Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cumparare statie incarcare masina electrica
#73
Posted 05 August 2020 - 12:40
I give up. Nu au un sistem unitar de denumiri si e foarte greu pentru cineva care nu stie foarte bine despre curent ce rahat sa cumpere.
|
#74
Posted 05 August 2020 - 13:07
add, on 05 august 2020 - 08:22, said:
La ei scrie ca e AC: https://www.se.com/w...-30ma---type-a/ earth-leakage protection class Type A Acolo unde scrie Network Type AC se refera la faptul ca se foloseste in retele electrice de curent alternativ. |
#75
Posted 05 August 2020 - 15:23
Caz in care n-avea ce sa caute AC la tip, mult prea confusing.
|
#76
Posted 06 August 2020 - 09:55
A venit si siguranta, acuma depind de mesteri ca sa o si pun
Attached Files |
#77
Posted 06 August 2020 - 10:02
Statia ta are GFCI de 6 mA inclus ! Am un megakit arduino cumparat cu vreun an in urma si chiar acum lucrez sa fac exact statia pe care o ai. Imi lipsesc doar transformatoarele de curent.
Folosesc acelasi soft EV open source. Edited by csi1, 06 August 2020 - 10:14. |
#78
Posted 06 August 2020 - 11:56
Scuze ca deturnez topicul, dar decat sa mai fac unul nou asemanator, mai bine aici.
Pe scurt ideea e ca ne mutam la o casa unde bransamentul este de 8kW (maximul pe care-l pune Enel pe respectiva strada din ce spune dezvoltatorul) si ma bate gandul ca in aproximativ 12 luni sa trec la o masina electrica de oras (in prima faza). As vrea sa-i montez o statie de incarcare si trebuie sa recunosc ca, pentru un om cat de cat tehnic, mai toate site-urile care vand asa ceva explica foarte sumar niste intrebari cred eu, de bun simt. Parcarea din fata casei are deja trasa o priza cu circuit separat din panou, dar ma blocheaza puterea din bransament, monofazic de doar 8kW. Daca as lua o statie de 7.4kW, exista vreo posibilitate sa isi reduca automat curentul de incarcare in functie de ce alti consumatori sunt in casa? Imi imaginez ca daca as instala o siguranta generala "smart" care sa poata masura in timp real consumul de curent, ar putea vorbi cu statia a.i. sa mearga tot timpul cat mai aproape de maximul de curent disponibil intr-un regim sigur de consum. Daca asa ceva e SF, ce variante am? Sa stau sa adun in cap ce consumatori am porniti si sa stau sa reglez permanent statia? Sau sa o las permanent la un regim de consum relativ sigur (probabil in jur de 4kW)? Mentionez ca singurii consumatori mai mari sunt cuptorul si aparatele de AC. Edited by figo1988, 06 August 2020 - 11:57. |
#79
Posted 06 August 2020 - 12:05
8kW e chiar mult monofazic, nu inteleg de ce zici doar... . In zona mea e 5.4kW
La unele modele de statii de incarcare se poate reduce la instalare sau chiar dinamic dar costa mai mult. In locul tau as lua o statie de 7.4 kW si as limita-o la 3.6kw ca sa nu am surprize. Ps: Azi imi vine si mie statia de incarcare ... dar inca n-am facut bransamentul asa ca stau si ma uit la ea. Edited by andreyvsjoker, 06 August 2020 - 12:10. |
#80
Posted 06 August 2020 - 12:18
figo1988, on 06 august 2020 - 11:56, said:
bransamentul este de 8kW (maximul pe care-l pune Enel pe respectiva strada din ce spune dezvoltatorul) Daca chiar va fi nevoie, sfatul meu este sa ceri la Enel suplimentarea puterii, pentru ca "intrebatul" te costa doar 80 de lei (taxa pentru obtinerea unui ATR - Aviz Tehnic de Racordare). figo1988, on 06 august 2020 - 11:56, said:
daca as instala o siguranta generala "smart" care sa poata masura in timp real consumul de curent, ar putea vorbi cu statia a.i. sa mearga tot timpul cat mai aproape de maximul de curent disponibil intr-un regim sigur de consum. Practic, statiile care pot sa faca asta sunt in general mai scumpe si timpul de reactie nu este instantaneu, au o oarecare intarziere, ai sanse mari ca daca, de ex. masina incarca cu 7.2 kW si tu pornesti in casa un fier de calcat de 2000 W, sa-ti sara siguranta principala de la bransament. Ca sa nu ai probleme, s-ar putea sa trebuiasca sa limitezi statia chiar la 2 kW! Totusi, 2 kW * 8 ore la incarcat = 16 kWh Pentru o masina mica de oras, asta te duce cel putin 100 Km (considerand chiar si randamentul incarcatorului). Faci mai mult de 100 Km pe zi cu masina electrica de oras? Edited by kolfleading, 06 August 2020 - 12:20. |
#81
Posted 06 August 2020 - 12:53
E fix cazul meu. Eu o s-o tin probabil setata pe un 3.6kW si o sa maresc un pic puterea daca am musai nevoie sa o umplu mai repede. De aia am cautat una la care sa se poata face asta software.
csi1, on 06 august 2020 - 10:02, said:
Statia ta are GFCI de 6 mA inclus ! Am un megakit arduino cumparat cu vreun an in urma si chiar acum lucrez sa fac exact statia pe care o ai. Imi lipsesc doar transformatoarele de curent. Folosesc acelasi soft EV open source. https://store.openev...ent-transformer de asta zici? |
#82
Posted 06 August 2020 - 13:59
A ajuns jucaria .
Am comandat de 11kw si au trimis de 22kW dar nu e nici o problema ca pot sa setez amperajul manual si probabil singura diferenta dintre ele era capacul. Are inclusiv card SIM , tag-uri si suportul pentru mufa Type 2. Attached FilesEdited by andreyvsjoker, 06 August 2020 - 14:08. |
|
#83
Posted 06 August 2020 - 20:00
add, on 06 august 2020 - 12:53, said:
https://store.openev...ent-transformer de asta zici? da, statia ta are protectie diferentiala de 6 mA. atentie cum montezi tranformatoarele de curent, prin cel de masura trece doar un singur cablu , prin GFCI trec ambele cabluri. cand acesta masoara o diferenta de 6mA intre faza si nul iti opreste alimentarea. |
#84
Posted 06 August 2020 - 20:12
figo1988, on 06 august 2020 - 11:56, said:
Scuze ca deturnez topicul, dar decat sa mai fac unul nou asemanator, mai bine aici. Pe scurt ideea e ca ne mutam la o casa unde bransamentul este de 8kW (maximul pe care-l pune Enel pe respectiva strada din ce spune dezvoltatorul) si ma bate gandul ca in aproximativ 12 luni sa trec la o masina electrica de oras (in prima faza). As vrea sa-i montez o statie de incarcare si trebuie sa recunosc ca, pentru un om cat de cat tehnic, mai toate site-urile care vand asa ceva explica foarte sumar niste intrebari cred eu, de bun simt. Parcarea din fata casei are deja trasa o priza cu circuit separat din panou, dar ma blocheaza puterea din bransament, monofazic de doar 8kW. Daca as lua o statie de 7.4kW, exista vreo posibilitate sa isi reduca automat curentul de incarcare in functie de ce alti consumatori sunt in casa? Imi imaginez ca daca as instala o siguranta generala "smart" care sa poata masura in timp real consumul de curent, ar putea vorbi cu statia a.i. sa mearga tot timpul cat mai aproape de maximul de curent disponibil intr-un regim sigur de consum. Daca asa ceva e SF, ce variante am? Sa stau sa adun in cap ce consumatori am porniti si sa stau sa reglez permanent statia? Sau sa o las permanent la un regim de consum relativ sigur (probabil in jur de 4kW)? Mentionez ca singurii consumatori mai mari sunt cuptorul si aparatele de AC. 1. Vezi ce sectiune au cablurile de la bransament, ca degeaba iti dau ei puterea, daca trebuie sa schimbi bransamentul. Daca ai 8 kW, probabil ai de 4mm. 2. E de dorit sa ai trifazat, dar daca toata instalatia e deja facuta si e monofazat, aleluia. 3. 8 kW e chiar OK pt monofazat (siguranta de 32A), mai mult ma indoiesc ca iti vor da pe monofazat. 4. Majoritatea masinilor actuale se incarca pe 6 kW de pe AC monofazat, deci nu are rost sa te complici in mod deosebit. Programezi statia sa incarce cand te bagi la plapumioara cu 6kW si gata. |
#85
Posted 07 August 2020 - 11:41
kolfleading, on 06 august 2020 - 12:18, said:
1. NU te lua dupa dezvoltator. Nu e o sursa de incredere pentru astfel de informatii. Daca chiar va fi nevoie, sfatul meu este sa ceri la Enel suplimentarea puterii, pentru ca "intrebatul" te costa doar 80 de lei (taxa pentru obtinerea unui ATR - Aviz Tehnic de Racordare). Teoretic se poate. Practic, statiile care pot sa faca asta sunt in general mai scumpe si timpul de reactie nu este instantaneu, au o oarecare intarziere, ai sanse mari ca daca, de ex. masina incarca cu 7.2 kW si tu pornesti in casa un fier de calcat de 2000 W, sa-ti sara siguranta principala de la bransament. Ca sa nu ai probleme, s-ar putea sa trebuiasca sa limitezi statia chiar la 2 kW! Totusi, 2 kW * 8 ore la incarcat = 16 kWh Pentru o masina mica de oras, asta te duce cel putin 100 Km (considerand chiar si randamentul incarcatorului). 2. Faci mai mult de 100 Km pe zi cu masina electrica de oras? 1. Intr-adevar, merita cei 80 de lei pentru a afla sigur. Am fost ieri pe la casa si am identificat siguranta generala la 32A si cea pentru priza din fata la 10A. Banuiesc ca operatiunea de instalare va presupune schimbarea sigurantei de la priza din fata cu ~20A si restul controlului o sa-l fac din statie pentru a limita la ~3KW. 2. Nu, dar ma gandesc in perspectiva in care o sa trecem pe full electric in viitor. Si imi place sa am pasii clar ganditi inainte. Bransamentul e intr-un complex de vile, daca se poate pune trifazic se vede tot din acel ATR, nu? andreyvsjoker, on 06 august 2020 - 12:05, said:
8kW e chiar mult monofazic, nu inteleg de ce zici doar... . In zona mea e 5.4kW La unele modele de statii de incarcare se poate reduce la instalare sau chiar dinamic dar costa mai mult. In locul tau as lua o statie de 7.4 kW si as limita-o la 3.6kw ca sa nu am surprize. Eu ma gandeam ca la case e relativ usor sa gasesti cu trifazic, se pare ca m-am inselat. Da, cred ca o sa merg pe sfaturile voastre daca nu se poate putere mai mare. Adm, on 06 august 2020 - 20:12, said: 1. Vezi ce sectiune au cablurile de la bransament, ca degeaba iti dau ei puterea, daca trebuie sa schimbi bransamentul. Daca ai 8 kW, probabil ai de 4mm. 2. E de dorit sa ai trifazat, dar daca toata instalatia e deja facuta si e monofazat, aleluia. 3. 8 kW e chiar OK pt monofazat (siguranta de 32A), mai mult ma indoiesc ca iti vor da pe monofazat. 4. Majoritatea masinilor actuale se incarca pe 6 kW de pe AC monofazat, deci nu are rost sa te complici in mod deosebit. Programezi statia sa incarce cand te bagi la plapumioara cu 6kW si gata. Mersi. Daca ar reusi sa incarce cu 6kW peste noapte ar fi ok. O sa ma uit si peste ce automatizari mai pot sa fac ca sa nu stau sa calculez in fiecare seara ce consumuri sunt prin casa si daca pot da drumul la 6kW. |
#86
Posted 07 August 2020 - 12:06
Majoritatea statiilor au posibilitatea limitarii, adica incarcarea oricum nu e liniara, deci poti folosi (limita) la 25A fara probleme.
25A x 230V = 5.7 kW |
#87
Posted 07 August 2020 - 12:16
figo1988, on 07 august 2020 - 11:41, said:
schimbarea sigurantei de la priza din fata cu ~20A si restul controlului o sa-l fac din statie pentru a limita la ~3KW. Siguranta nu se dimensioneaza pentru a limita puterea maxima de incarcare. Deci poti sa legi statia de incarcare direct dupa siguranta principala de 32A, fara priza, in caz ca poate o sa ai nevoie sa incarci cu 6 - 7 kW intr-o noapte. Limitarea curentului o faci din setarile statiei. NOTA: Prizele obisnuite cu stecher obisnuit nu rezista prea mult timp la un consumator mare (peste 13 A). Rezista si la 16A, dar pentru timp scurt, nu 4 - 8 ore. Ideal ar fi ca statia sa aiba o conexiune permanenta, definitiva. Dar daca vrei neaparat sa o faci demontabila, e mult mai sigur sa folosesti prize si stechere industriale (albastre pentru monofazat, rosii pentru trifazat). Se gasesc in variante de 16 - 32 - 63A. Se gasesc si la magazine gen Dedeman, Hornbach, Leroy, etc. Priza: https://www.netvolt....p-e-ip44-p8829/ Stecher: https://www.netvolt....66-ip67-p59632/ Atentie la urmatoarea capcana: Noile contoare electrice "Smart" te deconecteaza imediat ce ai depasit puterea aprobata prin ATR, chiar daca nu ai depasit curentul nominal al sigurantei principale. Eu de exemplu am bransament trifazat 18 kW cu siguranta principala 32A. Cand aveam contor digital de tip mai vechi, puteam consuma 20 kW, fara probleme. Acum, de cand mi-au pus contor digital, ma deconecteaza contorul. figo1988, on 07 august 2020 - 11:41, said:
daca se poate pune trifazic se vede tot din acel ATR, nu? Ei prin ATR iti spun exact ce trebuie schimbat si cam cat te-ar costa ca sa-ti poata da acea putere. Nu-ti aproba putere mai mare decat duc cablurile actuale de bransament. O sa impuna prin ATR schimbarea cablurilor, daca va fi nevoie. Conform normativelor in vigoare, pe monofazat se poate da pana la 11 kVA (50 A). Practic, eu personal nu am vazut nici un bransament monofazat aprobat pentru mai mult de 32A. Edited by kolfleading, 07 August 2020 - 12:18. |
|
#88
Posted 07 August 2020 - 21:51
kolfleading, on 07 august 2020 - 12:16, said:
NOTA: Prizele obisnuite cu stecher obisnuit nu rezista prea mult timp la un consumator mare (peste 13 A). Rezista si la 16A, dar pentru timp scurt, nu 4 - 8 ore. Am incarcat eu de mai multe ori cu 16A prin prelungitor chiar, cate 10 ore la rand, nicio problema. Nicio incalzire in priza. Sau stecher. Daca prizele sunt certificate pe 16A, banuiesc ca sunt gandite sa aiba chiar o toleranta, ca sa previna eventualele excese. Deci nu crapa la 16A. Poate tu te referi la prize si stechere care sunt certificate doar 10A. Edited by LiviuGeo, 07 August 2020 - 21:53. |
#89
Posted 07 August 2020 - 23:06
In general e asa cum zic eu. Peste 13A iti asumi riscuri mari cu prizele chiar daca sunt certificate pentru 16A. Am vazut / reparat _multe_ prize topite de la sarcina mare indelungata. A fost chiar si pe forum un caz, un coleg care avea ceva BMW X5 PHEV (cristimate ?).
E adevarat ca la orice regula si generalizare sunt si unele exceptii, cum e cazul tau. Si multe statii de incarcare portabile Type 2 Mode 2, care vin direct de la producatorul masinii (gen cutie inseriata pe cablu) au senzor de temperatura in stecher si reduc puterea de incarcare daca sesizeaza cresterea temperaturii la stecher. Recomand tuturor care isi monteaza statie Type 2 Mode 3 sa nu faca legatura la retea cu stecher obisnuit / priza obisnuita, chiar daca e Gewiss...am vazut si de-astea topite...mai bine legatura directa in tabloul electric sau, daca e musai sa fie demontabila, prize si fise industriale tip CEE. Edited by kolfleading, 07 August 2020 - 23:11. |
#90
Posted 08 August 2020 - 12:53
Eu in Romania nu am vazut decat la Dedeman prize albastre monofazate
Trifazicul de 32A e prezent de 20 de ani. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users