Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Cumparare statie incarcare masina electrica

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1387 replies to this topic

#955
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013
Aceasta combinatie n-are nici un sens.

Veriga slaba cu pericol de incendiu se va muta la priza neagra cu capac rosu de la capatul cablului adaptor.

#956
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 993
  • Înscris: 13.02.2015
Bun, deci asa ramane.

Este exact ce foloseste si colegul @44 de cai, doar ca el are adaptor de la priza normala la cupla industriala.

Eu voi folosi maxim 16A, deci nu am nevoie de priza industriala + cupla industriala, cum are el pe cealalta varianta.

#957
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Tu ai nevoie doar de o priza normala, fara cele 2 albastre, cel putin in perioada asta rece nici pomeneala de incalzire a prizei, testat personal cu 16A - 3,5 kW aproape 5 ore.

#958
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

View Postrobertcb, on 16 martie 2022 - 12:39, said:

Tu ai nevoie doar de o priza normala, fara cele 2 albastre, cel putin in perioada asta rece nici pomeneala de incalzire a prizei, testat personal cu 16A - 3,5 kW aproape 5 ore.
Si eu am zis la fel cu un prelungitor folosit la 3,5kw mai multe ore.
In final a cedat...eu zic ca e periculos pe termen lung mai ales daca lasi noaptea nesupravegheat.
Daca acel incarcator mobil e folosit acasa eu zic ca e mai sanatos sa fie taiat stecherul schuko de priza normala si pus direct cupla industriala albastra. Asa ai scapat de toate problemele.

Attached Files



#959
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 993
  • Înscris: 13.02.2015
Pai da, dar atunci nu mai merge la 16A - ma refer la flexichargerul Dacia + magnet.

#960
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

View Postgmowner, on 16 martie 2022 - 22:51, said:

Pai da, dar atunci nu mai merge la 16A - ma refer la flexichargerul Dacia + magnet.
Mda, am uitat de magnet. Eu am charger ce merge 10 sau 16A doar apasand un buton.

#961
BobaFett

BobaFett

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 27.11.2004
Salut, ma puteti lamuri, va rog, de ce as avea nevoie de o statie de inarcare acasa?
O masina electrica nu se incarca si de la priza normala? Aia cu stecher precum cel de la aspirator? OK, am inteles, se incarca mai greu... dar se incarca, nu? NU facem in fiecare zi 300 de km, majoritatea celor cu electrice parcurg o medie de 20-30 de km zilnic, deci nu trebuie sa o ai  bateria full in fiecare dimineata...
Adica, de ce m-as complica cu cabluri noi, fire, electricieni chemati sa faca nustiuce sigurante, circuit separat, risc de incendiu, cerut spor de putere de la furnizor, acte, bani, nebunie...
Pentru ce?

#962
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Fiecare cu nevoile lui .. Daca exista topicul, e doar pentru cei interesați .. nu toți posesorii de ev au/vor statie acasă ..
Eu fac in medie intre 70 și 140 km pe zi doar in oraș .. fara drumurile de exterior .. și am statie acasă.
La încărcătorul mașinii încărca de 2 ori și ceva mai încet decât la statie ..
Nu am incarcat doar peste noapte .. cu oricând am avut nevoie și nu aveam timp sa merg in oraș la statii fast.

Edited by rhadoo_ds, 17 March 2022 - 19:38.


#963
Nesta3

Nesta3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 28.02.2016
Ca sa încarci de la o priza normala, o poți face cu maxim 10a, tocmai pentru a nu se supraîncălzi atat priza cât și firele.Priza de la legrand , green up, poate încarca cu maximul de 16a cât suporta o priza schuko dar are alte treburi prin ea și merge doar cu stații care sunt făcute sa meargă cu aceasta priza pe maxim 16a(au explicat colegii mai sus despre un magnet etc).
Dacă nu vrei stație ai 2 variante:
-încarci cu încărcătorul stock la un maxim de 10a și in funcție de capacitatea bateriei o încărcare la 90% poate dura undeva la 10 ore pentru bateria lui Spring și peste 20 ore la cele de minim 50kwh.
-îți cumperi un încărcător portabil cu mufa industrială albastra sau roșie, montezi o priza industrială albastra sau roșie, le legi pe monofazat, le pui siguranța de minim 20 in tablou și încarci safe și mai rapid decât shucko .

#964
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 993
  • Înscris: 13.02.2015
Oricum trebuie sa ceri spor de putere de la furnizor.
Daca ai de exemplu 3 kw cum aveam eu la casa, si chiar presupunand ca pui masina la incarcat noaptea, tot mai ai un TV, un frigider, o centrala termica, un PC, cateva becuri, routerul internet, etc., si depasesti puterea aprobata.

Masina electrica nu e ca aeroterma, cu termostat, sa moduleze puterea consumata.
Trage 10 A ore intregi.

#965
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 21.01.2011
Eu am 4000 km facuti si nu am incarcat decat la priza normala. Fac in medie intre 30 si 50 km zilnic.
Nu intentionez sa-mi cumpar statie de incarcare, dar am tras fire de 4 mm pentru "viitor".

Edited by roPopa, 18 March 2022 - 08:10.


#966
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 08.03.2007

View PostBobaFett, on 17 martie 2022 - 18:32, said:

Salut, ma puteti lamuri, va rog, de ce as avea nevoie de o statie de inarcare acasa?
Pentru ce?
Hai sa-ti spun de ce am eu:
-eu incarc de regula acasa, nu ma bazez pe statii publice. Daca gasesc loc, ok, dar pot trai si fara ele, deci folosesc incarcarea acasa foarte des, aproape in fiecare zi si in contextul asta am nevoie de o instalatie pe care sa ma pot baza dpdv al rezistentei componentelor la uzura. Am experienta cu priza normala care o folosesc la o alta electrica mai mica (Renault Twizy) si care periodic trebuie schimbata, nu rezista pe termen lung la conectare-deconectare zilnica.
-pot sa reglez curentul de incarcare cum vreau, intre 6 si 32 amperi. Daca incarc peste noapte pentru nevoile zilnice, incarc la 6 amperi ca sa imi ramana rezerva de putere pentru restul instalatiilor din apartament. Daca am o urgenta si trebuie sa plec imediat, dau putere mare si opresc consumatorii mari din apartament.
-pot sa parametrez timpii de incarcare, sa porneasca incarcarea peste un anumit timp, de ex. cand stiu ca va scadea consumul in casa si pot sa programez sa dureze incarcarea un anumit timp, ca sa nu incarc peste 80%. In exploatarea zilnica, nu incarc peste 80%, doar in situatii de drum mai lung ma duc la 100%.
-am acces la istoric de incarcare, desi recunosc ca ma uit cam rar pe el.
Astia sunt parametrii mei, in rest, fiecare cu ai lui, posibil in alte situatii sa nu renteze sa investesti in statie de incarcare.

#967
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021

View PostroPopa, on 18 martie 2022 - 08:10, said:

Eu am 4000 km facuti si nu am incarcat decat la priza normala. Fac in medie intre 30 si 50 km zilnic.
Nu intentionez sa-mi cumpar statie de incarcare, dar am tras fire de 4 mm pentru "viitor".
Daca nu e distanta foarte mare, merge si de 4mmp .Pentru viitor ar fi fost bine sa pui totusi de 6mmp ca sa tragi cu 32A fara probleme.

#968
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 21.01.2011

View Post44_de_cai, on 18 martie 2022 - 09:07, said:

Daca nu e distanta foarte mare, merge si de 4mmp .Pentru viitor ar fi fost bine sa pui totusi de 6mmp ca sa tragi cu 32A fara probleme.

Eu personal nu imi pot inchipui vreo situatie in care sa ma transform in "statie de incarcare".
Precizez ca vechea termica este inca functionala si tinuta ca bakup.

#969
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021

View Postpisoiu2, on 18 martie 2022 - 08:35, said:

Hai sa-ti spun de ce am eu:
-eu incarc de regula acasa, nu ma bazez pe statii publice. Daca gasesc loc, ok, dar pot trai si fara ele, deci folosesc incarcarea acasa foarte des, aproape in fiecare zi si in contextul asta am nevoie de o instalatie pe care sa ma pot baza dpdv al rezistentei componentelor la uzura. Am experienta cu priza normala care o folosesc la o alta electrica mai mica (Renault Twizy) si care periodic trebuie schimbata, nu rezista pe termen lung la conectare-deconectare zilnica.
-pot sa reglez curentul de incarcare cum vreau, intre 6 si 32 amperi. Daca incarc peste noapte pentru nevoile zilnice, incarc la 6 amperi ca sa imi ramana rezerva de putere pentru restul instalatiilor din apartament. Daca am o urgenta si trebuie sa plec imediat, dau putere mare si opresc consumatorii mari din apartament.
-pot sa parametrez timpii de incarcare, sa porneasca incarcarea peste un anumit timp, de ex. cand stiu ca va scadea consumul in casa si pot sa programez sa dureze incarcarea un anumit timp, ca sa nu incarc peste 80%. In exploatarea zilnica, nu incarc peste 80%, doar in situatii de drum mai lung ma duc la 100%.
-am acces la istoric de incarcare, desi recunosc ca ma uit cam rar pe el.
Astia sunt parametrii mei, in rest, fiecare cu ai lui, posibil in alte situatii sa nu renteze sa investesti in statie de incarcare.
Poate ma repet pentru cei care sunt si pe topicul de Spring :D
Solutia mea cea mai flexibila de a incarca la puteri controlabile este cu un incarcator portabil si setabil de 32A. El are mufa albastra industriala, dar am confectionat si un adaptor la schuko. Acasa am priza industriala si acolo pot sa incarc la nevoie cu pana la 32A(cel ami des incarc la 16 si 20A). La serviciu pun adaptorul si trag cu 10A. La statii publice am incarcat in 3 luni o data la Type 2 si o data la CCS in aceeasi zi.
Daca ai nevoie sa incarci acasa mult zilnic poate merita o statie smart ca sa nu conectezi/deconectezi si sa cari dupa tine incarcatorul portabil de 32A
Majoritatea statiilor smart au aplicatie, dar te poti conecta la ea doar prin BT sau in reteaua Wifi locala. O statie promitatoatre produsa in RO cu aplicatie care merge over-the-internet si cu integrare cu panouri este asta:
https://lektri.co/ro...svik-7-4-kw-ac/

#970
BobaFett

BobaFett

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 27.11.2004
Multumesc tuturor pentru raspuns.
Deci, ca sa trag o concluzie, mai mult pentru mine, o statie de incarcare acasa sau un incarcator portabil le-as folosi DOAR pentru a grabi procesul de incarcare al bateriei, cu alte cuvinte cu cat mai mare amperajul (ajustabil cu ajutorul unei statii sau a unui incarcator portabil), cu atat scade timpul de incarcare. Corect?

Eu locuiesc la casa iar puterea aprobata este de 6.8 KW, iar din calculele mele absolut tot ce se consuma in momentul actual in casa nu depaseste 3,5KW, maxim 4KW.

Deci, as mai avea o rezerva de aproape 3KW. Banuiesc ca este suficienta aceasta putere pentru a lasa la incarcat o masina electrica in liniste, fara sa stau cu stres ca-mi danseaza sigurantele sau mi se dezgheata carnatii din lada frigorifica Posted Image Posted Image Posted Image

#971
Nesta3

Nesta3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 28.02.2016
Sa zicem ca ai o masina care îți consuma 20kwh/100km acum pe frig, cu caldura și etc.Dacă faci 30km pe zi ai nevoie de vreo 10kwh cu aproximație.Deci o încărcare peste noapte de vreo 6-8 ore  la o putere de 3kw îți va baga in baterie cam 20kwh.Suficient pentru 1-2 zile, in funcție și de ce drumuri mai faci in zilele astea.Încărcătorul stock îți poate asigura necesarul tău din fiecare zi.

#972
BobaFett

BobaFett

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 27.11.2004
Calculul meu este urmatorul: baterie de 60kw, 30-35 de km zilnic, autonomie declarata de producator 450 km (evident, in conditii ideale). Dar in conditii de primavara, zile mai friguroase etc, autonomia reala scade undeva la 300-320 de km, asta ar insemna cam 10 zile de mers cu masina fara sa ii fac "plinul".
Eu zic ca este timp suficient de incarcare in weekend, de vineri seara pana luni dimineata, pentru a pregati masina de o saptamana fara griji in trafic.
Sunt de cat de cat coerente calculele mele?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate