Aisin AWTF-80 SC - fiabilitate
Last Updated: Mar 29 2023 10:50, Started by
quantico2708
, Jul 20 2020 13:28
·
2
#37
Posted 15 April 2021 - 08:17
Pai cam asa se face schimbul la automate. Iese cat poate pe drain si intra cat poate pe fill. Uneori gaurile astea doua sunt de fapt una singura.
|
#38
Posted 15 April 2021 - 08:31
La unele automate exista proceduri de golire si a unei parti din uleiul care ramane in convertizor dar e mai complicat si riscant (factorul uman ).
|
#39
Posted 15 April 2021 - 10:44
garajele au o masinarie care face automat schimbul de ulei, se conecteaza tuburile si cu masina in functionare D/R se face schimbul, se foloseste cantitatea dubla de ulei curat, de asemenea cand se incepe operatiunea se pune un cleaner aditiv, il cere masina, iar spre final se pune un conditioner aditiv, tot asa-l cere masina
asta ar fi cea mai buna solutie de intretinere a cutiei AISIN tinand cont ca nu are filtru accesibil care sa-l poti schimba ca la motor, dar si schimbul manual este ok, daca-l schimbi de 2 ori o sa fie o proportie buna de ulei nou in cutie la cutiile mai vechi este sonda de ulei, la cutiile mai noi dopul de golire este si sonda de nivel, este dop in dop, adica ala insurubat in cutie are un tub si in asta este insurubat altul care lasa sa curga surplusul dopul de pus uleiul este in partea de sus a cutiel, vorbesc de cutia AISIN de la Volvo sebulbus, on 15 aprilie 2021 - 08:17, said:
Iese cat poate pe drain si intra cat poate pe fill. Uneori gaurile astea doua sunt de fapt una singura. |
#40
Posted 15 April 2021 - 12:51
Nu stiu cat de OK e treaba cu masinaria care se conecteaza si foloseste vreo 20 litri pentru a spala tot uleiul vechi si a-l inlocui cu unul nou.
Ideea e ca: - ZF nu recomanda asta ci doar metoda gravitationala -> lasi sa curga -> completezi -> verifici la cald -> mai complectezi daca e cazu - unele service-uri si bunul simt zice ca nu e chiar ok sa plimbi uleiul vechi cu pilitura prin toata cutia folosind masinaria aia Referitor la fiabilitatea unei cutii cu TC, fie ea Aisin sau ZF, cumparata SH. Totul depinde de NOROC. Da-le in mortii mamii lor ca sunt E90-uri/E60-uri si altele mai vechi care au peste 400.000 km si n-a schimbat nici dracu uleiu la ele si inca merg, si sigur au fost folosite mult mai agresiv decat foloseste cineva o masina normala ( non-BMW). Am o cunostinta cu un Volvo XC60 din 2015 cu Aisin 6 trepte, luat SH cu sub 200.000 km reali acu vreo 2 ani, iar fix dupa ce a luat-o a observat ca dupa ce se incalzea ii smucea. Dealer-ul i-a zis sa schimbe uleiul, a facut asta, si a fost OK dupa. Vrei sa fii sigur ca nu se strica ? o iei de noua, zi daca se strica ti-o schimba pe garantie. Poti cumpara una SH cu 150.000 km reali la care s-a schimbat uleiu prima oara la 80.000 km iar respectivul a mers decent cu ea, ca doar e Volvo, nu BMW, si sa pice brusc dupa 1 luna la tine. Bottom line, e o cutie smechera, de aia au ales-o si cei de la BMW pentru aplicatiile lor transversale si i8. |
#41
Posted 15 April 2021 - 14:03
InTech, on 15 aprilie 2021 - 12:51, said:
Nu stiu cat de OK e treaba cu masinaria InTech, on 15 aprilie 2021 - 12:51, said: bunul simt zice ca nu e chiar ok sa plimbi uleiul vechi cu pilitura prin toata cutia folosind masinaria aia eu am scris in baza experientei mele, parerea mea este ca inainte sa tragi concluzii mai informeaza-te |
#42
Posted 15 April 2021 - 14:44
Eu unul as merge pe procedura producatorului, daca acea procedura spuna ca se schimba gravitational pai asa il fac, daca cere pompare la fel de bine, stie mai bine cine a scris acea procedura de ce e asa, pe langa asta n-as pune in nici un caz aditivi intr-o cutie de viteze, nici de curatat nici de orice altceva, asta pt ca tot mecanismul e facut sa functioneze cu un lichid cu proprietati exacte, cand il aditivezi il modifici si cresc sansele ca ceva sa nu mearga ok in timp.
|
#43
Posted 15 April 2021 - 15:33
cum am precizat, eu vorbesc doar din experienta mea, fiecare face cum crede
vorbind de aditivi, unul care are efect cand nu schimba lin, la cutiile AISIN la Volvo de generatie mai veche, alea cu sonda de nivel si cu buson cu cap hexagon de 24, este Attached FilesEdited by dan210, 15 April 2021 - 15:34. |
#44
Posted 15 April 2021 - 16:23
addelin, on 14 aprilie 2021 - 06:36, said:
Automata cu convertizor (aj0). ce sa inteleg de aici ? sau de aici : "I found out the cooler or heat exchanger as it really is, is at the back of the gearbox wich turned out to not be an Aisin but an Jatco AJ0-002 ( called JF506E if looking at Jatco wiki page)" underb, on 15 aprilie 2021 - 08:31, said:
La unele automate eliminarea substantivelor si folosirea adjectivelor in locul acestora ați învățat-o de la Buhnici ? _-livio-_, on 15 aprilie 2021 - 14:44, said:
Eu unul as merge pe procedura producatorului, e chiar mai scurt ca si "merge pe" |
#45
Posted 15 April 2021 - 20:00
Ma scuzati domnu' initiator. Nu mi-am dat seama cu ce soi de ins m-am bagat in seama.
Succes cu topicul si cu viata in general. Cat te-o lasa OCDul cu care vad ca defilezi. Cat de salbatic sa fii incat sa scrii kkturi din astea unora care incearca sa te ajute? |
#46
Posted 15 April 2021 - 20:05
quantico2708, on 15 aprilie 2021 - 16:23, said: Boîte de vitesse automatique AJ0-018 Renault Aisin Warner ce sa inteleg de aici ? sau de aici : "I found out the cooler or heat exchanger as it really is, is at the back of the gearbox wich turned out to not be an Aisin but an Jatco AJ0-002 ( called JF506E if looking at Jatco wiki page)" eliminarea substantivelor si folosirea adjectivelor in locul acestora ați învățat-o de la Buhnici ? da cuvantul "alege" ce are ? e urat ? e chiar mai scurt ca si "merge pe" |
|
#47
Posted 16 April 2021 - 10:59
quantico2708, on 15 aprilie 2021 - 16:23, said: Boîte de vitesse automatique AJ0-018 Renault Aisin Warner ce sa inteleg de aici ? sau de aici : "I found out the cooler or heat exchanger as it really is, is at the back of the gearbox wich turned out to not be an Aisin but an Jatco AJ0-002 ( called JF506E if looking at Jatco wiki page)" |
#48
Posted 01 May 2021 - 01:50
las asta aici [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_nJ6AwE2FV0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#49
Posted 16 January 2023 - 08:11
Buna ziua, cum ziceam pe pagina anterioara ma apropii de 60k km cu cutia Aisin 6AT de pe masina mea Suzuki Scross. Cu toate ca in cartea masinii nu este mentionat schimb obligator de ulei la cutie sunt hotarat sa fac acest schimb pentru linistea mea, mai ales dupa ce am gasit ca si producatorul Aisin recomanda schimb la 60k daca conditiile de exploatare sunt grele (taxi, trafic, etc). Si as zice ca in RO conditiile sunt grele.
Bun, acum nu reusesc sa gasesc procedura recomandata de Aisin pentru acest schimb. Chiar daca, probabil voi merge la reprezentanta pentru aceasta operatiune , as vrea sa stiu mai multe detalii despre cum trebuie facuta inlocuirea (din pacate am invatat sa nu am incredere 100% in reprezentante). Ideal ar fi procedura recomandata de Aisin. Multumesc. |
#50
Posted 16 January 2023 - 21:32
Păi nu-i mare lucru: incalzesti uleiul la 60grade, scoti busonul (complet), aștepți sa curga, pui ulei nou, faci nivelul, pornești mororul, plimbi cutia prin toate vitezele, scoti iar busonul mic, daca nu curge nimic, mai pui ulei si faci iar nivelul.
Baiul este totuși ca nu poti sa scoti prin metoda asta decat vreo 3L. Edited by NikoroB, 16 January 2023 - 21:32. |
#51
Posted 29 March 2023 - 10:50
Salut,am și eu aceasta nelămurire în legătură cu schimbul sau nu de ulei la cutia automata aisin.
Mașina mea este Peugeot 3008,1.5 diesel,cu 8 rapoarte. 159000 km,an 2020. Nu știu ce sfat sa iau de bun.. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users