Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Setari S,A,M

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
nandy007

nandy007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,129
  • Înscris: 05.04.2009
De ceva vreme am inceput sa experimentez aceste setari dar inca nu am rezultate senzationale.Care din aceste setari  e ok de folosit pe soare puternic respectiv vreme innorata si la ce valori?Multumesc anticipat

#2
kopilu_198

kopilu_198

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 25.10.2008
Nu e vreo formula sa o poti folosi in orice situatie. Cel mai simplu e modul A. Nu ai d3cat sa experimentezi singur.
Poti face diferite poze,pe auto, in lumina puternica, intuneric, umbra si te uiti ce f, ce timp.de.expunere, ce iso au fost la o anumita poza si sa te joci, modificand in mod manual, oricare din cele de mai devreme si sa incerci sa scoti aceeasi poza. De exemplu, maresti iso de la 100 la.800 si vexi cum trebuie.sa.modifici f si timpul.de.expunere

#3
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Sunt programe, nu setări.
La S (speed) ai prioritate ca setare pentru timpul de expunere și aparatul ajusteaza iso și diafragma astfel încât expunerea să fie corectă.
La A (aperture) ai prioritate de diafragma (acel "f") și aparatul ajustează timpul de expunere și iso.
Pe M (manual) ajustezi manual toți parametrii - timp de expunere, iso și diafragmă.

Setările le folosești în funcție de subiect, nu neapărat în funcție de lumină, adică soare puternic sau vreme înnorată.
Ar fi bine să dai un exemplu concret de ceea ce vrei să fotografiezi și îți putem spune ce setări să folosești.

Eu folosesc foarte rar altceva decât M, manual. Prima dată folosesc iso să fie cât mai mic (de preferat iso nativ care este de obicei 100 sau 200, în funcție de aparatul pe care îl deții). Apoi în funcție de subiect, static sau mobil, aleg timpul de expunere, un timp cât mai scurt ( de la 1/500sec în sus până la 1/4000) ca să  "îngheți" mișcarea, să nu îti iasă subiectul blurat-mișcat sau lung dacă subiectul este fix (mai jos de 1/500). Diafragma nu afectează doar cantitatea de lumină care ajunge pe senzor și dictează timpul de expunere ci și profunzimea de câmp (DOF - depth of field) care este mai mare la o diafragmă închisă (de la f4 în sus până la f11-f14 nu folosi mai închis că te lovești de fenomenul de difracție care îți scade calitatea imaginii) sau folosești o diafragmă cât mai deschisă, f1.8, f2.8, în funcție de obiectiv, pentru a avea acel efect de bokeh.

Am încercat să-ți spun cât de cât pe scurt. Sper să fi înțeles ceva. Dacă nu, întreabă și încercăm să te ajutăm.
Cel mai bine dă exemple concrete de situații de fotografiat.
Ai sute de tutoriale și pe youtube, Doar că acolo nu poți întreba ceva anume. Adică poți, dar e mai greu până primești răspuns.

#4
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,728
  • Înscris: 02.07.2011
@Reactor:

La primele doua paragrafe ai uitat sa specifici ca se aplica doar daca folosesti auto-ISO.

#5
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006

Quote

Care din aceste setari  e ok de folosit pe soare puternic respectiv vreme innorata si la ce valori?
Nu exista setari prestabilite, fiecare valoare o poti alege in functie de conditii, de ce anume vrei sa obtii si de celelalte valori alese/impuse.

Quote

nu am rezultate senzationale
Mai curand ar trebui pornit de aici, nu de la un anumit program S, A sau M. Ce rezultate vrei sa obtii, ce ai obtinut, de analizat dece ai obtinut ce ai obtinut si reiterat tot procesul.

Edited by crokodilu, 20 July 2020 - 20:58.


#6
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

View PostStefanSC, on 20 iulie 2020 - 20:50, said:

@Reactor:

La primele doua paragrafe ai uitat sa specifici ca se aplica doar daca folosesti auto-ISO.
Nu știu cum e în funcție de aparat. Din timpuri imemoriale îmi amintesc că erau aparate care în funcție de program erau doar pe auto-ISO.
Eu nu folosesc decât A atunci când fac timelapse. În rest, dacă-mi iei programul manual nu mai știu să folosesc aparatul :D Mai am anumite setări personalizate pe 1.2.3 în cazul lui Olympus și cam la fel și la Sony.

#7
nandy007

nandy007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,129
  • Înscris: 05.04.2009

View PostReactor2015, on 20 iulie 2020 - 20:59, said:

Nu știu cum e în funcție de aparat. Din timpuri imemoriale îmi amintesc că erau aparate care în funcție de program erau doar pe auto-ISO.
Eu nu folosesc decât A atunci când fac timelapse. În rest, dacă-mi iei programul manual nu mai știu să folosesc aparatul Posted Image Mai am anumite setări personalizate pe 1.2.3 în cazul lui Olympus și cam la fel și la Sony.
Eu am Nikon D3200 si in general pozez cam tot ce vad incepand de la flori pana la peisaje.Cand ma plimb vad mereu ceva interesant de pozat si cand nu am camera foto,folosesc telefonul  doar ca nu scot calitatea de pe NikonPosted Image

#8
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Este un aparat ok. Am avut înaintașul lui, Nikon D60.
Totuși, ce nelămuriri ai? Cu ce situație te-ai confruntat și nu ți-a ieșit ce doreai?

#9
nandy007

nandy007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,129
  • Înscris: 05.04.2009
Cateva poze mai recente

Attached Files



#10
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006
Nu sunt rele, insa acum trebuie sa detaliezi dece consideri ca "inca nu am rezultate senzationale".

#11
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
La toate cadrele de mai sus, subiecte statice, poți folosi ca idee următoarele setări pe manual.
-iso 100 (nativ) care îti asigură cea mai bună calitate a imaginii.
-diafragma de la f5,6 în sus, până spre f10-f11 ca să ai o profunzime de câmp cât mai mare.
-timpul de expunere îl setezi ultimul în funcție de necesar dar nu mai jos de 1/100 - 1/60 în cazul aparatului tău.

Când expui și ai contrast mare de lumină, adică cer foarte luminos dar subiectul nu este chiar atât de luminos, ai grijă să nu supraexpui cerul. Trebuie să faci un compromis cu expunerea astfel încât ulterior în procesare să poți ajusta zona mai luminată (highligts) să aibă detalii (să nu-ți iasă cerul alb supraexpus ci să se vadă și norii sau culoarea lui) iar zonele subexpuse să le poți ridica din shadows în softul de prelucrare a imaginii.

Ce obiectiv folosești? Doar cel standad, 18-55?

#12
nandy007

nandy007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,129
  • Înscris: 05.04.2009

View PostReactor2015, on 21 iulie 2020 - 10:20, said:

La toate cadrele de mai sus, subiecte statice, poți folosi ca idee următoarele setări pe manual.
-iso 100 (nativ) care îti asigură cea mai bună calitate a imaginii.
-diafragma de la f5,6 în sus, până spre f10-f11 ca să ai o profunzime de câmp cât mai mare.
-timpul de expunere îl setezi ultimul în funcție de necesar dar nu mai jos de 1/100 - 1/60 în cazul aparatului tău.

Când expui și ai contrast mare de lumină, adică cer foarte luminos dar subiectul nu este chiar atât de luminos, ai grijă să nu supraexpui cerul. Trebuie să faci un compromis cu expunerea astfel încât ulterior în procesare să poți ajusta zona mai luminată (highligts) să aibă detalii (să nu-ți iasă cerul alb supraexpus ci să se vadă și norii sau culoarea lui) iar zonele subexpuse să le poți ridica din shadows în softul de prelucrare a imaginii.

Ce obiectiv folosești? Doar cel standad, 18-55?
Da.Ma tenteaza unul tele dar atunci fara trepied nu fac fata

Edited by nandy007, 21 July 2020 - 13:51.


#13
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Dacă folosești teleul ziua, pe lumină bună cu timpi scurți de expunere nu îți trebuie trepied.

#14
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006

View Postnandy007, on 21 iulie 2020 - 13:48, said:

.. dar atunci fara trepied nu fac fata
Dece? Nu e obligatoriu trepiedul.

#15
Dizlpower

Dizlpower

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 16.02.2004
Cand e soare, eu zic sa folosesti A si sa subexpui cu o treapta (-1 sau -1.5), asta in cazul in care vrei sa tii cont de diafragma..iso nu are relevanta, pentru ca oricum o sa stea setat pe minim...

#16
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,755
  • Înscris: 23.05.2013
Foloseste toate modurile pana te obisnuiesti si vezi pe ce pui accent tu.

Eu folosesc in 95% din timp modul A (prioritate diafragma), si o setez manual ca sa am look-ul (DOF-ul) dorit. Tot manual setez si ISO in functie de lumina sau tipul fotografiei, iar aparatul seteaza timpul de expunere. Evident, tin cont de ceea ce vreau sa fotografiez incat daca vreau sa "inghet" o persoana/masina, etc, in functie de conditii cresc ISO-ul fara probleme sau/si maresc diafragma.
Chiar de nu ai un body super capabil la ISO, si nici eu cu D5100, mai bine sa ai zgomot in imagine decat o imagine miscata.

Dar genul ala de fotografii de mai sus cu subiecte statice, peisaje, merg in general cu ISO cat mai mic si diafragma 5.6 - 8. Timpul de expunere n-as zice ca e prea relevant.
Cu 18-55VR poti fotografia pana si noaptea la 0.5s si sa fie sharp, desi probabil cu diafragma mai mare, dar iarasi, tine si de mainile tale.

View Postnandy007, on 21 iulie 2020 - 13:48, said:

Da.Ma tenteaza unul tele dar atunci fara trepied nu fac fata
Poti si cu lumina mai putina cu tele precum 55-200, dar nu la subiecte in miscare.
La 0.3s, 0.5s si ISO mai mare inca poti scoate rezultate cu stabilizarea din el - tine si de mainile tale.
N-am folosit aproape niciodata trepied la el.

#17
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,091
  • Înscris: 29.06.2005

View Postnandy007, on 20 iulie 2020 - 20:11, said:

De ceva vreme am inceput sa experimentez aceste setari dar inca nu am rezultate senzationale.Care din aceste setari  e ok de folosit pe soare puternic respectiv vreme innorata si la ce valori?Multumesc anticipat

Ce faci tu acum este cam ca si cum ai experimenta condusul unei masini fara sa stii care e pedala de acceleratie, schimbatorul de viteze...etc.
Nici nu ai cum sa obtii rezultate.

Documenteaza-te intai despre interactiunea dintre setari, cum se intrepatrund si cum sunt afectate toate de un singur parametru - abia apoi experimenteaza cu modurile semiautomate.Ca si ghid:

1. Expunerea - timp de expunere / diafragma / iso
2. Timp de expunere / distanta focala
3. Diafragma /  camp de profunzime

Nu-ti poate spune nimeni ce sa folosesti de exemplu in lumina puternica - pentru ca depinde de tipul imaginii: daca e peisaj e una; daca e portret, e alta. Daca e lumina din lateral e ceva; daca e lumina din fata e altceva. Toate astea le experimentezi dupa ce inveti punctele 1 2 si 3.

#18
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005

View Postnandy007, on 20 iulie 2020 - 20:11, said:

De ceva vreme am inceput sa experimentez aceste setari dar inca nu am rezultate senzationale.Care din aceste setari  e ok de folosit pe soare puternic respectiv vreme innorata si la ce valori?Multumesc anticipat

Rezultatele senzationale nu au nicio legatura cu aparatul sau cu setarile.
Ai crezut ca o camera mai rasarita o sa transformele cadrele banale in cadre senzationale ? Nu este deloc asa.
Doar in anumite conditii: lumina special, subiect, moment deosebit...etc se pot scoate fotografii frumoase.   Le poate scoate chiar si un habarnist cu un telefon mobil daca este la locul si/sau momentul potrivit.

Trebuie sa inveti setarile camere, dar nu e de ajuns. Ca sa scoti ceva "senzational" trebuie sa inveti fotografie.
Pentru ceva "senzational" cel mai important lucru este lumina. Dupa aia conteaza subiectul, incadrarea, momentul...etc. Conteaza si editarea de dupa.

Lumea care pozeaza peisaje/cladiri merge la fotografiat in anumite momente ale zilei : rasarit, apus, "ora albastra".
Asa cum pozezi tu (de ex. in soare puternic), nu o sa iasa niciodata ceva special.

Edited by katran, 16 August 2020 - 19:09.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate