Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masina electrica? Multumesc, dar ....
Last Updated: Mar 28 2024 16:59, Started by
Ghita_Bizonu
, Aug 16 2020 15:19
·
59
#217
Posted 21 June 2022 - 09:29
O postare culeasa de pe internet.
,,Am vazut un „trip test” intre Bucuresti si Rijeka cu un Ford Mustang e-Mach. Il gasiti usor pe You Tube. Modelul e o masina de 60.000 de euro. O iei cu 47.000 cu toate voucherele (Rabla, Rabla+ si un discount). Avand baterii foarte mari si foarte grele, suspensia e foarte dura. „Amortizarea e de nota 5 din 10”, spune unul din autorii vlogului. Suspensiile tari sunt valabile pentru toate electricele. Altfel ar iesi in decor la viraje. Dar dincolo de asta, un drum cu masina electrica a durat 30 de ore (atentie, doar ore pe traseu, fara doua nopti de somn). Intre Bucuresti si Rijeka (Croatia) sunt 1.150 km, ii faci in 13 ore prin Serbia, cu o masina termica. Dar autorii testului au ocolit prin Budapesta, ca sa aiba statii de alimentare ultracharge. Au ocolit vreo 250 km. Pe portiuni lungi au mers cu viteza redusa ca sa economiseasca energia din baterii. Au stat ore intregi ca sa alimenteze masina. Si cireasa de pe tort: toata energia consumata a costat 1.000 de lei, incarcarea facandu-se intr-o retea europeana de statii pentru masini electrice. Mai scump decat benzina la o masina cu consum de 8%. 1.150 km ar fi costat doar 750 de lei. O masina electrica de 60.000 de euro ar trebui sa fie de lung-parcurs. Dar impune cu totul alt stil de viata. Sa faci 3 zile in loc de 13 ore pentru 1.000 km e de neconceput pentru cei mai multi soferi. Un drum Iași-Glasgow il faci in 9 zile. E o reintoarcere la calatoriile corabiilor cu panze. Fara poluare. In sine, e-Mach e o masina grozava, un mix extraordinar intre electrice, cu o viteza de varf exploziva si o autonomie in oras de 500 km (vara). Dar nu despre model e vorba. Discutia este daca dai 60.000 sau 80.000 de euro pe o masina electrica pe care n-o poti folosi in calatorii lungi, ci doar pentru oras. Daca pentru utilizare urbana n-ar fi suficienta o electrica de 14.000 de euro. Apare o neconcordanta cam dura intre asteptari si situatia reala. Intre trend si necesitate. La 38 km medie orara ti se cam apleaca de calatorit. Poti spune ca exista avioane pentru calatorii lungi, dar atunci de ce mai e nevoie de autoturisme de 60.000 de euro exclusiv pentru oras? Ce facem cu placerea condusului si a calatoriilor pe cont propriu? Evolutia electrica mi se pare lipsita de simt practic si va urma o prabusire dupa ce ne cade masca ipocriziei. Nu poti cere 70.000 de euro pe un model electric care iti asigura media orara a unui faeton tras de cai. Care e tot ecologic. Vindeti electrice la 10.000 de euro si rezolvam problema." |
#218
Posted 21 June 2022 - 09:51
#219
Posted 21 June 2022 - 10:45
Autorul uita (sau omite) cateva aspecte.
Mach-e nu e o masina "de familie". E o troscoleta de fitza, stil PemFe IcsTrei. Ca o masina de fitza ofera raport pret-calitate slab, nu e ceva socant. Fiind o masina de fitza, Mach-e nu e practica. E mare, grea (2,2 tone) ceea ce compromite consumul. In plus, varianta de varf e o capcana; cine vrea autonomie trebuie sa cumpere varianta imediat sub cea de varf, cu bateria marita, dar un singur motor. Sau sa cumpere un supozitor aerodinamic clasic, gen ID.3 cu bateria de 77 kWh (probabil ar fi iesit si mai ieftin). Alt detaliu: Renovatio sunt o mizerie de retea, cu o mizerie de pret/kWh. Dar, probabil, ei pe asta se bazeaza: faptul ca e un singur abonament valabil peste tot. Comoditatea se taxeaza extra. |
#220
Posted 21 June 2022 - 11:13
#222
Posted 21 June 2022 - 11:38
#223
Posted 21 June 2022 - 16:17
Sunt drumuri și localități în Europa cu multe stații de încărcare, unde rețeaua electrică e deja bine pusă la punct, dar dacă vrei să cauți cu tot dinadinsul găsești trasee cu stații de încărcare puține și unde încărcarea rapidă să fie scumpă. Tipii care au pus postarea pe net au găsit o mașină nu prea eficientă (în comparație cu altele) și au ales un traseu mai dificil din punct de vedere al stațiilor de încărcare, au căutat cazul cel mai defavorabil. Asta nu înseamnă că pe alte trasee sau în alte zone o mașină electrică nu poate fi mult mai avantajoasă decât una termică, iar aici experiența colegului de forum ro-explorer e foarte utilă. El circulă însă într-o zonă unde există deja o rețea eficientă de stații de încărcare, iar modul de dezvoltare a transportului electric de acolo poate constitui un model și pentru alte zone.
|
#224
Posted 21 June 2022 - 16:57
Ion_Bumbu, on 21 iunie 2022 - 11:16, said:
A venit prietenul baietilor din Germania cu o Tesla, a facut cam 18h cu un pret de cost de aprox 50E. Ma rog, ai mei pe benzina il fac in aprox 10-11h, timpul in functie de vama mai ales. Pc plecare - pc sosire Buhnici in doru lelii a facut vreo 19 ore Bucuresti-Viena |
#225
Posted 21 June 2022 - 17:06
Presupunând că e vorba despre road-tripul celor de la superspeed, cam la caterincă făcut.
|
#226
Posted 21 June 2022 - 17:39
#227
Posted 21 June 2022 - 18:05
#228
Posted 21 June 2022 - 18:12
max_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:
O postare culeasa de pe internet. ,,Am vazut un „trip test” intre Bucuresti si Rijeka cu un Ford Mustang e-Mach. Il gasiti usor pe You Tube. Modelul e o masina de 60.000 de euro. O iei cu 47.000 cu toate voucherele (Rabla, Rabla+ si un discount). Avand baterii foarte mari si foarte grele, suspensia e foarte dura. „Amortizarea e de nota 5 din 10”, spune unul din autorii vlogului. Suspensiile tari sunt valabile pentru toate electricele. Altfel ar iesi in decor la viraje. max_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:
Dar dincolo de asta, un drum cu masina electrica a durat 30 de ore (atentie, doar ore pe traseu, fara doua nopti de somn). Intre Bucuresti si Rijeka (Croatia) sunt 1.150 km, ii faci in 13 ore prin Serbia, cu o masina termica. In felul asta iti poti forma o parere independenta de "povestile culese de pe internet" si poti vedea cu ochii tai cat trebuie incarcat si unde, precum si cat faci de la A la B cu tot cu pauze de reincarcare. Cu EV-ul meu (de 29k eur): * Via Ungaria: 20h total, dintre care 14h de condus si ~6h reincarcari. Personal, la 14h de condus opresc minim o noapte sa dorm pe undeva, deci doua zile de condus 7h. In fiecare zi m-as opri macar o data pentru o masa mai normala (sa zicem un pranz). Deci, din cele 6h de reincarcari, mai raman efectiv vreo 3-4h extra (o reincarcare e cand dorm, inca doua in timpul meselor, toate cele trei opriri fiind facute si in mod normal cu o termica). Overall, cam 3h in plus la un drum de 14h cu EV-ul. Consum total ~320kWh, la un pret mediu de maxim 0.5eur/kWh (probabil iese lejer pe la 0.35, dar nu insist). * Via Serbia: 13h16min de condus, 5h reincarcari. Aceleasi calcule privind opririle, deci vreo 2-3h extra cu EV-ul. Aprox 270kWh, acelasi pret mediu. max_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:
Si cireasa de pe tort: toata energia consumata a costat 1.000 de lei, incarcarea facandu-se intr-o retea europeana de statii pentru masini electrice. Mai scump decat benzina la o masina cu consum de 8%. 1.150 km ar fi costat doar 750 de lei. max_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:
O masina electrica de 60.000 de euro ar trebui sa fie de lung-parcurs. Dar impune cu totul alt stil de viata. Sa faci 3 zile in loc de 13 ore pentru 1.000 km e de neconceput pentru cei mai multi soferi. Eu zic sa nu mai inghiti pe nemestecate tot ce scriu diversi "jurnalisti" de presa auto si sa incerci singur. Daca nu un test-drive prelungit, macar sa te joci cu aplicatii bazate pe date din lumea reala - iti ofera o imagine foarte apropiata de realitate si vei descoperi singur ca realitatea e mult, mult mai putin dramatica decat vor "profesionistii" sa arate. |
#229
Posted 21 June 2022 - 19:30
max_01, on 21 iunie 2022 - 09:29, said:
Sa faci 3 zile in loc de 13 ore pentru 1.000 km
|
#230
Posted 21 June 2022 - 20:26
Cine are timp merge asa, eu am facut Timisoara Bucuresti si retur in aceeasi zi ca a trebuit, 2 alimentari si a doua zi la munca cu rezervorul plin.
|
#231
Posted 21 June 2022 - 20:44
Si v-au dat premiu din banii de diurna? Sunteti de la smurd si nu v-au dat elicopter picant?
|
#232
Posted 21 June 2022 - 21:48
Cine n-are timp ia avionul (50e cu Ryan dus-intors, 1h in fiecare directie). Sau trenul si lucreaza / doarme in orele alea. Mersul cu masina Buc - Tm - Buc e orice, numai eficient dpdv al timpului nu. Indiferent de masina.
Edited by costini, 21 June 2022 - 21:48. |
#233
Posted 21 June 2022 - 22:10
E doar chin. Ai din sud-est incearca sa-si justifice deplasarea pana in vest luand stampile de la cunoscuti si la dus si la intors, pe traseu. Sa iei avionul e aroganta. Adica, nu esti in stare sa conduci, pana te ia dracu'?
|
#234
Posted 21 June 2022 - 22:11
O fi bine, o fi rau ?
Screenshot 2022-06-21 221009.jpg 605.29K 69 downloads Asta e traseul pe care il voi face peste cateva saptamani, asa, ca "roadtrip" de concediu. Am sa va zic cum a decurs. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users