ziua. |
#4235
Posted 26 January 2023 - 11:34
@ sparkyson
trebuie sa recunosc ca suna frumos "12.800 de vehicule electrice înmatriculate şi mai mult de 1.000 locaţii publice de încărcare" aproximativ 12 masini la o statie de incarcare (nu am rotunjit la 13, ca poate esti superstitios). din pacate, multe statii nu sunt functionale, ori nu au functionat, ori nu mai functioneaza, din n motive. "Multe masini electrice vandute inseamna si mai multe masini electrice disponibile second hand peste cativa ani." corect. insa va fi cerere reala pentru ele? springul, ca tot a depasit loganul in vanzari, crezi ca va avea cumparatori? ca masina noua, nu are cine stie ce autonomie, crezi ca peste cativa ani, cand bateria va prezenta uzura, vor risca multi oameni sa o cumpere? problema la noi in tara este nivelul de trai, de aici si problemele de achizitie a autoturismelor noi, indiferent ca sunt termice sau alectrice. ca una este sa ai in tara parc auto cu norme de poluare 6 si respectate (ma refer la gaurire filtru, etc) si alta treaba cu ce avem acum. apropo, daca itp-ul si-ar face treaba, problema afumatorilor blamate (pe buna dreptate) nu ar exista. "Spre deosebire de economistii de forum, proprietarii de benzinarii se orienteaza in functie de evolutia pietei si, aparent, nu diesel e viitorul." diesel este prezentul. aparitia statiilor de incarcare electrice, o salut, asa cum am salutat aparitia tancurilor GPL. nimeni nu-si inchipuia ca GPL-ul va insemna viitorul (exclusiv), insa acoperea o nevoie si benzinariile au speculat asta. in viitor poate voi saluta introducerea hidrogenului ca alternativa la electric. tehnologia evolueaza, pe viitor cine stie ce solutii pot fi gasite si implementate? momentan, un parc auto electrificat total este o utopie. Edited by kato1, 26 January 2023 - 11:34. |
#4236
Posted 26 January 2023 - 11:56
ro_explorer, on 26 ianuarie 2023 - 08:24, said:
Cca 12—13 Kw pentru o masina ca Model 3, pe drum drept, asfalt fin, roti umflate corespunzător, capacele aerodinamice instalate, cca 20-25 grade. Sa inteleg ca dumneavoastra mergeti calare pe motor doar cu rotile umflate la 4 bari ca restul de 4-5kW din acei 17kW masurati de dumneavoastra se pierd in caldura? pai cum asa? are ansamblul Tesla randament de 70-76% ??? kolfleading, on 26 ianuarie 2023 - 07:15, said:
Ai intrebat de puterea la motor. Am spus 13 kW pentru motor. Nici pomeneala ce spui tu acolo. Tu ai calculat si ti-a iesit 25 kW doar pentru motor, asa ca e evident cine nu stie sa calculeze. Uitati marele "calcul" de putere: Ion_Bumbu, on 04 iulie 2022 - 20:55, said:
Hmmm, dupa astia consumati intre 15KWh/100Km si 23KWh/100Km, sa iasa calculul usor luam 20KWh/100Km asta inseamna cam 38lei, cu 5 lei E, la consum cu vechiul pret foarte multe ICE ar iesi mai bine, cu noul pret doar ceva Diesele micute. https://www.tesla.co...on-energy-label Deci asa, incet, incet se aduce si Km parcurs de electrice cam la acelasi pret cu ICE, asa cum au facut la Diesele, motorina in anii 90 era jumatate din pretul benzinei... Si de unde vine eroarea cea MARE a CALCULULUI ! https://forum.softpe...8#entry29175969 Faceti un calcul simplu si aflati ca pentru a merge cu 200Km/h o ora intreaga, adica 200Km este nevoie de 100.22KWh, deci am gresit in estimare, are aerodinamica mai proasta si nu consuma la 100Km/h 20KW ci 25Kw. Deci in mintea unora este calcul desi am spus clar ce este, o estimare, nici macar n-am spus "calcul in goana calului", ala este mai aproape de realitate deoarece pornim de la date reale. In fapt ce sa ma astept de la colegii care au astfel de revelatii: kolfleading, on 24 ianuarie 2023 - 21:19, said:
Azi m-a mai lovit o revelatie. Am facut niste teste cu temperatura tur fixa, pentru a vedea cum reactioneaza casa. Si tot dadea in cicluri scurte cu 30 C pe tur ... si nu intelegeam de ce, ca mai devreme a mers...pana mi-a picat fisa: puterea minima depinde de temperatura exterioara. Si uite asa a aparut revelatia estimare = calcul! Sau si mai bine daca urmam logica raspunsului " am gresit in estimare" : estimarea estimarii = calcul, asta da revelatie! P.S. grija mare cu revelatiile ca va tot lovesc sparkyson, on 26 ianuarie 2023 - 09:26, said:
Multe masini electrice vandute inseamna si mai multe masini electrice disponibile second hand peste cativa ani. Aici: https://data.gov.ro/...rc-auto-romania datele pina in 2021, datele din 2022 cica pina in martie 2023 vor fi actuale. Edited by Ion_Bumbu, 26 January 2023 - 11:47. |
#4237
Posted 26 January 2023 - 12:19
Ion_Bumbu, on 26 ianuarie 2023 - 11:56, said:
Sa inteleg ca dumneavoastra mergeti calare pe motor doar cu rotile umflate la 4 bari ca restul de 4-5kW din acei 17kW masurati de dumneavoastra se pierd in caldura? pai cum asa? are ansamblul Tesla randament de 70-76% ??? Uite, asa, random, cam cum se utilizează energia în trafic real, conditii de frig, trafic, drum ușor in rampa (diferența de cca +50m in 10km). De asta din punctul meu de vedere media generala în condiții reale e relevanta, restul testelor având rol de benchmark, atât. Aici era un deal de exemplu, așadar consumul e un pic mare ptr 100km/h dar apoi a venit vale și trafic mai lent. Screen_Recording_20230126_084358.mp4 7.12MB 1 downloads Pe drum drept și mers constant e cam asa.... Screenshot_20230126_083646.jpg 57.27K 17 downloads Screenshot_20230126_083651.jpg 57.8K 16 downloads Edited by ro_explorer, 26 January 2023 - 12:29. |
#4238
Posted 26 January 2023 - 12:27
Ion_Bumbu, on 26 ianuarie 2023 - 11:56, said:
Si uite asa a aparut revelatia estimare = calcul! Adevarata problema este ca ai vorbit de puterea la motor si ti-a iesit cumva, calcul, estimare, cum vrei tu sa spui, 25 kW. Iar in realitate este cam jumatate din cat ai pus tu acolo. |
#4239
Posted 26 January 2023 - 12:30
sparkyson, on 26 ianuarie 2023 - 09:26, said: Eh, gasesc ei solutii. Nu sunt Romania unde exista cate o problema pentru fiecare solutie. Intre timp, in lumea reala: untitled4.png Stii cum vine schimbarea? Mai intai incet, apoi brusc. Numai de ar exista si masini electrice ieftine... Multe masini electrice vandute inseamna si mai multe masini electrice disponibile second hand peste cativa ani. Hai ca ai destins-o, nu gluma! In ultimul an am tot vazut statii noi aparand la benzinariile Petrom si Mol. Spre deosebire de economistii de forum, proprietarii de benzinarii se orienteaza in functie de evolutia pietei si, aparent, nu diesel e viitorul. De acord cu ambele. Dar depinde si cat te poti grabi. Cand merg cu copiii, pierderea de timp este minima, pentru ca oricum opresc. In plus, ne ajuta si infrastructura cu putine autostrazi pe unde am eu treaba. Pot sa fie de 5 ori mai mare numarul ala de electrice ca nici la 2% nu ajung . Alta prosteala, masina electrica ieftina, pai aia e masina ? Sa ce cu ea mai exact !? Ce face o familie cu 2 copii care detine o compacta, o vinde si isi ia un spring . Babaieti , treziti-va la realitate ca in lumea reala lucrurile stau altfel ! Uadafac, mie nu imi ajung 500 de litri de portbagaj cand merg la cumparaturi si tu recomanzi o masina care are un sfert de portbagaj ! Ieftina zici ? Ce pret de lista are !? |
#4240
Posted 26 January 2023 - 12:50
Ion_Bumbu, on 26 ianuarie 2023 - 11:56, said:
In fapt ce sa ma astept de la colegii care au astfel de revelatii: kolfleading, on 24 ianuarie 2023 - 21:19, said:
Azi m-a mai lovit o revelatie. Am facut niste teste cu temperatura tur fixa, pentru a vedea cum reactioneaza casa. Si tot dadea in cicluri scurte cu 30 C pe tur ... si nu intelegeam de ce, ca mai devreme a mers...pana mi-a picat fisa: puterea minima depinde de temperatura exterioara. Pompa de caldura poate modula, isi poate reduce puterea termica, dar numai pana la o anumita limita inferioara. Daca imobilul nu poate prelua toata aceasta puterere termica minima, atunci pompa de caldura se opreste si incepe sa functioneze in cicluri scurte on-off (cu eficienta mai scazuta). Acum partea interesanta: in jur de 7 gr. C, puterea minima livrabila CRESTE odata cu SCADEREA temperaturii exterioare. Vedeti zona incercuita cu negru in poza atasata. Este interesant din 2 motive:
Attached FilesEdited by kolfleading, 26 January 2023 - 12:58. |
#4241
Posted 26 January 2023 - 13:08
ro_explorer, on 26 ianuarie 2023 - 12:19, said:
Razi ca deșteptul. Rid pentru ca viata bate filmul, fix ca in conditiile reale prezentate de dumneavoastra sau in valorile de consum date ce constructori la ICE-uri. Asa v-am dat exemplul cu p masina de 2T+ si consum sub 7l/100km in conditii in care im mod normal lua 9-9,5l/100km. Asta e in viata reala. kolfleading, on 26 ianuarie 2023 - 12:27, said:
Adevarata problema este ca ai vorbit de puterea la motor si ti-a iesit cumva, calcul, estimare, cum vrei tu sa spui, 25 kW. Adevarata problema? Revelatia revelatiei este ca estimarea estimarii este calcul si = 25kWh. Am scris clar de tot acolo ESTIMARE, clar, mare si tot ce trebuie nu calcul. Mai incercati poate va mai loveste o revelatie ca asta cu 25kWh deja este fixatie nu revelatie! |
#4243
Posted 26 January 2023 - 13:49
#4244
Posted 26 January 2023 - 13:58
#4245
Posted 26 January 2023 - 14:11
M0su, on 26 ianuarie 2023 - 12:30, said:
Pot sa fie de 5 ori mai mare numarul ala de electrice ca nici la 2% nu ajung . S-a mai ras in trecut si de alte categorii. In retrospectiva pare evidenta evolutia, dar atunci era orice altceva. Chestia cu cresterea geometrica e ca e mai bine sa o ai decat sa nu o ai. smartphones-vs-pcs.jpg 127.54K 19 downloads |
#4246
Posted 26 January 2023 - 14:40
sper ca esti constient ca nu suporta comparatie exemplul cu pc-ul, din mai multe motive, unul ar fi costul de achizitie. in al doilea rand, cresterea vanzarilor de mobile a fost generata natural de piata si a fost accesibila si suportabila, chestie care nu se poate aplica vanzarilor de masini electrice.
|
#4247
Posted 26 January 2023 - 14:46
ro_explorer, on 26 ianuarie 2023 - 13:10, said:
O estimare cu eroare de 100% e fără valoare. Estimarea chiar asa eronata are valoarea ei, nu te loveste revelatia daca o ai facuta. De ce, simplu, momentan estimez consumul de energie al casei, cum, destul de simplu, citesc datele de consum de gaz zilnic la aceeasi ora si in functie de temperaturile exterioare pe care le gasesc in arhivele meteo pot estima virfurile cit de cit si necesarul termic. Una este sa iei o centrala de 16kWh si alta este sa fie suficienta una de 8kWh insa pentru asta ... trebuie estimare. kolfleading, on 26 ianuarie 2023 - 12:50, said: Cunoscand aceste informatii, va las pe voi sa judecati cu ce intentii a adus Ion_Bumbu citatul meu pe acest topic de pe topicul despre Pompe de Caldura. Intentia a fost una simpla, sa arat doar care este nivelul de competenta tehnica pe care o aveti, adica revelatia si fixatia, adica exact ce doriti dumneavoastra sa demonstrati cu 25kWh, repetat cu obstinatie. La nivelul de cunostiinte tehnice pe care le pretindeti ar acea manifestare era ceva banal. Este echivalentul unui radiator cu tranzistor de putere pe el, ala disipa o anumita putere, daca ii ceri mai multa se incinge tranzistorul si ori se arde ori intra in functiune protectia termica de pe radiator, bimetal, exact ca termostatul unei CT, puterea disipata este sub valoarea maxima, va merge continuu montajul. Grea problema, grea dilema. Astia sintem cu astia combatem! Edited by Ion_Bumbu, 26 January 2023 - 14:59. |
#4248
Posted 26 January 2023 - 14:55
Ion_Bumbu, on 26 ianuarie 2023 - 13:08, said:
Revelatia revelatiei este ca estimarea estimarii este calcul si = 25kWh Dar si daca ar consuma 25 kWh (eventual la vreun SUV mai mare/greu/cu aerodinamica proasta), tot ar fi doar 17.5 lei, adica 2.65 litri de benzina. Edited by utopium, 26 January 2023 - 14:56. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users