Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Legislatie drone

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
634 replies to this topic

#433
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020
Dronele nu se mai inregistreaza. Se inregistreaza doar operatorul care primeste un numar. Acel numar se lipeste pe drona, altfel amenda e vreo 15.000 de lei parca. Daca ai 100 de drone, lipesti numarul ala pe toate cele 100 de drone cu care ai de gand sa zbori.

Edited by murdar, 23 December 2021 - 17:32.


#434
ViezuREX

ViezuREX

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 13.06.2021

View Postliberlamare, on 17 noiembrie 2021 - 17:48, said:



trebuie completate ambele anexe catre Romatsa, daca vrei sa ridici drona intr-o zona gestionata doar de ei din categoria Restrictionat ?

Asta spune ROMATSA:

14.1. În conformitate cu prevederile capitolelor 11 și 13 din prezentele proceduri, operațiunile UAS din categoria “deschise” sunt permise în CTR fără autorizare de zbor prealabilă din partea unităților TWR, până la înălțimea de 120 metri față de sol, cu excepția zonelor geografice publicate ca interzise sau restricționate.

Deci, daca restrictia este 120m-285m nu ai nevoie de formulare/autorizatie, insa daca este GND-120m trebuie sa ceri autorizare.

#435
AstroNoot

AstroNoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 11.01.2018

View PostViezuREX, on 24 decembrie 2021 - 22:35, said:



Asta spune ROMATSA:

14.1. În conformitate cu prevederile capitolelor 11 și 13 din prezentele proceduri, operațiunile UAS din categoria “deschise” sunt permise în CTR fără autorizare de zbor prealabilă din partea unităților TWR, până la înălțimea de 120 metri față de sol, cu excepția zonelor geografice publicate ca interzise sau restricționate.

Deci, daca restrictia este 120m-285m nu ai nevoie de formulare/autorizatie, insa daca este GND-120m trebuie sa ceri autorizare.

Exista zone "CTR" și zone "Restricted" pe harta romatsa.

Este diferența între informare și autorizare. Pentru zonele CTR din jurul orașelor, trebuie doar informare prealabila.

Normal, este un formular. Dar în Oradea merge și doar cu un apel la turnul de control.

#436
ViezuREX

ViezuREX

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 13.06.2021
Pentru zona CTR din nordul Bucurestiului am sunat la numarul Romatsa (pentru ca asa se cerea pe harta) insa mi-au cerut sa fac informarea cu 24h inainte folosind formularul de pe site.


#437
AstroNoot

AstroNoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 11.01.2018
Aeroportul din Oradea e apa de ploaie pe lângă ăla din București :)

Noi n-avem multe zboruri. De aia merge așa

#438
lnphoto

lnphoto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 03.09.2008
Frate, ce intrebari sunt alea acolo la certificare A1 A3 ??? Multe dintre ele nu au nici o legatura cu materialul pus la dispozitie. Sa nu mai zic de intrebarile capcana. Sau de timpul incorect afisat de incheiere. Ar trebui sa fie o ora, dar vad ca iti taie 20 de minute. Am picat a 3a oara...

#439
ViezuREX

ViezuREX

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 13.06.2021

View Postlnphoto, on 23 ianuarie 2022 - 21:55, said:

Frate, ce intrebari sunt alea acolo la certificare A1 A3 ??? Multe dintre ele nu au nici o legatura cu materialul pus la dispozitie. Sa nu mai zic de intrebarile capcana. Sau de timpul incorect afisat de incheiere. Ar trebui sa fie o ora, dar vad ca iti taie 20 de minute. Am picat a 3a oara...

In material se face trimitere si la niste acte normative pe care nu le citeste mai nimeni, dar da, intrebarile sunt cam paralele si in plus par traduse.

#440
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020
A1-A3 e subtireanu. Sa vezi intrebari capcana si total pe langa domeniul dronelor in A2. Te macelaresc acolo.

Eu am luat din prima A1-A3 si A2, dar la limita, cu punctajul minim.

Am dat prima oara examenul in Luxembourg pentru A1-A3 si l-am luat cu punctaj maxim. Au aia niste materiale de studiu atat de misto si de bine structurate, ca iti ramne totul in cap. Recomand sa incerci si in Luxembourg. Certificatele sunt valabile din orice tara europeana pentru tot spatiul european (de fapt al statelor afiliate EASA).

Ulterior am vrut A2 si nu puteam sa il iau online decat in Romania, in alte tari ti se cere sa fii fizic la sediul lor. Asa ca daca tot am dat A2 online in Romania am mai dat odata A1-A3 tot in Romania sa am amble certificate cu coduri de Romania. Si era cat pe ce sa pic.

Edited by murdar, 24 January 2022 - 14:39.


#441
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,032
  • Înscris: 10.04.2006
La fel, 1-3 mi s-a parut banal.
La 2 e mai complicat ca ai multe intrebari legate de meteorologie

#442
GILOFFICE

GILOFFICE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 08.03.2006
Teoria în română pentru A2 are și plusuri, dar și multe minusuri. La plusuri:  nu am întâlnit un material didactic care să fie mai concis (și sunt pilot privat pe avioane reale); practic, dacă ai înțeles și învățat totul din acest material, poți să consideri că deja ai trecut 20% din teoria pentru PPL SEP Land. La minusuri: traduceri stângace, neprofesioniste, la tot pasul; traduceri făcute de oameni (foarte  foarte probabil sunt femei abstinente, după exprimare; nu știu nici măcar ce-i ăla un „six pack”) care n-au nicio treabă cu aviația. Alt minus: este totuși prea concisă, de multe ori te trece direct la chestii avansate presupunând că există niște concepte deja înțelese și asimilate.
Și cel mai mare minus: bă ej nebun?? Pui omul să învețe atât de mult pentru o amărâtă de dronă? Adică eu, de exemplu, am vrut să nu mai fac foto cu smartphone-ul ținut în mână când mă plimb cu barca prin Deltă, pe Snagov sau la mare, am vrut niște cadre mai largi decât un selfie, nu pentru mine că mă știu ce făt frumos sunt, ci pentru prietenii pe care îi scot la o croazieră, să aibă și ei o amintire pe valuri, cu pălăria de rigoare, cu ochelarii de soare și eșarfa fluturând. Parafrazând, o filmare face cât o mie de selfie-uri, știți foarte bine. Și pentru asta tre să trec, ca om normal, prin atâtea examene?? Dar ce, pilotez o rachetă hipersonică cu focos nuclear?
Eu am luat doar de nervi A1/A3 și A2, doar pentru cele câteva filmări dintr-un an, și acelea de la 5 metri altitudine; am luat A1,2,3 ca să fie acoperitor deși nu știu ce dronă voi cumpăra (da, încă n-am cumpărat-o). Dar ceea ce se cere la A2 nu mi se pare normal, mie personal. Cum nu mi se pare normal nici să anunț și prin formular cu 24h înainte, dar și telefonic, Romatsa că o să trag 2 minute de video cu drona înconjurând barca, la 5m altitudine, pe lacul Snagov. Păi nici țânțarii nu îi nimeresc, nici dacă vreau. Darmite frun A380...
În fine. Să încheiem într-o notă pozitivă: la noi în România A2 se poate lua online, spre deosebire de restul Europei. Probabil cine nu se simte sigur poate folosi un screen recorder și poate da de n ori examenul până află toate întrebările, apoi le studiază amănunțit; părerea mea este că acela va și învăța inerent, deci scopul autorității va fi fost atins; costă 10€ / 3 examene, no big deal. De asemenea, probabil se pot folosi și alte metode, gen căști magnetice pe timpan sau alte prostii, dar părerea mea este că nu merită efortul din nicio direcție: nici din a candidatului să trișeze, că este mai complicat să trișezi decât să înveți lucruri până la urmă frumoase și utile și de cultură generală, și nici din a autorității să fie prea strictă, că până la urmă în procesul trișării candidatul oricum se stresează și învață foarte mult chiar fără să vrea. Iar până la urmă vorbim de o biată dronă, wtf?

#443
ViezuREX

ViezuREX

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 13.06.2021
Mie mi se pare ca multa lume trateaza aceste teste cu multa ignoranta. E adevarat ca vorbim despre o biata drona insa de la 120m capata ceva viteza si la o drona de 500-900g asta inseamna ceva.
Personal, cred ca mai multe informatii/cunostinte despre chestii ca punctul de roua sau tipurile de nori si un pre-flight corect ar ajuta foarte mult si in plus, in timp, vor conduce si la domolirea restrictiilor puse pilotilor de drone.

#444
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,326
  • Înscris: 28.10.2018

View PostViezuREX, on 05 martie 2022 - 21:17, said:

si in plus, in timp, vor conduce si la domolirea restrictiilor puse pilotilor de drone.

exclus

#445
ViezuREX

ViezuREX

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 13.06.2021
Pana la urma s-a intamplat, Legea nr. 283 din 6 decembrie 2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 122/2011 a fost promulgata.

Asadar orice drona va putea fi impuscata cu armamentul din dotare al MApN.Pentru cei mai curiosi textul integral poate fi citit aici ---> https://legislatie.j...Document/249043 .

#446
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,032
  • Înscris: 10.04.2006
Nu văd ce e rău în asta.
Nu e ca și cum îți împușcă drona când te joci cu ea în parc, ci doar

Quote


h) împotriva dronelor și a echipamentelor radioelectrice utilizate pentru comiterea unui act ostil.


#447
ViezuREX

ViezuREX

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 13.06.2021

View PostNenea Zap, on 08 martie 2022 - 13:11, said:

Nu văd ce e rău în asta.

Nu spun ca este ceva neaparat rau sau anormal insa ma intreb ce se intampla cu proiectilele cand se intorc pe pamant ...

Pare inca o chestie facuta asa ... ca sa avem legislatie, insa aplicarea ei ramane in ceata.

#448
liberlamare

liberlamare

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 16.05.2007

View PostViezuREX, on 08 martie 2022 - 11:29, said:

Pana la urma s-a intamplat, Legea nr. 283 din 6 decembrie 2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 122/2011 a fost promulgata.

Asadar orice drona va putea fi impuscata cu armamentul din dotare al MApN.Pentru cei mai curiosi textul integral poate fi citit aici ---> https://legislatie.j...Document/249043 .

mai bine dau cu migul dupa ele, la ce armata avem ramane fara gloante ostasul pana nimereste drona

Edited by liberlamare, 08 March 2022 - 14:01.


#449
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,032
  • Înscris: 10.04.2006
Eu presupun că e o lege care s-a adoptat la nivel european după incidentele de la gatwick.
Acum să aibă acoperire legală să poată acționa preventiv.
Nu văd de ce ne-ar afecta pe noi ca civili dacă nu ne jucăm cu dronelor în locuri ilegale.

#450
AstroNoot

AstroNoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 11.01.2018
Aviz celor cu DJI din Bucuresti:

AACR considera capitala o "aglomerare urbana" cu riscuri mult prea mari pentru operarea in categoria Open.

Au trecut la folosirea DJI Aeroscope pentru detectarea celor care incalca legea, si exista deja doua persoane care au fost nevoite sa se prezinte la politia transporturilor, amenda propusa fiind de 15.000 de lei.

Se folosesc de seria pe care o obtine Aeroscope-ul si apoi verifica seriile inscrise pe rpas.caa.ro

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate