Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Masina electrica? Multumesc, dar ....

* * - - - 9 votes
  • Please log in to reply
9420 replies to this topic

#217
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,236
  • Înscris: 07.02.2017
O postare culeasa de pe internet.
,,Am vazut un „trip test” intre Bucuresti si Rijeka cu un Ford Mustang e-Mach. Il gasiti usor pe You Tube.
Modelul e o masina de 60.000 de euro. O iei cu 47.000 cu toate voucherele (Rabla, Rabla+ si un discount). Avand baterii foarte mari si foarte grele, suspensia e foarte dura. „Amortizarea e de nota 5 din 10”, spune unul din autorii vlogului.
Suspensiile tari sunt valabile pentru toate electricele. Altfel ar iesi in decor la viraje.
Dar dincolo de asta, un drum cu masina electrica a durat 30 de ore (atentie, doar ore pe traseu, fara doua nopti de somn). Intre Bucuresti si Rijeka (Croatia) sunt 1.150 km, ii faci in 13 ore prin Serbia, cu o masina termica.
Dar autorii testului au ocolit prin Budapesta, ca sa aiba statii de alimentare ultracharge. Au ocolit vreo 250 km. Pe portiuni lungi au mers cu viteza redusa ca sa economiseasca energia din baterii. Au stat ore intregi ca sa alimenteze masina.
Si cireasa de pe tort: toata energia consumata a costat 1.000 de lei, incarcarea facandu-se intr-o retea europeana de statii pentru masini electrice.
Mai scump decat benzina la o masina cu consum de 8%. 1.150 km ar fi costat doar 750 de lei.
O masina electrica de 60.000 de euro ar trebui sa fie de lung-parcurs. Dar impune cu totul alt stil de viata. Sa faci 3 zile in loc de 13 ore pentru 1.000 km e de neconceput pentru cei mai multi soferi.
Un drum Iași-Glasgow il faci in 9 zile. E o reintoarcere la calatoriile corabiilor cu panze. Fara poluare.
In sine, e-Mach e o masina grozava, un mix extraordinar intre electrice, cu o viteza de varf exploziva si o autonomie in oras de 500 km (vara). Dar nu despre model e vorba.
Discutia este daca dai 60.000 sau 80.000 de euro pe o masina electrica pe care n-o poti folosi in calatorii lungi, ci doar pentru oras. Daca pentru utilizare urbana n-ar fi suficienta o electrica de 14.000 de euro.
Apare o neconcordanta cam dura intre asteptari si situatia reala. Intre trend si necesitate. La 38 km medie orara ti se cam apleaca de calatorit. Poti spune ca exista avioane pentru calatorii lungi, dar atunci de ce mai e nevoie de autoturisme de 60.000 de euro exclusiv pentru oras? Ce facem cu placerea condusului si a calatoriilor pe cont propriu?
Evolutia electrica mi se pare lipsita de simt practic si va urma o prabusire dupa ce ne cade masca ipocriziei. Nu poti cere 70.000 de euro pe un model electric care iti asigura media orara a unui faeton tras de cai. Care e tot ecologic. Vindeti electrice la 10.000 de euro si rezolvam problema."

#218
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

... o viteza de varf exploziva
180 km/h numai "explozivă" nu e!

#219
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 30.01.2008
Autorul uita (sau omite) cateva aspecte.

Mach-e nu e o masina "de familie". E o troscoleta de fitza, stil PemFe IcsTrei. Ca o masina de fitza ofera raport pret-calitate slab, nu e ceva socant.
Fiind o masina de fitza, Mach-e nu e practica. E mare, grea (2,2 tone) ceea ce compromite consumul.
In plus, varianta de varf e o capcana; cine vrea autonomie trebuie sa cumpere varianta imediat sub cea de varf, cu bateria marita, dar un singur motor.
Sau sa cumpere un supozitor aerodinamic clasic, gen ID.3 cu bateria de 77 kWh (probabil ar fi iesit si mai ieftin).
Alt detaliu: Renovatio sunt o mizerie de retea, cu o mizerie de pret/kWh. Dar, probabil, ei pe asta se bazeaza: faptul ca e un singur abonament valabil peste tot. Comoditatea se taxeaza extra.

#220
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

O postare culeasa de pe internet.
,,Am vazut un „trip test”
Eu am făcut mai multe "trip teste" de mii de km.... nu a fost deloc ca ce a văzut respectivul.

#221
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
A venit prietenul baietilor din Germania cu o Tesla, a facut cam 18h cu un pret de cost de aprox  50E.
Ma rog, ai mei pe benzina il fac in aprox 10-11h, timpul in functie de vama mai ales.

#222
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,971
  • Înscris: 01.03.2013

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

O postare culeasa de pe internet.
Sa stii ca informatiile de acolo sunt gresite. Click-bait pentru prins gushteri care nu verifica si cred tot ce citesc.

#223
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
Sunt drumuri și localități în Europa cu multe stații de încărcare, unde rețeaua electrică e deja bine pusă la punct, dar dacă vrei să cauți cu tot dinadinsul găsești trasee cu stații de încărcare puține și unde încărcarea rapidă să fie scumpă. Tipii care au pus postarea pe net au găsit o mașină nu prea eficientă (în comparație cu altele) și au ales un traseu mai dificil din punct de vedere al stațiilor de încărcare, au căutat cazul cel mai defavorabil. Asta nu înseamnă că pe alte trasee sau în alte zone o mașină electrică nu poate fi mult mai avantajoasă decât una termică, iar aici experiența colegului de forum ro-explorer e foarte utilă. El circulă însă într-o zonă unde există deja o rețea eficientă de stații de încărcare, iar modul de dezvoltare a transportului electric de acolo poate constitui un model și pentru alte zone.

#224
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View PostIon_Bumbu, on 21 iunie 2022 - 11:16, said:

A venit prietenul baietilor din Germania cu o Tesla, a facut cam 18h cu un pret de cost de aprox  50E.
Ma rog, ai mei pe benzina il fac in aprox 10-11h, timpul in functie de vama mai ales.
E mare Germania...nici Romania nu-i mica
Pc plecare - pc sosire

Buhnici in doru lelii a facut vreo 19 ore Bucuresti-Viena

#225
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Presupunând că e vorba despre road-tripul celor de la superspeed, cam la caterincă făcut.

#226
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View PostOctavian___, on 21 iunie 2022 - 16:57, said:

E mare Germania...nici Romania nu-i mica
Pc plecare - pc sosire

Buhnici in doru lelii a facut vreo 19 ore Bucuresti-Viena
Nu poate sa faca intr-un interval atat de scurt cum zice el

#227
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010

View PostOctavian___, on 21 iunie 2022 - 16:57, said:

E mare Germania...nici Romania nu-i mica
Pc plecare - pc sosire

Buhnici in doru lelii a facut vreo 19 ore Bucuresti-Viena

Stuttgart-Timisoara.

#228
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 18.05.2019

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

O postare culeasa de pe internet.
,,Am vazut un „trip test” intre Bucuresti si Rijeka cu un Ford Mustang e-Mach. Il gasiti usor pe You Tube.
Modelul e o masina de 60.000 de euro. O iei cu 47.000 cu toate voucherele (Rabla, Rabla+ si un discount). Avand baterii foarte mari si foarte grele, suspensia e foarte dura. „Amortizarea e de nota 5 din 10”, spune unul din autorii vlogului.
Suspensiile tari sunt valabile pentru toate electricele. Altfel ar iesi in decor la viraje.
Am EV si suspensiile nu sunt tari deloc - deh, "Citroenisme". Sunt masini si masini, fiecare cu particularitatile ei, doar pentru ca acel MachE li s-a parut "ferm" nu inseamna ca asa sunt si toate celelalte.

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

Dar dincolo de asta, un drum cu masina electrica a durat 30 de ore (atentie, doar ore pe traseu, fara doua nopti de somn). Intre Bucuresti si Rijeka (Croatia) sunt 1.150 km, ii faci in 13 ore prin Serbia, cu o masina termica.
Exista o aplicatie, ii zice "a better route planner" (pe scurt ABRP), te poti juca si tu cu ea gratuit la https://abetterrouteplanner.com/
In felul asta iti poti forma o parere independenta de "povestile culese de pe internet" si poti vedea cu ochii tai cat trebuie incarcat si unde, precum si cat faci de la A la B cu tot cu pauze de reincarcare.

Cu EV-ul meu (de 29k eur):
* Via Ungaria: 20h total, dintre care 14h de condus si ~6h reincarcari. Personal, la 14h de condus opresc minim o noapte sa dorm pe undeva, deci doua zile de condus 7h. In fiecare zi m-as opri macar o data pentru o masa mai normala (sa zicem un pranz). Deci, din cele 6h de reincarcari, mai raman efectiv vreo 3-4h extra (o reincarcare e cand dorm, inca doua in timpul meselor, toate cele trei opriri fiind facute si in mod normal cu o termica). Overall, cam 3h in plus la un drum de 14h cu EV-ul. Consum total ~320kWh, la un pret mediu de maxim 0.5eur/kWh (probabil iese lejer pe la 0.35, dar nu insist).
* Via Serbia: 13h16min de condus, 5h reincarcari. Aceleasi calcule privind opririle, deci vreo 2-3h extra cu EV-ul. Aprox 270kWh, acelasi pret mediu.

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

Si cireasa de pe tort: toata energia consumata a costat 1.000 de lei, incarcarea facandu-se intr-o retea europeana de statii pentru masini electrice.
Mai scump decat benzina la o masina cu consum de 8%. 1.150 km ar fi costat doar 750 de lei.
Nu cred ca scoti 8l/100km consum mediu cu 130kmph pe autostrada, cu un crossover / cum vrei sa-i zici precum MachE sau C4-ul meu. Dar, ma rog, sa zicem ca se poate (nu vreau sa intru in polemica asta acum). 8l/100km si 1150km inseamna 92l de combustibil. Nu mai costa 750lei de cateva luni de zile Posted Image.Ajungi linistit aproape de 2 eur/litru pe-afara, pe autostrada pe-afara. Hai sa zicem, cu marinimie, 9.25RON/l => 850RON total vs. ~675RON la EV, pentru ruta prin Serbia.

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

O masina electrica de 60.000 de euro ar trebui sa fie de lung-parcurs. Dar impune cu totul alt stil de viata. Sa faci 3 zile in loc de 13 ore pentru 1.000 km e de neconceput pentru cei mai multi soferi.
Cu un MachE 2022, RWD long range, faci drumul despre care vorbesti cu 2.5h mai incet. Presupunand ca mergi continuu (fara sa te culci) si iei doua pauze mai lungi chiar si cu o termica, timpul overall e aproximativ acelasi. Prin Serbia.


Eu zic sa nu mai inghiti pe nemestecate tot ce scriu diversi "jurnalisti" de presa auto si sa incerci singur. Daca nu un test-drive prelungit, macar sa te joci cu aplicatii bazate pe date din lumea reala - iti ofera o imagine foarte apropiata de realitate si vei descoperi singur ca realitatea e mult, mult mai putin dramatica decat vor "profesionistii" sa arate.

#229
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,971
  • Înscris: 01.03.2013

View Postmax_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:

Sa faci 3 zile in loc de 13 ore pentru 1.000 km
Am facut Timisoara - Bucuresti - Timisoara (1100 Km) intr-o singura zi, cu 4 pauze de incarcare de aprox. 45 de minute fiecare.
  • la prima pauza am luat micul dejun la Deva
  • la a doua pauza am mancat pranzul la un restaurant din statiunea Calimanesti
  • la a treia pauza am mancat cina in Rm. Valcea
  • la a patra pauza am dormit pentru ca altfel n-as fi rezistat sa conduc pana la Timisoara
A asteptat masina dupa mine sa-mi termin mancarea, n-am stat eu dupa masina la incarcare.

#230
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Cine are timp merge asa, eu am facut Timisoara Bucuresti si retur in aceeasi zi ca a trebuit, 2 alimentari si a doua zi la munca cu rezervorul plin.

#231
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Si v-au dat premiu din banii de diurna? Sunteti de la smurd si nu v-au dat elicopter picant?

#232
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 18.05.2019
Cine n-are timp ia avionul (50e cu Ryan dus-intors, 1h in fiecare directie). Sau trenul si lucreaza / doarme in orele alea. Mersul cu masina Buc - Tm - Buc e orice, numai eficient dpdv al timpului nu. Indiferent de masina.

Edited by costini, 21 June 2022 - 21:48.


#233
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
E doar chin. Ai din sud-est incearca sa-si justifice deplasarea pana in vest luand stampile de la cunoscuti si la dus si la intors, pe traseu. Sa iei avionul e aroganta. Adica, nu esti in stare sa conduci, pana te ia dracu'?

#234
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
O fi bine, o fi rau ?

Attached File  Screenshot 2022-06-21 221009.jpg   605.29K   69 downloads

Asta e traseul pe care il voi face peste cateva saptamani, asa, ca "roadtrip" de concediu. Am sa va zic cum a decurs.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate