Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Energie cu apele reziduale
 La multi ani @BlueKing-69!

La multi ani @CostyNn96!

The importance of being an archit...

City break de 3-4 zile ce locatie...
 10 porunci

Mission: Impossible – Dead ...

Amenajare parcare interioara

Trotineta electrica noua cu 0,7 k...
 Netflix despagubeste statul itali...

Unde depun declaratia 230 redirec...

Reset la Windows 10 si reinstalar...

Redline T30 DVB T2/C
 

Sfat achizitie statie incarcare masina electrica

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
978 replies to this topic

#19
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 26.11.2001

View Postandreyvsjoker, on 22 iulie 2020 - 17:48, said:

De asta ce ziceti?
https://www.emag.ro/...t/pd/D76ZWMMBM/
Masina mea incarca cu 7.2kW pe AC, am primit Aviz de la SD pentru 8kW Trifazat   deci se vor monta sigurante de  3x16A
Nici nu stiu daca statia asta ar fi ok sau o sa-mi decupleze toata ziua sigurantele. Desi cred ca conteaza puterea maxima pe care o pot absorbi eu conteaza. Nu va fi nici un alt consumator.
Nici nu stiu ce sa fac, daca sa cer modificare aviz pentru 5.4 kW monofazat sau sa raman cu asta......

Pai e teapa, pe scurt, masina ta incarca pe o faza cu 7.2 kW => de fapt ai nevoie macar de 22 kW trifazat ca sa atingi pe o faza 7.2 kW.

Daca ai siguranta de 16A, pe o faza va incarca cu 16A x 230V = 3.6 kW, adica e degeaba.

Ideal ramane sa ai bransament trifazat de 400V x 40A x 1.73 ~28 kW.

Edited by Courage, 28 July 2020 - 01:19.


#20
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 25.01.2007
Nu, Masina mea nu incarca pe o faza cu 7.2kW, ea incarca pe trifazat cu 7.2kW.
Ce sa fac cu bransament de 28kW sa alimentez tot blocul? Cine crezi ca imi da aviz pentru 40 amperi in zona rezidentiala si de ce sa arunc o gramada de bani pe un asemenea bransament de care chiar nu am nevoie?  Acuma serios... de ce te apuci sa bagi oamenii in ceata?

1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW
3-phase 16A (11 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW

Edited by andreyvsjoker, 28 July 2020 - 06:06.


#21
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 26.11.2001
Totusi, daca nu e secret, ce model de masina electrica ai?

Eu am siguranta de 40A la casa.

In Belgia e comun sa ai 32A in  apartament, ca te incalzesti electric.

Doar in Romania e marasmul asta.

#22
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 25.01.2007

View PostCourage, on 28 iulie 2020 - 06:52, said:

Totusi, daca nu e secret, ce model de masina electrica ai?

Eu am siguranta de 40A la casa.

In Belgia e comun sa ai 32A in  apartament, ca te incalzesti electric.

Doar in Romania e marasmul asta.
Am Skoda Citigoe iV.
In Romania, retelele sunt subdimensionate si in zona mea nu se avizeaza astfel de  puteri decat cu exceptii si cu investitii.  

In Belgia, probabil, a fost gandit asa. In Romanica nu s-a gandit nimeni la viitor.

Edited by andreyvsjoker, 28 July 2020 - 07:00.


#23
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,304
  • Înscris: 01.08.2007

View Postandreyvsjoker, on 28 iulie 2020 - 06:03, said:

Ce sa fac cu bransament de 28kW sa alimentez tot blocul? Cine crezi ca imi da aviz pentru 40 amperi in zona rezidentiala si de ce sa arunc o gramada de bani pe un asemenea bransament de care chiar nu am nevoie?  
eu am luat ATR pt 22kw in zona rezidentiala in RO. si asta pentru ca nu stii ce va fi cand vei schimba masina data viitoare. diferenta intre 11 si 22 nu este sesizabila decat la statie in sine.

#24
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 26.11.2001
Cum ziceam, Cost cutting!

E noua moda, adica in loc sa sara dracu la macar 11 kW incarcarea, daca nu la 22 kW pe Type 2, ei fac mizerii precum incarcarea pe doua faze si fac marele salt, de la 6.6kw pe o faza, la 7.2 kw pe doua faze.

Leaf e o masina internationala, iar in US, trifazicul nostru e la ei de fapt bifazic.
Skoda si-a dat seama ca in UE puterea respectiva pe o faza, insemna de fapt bransament trifazat de 22 kW si atunci a facut smecheria asta cu "suptul" de pe doua faze incetisor.

Totusi, acum, ca ai aflat formula de calcul a puterii trifazate, s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta.

Cand ti se da 8 kW trifazat, calculul e asa: 8000/(400x1.73) = 11.56A siguranta 3P, deci ma astept sa iti puna siguranta de 10A. (dar nu stiu totusi cum e uzanta la Enel, s-ar putea sa iti puna de 16A).

Daca ti-ar pune siguranta de 16A => 11 kW trifazic. (400V x 1.73 x 16A)

Edited by Adm, 28 July 2020 - 07:28.


#25
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,294
  • Înscris: 01.03.2013
In general, in curent alternativ, Volti * Amperi = VA. Dar cam toate incarcatoarele auto includ PFC activ, factorul de putere este foarte aproape de 1, deci 1 VA => 1 W pentru consumatorii de care discutam noi aici.

Puterea in trifazat se poate calcula si astfel:

3   x   230 V   x   Amperi pe o faza   =   Puterea in VA (W pentru cazul nostru)


View PostCourage, on 28 iulie 2020 - 00:36, said:

Teoretic masinile astea au foarte multe protectii, iar riscul de a trimite curent continuu inapoi, ar trebui sa fie 0.
Diferentialul se pune pentru cazul cand la masina apare un defect tip contact nedorit intre un circuit electric si masa (caroseria) masinii. Daca in acel moment trece cineva pe langa masina si atinge caroseria, exista riscul sa se electrocuteze.

Diferentialul sesizeaza defectul doar daca apare o scurgere la pamant, de ex. prin corpul unei persoane ghinioniste.

Daca contactul nedorit este in zona circuitelor de curent continuu (dupa redresare), atunci defectul nu va fi detectat de diferential AC, trebuie A sau B.

View PostCourage, on 28 iulie 2020 - 00:36, said:

Mai sunt unele masini ce pot trage de pe o faza sau doua (am uitat care).
Volkswagen e-Golf, e-Up, Skoda Citigo.

#26
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 10.11.2005
Eu mi-am luat asa ceva:
https://ev-mag.ro/in...ta_transport-nu
Cu adaptor pentru 16A pe 220. E mobil, il tin in masina, pot sa incarc pe orice forma de priza gasita in mod normal (e adevarat, nu am luat inca adaptoare pentru 220 32 si 380 16A, dar astea sunt mai rare), pot sa-l dau la orice masina electrica sa incarce si e de viitor.

#27
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 25.01.2007
Courage nu inteleg logica ta. Tu vrei sa faci business acasa si sa incarci masinile vecinilor sau de ce e o problema ca masina se incarca cu 7kWh? In 5 ore o incarci full, de ce ai nevoie de cava mai rapid acasa???

La mine in ATR sunt prevazute sigurante de 16A nu de 10A. Sarcina maxima suportata e mai mare decat cea autorizata.

Liviugeo, link-ul nu merge. eu am primit cu marina un wallplug 230V / 1x10A.
Dar mie in garaj primcum imi trebuie ceva fix cu Type 2 atasat ca nu vreau sa tot srang cablu si sa-l bag in portbagaj.

#28
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 26.11.2001
Acasa, pe ideea de incarcare pe timp de noapte, e ok cu 6-7kw.

Problema este cand iti arde buza sa incarci (chiar si acasa), si gasesti doar incarcatoare type 2, care incarca prea lent.

Eu am masina de un an, am destula experienta/frustrari.

#29
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 26.11.2001
11kw
354 usd cu livrare din Germania

US $371.25  21% Off | 16A 3Phase EV Charger Electric Vehicle Charging Station EVSE Wallbox Type 2 Socket IEC 62196-2

22kW

390 USD cu oivrare din Germania
https://www.aliexpre...0414730229.html

#30
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,071
  • Înscris: 09.09.2003
Salut,

Am trecut prin topicul ala dar sincer m-am cam speriat :))  E misto cand totul merge struna, dar stiu ca daca ai un nod undeva poti sa pierzi zile cu debugging-ul si timpul asta nu prea il am. Oricum m-a mancat in fund si mi-am luat kit sa-l asamblez singur, dar m-am uitat pe ghid si pare dumb-proof.

Asa, revenind, masina e un 208 cu incarcator onboard de 7.4kW, bransamentul e monofazic de 32A. Nici posibilitatea sa cresc puterea sau sa trec la trifazic n-am.  Deci mare lucru nu scot. Sper la un 3.6kW in mod normal  si poate in jur de 5-6 daca am vreodata nevoie mai repede, desi nu cred c-o sa fie cazul.

Dupa mintea mea as pune sigurante de 25A pe circuit si as limita incarcarea la maxim 20. Nu stiu insa daca e ok, n-am vorbit inca si cu un electrician.

Mi-e inca neclar cu sigurantele, poate pentru ca fiecare le denumeste cum vrea. Inteleg ca am nevoie de o siguranta cu protectie diferentiala, de tip A. Apoi inca o siguranta normala? Disjunctor e alta chestie sau e dintre astea 2? Probabil o sa ma lamureasca electricianul. SPER. Mi-as dori insa sa am temele facute ca m-am saturat de "meseriasi" care n-au habar.

#31
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 26.11.2001
Te-ai complicat cu acea statie.
Ai dat si multi bani pe ea...

Din ce am gasit pe net, masina ta se incarca pe Type 2 pe o singura faza, ca si al meu Nissan LEaf.

https://community.op...531-2-101/10959

In 2019 inca sperau sa intregreze diferentialul pt DC.
Poti intreba daca ceea ce ai cumparat tu, are protectie DC inclusa, dar nu cred ca are.

Teoretic, ai nevoie de:

Siguranta normala de 25A (aia fara buton)
Diferential (cu buton) de 25A

#32
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,071
  • Înscris: 09.09.2003
Stiu ca e overkill, dar am nevoie sa o pot controla remote si sa reglez electronic amperajul.  Si support pe viitor, sa nu ma trezesc ca au inchis chinezii sandramaua si a disparut aplicatia din Google Play.
Vine azi, fac niste poze.

View PostCourage, on 29 iulie 2020 - 08:28, said:


In 2019 inca sperau sa intregreze diferentialul pt DC.
Poti intreba daca ceea ce ai cumparat tu, are protectie DC inclusa, dar nu cred ca are.

Teoretic, ai nevoie de:

Siguranta normala de 25A (aia fara buton)
Diferential (cu buton) de 25A

Au spus ca "The unit has an inbuilt RCD, however it's a good idea to install it with an RCD to protect the supply."

#33
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,835
  • Înscris: 22.05.2003
Daca citesti tot threadul din link-ul dat de Courage, scrie ca pt curentii Continui (DC), nu au protectie.

#34
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,071
  • Înscris: 09.09.2003
O poza cu continutul kitului de la openEVSE:

Attached Files



#35
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 25.01.2007
Nu a venit cu cabluri?
Ca toate firicelele alea nu sunt pentru curent mari.

Edited by andreyvsjoker, 31 July 2020 - 16:08.


#36
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,781
  • Înscris: 16.05.2012
@add Si eu am montat o statie pe domeniul publc de 7.2 kw insa afacerea a costat 223 $ pe alibaba cu transport inclus. Cablu si mufa Type 2 incluse .
Se stinge dupa program din tabloul de sigurante care e in interior.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate