Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 

Opel Astra K 2020 1.2 145 CP, F12SHR

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#1
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007
Intr-un final m-am decis sa imi impart experientele si pe softpedia, pentru ca forumul monomarca e cam linistit si sunt putini care sa vorbeasca despre masina asta.

Incep prin a spune ca nu sunt fan al vreunui brand auto sau non-auto, ci ca am cumparat intotdeauna doar ce mi s-a parut potrivit sau mi-a placut la momentul respectiv.
Si as prefera sa stam departe de polemica cu "aideplm, 3 cilindri pe 1400 kile, nu duce 10.000 km, e mortaciune, trebuia minim 2.5 litri dizal, pe vremea lui ceasca era mai bine". E ok, masina are doar 1300 kg.

Asa am ajuns sa cumpar in iunie un Opel Astra K productie 2020 cu o bestie de motor in 3 cilindri de 1.2 litri, 145 cp si 225 Nm.

Inainte de asta am fost la test drive cu Civicul sedan, 1.5 182 cp cu CVT si Ceed 1.4 T-Gdi DCT. Am pornit de la ideea de a avea o masina fiabila, cu garantie minim 3 ani (cat estimez ca voi tine masina), cu un motor suficient de puternic, aspect interior si exterior placut si confortabila si silentioasa in interior la viteze de autostrada, faruri led, scaune fata incalzite, infotainment cu navigatie (dedicata sau android auto/apple carplay), cost sub 20k euro, reprezentante suficient de multe sau de aproape de zonele locuite in Bucuresti, consum bunicel si intretinere (revizii standard) sub 1000 ron pe an. Si motor benzina sub 1.6 litri din considerente de taxe, impozite, (fmmmmmmm), asigurari, deci clar motor turbo. Civicul, desi preferata mea, a picat datorita pretului, mi-a placut CVT-ul mai mult decat DCT-ul iar cutia manuala era prea aproape de 20k euro (au avut o reducere la 18k, dar doar pentru varianta pe rosu), Ceed-ul datorita reprezentantelor cam putine si zgomotului de rulare inca de la viteze mici, dar mi-as fi dorit acea garantie de 7 ani.
Am fost si la Ford, dar reprezentantul de la Colina doar m-a invartit vreo 5-10 minute "in jurul blocului" cu masina de test si nici nu s-a clintit spre acea reducere de 25% de care tot citesc pe forumuri, asa ca orice Focus incepea de la minim 17 k euro.
Astra-ul l-am gasit intamplator in lista de stocuri de pe site-ul Opel si parea interesant: faruri led, scaune-volan-parbriz incalzite, infotainment touchscreen cu android auto/apple carplay si navigatie integrata, motor de 1.2, 145cp, 225Nm, geamuri cu protectie solara cu tenta inchisa la cele spate, reprezentante suficiente, review-uri bune legate de confort si izolare fonica. Asa ca am fost la Radacini de langa Plaza si am vazut masina care mi-a placut. Am discutat si de costurile reviziilor (700-900 ron), posibilitatea de extra-garantie peste cei 2 ani (aprox 300 euro) si pretul final a fost 16.500 euro din care s-a scazut tichetul Remat.

Masina este echipare Elegance si are standard
- DRL + semnalizatoare led, faruri led (faza scurta-lunga) cu reglaj manual pe inaltime, stopuri cu becuri incandescente
- jante aliaj de 16, 205 55 R16 (mi-a placut asta pentru ca se gasesc usor si ieftin cauciucuri premium)
- ecran touchscreen de 7 inch cu android auto/apple carplay, usb in cotiera, 2.1 A
- scaun sofer cu reglaj manual inaltime-profunzime dar electric pentru lombar si inaltime sezut, cu sezut extensibil
- incalzire scaune cu parbriz atermic si izolare fonica
- sistem pastrare banda si prevenire coliziune la viteze mai mari de 8km/h
- obturatoare radiatoare frontale automate (nu le-am vazut inchise pana acum, nu stiu cum sa le testez)
- lumini interioare pe plafon pentru locurile fata si spate

cu cateva optionale peste
- sistem de navigatie integrat
- parbriz incalzit
- senzori parcare fata-spate + camera mers spate
- oglinzi rabatabile
- 2 usb-uri de 2.1A pentru pasagerii spate

Si peste 2 saptamani ieseam cu masina cu rezervorul pe minim-minim din garajul Opel. Pe bord avea 7 km. Am bagat benzina de 100 (sau cum ii spune aleia "mai scumpe") de la MOL si au intrat 47.5 litri pana la primul clic, masina avand rezervor de 48 litri. Interesant. Pe capacul rezervorului scrie 95 sau 98, dar fiind un 3 cilindri turbo nu cred ca 95 e cea mai potrivita.
Primele impresii n-au fost grozave, motorul se simtea greoi, rigid, si in primele ore mirosea a ceara si ulei incins pe langa masina. Bateria cred ca era goala, ca start-stop-ul n-a intrat vreo 3 zile. Poate nu a ajutat faptul ca am mers doar prin oras si distante relativ scurte, 5-10 km maxim de am facut 60km in 4 zile.
Ce nu mi-a mai placut: pasagerii spate nu au grile de aer pe consola centrala, n-au nici cotiera, suspensie spate cu bara rigida si se simte la denivelari mai mari in curbe luate cu viteza cum "salta" putin, mult piano black la interior si exterior, capota nu are cheder in partea din fata,  nici hayonul in partea de sus unde se apropie de caroserie si nici usile in partile cele mai de jos, astfel intra praf si mizerie sub capota, in jurul chederului de la zona de incarcare si sub usi, pana la primul cheder al lor. Capota se ridica si se propteste in bat, camera spate este orbitoare noaptea pe display-ul central. Este cam joasa, specificatiile spun 12 cm. Nu zic ca 1-2 cm fac diferenta, dar conteaza. Nu are lumini interioare la picioare sau exterioare la usi. Nici macar optional. Senzorul de ploaie l-am dezactivat instant si mi-a placut ca setarile masinii ofera optiunea asta.
Ce mi-a placut: la interior e bine legata, nu se misca, nu scartaie mai nimic, masina e destul de comoda, se simte stabila, nu se balanseaza prea tare peste denivelari desi se aude acel tronc-tronc infundat peste liniile nasoale de tramvai sau gropi. Nu are balans excesiv in curbe, se inclina putin pana se "fixeaza", dar nu da senzatia ca pici din scaun. Directia, desi foarte usoara, se simte precisa, iar la viteza raspunde lejer, fara balans exagerat care ar da senzatia de "bot greu". La viteze de autostrada (sau mai mari Posted Image ) poti conversa lejer cu pasagerii din spate, motorul nu este zgomotos si nici nu induce vibratii caroseriei. Farurile led lumineaza foarte bine, arunca multa lumina pe sosea. Dar n-am condus inca pe noapte cu ploaie sau ceata, unde led-ul e mai slab fata de halogen, in general. Consumul in mers este destul de bun, A1 Bucuresti-Pitesti 6.2 dus si 5.2 intors mers cu cruise-control la 130, 4 persoane, bagaje usoare de weekend. In oras, trafic nasol, e intre 9 si 10.5. Trafic de duminica intre 6 si 8. Motorul inca nu trage de toti Nm, dar parca se mai relaxeaza si creste in putere pe masura ce creste numarul de km.

Clar nu e cea mai buna masina, departe de a fi perfecta, clar gaseam optiuni mai bune daca mai cautam sau asteptam (dupa ce am luat-o am primit o oferta de la alt dealer Opel pentru o masina din stoc cu ceva dotari in plus la acelasi pret, insa cred ca era productie 2019). Dar mergem inainte cu ea!
Acum sa inceapa distractia!

Attached File  IMG_20200626_171638.jpg   810.42K   394 downloads

Attached Files



#2
kriiss

kriiss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 06.06.2005
M-am uitat si eu destul de serios la varianta break .

Ce m-a dat inapoi este motorul - pare a fi un motor nou dezvoltat de GM, nu e motor PSA,  si care nu va mai fi folosit in viitor . Eu imi propun sa tin o masina noua vreo 10 ani si nu mi-a placut aspectul asta.

Sa o conduci sanatos !

#3
costy01

costy01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 16.10.2007
Masina e inca in rodaj? Stiu ca nu e ok sa folosesti cruise control in perioada asta.

#4
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,424
  • Înscris: 20.02.2008
Arata foarte bine exterior. Culoarea e faina.
Bordul este exact ca la Crossland-ul meu.

CUm ti se pare cutia de viteze? Venind de pe o Toyota Yaris unde schimbatorul il mutam cu un deget, la Crossland depun mai multa forta la schimbat.

 costy01, on 30 iulie 2020 - 11:51, said:

Masina e inca in rodaj? Stiu ca nu e ok sa folosesti cruise control in perioada asta.

De ce?

#5
costy01

costy01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 16.10.2007

 ioppo, on 30 iulie 2020 - 11:53, said:

Arata foarte bine exterior. Culoarea e faina.
Bordul este exact ca la Crossland-ul meu.

CUm ti se pare cutia de viteze? Venind de pe o Toyota Yaris unde schimbatorul il mutam cu un deget, la Crossland depun mai multa forta la schimbat.



De ce?

In primii 1500 de km nu trebuie sa ai turatie constanta, Trebuie sa treci cu motorul prin toate plajele de turatie.

#6
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Sa o stapanesti sanatos fara incidente! La mine (logan 0.9TCe) mi-a recomandat sa nu deactivez stop-start in prima mie de km. Cica si-ar face consumul (sau un rodaj la partea asta). In manual n-am vazut sa zica de asta (doar sa nu o turez prea mult in primii 2-3000 km: sa nu depasesc 3.000 rpm, adica 120kmh in treapta a 5a).

PS: are un nume? :D

#7
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cum sta cu zgomotul interior la viteze de autostrada?

#8
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

 kriiss, on 30 iulie 2020 - 11:45, said:

M-am uitat si eu destul de serios la varianta break .

Ce m-a dat inapoi este motorul - pare a fi un motor nou dezvoltat de GM, nu e motor PSA,  si care nu va mai fi folosit in viitor . Eu imi propun sa tin o masina noua vreo 10 ani si nu mi-a placut aspectul asta.

Sa o conduci sanatos !

Multumesc! Stiu ca e motor fara urmasi, ultimul de la GM, dar am mers pe increderea ca PSA l-a pus cu un scop pe platforma Astra.

 costy01, on 30 iulie 2020 - 11:51, said:

Masina e inca in rodaj? Stiu ca nu e ok sa folosesti cruise control in perioada asta.

Am mai citit si eu asta, dar am mers mixt. Pe autostrada cu cc la 130, dar cu depasiri si incetiniri dupa cum permitea traficul. Nu am tinut-o mult timp la turatie constanta.

 ioppo, on 30 iulie 2020 - 11:53, said:

Arata foarte bine exterior. Culoarea e faina.
Bordul este exact ca la Crossland-ul meu.

CUm ti se pare cutia de viteze? Venind de pe o Toyota Yaris unde schimbatorul il mutam cu un deget, la Crossland depun mai multa forta la schimbat.


Intamplarea face ca am avut vreo 500 km si un Crossland nou de 110 cp care mi s-a parut mai fasnet, avand cuplul maxim pe la 1500-1700 rpm. Mi-a placut mult si clar urmatoarea masina va fi crossover similar.
Imi place cutia, am uitat sa zic ca e manuala, 6 trepte. Se schimba usor, cuplarea se simte placut, desi usor amortizat acel "clanc" cand intra. Insa treptele sunt lungi si cu 1-a merg pana la 3k rpm ca a 2-a sa intre peste 2k rpm, unde are cuplul mai bun. Cu a 6-a are in jur de 2500 rpm la 130 km/h si o trec in a 6-a doar la viteze peste 110-120. Oarecum imi place etajarea, nu trebuie sa "mestec" prea mult.

 costy01, on 30 iulie 2020 - 12:00, said:

In primii 1500 de km nu trebuie sa ai turatie constanta, Trebuie sa treci cu motorul prin toate plajele de turatie.

 Pololica, on 30 iulie 2020 - 12:03, said:

Sa o stapanesti sanatos fara incidente! La mine (logan 0.9TCe) mi-a recomandat sa nu deactivez stop-start in prima mie de km. Cica si-ar face consumul (sau un rodaj la partea asta). In manual n-am vazut sa zica de asta (doar sa nu o turez prea mult in primii 2-3000 km: sa nu depasesc 3.000 rpm, adica 120kmh in treapta a 5a).

PS: are un nume? Posted Image

Nu-i dau nume, imi place no-name, n-as vrea sa ma atasez prea tare desi o ingrijesc si imi place sa fie curata cum am in casa Posted Image

 addelin, on 30 iulie 2020 - 12:05, said:

Cum sta cu zgomotul interior la viteze de autostrada?

Foarte bine, din punctul meu de vedere. Motorul, rotile sau vantul sunt bine amortizate, poti conversa lejer cu pasagerii spate la 130 km/h, cum ziceam.

Edited by onzaueb, 30 July 2020 - 12:25.


#9
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,240
  • Înscris: 05.06.2002
s-o stapanesti sanatos!

nu stiu cum e la tine, dar la a mea nu intra start/stop-ul daca-i pornit AC-ul.

#10
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
frumoasă!
ce-nșiri acolo că nu ți-a plăcut, sunt majoritatea dotări de clasă premium („..pasagerii spate nu au grile de aer pe consola centrala...”)
dar chestia cu intratul prafului e nașpa serios :(
păi, atunci intră și apa?

chestia cu CC după 1500 km e gogoriță..., că pe autostradă chiar și fără CC TOT constant mergi :P

#11
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

 gushpi, on 30 iulie 2020 - 12:55, said:

ce-nșiri acolo că nu ți-a plăcut, sunt majoritatea dotări de clasă premium („..pasagerii spate nu au grile de aer pe consola centrala...”)

Asta era dotare de clasa premium in 2005.

#12
rex

rex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,619
  • Înscris: 16.06.2004

 gushpi, on 30 iulie 2020 - 12:55, said:

frumoasă!
ce-nșiri acolo că nu ți-a plăcut, sunt majoritatea dotări de clasă premium („..pasagerii spate nu au grile de aer pe consola centrala...”)
modelul anterior astra J avea guri de ventilate spate pe consola centrala.

#13
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

 Fane, on 30 iulie 2020 - 12:52, said:

s-o stapanesti sanatos!

nu stiu cum e la tine, dar la a mea nu intra start/stop-ul daca-i pornit AC-ul.

Acum merge fara probleme, cu sau fara ac. Cu ac-ul sta putin, cam 1-2 minute cel mult. Oricum dezactivez ss cand pornesc si il activez doar la semafoare sau stationari lungi, cand prevad ca nu ma misc cel putin 1 minut.

#14
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
Felicitari de achizitie.
Tine-o mereu ceruita bine, eventual da-i un tratament ceramic pt ca vopseaua e destul de sensibila si aduna rapid urme de pietricele si altele.
Daca n-a venit cu antifonare sub capota comand-o separat, e cam 100€ si bumbii sub 10 setul, e tot pt protectia vopselei de pe capota ce se incinge rau de tot unde e turbina.
Se gaseste si kit de retrofit pt amortizoare.
Sa ne spui cum stai cu greierii din bord, stalpul B si usi, pe la 3-5k km se instaleaza.
De ce ai dezactivat senzorul de ploaie? Oricum in pozitia 0 a "batului" nu e activ, in rest isi face treaba chiar bine.

Edited by _-livio-_, 30 July 2020 - 13:39.


#15
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

 gushpi, on 30 iulie 2020 - 12:55, said:

frumoasă!
ce-nșiri acolo că nu ți-a plăcut, sunt majoritatea dotări de clasă premium („..pasagerii spate nu au grile de aer pe consola centrala...”)
dar chestia cu intratul prafului e nașpa serios Posted Image
păi, atunci intră și apa?

chestia cu CC după 1500 km e gogoriță..., că pe autostradă chiar și fără CC TOT constant mergi Posted Image

Nu intra in niciun compartiment, doar pe marginile laterale. Stiu ca multe masini nu acopera acele zone oricum, dar parcand in Bucuresti, praful amestecat cu ploaie si frunze intra in acele zone si e dificil de curatat. Ma deranjeaza sa deschid portbagajul dupa ce spal masina si sa vad frunze ude in acele zone. Nu pot face des detailing-ul asta, de obicei spal masinile la spalatorii cu fise sau la curte cu spalator cu presiune, dar ocazia asta o am mai rar si prefer sa fac alte activitati decat sa bibilesc colturile masinii.

Ca si la unele chestii de mai sus, sunt putin chitibusar si nu am vazut pe alte masini ca acele zone sa fie acoperite. Dar am mentionat ce nu-mi place si pentru asta cred ca pot depune niste munca manuala si sa pun eu niste chedere potrivite. Parerea mea :D

Attached Files


Edited by onzaueb, 30 July 2020 - 13:48.


#16
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

 _-livio-_, on 30 iulie 2020 - 13:38, said:

Felicitari de achizitie.
Tine-o mereu ceruita bine, eventual da-i un tratament ceramic pt ca vopseaua e destul de sensibila si aduna rapid urme de pietricele si altele.
Daca n-a venit cu antifonare sub capota comand-o separat, e cam 100€ si bumbii sub 10 setul, e tot pt protectia vopselei de pe capota ce se incinge rau de tot unde e turbina.
Se gaseste si kit de retrofit pt amortizoare.
Sa ne spui cum stai cu greierii din bord, stalpul B si usi, pe la 3-5k km se instaleaza.
De ce ai dezactivat senzorul de ploaie? Oricum in pozitia 0 a "batului" nu e activ, in rest isi face treaba chiar bine.

Multumesc Posted Image
Capota are antifonarea, iar amortizoarele le-am gasit pe un site din UK, dar inca ma gandesc daca mi-ar fi utile cu adevarat. Ca in afara de poze si sa ma familiarizez cu motorul, accesorii si diverse nu a fost nevoie sa o deschid.

Masina am dus-o a doua zi dupa ce am luat-o la baietii de la Highclass detailing si i-au dat tratament ceramic la interior, pe toate suprafetele, cat si la exterior inclusiv pe jante (demontate si tratate). Tot ei au scos si inscrisul "Astra" de pe hayon. Spatele arata mai "curat" asa. Au facut treaba foarte buna, multa munca de detaliu pe care o apreciez. As fi facut eu tratamentul ceramic, dar doar am pus pe hartie ce e de facut si m-a luat cu transpiratii. Mi-ar fi trebuit 1 saptamana de concediu si sa lucrez cateva ore intregi pe zi sa o fac eu. Asa ca am lasat pe altii considerabil mai priceputi si mai pregatiti sa o faca Posted Image

Am mai avut senzor de ploaie si pe masinile anterioare si mai mult m-a enervat. L-am folosit si la Astra cam 1-2 zile cand au fost ploile la inceput de iulie, dar nu ne-am inteles, invarteam de rotita pentru sensibilitate aproape permanent ca sa il fac sa stearga, asa ca am preferat sa-l opresc si sa folosesc acea rotita cu scop de temporizator, asa cum mi se pare normal.

Attached Files


Edited by onzaueb, 30 July 2020 - 14:02.


#17
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,099
  • Înscris: 29.01.2016
Sa o stapanesti sanatos @onzaueb !
Mie imi place mult cum arata, ca dotari mi se pare ok in acel pret si cred ca ai facut o alegere buna cu aceasta masina in detrimentul celorlalte mentionate.
Asta mi-a placut la Opel, in general au raport foarte bun pret-calitate si costuri de intretinere destul de bune. Cat despre fiabilitate, daca inca seamana cu variantele anterioare de Astra, ar trebui sa fie foarte fiabila.

#18
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,099
  • Înscris: 29.01.2016

 onzaueb, on 30 iulie 2020 - 13:59, said:

Multumesc Posted Image
Capota are antifonarea, iar amortizoarele le-am gasit pe un site din UK, dar inca ma gandesc daca mi-ar fi utile cu adevarat. Ca in afara de poze si sa ma familiarizez cu motorul, accesorii si diverse nu a fost nevoie sa o deschid.

Masina am dus-o a doua zi dupa ce am luat-o la baietii de la Highclass detailing si i-au dat tratament ceramic la interior, pe toate suprafetele, cat si la exterior inclusiv pe jante (demontate si tratate). Tot ei au scos si inscrisul "Astra" de pe hayon. Spatele arata mai "curat" asa. Au facut treaba foarte buna, multa munca de detaliu pe care o apreciez. As fi facut eu tratamentul ceramic, dar doar am pus pe hartie ce e de facut si m-a luat cu transpiratii. Mi-ar fi trebuit 1 saptamana de concediu si sa lucrez cateva ore intregi pe zi sa o fac eu. Asa ca am lasat pe altii considerabil mai priceputi si mai pregatiti sa o faca Posted Image

Am mai avut senzor de ploaie si pe masinile anterioare si mai mult m-a enervat. L-am folosit si la Astra cam 1-2 zile cand au fost ploile la inceput de iulie, dar nu ne-am inteles, invarteam de rotita pentru sensibilitate aproape permanent ca sa il fac sa stearga, asa ca am preferat sa-l opresc si sa folosesc acea rotita cu scop de temporizator, asa cum mi se pare normal.

Cat te-a costat detailing-ul interior si cel exterior si in ce a constat, in mare ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate