Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Aisin AWTF-80 SC - fiabilitate

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#37
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Pai cam asa se face schimbul la automate. Iese cat poate pe drain si intra cat poate pe fill. Uneori gaurile astea doua sunt de fapt una singura.

#38
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
La unele automate exista proceduri de golire si a unei parti din uleiul care ramane in convertizor dar e mai complicat si riscant (factorul uman :) ).

#39
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,146
  • Înscris: 24.06.2006
garajele au o masinarie care face automat schimbul de ulei, se conecteaza tuburile si cu masina in functionare D/R se face schimbul, se foloseste cantitatea dubla de ulei curat, de asemenea cand se incepe operatiunea se pune un cleaner aditiv, il cere masina, iar spre final se pune un conditioner aditiv, tot asa-l cere masina

asta ar fi cea mai buna solutie de intretinere a cutiei AISIN tinand cont ca nu are filtru accesibil care sa-l poti schimba ca la motor, dar si schimbul manual este ok, daca-l schimbi de 2 ori o sa fie o proportie buna de ulei nou in cutie

la cutiile mai vechi este sonda de ulei, la cutiile mai noi dopul de golire este si sonda de nivel, este dop in dop, adica ala insurubat in cutie are un tub si in asta este insurubat altul care lasa sa curga surplusul

dopul de pus uleiul este in partea de sus a cutiel, vorbesc de cutia AISIN de la Volvo

View Postsebulbus, on 15 aprilie 2021 - 08:17, said:

Iese cat poate pe drain si intra cat poate pe fill. Uneori gaurile astea doua sunt de fapt una singura.
asa-i la CVT la Audi dar gaurile sunt separate chiar daca si cea de pus uleiul este in partea de jos a cutiei

#40
InTech

InTech

    Kietata ?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 23.11.2005
Nu stiu cat de OK e treaba cu masinaria care se conecteaza si foloseste vreo 20 litri pentru a spala tot uleiul vechi si a-l inlocui cu unul nou.
Ideea e ca:
- ZF nu recomanda asta ci doar metoda gravitationala -> lasi sa curga -> completezi -> verifici la cald -> mai complectezi daca e cazu
- unele service-uri si bunul simt zice ca nu e chiar ok sa plimbi uleiul vechi cu pilitura prin toata cutia folosind masinaria aia

Referitor la fiabilitatea unei cutii cu TC, fie ea Aisin sau ZF, cumparata SH. Totul depinde de NOROC.
Da-le in mortii mamii lor ca sunt E90-uri/E60-uri si altele mai vechi care au peste 400.000 km si n-a schimbat nici dracu uleiu la ele si inca merg, si sigur au fost folosite mult mai agresiv decat foloseste cineva o masina normala ( non-BMW).

Am o cunostinta cu un Volvo XC60 din 2015 cu Aisin 6 trepte, luat SH cu sub 200.000 km reali acu vreo 2 ani, iar fix dupa ce a luat-o a observat ca dupa ce se incalzea ii smucea. Dealer-ul i-a zis sa schimbe uleiul, a facut asta, si a fost OK dupa.

Vrei sa fii sigur ca nu se strica ? o iei de noua, zi daca se strica ti-o schimba pe garantie.
Poti cumpara una SH cu 150.000 km reali la care s-a schimbat uleiu prima oara la 80.000 km iar respectivul a mers decent cu ea, ca doar e Volvo, nu BMW, si sa pice brusc dupa 1 luna la tine.
Bottom line, e o cutie smechera, de aia au ales-o si cei de la BMW pentru aplicatiile lor transversale si i8.

#41
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,146
  • Înscris: 24.06.2006

View PostInTech, on 15 aprilie 2021 - 12:51, said:

Nu stiu cat de OK e treaba cu masinaria
nu-i o rusine, nu putem sti totul

View PostInTech, on 15 aprilie 2021 - 12:51, said:

bunul simt zice ca nu e chiar ok sa plimbi uleiul vechi cu pilitura prin toata cutia folosind masinaria aia
acuma o iei pe aratura, nu are sens ce scrii tu, uleiul vechi oricum se plimba prin cutie, pilitura ramane in filtru

eu am scris in baza experientei mele, parerea mea este ca inainte sa tragi concluzii mai informeaza-te

#42
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007
Eu unul as merge pe procedura producatorului, daca acea procedura spuna ca se schimba gravitational pai asa il fac, daca cere pompare la fel de bine, stie mai bine cine a scris acea procedura de ce e asa, pe langa asta n-as pune in nici un caz aditivi intr-o cutie de viteze, nici de curatat nici de orice altceva, asta pt ca tot mecanismul e facut sa functioneze cu un lichid cu proprietati exacte, cand il aditivezi il modifici si cresc sansele ca ceva sa nu mearga ok in timp.

#43
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,146
  • Înscris: 24.06.2006
cum am precizat, eu vorbesc doar din experienta mea, fiecare face cum crede

vorbind de aditivi, unul care are efect cand nu schimba lin, la cutiile AISIN la Volvo de generatie mai veche, alea cu sonda de nivel si cu buson cu cap hexagon de 24, este

Attached Files

  • Attached File  xx.jpg   140.02K   13 downloads

Edited by dan210, 15 April 2021 - 15:34.


#44
quantico2708

quantico2708

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 15.07.2008

View Postaddelin, on 14 aprilie 2021 - 06:36, said:

Automata cu convertizor (aj0).
Boîte de vitesse automatique AJ0-018 Renault Aisin Warner

ce sa inteleg de aici ?   sau de aici : "I found out the cooler or heat exchanger as it really is, is at the back of the gearbox wich turned out to not be an Aisin but an Jatco AJ0-002 ( called JF506E if looking at Jatco wiki page)"

View Postunderb, on 15 aprilie 2021 - 08:31, said:

La unele automate

eliminarea substantivelor si folosirea adjectivelor in locul acestora ați învățat-o de la Buhnici ?

View Post_-livio-_, on 15 aprilie 2021 - 14:44, said:

Eu unul as merge pe procedura producatorului,
da cuvantul "alege" ce are ? e urat ?
e chiar mai scurt ca si "merge pe"

#45
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ma scuzati domnu' initiator. Nu mi-am dat seama cu ce soi de ins m-am bagat in seama.
Succes cu topicul si cu viata in general. Cat te-o lasa OCDul cu care vad ca defilezi.

Cat de salbatic sa fii incat sa scrii kkturi din astea unora care incearca sa te ajute?

#46
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007

View Postquantico2708, on 15 aprilie 2021 - 16:23, said:


Boîte de vitesse automatique AJ0-018 Renault Aisin Warner

ce sa inteleg de aici ?   sau de aici : "I found out the cooler or heat exchanger as it really is, is at the back of the gearbox wich turned out to not be an Aisin but an Jatco AJ0-002 ( called JF506E if looking at Jatco wiki page)"



eliminarea substantivelor si folosirea adjectivelor in locul acestora ați învățat-o de la Buhnici ?


da cuvantul "alege" ce are ? e urat ?
e chiar mai scurt ca si "merge pe"
Alegem si noi cuvinte din astea de care se cramponeaza aia cu iq subunitar si pe care ii freaca grija de ce si cum scriu altii.

#47
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View Postquantico2708, on 15 aprilie 2021 - 16:23, said:


Boîte de vitesse automatique AJ0-018 Renault Aisin Warner

ce sa inteleg de aici ?   sau de aici : "I found out the cooler or heat exchanger as it really is, is at the back of the gearbox wich turned out to not be an Aisin but an Jatco AJ0-002 ( called JF506E if looking at Jatco wiki page)"
Ce poti sa intelegi e ca ai căutat informații despre mai multe cutii. Pe laguna este varianta aj0-004 jatco jf613a.

#48
quantico2708

quantico2708

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 15.07.2008
las asta aici [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_nJ6AwE2FV0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#49
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,953
  • Înscris: 21.01.2013
Buna ziua, cum ziceam pe pagina anterioara ma apropii de 60k km cu cutia Aisin 6AT de pe masina mea Suzuki Scross. Cu toate ca in cartea masinii nu este mentionat schimb obligator de ulei la cutie sunt hotarat sa fac acest schimb pentru linistea mea, mai ales dupa ce am gasit ca si producatorul Aisin recomanda schimb la 60k daca conditiile de exploatare sunt grele (taxi, trafic, etc). Si as zice ca in RO conditiile sunt grele.
Bun, acum nu reusesc sa gasesc procedura recomandata de Aisin pentru acest schimb. Chiar daca, probabil voi merge la reprezentanta pentru aceasta operatiune , as vrea sa stiu mai multe detalii despre cum trebuie facuta inlocuirea (din pacate am invatat sa nu am incredere 100% in reprezentante). Ideal ar fi procedura recomandata de Aisin.
Multumesc.

#50
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,400
  • Înscris: 26.05.2022
Păi nu-i mare lucru: incalzesti uleiul la 60grade, scoti busonul (complet), aștepți sa curga, pui ulei nou, faci nivelul, pornești mororul, plimbi cutia prin toate vitezele, scoti iar busonul mic, daca nu curge nimic, mai pui ulei si faci iar nivelul.

Baiul este totuși ca nu poti sa scoti prin metoda asta decat vreo 3L.

Edited by NikoroB, 16 January 2023 - 21:32.


#51
d0d00

d0d00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,189
  • Înscris: 06.05.2015
Salut,am și eu aceasta nelămurire în legătură cu schimbul sau nu de ulei la cutia automata aisin.
Mașina mea este Peugeot 3008,1.5 diesel,cu 8 rapoarte.
159000 km,an 2020.
Nu știu ce sfat sa iau de bun..

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate