Propulsia asigurata de o pilă de combustie cu hidrogen este viitorul
#19
Posted 14 August 2020 - 10:09
Evident ca poti. Doar daca cererea de hidrogen e mica. Daca macar jumatate din vehiculele care circula in Europa (un exemplu la intamplare) vor folosi acest carburant, o sa fie mai greu. Daca mai pui si restul lumii, iese mai nasol.
Si inca ceva: fotovoltaicele si eolienele nu produc nici macar pe departe atata energie cat crede lumea. Si nu sunt nici pe departe atat de nepoluante. Incepand de la productie, durata de viata, reciclare s.a.m.d. Edited by kyrre, 14 August 2020 - 10:10. |
#20
Posted 14 August 2020 - 10:10
Aceasta tehnologie are sens doar daca se obtine H prin surse regenerabile.
Cred ca in momentul asta totul depinde de cum vor evolua bateriile. Daca se confirma capacitatea dubla in cativa ani, un timp de incarcare mai scurt si durata de viata de milioane de km (cu care se lauda producatorii), nu mai are absolut nici un rost sa investesti in hidrogen. |
#21
Posted 14 August 2020 - 10:13
kyrre, on 14 august 2020 - 10:09, said: Si inca ceva: fotovoltaicele si eolienele nu produc nici macar pe departe atata energie cat crede lumea. Si nu sunt nici pe departe atat de nepoluante. Incepand de la productie, durata de viata, reciclare s.a.m.d. |
#22
Posted 14 August 2020 - 10:14
kyrre, on 14 august 2020 - 10:09, said:
Evident ca poti. Doar daca cererea de hidrogen e mica. Daca macar jumatate din vehiculele care circula in Europa (un exemplu la intamplare) vor folosi acest carburant, o sa fie mai greu. Daca mai pui si restul lumii, iese mai nasol. Si inca ceva: fotovoltaicele si eolienele nu produc nici macar pe departe atata energie cat crede lumea. Si nu sunt nici pe departe atat de nepoluante. Incepand de la productie, durata de viata, reciclare s.a.m.d. Eolienele si fotovoltaicele chiar produc multa energie, trebuie doar acoperire mai mare. |
#23
Posted 14 August 2020 - 10:16
inuendo0, on 14 august 2020 - 10:00, said:
Cat e 1kg de h2 si care e consumul? How much does hydrogen cost? Hydrogen is billed in kilogrammes. The price for one kilogramme of hydrogen at all public H2 filling stations in Germany is €9.50 (gross). A fuel-cell vehicle consumes approx. one kilogramme of hydrogen, incurring fuel costs of €9.50, per 100 km. Thus, the fuel costs are comparable with those of an average petrol-powered car that consumes 7 litres per 100 km. (mileage of 14.3 km per litre; 33.6 miles per gallon) sursa: https://h2.live/en/faq |
#24
Posted 14 August 2020 - 10:24
Fiind vorba de o eficienta destul de scazuta, costul /100km este cu siguranta mai mare decat in cazul EV cu incarcare directa.
Da nici nu tebuie sa ne mintim singuri, km cu EV vor costa mai mult decat acum, cand masina electrica va fi majoritara. Statele vor gasi o modalitate sa accizeze incusiv curentul de acasa. |
#25
Posted 14 August 2020 - 10:42
100 km/h în 2,2 secunde are sens prin Rusia şi prin SUA, unde distanţele sunt imense. În România, dacă faci asta, te trezeşti cu obstacol în faţă în 2,2 secunde.
Mă rog, în SUA convertit în mph. Şi pe cine - sau pe câţi - ar interesa să ajungă la 100 km/h în 2,2 secunde? Ceva e neclar aici. Dacă militarii au lăsat din mână tehnologia asta, înseamnă că au ceva mai bun. Deocamdată, motoarele cu ardere internă şi cele electrice încă sunt cele mai fiabile. Nu numai pe autoturisme, ci şi pe nave, utilaje etc. Nu există - şi nu va exista - deplasare fără a se genera poluare. Autoturismele hibrid sunt drăguţe în teorie, până când trebuie să repari ceva mai serios la ele. Edited by PSC, 14 August 2020 - 10:43. |
#26
Posted 14 August 2020 - 10:54
bladhaund, on 14 august 2020 - 08:57, said:
Și hidrogenul din ce se "produce"? Cum din ce? Din apa. Lasi un lighean cu apa afara la soare si ai sa vezi ca dupa 2 ore apa a disparut. De fapt n-a disparut, s-a transormat in hidrogen. max_01, on 14 august 2020 - 09:13, said:
Din ce știu, Audi studiază intens propulsia bazata pe pile cu hidrogen. Dacă totul va fi ok, VAG ca adopta aceasta tehnologie. Pana atunci, ca să nu rămână în spatele concurentei, se merge pe ce exista acum. E cea mai buna idee. E ca si cum ai avea un motor cu un rezervor de motorina, numai ca trebuie sa-l si racesti... sau sa-l faci din kevlar. Bine, masina consuma si mult mai mult decat un diesel. Ah, si mai are un mic dezavantaj: producerea hidrogenului cica ar emite cu vreo 20% mai mult codoi in atmosfera decat arderea lignitului. In rest. ideea este formidabila. Abia astept s-o vad implementata pe scara larga. Edited by valitudor, 14 August 2020 - 10:59. |
#27
Posted 14 August 2020 - 11:31
#28
Posted 14 August 2020 - 11:46
andreyvsjoker, on 14 august 2020 - 10:14, said:
Ma sunteti cativa care cred ca traiti pe alta planeta. Tot ce fosim e produs undeva. Acum devine o problema cand producem panouri si eoliene. Pai hai sa nu mai producem nimic si sa ardem carbunii ca e mai ok. Eolienele si fotovoltaicele chiar produc multa energie, trebuie doar acoperire mai mare. Pai hai sa vedem cum e pe alta planeta. Productia. Nu stiu cum e pe planeta ta, dar la mine acasa, sa poti sa faci centralele alea iti trebuie o gramada de materiale. SI ca sa le produci folosesti o gramada de energie (ghici cum e produsa), de multe ori sunt obtinute prin minerit (care se stie ca este foarte "ecologic" si nici nu produce o gramada de codoi) and so on. Plus industria chimica, ce trebuie sa creeze tot felul de produse ce intra in componenta lor. Apoi ghici ce, dupa ce sunt produse (de multe ori in China) trebuiesc mutate jumatate de glob cu vapoarele (care si astea sunt foarte prietenoase cu mediul) apoi transportate pe uscat, cu camioane care ghici ce, nu sunt pe baza de hidrogen, la locul unde vor fi amplasate. Apoi lucrari de mentenanta si reparatie. Pe timpul duratei lor de viata. Adica este necesara producerea componentelor care se defecteaza, transportul si inlocuirea. Totul fiind extrem de ecologic. Centralele eoliene, pe langa ce am enumerat mai sus mai au prostul obicei sa impiedice dezvoltare plantelor de pe portiunea adiacenta lor pe o suprafata egala cu aproximatv inaltimea ori latimea lor. Nu mai vorbesc de randamentul lor. Plus ca totul depinde de mediu. Daca ai soare suficient, daca ai vant suficient. Ai vazut vreodata palele unei centrale eoliene miscandu-se desi nu batea vantul deloc. Te-ai intrebat de ce se produce minunea asta? Acum revenind pe Pamant. Nu am spus ca astea nu sunt surse de energie. Doar ca nu sunt nici pe departe atat de nepoluante, si doar ca mutam poluarea in alte parti. |
|
#29
Posted 14 August 2020 - 11:51
#30
Posted 14 August 2020 - 11:57
Tu nu picepi ca nu mutam nici o poluare in alte parti. Tot ce utilizezi, ce consumi e produs undeva, da inclusiv panouile.
Panourile nu pot sa creasca in copaci, normal ca sunt produse dar sa pui poluarea pe seama lor e o prostie fara margini. Cum sa zici ca mutam poluarea in alte parti, vrei sa spui ca productia de Panouri solre polueaza ca si o termocentrala? Durata de viata a panourilor sau a eolienelor este de zeci de ani sa zici ca plueaza e mai mult decat o prostie. Nu stiu cum poti sa debitezi asa ceva. Poluarea enerala in productia lor intinsa pe durata de utilizare este insignifianta. Edited by andreyvsjoker, 14 August 2020 - 12:05. |
#31
Posted 14 August 2020 - 12:10
#32
Posted 14 August 2020 - 12:10
Ma scuzi, te las. Ai dreptate, evident, m-am inselat eu. Daca nu te-ai inscris inca in miscarea ecologista te rog sa o faci acum. Ai fi printre ai tai.
|
#33
Posted 14 August 2020 - 12:28
Ce dicutam nu are nici o legatura cu ecologismul are legatura cu a arunca prostiile pe care le-ai debitat.
Eu sunt departe de a fi ecologist dar mi-am popus sa gandesc putin inainte si sa nu iau pe nemestecate idei dinastea tampite cum ca panourrile si eolienele ar polua mult si ca implementandu-le mutam doar poluarea dintr-o parte in alta. |
|
#34
Posted 14 August 2020 - 16:31
kyrre, on 14 august 2020 - 11:46, said:
Centralele eoliene, pe langa ce am enumerat mai sus mai au prostul obicei sa impiedice dezvoltare plantelor de pe portiunea adiacenta lor pe o suprafata egala cu aproximatv inaltimea ori latimea lor. pe bune acum, tu ai fost vreodata intr-un camp de eoliene ?in afara de fundatie, nu e nimic afectat... hidrogenul are molecula extrem, extrem de mica, deci pericolul unei explozii accidentale este destul de mare. temperatura de ardere ridicata este un alt impediment. pe de alta parte hidrogen produs din panouri solare si ars apoi intr-un motor termic pentru genera energie la varf de sarcina, ori noaptea, reprezinta o solutie pentru a stoca energia solara. randamentul este mai slab decat al bateriilor, dar eu cred ca e o solutie. probabil s-au gandit si altii, dar, economic, le-a dat cu virgula... |
#35
Posted 14 August 2020 - 17:06
Un Mirai pleaca de la +77K euro in Germania, pe cand un Prius pleaca de la 26K iar un Plug-in de la 37K, iar la noi poti avea acel Plug-in cu avantaj client de 11K, masina pe care o incarci la orice priza si pui "zeama de dinozauri" disponibila oriunde. La "fuel cell" ai o problema minora, statiile de alimentare cu hidrogen, mai bine zis, lipsa lor.
Edited by connectorxp, 14 August 2020 - 17:06. |
#36
Posted 14 August 2020 - 17:08
robylup, on 14 august 2020 - 08:45, said:
Honda Clarity e in productie de serie in SUA si circula pe strazi... Toyota la fel... Toyota Mirai arata ca un Prius, are un pret de pornire de $60.000, o autonomie de 312 mile, un motor de 150CP, doar FWD si acceleratie 0-60mph in vreo 9s. Din 2015 si pana acum au vandut 9000 unitati (in toata lumea) din care 6000 in California (95% din ele sunt in leasing). Comparativ, Tesla Model 3 AWD pleaca de pe la $47.000, o autonomie de 322 mile si 0-60mph in 4.4s. Ah, si la interior arata asa (pentru o masina de $60k....): Edited by MembruAnonim, 14 August 2020 - 17:16. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users