Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Daewoo Cielo GLE/Ac M/t 1.5 OHC 75 cp

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#1
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Am decis sa-mi prezint si pe acest forum ,,dragostea mea pe 4 roti''.

Asa cum spune si titlul topicului, este vorba despre un Daewoo Cielo, fabricat in '97 si pus in circulatie in aprilie '99, primul proprietar fiind bunicul meu. Nivelul de echipare este GLE (pentru cunoscatori) si are toate dotarile disponibile la acea vreme (servodirectie, servofrana, aer conditionat, geamuri electrice fata/spate, scaun sofer reglabil pe inaltime, deschidere portbagaj din interior, antena electrica, turometru, oglinzi in culoarea caroseriei, inchidere centralizata, volan in 3 spite, etc.).
La momentul asta are 142.700 km reali, dintre care aprox. 100.000 facuti de bunica-miu, 40.000 de taica-miu si aproape 3000 de mine. Primii 12 ani nu a vazut decat talpa, benzina si consumabile. Dupa a inceput sa mai pice una alta (ambreiaj, garnitura chiulasa, bendix electromotor, niste rulmenti, esapament, radiator AC) dar cat sa tina si ea, mai ales ca nu a fost ,,bibilita'' si a mers pe toate categoriile de drumuri, indiferent de anotimp si vreme.
La 18 ani am decis ca va fi masina mea si am cazut de acord cu ai mei sa-i redam tineretea. Povestea este destul de lunga si voi incerca sa nu ma lungesc. I-am facut tinichigeria, i-am dat o noua vopsea, i-am schimbat parbrizul (cel vechi avea o ciobitura inca din anul in care a fost cumparata, dar care dupa 18 ani incepuse sa se transforme in ditai fisura), stopuri, proiectoare, semnale, chedere, embleme, etc. A urmat si mecanica/electrica, unde am schimbat consumabilele, distributia+pompa de apa, curele (alternator si AC), pompa de ambreiaj, cilindrul de ambreiaj, tubulatura de la admisie, o parte din conductele de frana, conductele de combustibil, arcurile pe spate, un capat de bara, vasul de expansiune, fise, bujii, toate fluidele (chiar si uleiul din CV), alternatorul (cel vechi incarca prea mult, dar s-a ivit ocazia de a gasi unul in stare perfecta pe un Cielo pe care il stiam si nu l-am mai desfacut sa vad ce are), caruia i-am schimbat si fulia, fiind de pe un Cielo din 2006 cu norma euro 3, iar fulia nu se potrivea, blocul de lumini si cam atat momentan. Acum 2 zile am scos masina de la tinichigerie, unde am schimbat pragurile si pasajele de la aripile spate (service-ul cae a facut inainte lucrarea doar le-am umplut de chit, desi luase bani de lucrare buna) si am revopsit piesele schimbate. S-a lucrat cu sudura MIG, piesele si sudurile au fost tratate cu zinc, iar la final am bagat si ceara, tratament pe care intetionez sa-l fac cat mai des.
Cand am decis sa o refac mi-am dorit sa mentin si design-ul OEM, asa ca am procurat 2 seturi de capace originale (unul il tin de rezerva) si un set de covorase originale. Mai am piese de rezerva, originale, unele luate in urma unor lichidari de stoc la preturi inimaginabil de mici.
Masina super frumos pentru varsta ei, singurul inconvenient major fiind lipsa AC-ului, pe care, desi am schimbat condensatorul, cel vechi fiind fisurat, nu am reusit sa-l repar, imi pierde freon dupa doar o zi. Cand am reincarcat am bagat si substanta verde, dar timpul nu mi-a mai permis in perioada aia sa trec pe la service. Urmeaza sa-lncarc din nou, sa vad pe unde naiba pierde. Nu regret niciun ban bagat in ea, mai am inca 3 masini (una o folosesc exclusiv eu) dar la asta chiar nu pot renunta. In speranta ca nu v-am plictisit,atasez niste poze.

Attached Files



#2
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,288
  • Înscris: 06.02.2008
Bravo! Să ai drumuri bune cu bătrâna. Nu e exclus să-ți sară unii în cap că e cu kilometrajul dat înapoi, deși e de nouă în familie.

Edited by caiuscorneliu, 02 August 2020 - 00:13.


#3
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,462
  • Înscris: 24.12.2005
Mi-ai trezit nostalgiile cu ea. Posted Image Simpatică mașină la momentul ei. Au avut și ai mei una, luată în 97 nouă, cred că tot GLE era. La vremea respectivă nu aveai opțiuni pentru mașini noi dacă nu voiai Dacia. Tot ce era extern era taxat masiv, știu că ai mei se uitaseră ca singură alternativă la aceiași bani la Skoda Favorit/Forman. Și-a făcut datoria cu brio, când au dat-o în 2007 avea undeva la 120.000 km fără a crea neajunsuri. Avea ca bubă antena telescopică acționată electric care se blocase destul de devreme și așa a rămas (de altfel era un defect relativ frecvent). Să ai drumuri plăcute cu ea în continuare!

#4
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Feeeliiiiciiiităăări!
A fost o mașină excelentă, foarte fiabilă.
Am mers pe două, consecutiv, ambele noi, aduse de la Craiova, una albastru metalizat, următoarea a fost argintie.
Au mers mai mult ca și km-traj", decît a mers al tău.
Nici măcar un defect, nimic.
Îmi plăcea că aveau un rîșnit ascuțit la accelerații, din motor, ceva specific, unic față de alte motoare.

Azi, încă le mai privesc, cu drag și nostalgie, și nu mă mir că unele încă funcționează.

L.E Erau Executive.

Edited by crisstonne, 02 August 2020 - 00:57.


#5
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,288
  • Înscris: 06.02.2008
Și prima reclamă cu Cielo. Cine nu și-o amintește e născut după ultima ploaie :)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G1P_DVzcM44?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#6
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
mda, pe atunci ma gandeam ca as cumpara un cielo daca as castiga la loto. :)

#7
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006
Pe vremea când un salariu de 500$ era considerat mare (așa ceva avea un șef de secție în industrie), 13000$ părea ceva de neatins.
Pe vremea aia țin minte că mă gândeam "cum o fi să ai o mașină care pornește de fiecare dată și la care nu se înfundă carburatorul?" Și mai avea și aer condiționat! Ce vremuri domnule...

#8
focut

focut

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 17.02.2013
Felicitări. Noi am avut unul luat in 2002 cu 180.000 km si l-am vândut la 230.000 km in 2004. Frumos proiect!

#9
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,057
  • Înscris: 19.12.2012

 buntzi, on 02 august 2020 - 05:35, said:

Pe vremea când un salariu de 500$ era considerat mare (așa ceva avea un șef de secție în industrie), 13000$ părea ceva de neatins.
Pe vremea aia țin minte că mă gândeam "cum o fi să ai o mașină care pornește de fiecare dată și la care nu se înfundă carburatorul?" Și mai avea și aer condiționat! Ce vremuri domnule...
Sa stii ca am condus multi ani o dacie 1300 si asa simpla cum era, daca ii faceai mentenanta corespunzator, pornea si aia de fiecare data si nu se infunda nimic. Mai greoi iarna ca deh, inghet, carburator etc dar in rest putea fi facuta sa mearga ceas.  Cred ca tine si de mentalitatea noastra a romanilor...facem prea multe lucruri din sarma si ciocan si pe urma ne uitam cu invidie la altii

#10
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,411
  • Înscris: 23.12.2015
intrucat cielo nu e din categoria "collectibles" merita doar din punct de vedere sentimental, dar poate trebuie sa fii atent la costuri sa nu devina o gaura neagra.

#11
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Multumesc tuturor de aprecieri, nu ma gandeam ca topicul va prinde 🙂.

@caiuscorneliu nu ma intereseaza cine ce crede, doar am prezentat-o, nu incerc sa o vand 😁.
@crisstonne stiu ce zici, si mie imi place la maxim sunetul.
@vladut01 o masina la care s-au schimbat ceva piese, relativ bine intretinuta si cu o mecanica super simpla (adica fara zeci de mii de senzori si fara prea multa electronics) + piese extrem de ieftine, nu prea are cum sa devina o gaura neagra. Cam stiu ce ar mai putea pica, mai nimic adica, eventual din furtunase, care din fericire sunt ieftine si usor de inlocuit. Mai tare ma tem ca vor disparea din comert. Deja unele repere nu se mai gasesc deloc sau se gasesc foarte greu.

#12
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Arata foarte bine masina. Modelul coreean este net superior celui facut la Craiova. Tin minte prin 2008-2009, pe piata second un Cielo din 1996-1997 era cam la acelasi pret cu unul din 2004.

Din perioada respectiva parca tot Espero mi-a placut mai mult. Oricum, masini foarte trainice. Si acum recunosc cand vine un Cielo dupa sunetul pe care il face, are un zgomot specific pe accelerare, foarte placut.

Cu siguranta vorbeste nostalgia din noi toti.

#13
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
@paul_kelso multumesc de apreciere !!!!
Si a mea e facuta la Craiova (din '96 toate sunt facute in banie), insa sub supravegherea, instruirea si standardele coreenilor (sa nu uitam ca Daewoo inca exista oficial atunci). Cele de dupa 2000 sunt facute 100% de romani sub licenta GM, licenta expirata in 2006 (in 2007 s-au facut din piesele ramase). Compania mama deja nu mai exista. Cel mai mare dezavantaj era reprezentat de tabla net inferioara si de calitatea naterialelor, toate generate de dorinta de a face economie. Ca idee, am vazut Cielo din 2005-2007 de pe care cadea tabla, efectiv in unul intrase un sobolan prin lonjeroane. Eu am avut rugina doar in praguri si aripi spate, in rest doar superficiala. Burta e curata, desi nu-mi amintesc s-o fi spalat vreodata. Si interiorul se mentine foarte bine, bordul nu s-a decolorat, plasticele sunt toate la locul lor, etc. Nu ar strica totusi in detailing ☺️.

#14
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Ms pt lamurire. In 2000 aveam 11 ani, probabil asa era mitul pe atunci ca alea sunt coreene.

#15
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,636
  • Înscris: 07.10.2005
Au existat din cate stiu si unele facute in Corea, nu stiu daca a fost doar un mit.

#16
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
@paul_kelso pai atata vreme cat sunt aduse pe piese de acolo, la Craiova fiind doar ansamblate, se pot numi coreene. La cele de dupa 2000 foarte multe piese erau facute pe meleagurile noastre (parbrizele la Gerom Buzau, vase de expansiune la Oradea, etc.). Doar motoarele si CV-urile veneau de la GM. Marele avantaj la alea mai noi era ca aveau frane ceva mai ferme, avand rotile pe 14 inch si nu pe 13 ca la celelalte.

@Mr. Incredible cele facute intre 95 si primele luni ale lui '96 erau ansamblate in Coreea. Le recunosti dupa semnalele de pe aripi rotunde si nu dreptunghiulare ☺️.
Unele au si o emblema atipica, adica dublu D.

#17
the_same

the_same

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,130
  • Înscris: 13.11.2012
Am vazut zilele trecute intr-o parcare un espero care arata absolut impecabil atat exterior cat si interior🤗

#18
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Am uitat de existenta acestui topic Posted Image Posted Image Ce s-a mai intamplat:
-in Octombrie, masina a trecut de ITP si de o suprainspectie RAR. Inspectorul a zis ca e cel mai frumos Cielo vazut de el in ultimul timp. Singura mentiune au fost niste urme de rugina de lonjeroanele spate (superficiala, ATENTIE !!), recomandandu-mi sa ma ocup de ele si sa nu le las sa avanseze.
-s-au izolat stopurile cu mastic, pentru a impiedica scurgerile de apa in portbagaj. Problema rezolvata, cel putin partial. Doar pe la cel din stanga parca mai intra putina, insa o sa ma conving la urmatoarea ploaie.Masina n-a fost lovita niciodata, asa ca nu se pune problema vreunei deformari a caroseriei, ci doar proasta etansare a triplei.
- in decembrie am facut schimbul de ulei si filtru. S-a inlocuit si garnitura baii de ulei, intrucat nu mai etansa corespunzator. Mai mult pata asfaltul decat pierdea (nivelul s-a mentinut permanent), dar nu costa foarte mult si am hotarat sa o fac. Am mers pe acelasi ulei pe care-l pusesem si la schimbul anterior, Texaco 10w40, de care am fost foarte multumit.
-tot in decembrie masina a primit incaltari de iarna noi: Hankook RS Icept, DOT 2220, fabricate in Ungaria. Aveam si nevoie de unele noi, ianinte avand niste antichitati de Viking Snowtech (DOT 2007) pe fata si niste Nokiane cu DOT 2012 pe spate. Cele din urma aveau carne cacalau, dar erau vechi. Le-am schimbat pe toate 4 ca sa n-am stres Posted Image .

In rest, m-a dus si m-a adus de acasa de la Onesti, Bacau (cam 240 de km drumul) + plimbare pe la tara si prin imprejurimi, toate fara nici cea mai mica problema (se mirau neamurile cum de am avut curaj sa plec cu ea la drumuri din astea Posted Image ). Duminica m-a dus si in Bucuresti, (al doilea drum in Buc pe care il face masina anul asta), ocazie cu care am ajuns la 145.000. Cu alte cuvinte, am depasit 1000 km in ultima saptamana jumate Posted Image . In weekend planuiesc sa ajung la Campina, iar saptamana viitoare, daca timpul va fi la dispozitia mea, pana la Brasov. Astazi am reparat si proiectorul de ceata din dreapta, care decedase de ceva vreme. S-a incercat repararea lui si la revizia din decembrie, dar electricianul, tanar si nepriceput, n-a reusit mare lucru. Azi m-am intors la service (fosta reprezentanta Daewoo, unde mi-am facut si imi fac toate interventiile) si l-am cerut pe electricianul batran, care l-a rezolvat imediat, reparand cablajul si inlocuind un papuc electric, care oxidase. Cateva pozePosted Image :

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate