Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 

Cumparare statie incarcare masina electrica

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1387 replies to this topic

#901
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 21.01.2011
salutare

Va rog sa-mi faceti o recomandare pentru incarcarea normala de la priza. Dacia Spring.
Nu intentionez sa incarc altfel decat priza normala.

Prin urmare as dori o recomandare de piese efective.
Am un tablou metalic in care as dori sa bag priza efectiva si sigurantele/disjunctoare etc ce ar fi necesare.
Am un cablu tras de 3x4 mm2 de cupru.
Va multumesc.

Edited by roPopa, 25 October 2021 - 10:21.


#902
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 roPopa, on 25 octombrie 2021 - 10:20, said:

salutare

Va rog sa-mi faceti o recomandare pentru incarcarea normala de la priza. Dacia Spring.
Nu intentionez sa incarc altfel decat priza normala.

Prin urmare as dori o recomandare de piese efective.
Am un tablou metalic in care as dori sa bag priza efectiva si sigurantele/disjunctoare etc ce ar fi necesare.
Am un cablu tras de 3x4 mm2 de cupru.
Va multumesc.
La incarcatorul de 230v si 10A ce vine cu masina ar trebui sa ai protectiile incluse.  Zici ca ai tras circuit separat...o siguranta de 16A cred ca e suficient...cel putin in cazul meu cam asa merge de 2 ani. Daca spun tampenii rog sa ma corectati...
LE din cand in cand mai inspectez priza insa deocamdata nu da semne de oboseala, recomandat sa fie ferita de ploaie sau soare.
Cand e soare am mai fortat priza cu un incarcator de 16A pe perioade 4-5 ore si tot nu au aparut probleme. (am fotovoltaice si preferam sa bag mai mult  in baterii)

Edited by raven75, 25 October 2021 - 20:33.


#903
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 21.01.2011

 raven75, on 25 octombrie 2021 - 20:24, said:

La incarcatorul de 230v si 10A ce vine cu masina ar trebui sa ai protectiile incluse.  Zici ca ai tras circuit separat...o siguranta de 16A cred ca e suficient...cel putin in cazul meu cam asa merge de 2 ani. Daca spun tampenii rog sa ma corectati...
LE din cand in cand mai inspectez priza insa deocamdata nu da semne de oboseala, recomandat sa fie ferita de ploaie sau soare.
Cand e soare am mai fortat priza cu un incarcator de 16A pe perioade 4-5 ore si tot nu au aparut probleme. (am fotovoltaice si preferam sa bag mai mult  in baterii)

poti sa-mi zici ce priza ai?
Multumesc

#904
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 roPopa, on 26 octombrie 2021 - 07:32, said:

poti sa-mi zici ce priza ai?
Multumesc
O priza de exterior normala. nimic spectaculos. Acum vad ca in interiorul ei scrie 16/250.
Pentru programarea incarcarii mai adaug o priza inteligenta ce o controlez din telefon...bonus are si contorizare energie - PNI de la Dedeman

Attached Files



#905
mihaimihai

mihaimihai

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,462
  • Înscris: 09.03.2006
Mi se pare cam riscant să stai cu prize una într-alta la 16A pentru mai multe ore mai ales că nu sunt tocmai prize de putere.

#906
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Atata priza aplicata, cat si dispozitivul PNI, ar trebui sa nu fie folosite mai mult timp peste 10A.

#907
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 mihaimihai, on 26 octombrie 2021 - 21:17, said:

Mi se pare cam riscant să stai cu prize una într-alta la 16A pentru mai multe ore mai ales că nu sunt tocmai prize de putere.
Nu a zis nimeni ca trebuie 16A...la Hyundai incarcatorul oricum nu poate mai mult de 12 A.
Omul a zis ca vrea sa incarce la 10A de aceea i-am recomandat PNI.
Pana acum din 2019 coafura rezista. In cea mai mare parte a timpului priza a fost folosita la 10A si 12A iar atunci daca a fost cazul am pus si priza inteligenta.
Cand folosesc incarcatorul aftermarket de 16A (rar) scot priza inteligemta din schema ca nu vreau sa o stric.

Edited by raven75, 26 October 2021 - 22:37.


#908
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,966
  • Înscris: 01.03.2013
Eu am o priza identica cu cea PNI, dar are sigla D-Link pe ea.
La 10 A, daca apropii urechea de ea, se aude "sfarait" de contact slab inauntru.

Edited by kolfleading, 27 October 2021 - 09:08.


#909
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 21.01.2011

 kolfleading, on 27 octombrie 2021 - 09:07, said:

Eu am o priza identica cu cea PNI, dar are sigla D-Link pe ea.
La 10 A, daca apropii urechea de ea, se aude "sfarait" de contact slab inauntru.

adica arc electric de la contact slab da?

#910
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Am câteva  întrebări pentru experții tehnici de pe acest topic:
1. Ce încărcător ați recomanda pentru o casă care acum are monofazic de 9kw iar pe viitor intenționez să instalez panouri fotovoltaice și 1-2 PowerWall-uri Tesla?
Ideea ar fi să creez un ecosistem Tesla: mașină/mașini, un Wall Connector gen 3, panouri și 1-2 PowerWall-uri.
Singura nedumerire pe care o am este legată de lipsa controlului activ al puterii pe care o livrează Wall Connectorul către  mașină. Acum am un încărcător care știe puterea instalată, măsoară consumul din casă și doar ce rămâne livrează către mașină. Este o funcție care s-a activat de multe ori având în vedere ca am totul pe curent în casă.
2. Oare pe viitor Tesla va implementa vreun mod de a comunica între Wall Connector și celelalte elemente ale "ecosistemului"?
3. Adică fizic, încărcătorul are această capacitate?
4. Are toate protecțiile necesare sau ce ar mai trebui să includ?

Vă mulțumesc!

#911
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021
Am postat pe topicul de Spring un filmulet cu incarcatorul meu de 32A care baga 6.5kW. Se observa ca in sarcina, incarcatorul indica o tensiune de ~200V si incercam sa gasesc o explicatie:
Am setat incarcatorul la 32A, dar masina trage maxim doar 6,6kW. Din aceasta cauza, incarcatorul incercand sa pastreze ecuatia Wati = Amperi x Volti a dat in jos tensiunea pt ca amperajul era "blocat" de mine la 32A. Deci ca sa am 6.5kW la 32A a scazut tensiunea la 203V
203V x 32A = 6496W
Are vreo logica ce zic sau tensiunea nu are are voie sa scada si incarcatorul trebuia sa umble la amperaj ? Sau e o problema de instalatie ?

#912
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Statia ta de incarcare nu are cum sa scada tensiunea si nici cum sa schimbe amperajul selectat de tine. Ai o problema fie cu instalatia electrica dinainte de statie fie cu voltmetrul statiei.
Masina sau mai exact OBC-ul masinii poate ajusta valoare de curent / putere pe care o trage din retea dar cu tensiunea citita de statie nu are treaba.

#913
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Voltajul vine din retea, deci scaderea o face din pacate furnizorul de curent Posted Image

Problema din ce am mai citit, este ca masina are o putere maxima pe care incearca sa o atinga.
Ganditi-va de ex ca Leaf merge pe 110V in US si 230V in UE.

Asadar, daca voltajul scade, masina va incerca sa compenseze si trage mai multi amperi, de aceea e bine sa ai calibrate componentele peste nr de amperi minim adica sa mergi cu sigurante, diferentiale  si contactori de 40A si cabluri de 6mmp.

P = V * I, unde P este constanta

Sau poate vrei sa fii foarte sigur ca nu vrei sa risti un incendiu, deci preferi sa pui siguranta de 32A curba C, care sa sara daca se depaseste acest amperaj mai mult timp.

#914
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021
Cand nu este in sarcina, incarcatorul indica ~243V. Am verificat cu multimetru mai multe prize din casa si in garaj si indica ~250V. In garaj am tras fire de 6 de la o doza de legatura de langa casa. In garaj am rcbo de 25A curba B tip A pe general si inca un MCB 25A curba B pe priza de la incarcator(intentionez sa incarc la maxim 24A, dar de dragul experimentului am testat incarcatorul la 32A. Nu am testat atunci insa incarcatorul la 10/16/20/24A sa vad daca tot indica o cadere la 200V)

Edited by 44_de_cai, 11 November 2021 - 06:13.


#915
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,966
  • Înscris: 01.03.2013

 Adm, on 11 noiembrie 2021 - 00:28, said:

Problema din ce am mai citit, este ca masina are o putere maxima pe care incearca sa o atinga.
P = V * I, unde P este constanta
Masina NU ARE VOIE SA DEPASEASCA CURENTUL maxim permis de statie (raportat prin PWM pe firul CP) si de cablul Type 2.
Nici macar daca asta presupune ca puterea de incarcare nu va fi atinsa.

 44_de_cai, on 11 noiembrie 2021 - 06:12, said:

Cand nu este in sarcina, incarcatorul indica ~243V.
Orice cadere de tensiune este un DEFECT:
  • un contact prost prin interiorul statiei de incarcare
  • un contact prost la bransamentul la retea al statiei de incarcare
  • cabluri de legatura prea subtiri
  • un contact prost la tabloul electric al casei
  • un contact prost la bransamentul la retea al casei
  • reteaua stradala slaba, supra-solicitata, sub-dimensionata
  • ...
Statiile de incarcare AC nu modifica tensiunea.

Edited by kolfleading, 11 November 2021 - 14:00.


#916
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021
De la doza de langa casa (vezi poza) sunt trase fire de 6 cupru solid pana in tabloul din garaj. Din tablou in priza industriala albastra sunt tot de 6.

Dupa parerea mea, caderea de tensiune ar putea avea urmatoarele cauze:
- distanta mare de la stalp (vreo 100m pe sub pamant pana la poarta mea unde sunt instalate 4 contoare - 1 pt mine si restul pt urmatoarele 3 case)
- un contact imperfect in doza de langa casa, in tabloul din garaj sau in priza
- incarcatorul are contacte imperfecte sau raporteaza gresit tensiunea

Attached Files



#917
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 08.03.2007
Ca sa ingustezi aria de cautare fa asa: pune masina la incarcare pe curent maxim si pe cat posibil opreste alti consumatori mari de prin casa/garaj. Masoara cu multimetrul in cele 3 puncte: la contor, la tabloul din casa si la tabloul din garaj. Daca ai tensiuni aproximativ identice, baiul e inainte de contor, pana la stalpi. Daca nu, baiul e intre punctele intre care ai cea mai mare cadere de tensiune.
Incarcatorul poate raporta gresit tensiunea nu doar din cauza unui contact prost ci si din cauza unei posibile proiectari proaste.

Edited by pisoiu2, 11 November 2021 - 15:09.


#918
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021

 pisoiu2, on 11 noiembrie 2021 - 14:58, said:

Ca sa ingustezi aria de cautare fa asa: pune masina la incarcare pe curent maxim si pe cat posibili opreste alti consumatori mari de prin casa/garaj. Masoara cu multimetrul in cele 3 puncte: la contor, la tabloul din casa si la tabloul din garaj. Daca ai tensiuni aproximativ identice, baiul e inainte de contor, pana la stalpi. Daca nu, baiul e intre punctele intre care ai cea mai mare cadere de tensiune.
Incarcatorul poate raporta gresit tensiunea nu doar din cauza unui contact prost ci si din cauza unei posibile proiectari proaste.
Nu am masina inca. Testul l-am facut pe Springul unui amic care a venit sa vedem daca merge incarcatorul la 6,6kW. Iar problema de tensiune am observat-o pe filmare dupa ce plecase cu masina, dar oricum nu aveam atunci multimetru sa fac masuratori. Si aveam atunci si consumatori in casa (vreo 3 becuri, frigiderul, un multicooker electric si parca si un cuptor electric). Daca mai revine amicul voi testa incarcatorul si la puteri mai mici poate e vreo diferenta :D Pana vine masina in Dec sper sa identific problema

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate