Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

Achizitie autofiletanta .

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
112 replies to this topic

#37
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
incearca sa desfaci niste acumulatori Hikoky (Hitachi) si o sa vezi ca nu sunt la fel ca la Metabo chiar daca Metabo e la ei in curte. Doi ani am abuzat un DS18DSFL in fiecare zii aproape de la suruburi in stejar 6x200 mm la frezat gauri de 30 mm diametru sau suruburi in tabla la soare. Inca merge si acum a devenit principala scula la gaurit ca mie lene sa insir cablu.

#38
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,167
  • Înscris: 20.01.2014

View Postloock, on 06 iulie 2020 - 13:14, said:



Milfucky nu sunt industriale la fiabilitate.
Ca asa se eticheteaza ei e altceva...
Sunt rebranduite si Wurth unele Milfucky de 28V si facute gri, dar nu sunt heavy duty.
Nu a tinut niciuna mai mult de 2 ani folosita in regim profesional, nu industrial ca la ala nu rezista nici 2 saptamani...
Este un brand 100 % chinezesc, cumparat de TTI din HK.
Nu sunt proaste, dar nici heavy duty, deci partea cu regimul industrial tzaspe ani fara probleme e o aberatie.
Nu nu se mai fac acum scule de mana cu fiabilitate industriala cum se faceau inainte nici la alte branduri mai de sus, de genul Fein, si nu Fein facut in China, ci nici Fein facut acum in Germania.
Nu as mai baga mana in foc nici pt Atlas Copco si Ingersoll Rand electrice facute acum.
Hilti se fac doar in China deja de multi ani, si a scazut si la ele fiabilitatea, si oricum nu mai era mare de zeci de ani...nu se faceau ca in anii 90 nici acum 13 ani.
Apoi nu compari la fiabilitate scule de acum 10-12 ani cu modele de acum, cele noi sunt tot mai putin fiabile.

Am scule Makita din 2004, 2005, 2007 si pana in prezent, majoritatea facute in China, si doar cateva in UK, USA si Japonia, si unele sunt folosite profesional zilnic de atunci fara reparatii, dar nu regim industrial, doar profesional.
Si nu rezistau atat nici la regim profesional cele cu acumulatori.
Doar rotopercutante pe cablu am care au rezistat fara service din 2004 si 2007.
La cele cu acumulator, au rezistat fara servisare doar cele folosite rar.
Tot cam 2 ani tin majoritatea celor Makita, Bosch, Wurth/Bosch la uz profesional modelele fiabile, dupa care cele cu perii se pot repara usor, insa cele brushless nu merita reparate pt ca piesele costa mai mult decat scula. Si Hilti la fel.
La firma printre altele e o Makita bdf 343 de 14,4V din 2008 care inca e folosita, dupa ce am schimbat 3 motoare, doua cutii de viteza si un tragaci cu electronica inclusa.
Pe motor am dat 25 de lei ultima data...Dezavantajul e ca trebuie cositorit, nu are papuci. Nu e heavy duty dar se repara usor.
Si GSR 18 2 Li fara plus rebranduita si Wurth BS 18 A Light tot 2 ani tine si tot cositorite sunt legaturile la motor. Insa dupa doi ani, dupa ce schimbi motorul capsulat cu perii terminate, care costa peste 100 lei, se arde apoi imediat blocul electronic care costa peste 200 lei si nu merita reparata.
La cele brushless de 18V blocul electronic este si mai scump, si motorul mai scump, si cutia de viteze mai scumpa.

La cele heavy duty am vazut ca au tinut 5 ani la utilizare zilnica profesionala GSR 10,8 2 LI redenumita GSR 12V-15, dupa care inca nu sunt complet terminati carbunii, si am schimbat blocul electronic cu 82 lei + TVA.. Motorul original inca tine, si e 45 lei.
Si blocul electronic se cupleaza la motor cu papuci, nu mai trebuie cositorit.
Insa e f inghesuita si e cu bibil pana o aranjezi...
La acelasi regim de lucru, Milfucky nu tine mai mult de 2 ani.

La Milwaukee imi place ca au manerul inclinat la cele de 10,8V, dar din pacate acumulatorul e pus invers fata de Bosch, cu partea plata in spate, si e foarte butucanos si neergonomic, deci practic gripul e naspa chiar daca imi place inchinatia. Prostia asta e si la Metabo cu acumulator in maner, la modelul care a fost rebranduit si Mafell (facuta in China).
Metabo a scos si o serie noua cu acumulator cu prindere pe patina sub maner, dar e mai mare scula...
Probabil ca Milfucky de care ai folosit tu sunt porcarii, nu știu... Eu folosesc Milwaukee și sunt bune... Am vreo 12-13 bucăți, le folosim în regim industrial după cum spuneam...am folosit Makita, Bosch și Dewalt pana sa rămân la astea... Primele 2 sunt slabe la utilizare intensa, cu Dewaltul am avut probleme cu ambreiajele.
Cu nici un milwaukee nu am avut probleme de electronica, fire subțiri sau alte asemenea noduri în papura... Am încă una din 2010 care merge chiar dacă arata horror...si acumulatorii sunt foarte buni.
Prin urmare hai sa nu mai facem anti-reclame aiurea.
Eu nu vând sculele astea, doar le utilizez intens... Dacă apare alta firma cu ceva mai bun la preturi comparabile n-am nici o ezitare sa schimb macazul.
Dar încă o data spun, le utilizam în regim industrial nu la băgat 2 surubele într-un pal pe semestru.

#39
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,195
  • Înscris: 06.01.2007
Un priteen de-al meu are o Milwake de-asta de vreo 10 ani, a costat triplu ca si Bosch-ul meu, dar diferenta de putere si modul cum se aude ambreiajul, modul in care se actioneaza variatorul sunt net superioare, desi are acumulatori de pe aliexprpess compatibili.
Singiura chestie e ca e mai grea, e cu acumulator din ala patrat detasabil, nu 3 celule bagate in maner ca la al meu.

L-am desfacut sa-l curatam inainte de a-i lua acumulatorii de pe ali. A stat in somaj o perioada din cauza ca s-a dus singurul acumulator pe care-l avea si nu-l mai gasea decat la firme obscure si cu un pret exagerat.
Dar mecanismul e perfect, camasa exterioara e tot din plastic ca la al meu, dar calitatea si precizia de executie e net superioara, probabil ca si otelul din cutia aia de viteze sau cum se cheama.

Milwakee sunt bune, dar scumpe.

Edited by maccip, 06 July 2020 - 20:36.


#40
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,651
  • Înscris: 29.03.2006
Sunt bune dar tin mai putin de jumatate fata de modelele heavy duty de la Bosch, iar unele modele Makita tin inca de cateva ori mai mult, si se pot repara mai usor si mai ieftin cu preturi accesibile si cu piese care se gasesc usor, si scula noua costa mai putin si se gasesc oferte cu reduceri de pret mari si la Bosch si la Makita.
Milwaukee costa de 2,5 - 3 X mai mult si tine de 2,5 X mai putin decat cele heavy duty Bosch.

Problema pt unii e ca si Makita si Bosch si DeWalt au multe  tepe inclusiv la gama profesionala, si din cauza asta am precizat modele heavy duty.
Si dintre cele care nu sunt heavy duty mai sunt cateva OK pt ca se pot repara usor si accesibil, evident nu brushless si nu modele noi...

Fac personal service la scule pt mai multi producatori de mobilier, si stiu f. bine cum e treaba cu ele, vad cum sunt folosite si cat tin.

Nu e nevoie sa ma credeti pe cuvant, daca vedeti long term reviewuri de la utilizatori profesionali seriosi, o sa vedeti ca multi subliniaza ca tin cam doi ani de uz profesional, nu industrial.

Edited by loock, 07 July 2020 - 13:16.


#41
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,651
  • Înscris: 29.03.2006
Si mai repet ceva, nu mai comparati modele de acum 10-13 ani cu modele noi.
Cele noi facute din 2010 incoace sunt de obicei mai putin fiabile la toti producatorii.
La milwaukeeurile vechi inainte sa fie complet cumparat brandul de chinezi, la multe modele nici nu gasesti piese sub motiv ca n-au fost importate oficial sau ca nu se mai fac, sau ca acum e alta firma 100% chinezeasca.
Am de ex. o freza milwaukee de reparat si nu se gasesc piese, imi trebuie blocul electronic cu variator.
Mi-au trecut prin mana si modele mai noi, atat rosii, cat si modele rebranduite wurth. Sunt bune cat merg, 2 ani de uz profesionsl nu industrial. Piesele sunt scumpe.
Si nu-mi place deloc acumulatorul pus invers cu partea plata in spate la cele care intra in maner, de 10,8V zis si 12max, cu toate cz imi place gripul inclinat mult.
Gripul inclinat mult transmite forta in lungul bratului cu articulatia mainii blocata, e f bine asta, dar manerul grosolan in spate strica toata placerea...

Edited by loock, 07 July 2020 - 13:33.


#42
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Deci tu repari la cei care surubaresc in rumegus (pal), nu la cei care fac lucari mai brute metal sau lemn de esenta tare. Explicabil de ce ai anumite preferinte.
Bosch, la astea cu acumulatori, chiar si Makita nu prea ma conving pe mine,  prefer Hitachi cum colegul de mai sus prefera Milwaukee pentru aplicatiile lui.

#43
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,167
  • Înscris: 20.01.2014
Colegu,fără supărare, le cam încurci... Probabil au venit în service doar Milfucky...))
Pentru Wurth produce Bosch, Milwaukee face pentru Berner.
Probabil ca la Milfucky acumulatorul are partea plata pusa către spate, la Milwaukee acumulatorii din gama de 12 volți (nicidecum 10,8), adică  aia care intra în mânerul sculei,au partea plata către fața sculei, către mandrina.
Nu sunt capsoman cu firma asta.
La flexuri de la ei am renunțat - de-a lungul timpului am cumpărat vreo 10 și mai am 3 funcționale le-am folosit în paralel cu Dewalt și Bosch, am rămas pe Dewalt.
La rotopercutante la fel, am avut 3 și nu mai am niciuna... Am rămas pe Bosch,foarte bune.
Dar la scule cu acumulator ii bat pe toți de departe...fara Hilti și Festool, nu le-am folosit.


Uite cum arata una din 2012,prima fără perii pe care am dat 550 euro+tva.
A venit cu acumulatori de 3 Ah,astia sunt mai nouti dar tot au 4-5 ani.
Merge de rupe, n-a sughitat vreodată... Asta are 85 Nm dar am mai noi și de 135.

Attached Files



#44
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,651
  • Înscris: 29.03.2006
Fara suparare, doar observat obiectiv, din tot ce ai scris arati ca esti paralel si comentezi fara sa ai habar, si am sa le iau pe rand ca sa fie clar.

1.  Mai multi producatori rebranduiesc pt. Wurth, nu doar Bosch.
La Wurth sunt mai multe facute de Milwaukee, in special cele din gama de 28V cu 8 celule in serie puse pe doua randuri dar in serie toate, care au real 28,8 V nominal si 33,5V incarcati full.
Nu ai cum sa confunzi pendularul de 28V cu acumulatorul pus in pizdis de la Milwaukee, ca doar culoarea difera, si care pendular e foarte diferit de cel rebranduit dupa Bosch care are acumulatorul de 18V pus perpendicular si cu care nici nu poti sa faci taieri inclinate ca e prea jos acumulatorul Bosch.
Au branduite Wurth de la Milwaukee mai multe scule de 28V, si bormasini, pendularul cu acumulatorul in pizdis, circulare, sabie, polizoare unghiulare, rotopercutante, si sunt si cateva de 18V tot Milwaukee printre care si o impact wrench de 18V.
Pendularul e Wurth STP 28-A ( Milwaukee HD28 JSB-32C cu 2 x 3Ah 28V, exista si cu 5Ah HD28 JSB-502X)
Le recunosti dupa acumulatorii cu butoane de dezavorare pe colturi, diferiti de cei Bosch care au buton pe mijloc)
Sa nu-mi spui ca nu stiai de gama M28 de la Milwaukee...(care are 33,5 full si 28,8 nominal)

2. Acumulatorii de 10,8V zisi si 12max au 3 celule Li-ion care au 3,6V nominal, 3 x 3,6 = 10,8.
Incarcati full au 12,57V sau 4,19V pe celula.
Au fost redenumiti la majoritatea producatorilor din 10,8 in 12Max,
Si cei vechi tot la 12,57V se incarca full, au celeasi celule, aceeasi electronica, si intra in protectie la aceealeasi limte de tensiune si la incarcare si la descarcare.
Doar pe NiCd si NiMh ai 12V nominal si 14 full.
Asa e si la Makita si la Bosch si la Milwaukee si la DeWalt si la altii.
Alte diferente fizice au fost doar cand s-a schimbat sistemul de prindere, de ex Makita si Metabo au facut sistem nou cu prindere pe patina in loc de cel anterior cu introducere in maner, eventual au pus atunci si celule de capacitate mai mare, dar altfel tot 3 celule de 3,6V nominal sunt.

3.La partea cu pozitia acumulatorilor 12max deja e minciuna ordinara si penibila, vezi in orice poza cu ele ca  scula e subtire in fata si lata in spate, si acumulatorii au o celula in fata si doua in spate.
E similar cu vechiul sistem Metabo care a branduit si pt Mafell tot rosii...
Poate unii prefera asa, insa pe mine ma enerveaza rau...

4. La cuplul in Nm acei 85 si 135 Nm sunt cuplul hard nu cel soft care e cuplul real in T1.
Cel hard este de la inertia de rotatie cand se opreste in soc in T2 la turatia maxima cu sarcina mica, pe principiul Ek = mv2/2 dupa formula simplificata pt viteze mici nerelativiste, si e aiurea pt ca in mod normal in T2 ai evident cuplu mai mic, deci cel atins in soc e bun sa dea surubul peste cap si sa le rupa florile...

Asa ca idee, cu 27 Nm cuplu soft ( si 42 hard) cu o Makita simpla cu perii si motor capsulat care se face de prin 2008 sau si mai demult, si care inca se producea in 2019, model simplu, fara lumina, costa 185 lei scula, poti sa insurubezi fara pregaurire 8 x 300 in lemn de brad, si cum fara pregaurire e o aberatie deoarece crapa, scula are cuplu mult mai mare decat ai nevoie.
Si poti sa carotezi lejer cel putin 60mm.
Cu 15 Nm ( 30 hard) poti sa dai si gauri de 35mm diametru cu freza de balamale cu GSR 12V-15, inclusiv pt trece cablu prin 36 mm de PAL dublat.
Cu 36 Nm cu Makita DDF 456 si DDF 480 poti sa dau gauri de cel putin 38mm diametru cu burghiu de 50 cm lungime...
Cu Makita DDF 458 de 58 Nm soft (91 hard) poti deja sa forezi la copca sau chiar puturi in pamant...

Am si brushless mai multe in colectie, si Fein si Festool, si Makita si Mafell si Bosch, dar nu le folosesc pt. ca sunt mult mai zgomotoase, au piese foarte scumpe, si nici nu sunt suficient de fiabile.

Edited by loock, 07 July 2020 - 23:16.


#45
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,651
  • Înscris: 29.03.2006
Nu sunt fan branduri chinezesti, vietnameze, cambogiene, si alte asemenea, deci nici Milwaukee care e 100 % brand chinezesc detinut complet de TTI din HK.

Am fost fan Abit la placi de baza, dar era taiwanez chiar daca fabrica in China, insa nu mai exista din 2008.

#46
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,167
  • Înscris: 20.01.2014

View Postloock, on 07 iulie 2020 - 23:01, said:

Fara suparare, doar observat obiectiv, din tot ce ai scris arati ca esti paralel si comentezi fara sa ai habar, si am sa le iau pe rand ca sa fie clar.

1.  Mai multi producatori rebranduiesc pt. Wurth, nu doar Bosch.
La Wurth sunt mai multe facute de Milwaukee, in special cele din gama de 28V cu 8 celule in serie puse pe doua randuri dar in serie toate, care au real 28,8 V nominal si 33,5V incarcati full.
Nu ai cum sa confunzi pendularul de 28V cu acumulatorul pus in pizdis de la Milwaukee, ca doar culoarea difera, si care pendular e foarte diferit de cel rebranduit dupa Bosch care are acumulatorul de 18V pus perpendicular si cu care nici nu poti sa faci taieri inclinate ca e prea jos acumulatorul Bosch.
Au branduite Wurth de la Milwaukee mai multe scule de 28V, si bormasini, pendularul cu acumulatorul in pizdis, circulare, sabie, polizoare unghiulare, rotopercutante, si sunt si cateva de 18V tot Milwaukee printre care si o impact wrench de 18V.
Pendularul e Wurth STP 28-A ( Milwaukee HD28 JSB-32C cu 2 x 3Ah 28V, exista si cu 5Ah HD28 JSB-502X)
Le recunosti dupa acumulatorii cu butoane de dezavorare pe colturi, diferiti de cei Bosch care au buton pe mijloc)
Sa nu-mi spui ca nu stiai de gama M28 de la Milwaukee...(care are 33,5 full si 28,8 nominal)

2. Acumulatorii de 10,8V zisi si 12max au 3 celule Li-ion care au 3,6V nominal, 3 x 3,6 = 10,8.
Incarcati full au 12,57V sau 4,19V pe celula.
Au fost redenumiti la majoritatea producatorilor din 10,8 in 12Max,
Si cei vechi tot la 12,57V se incarca full, au celeasi celule, aceeasi electronica, si intra in protectie la aceealeasi limte de tensiune si la incarcare si la descarcare.
Doar pe NiCd si NiMh ai 12V nominal si 14 full.
Asa e si la Makita si la Bosch si la Milwaukee si la DeWalt si la altii.
Alte diferente fizice au fost doar cand s-a schimbat sistemul de prindere, de ex Makita si Metabo au facut sistem nou cu prindere pe patina in loc de cel anterior cu introducere in maner, eventual au pus atunci si celule de capacitate mai mare, dar altfel tot 3 celule de 3,6V nominal sunt.

3.La partea cu pozitia acumulatorilor 12max deja e minciuna ordinara si penibila, vezi in orice poza cu ele ca  scula e subtire in fata si lata in spate, si acumulatorii au o celula in fata si doua in spate.
E similar cu vechiul sistem Metabo care a branduit si pt Mafell tot rosii...
Poate unii prefera asa, insa pe mine ma enerveaza rau...

4. La cuplul in Nm acei 85 si 135 Nm sunt cuplul hard nu cel soft care e cuplul real in T1.
Cel hard este de la inertia de rotatie cand se opreste in soc in T2 la turatia maxima cu sarcina mica, pe principiul Ek = mv2/2 dupa formula simplificata pt viteze mici nerelativiste, si e aiurea pt ca in mod normal in T2 ai evident cuplu mai mic, deci cel atins in soc e bun sa dea surubul peste cap si sa le rupa florile...

Asa ca idee, cu 27 Nm cuplu soft ( si 42 hard) cu o Makita simpla cu perii si motor capsulat care se face de prin 2008 sau si mai demult, si care inca se producea in 2019, model simplu, fara lumina, costa 185 lei scula, poti sa insurubezi fara pregaurire 8 x 300 in lemn de brad, si cum fara pregaurire e o aberatie deoarece crapa, scula are cuplu mult mai mare decat ai nevoie.
Si poti sa carotezi lejer cel putin 60mm.
Cu 15 Nm ( 30 hard) poti sa dai si gauri de 35mm diametru cu freza de balamale cu GSR 12V-15, inclusiv pt trece cablu prin 36 mm de PAL dublat.
Cu 36 Nm cu Makita DDF 456 si DDF 480 poti sa dau gauri de cel putin 38mm diametru cu burghiu de 50 cm lungime...
Cu Makita DDF 458 de 58 Nm soft (91 hard) poti deja sa forezi la copca sau chiar puturi in pamant...

Am si brushless mai multe in colectie, si Fein si Festool, si Makita si Mafell si Bosch, dar nu le folosesc pt. ca sunt mult mai zgomotoase, au piese foarte scumpe, si nici nu sunt suficient de fiabile.
Nu ma supăr colegu, știu ca sunt paralel cu multe...))
Eu comentam pe marginea subiectului topicului cu autofiletanta... Și pentru ca sunt limitat în cunoștințe ma refeream doar la gamele de 18 și 12 volți pe care le folosesc.
Nu ma interesează cine-i mă-sa, tac-su,bunica-sa, nu stau sa calculez mv2/2,nu masor tensiunea acumulatorului după fiecare gaurice,nu bag filetante în lemn cu ele,eu lucrez cu fiare și acolo ma ajuta chinezariile astea mai bine decât altele - asta am constatat pe banii mei în timp.

Mi-a plăcut aia cu vitezele nerelativiste... Trebuie sa pun mana pe carte...)))

#47
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,195
  • Înscris: 06.01.2007

View Postsean70, on 08 iulie 2020 - 07:16, said:

Mi-a plăcut aia cu vitezele nerelativiste... Trebuie sa pun mana pe carte...)))
E mai simplu sa-i pui un opritor la tragaci sa nu se invarta asa de repede.
hahahaha

#48
cosmin001

cosmin001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 31.07.2008

View Postjojocosmin99, on 03 iulie 2020 - 15:31, said:

Am pus comanda nu stiu cit este este de buna dar pentru ce am nevoie este suficient .

Masina de gaurit Bosch Professional GSR 18V-50 cu acumulator (2x 2,0Ah acumulator)
Livrabil 657,93 RON
Set Bosch Impact Control 31 piese
Livrabil 74,68 RON  
Taxă serviciu curierat   39,99 RON
Taxa ramburs   4,90 RON  

Total de plată 777,50 RON

Va multumesc pentru parerile voastre  si timpul acordat .
Ne spui o parere despre scula luata dupa atata timp?

#49
marcone

marcone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 21.03.2004
La amatori merge orice, doar sa invarta caci de stricat nu apuci, dar nici placere mare nu e sa lucrezi cu chinezariil.
Eu folosesc la insurubat in lemn un Skil pe fir, merge de mers dar mandrina (axul) a capatat in timp un joc mare.
Pentru gaurit metal am un Metabo cu mandrina de precizie, prinsa in suport.
Inca refuz sa trec pe acumulatori, o grija in plus.
Iar sculele noi sunt de unica folosinta fie anumite repere nu sunt oferite ca piese de schimb, fie costa cat scula in sine. Dupa expirarea garantiei, defectarea duce mai mult ca sigur la aruncarea produsului. Bine ca exista garantie extinsa, macar 3 ani contezi pe ele.

Edited by marcone, 10 September 2021 - 17:02.


#50
KatalynPyk1980

KatalynPyk1980

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 18.11.2018
Garanția extinsă costă.

#51
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,038
  • Înscris: 17.03.2005
Pentru ca tot a venit vorba recent de scule de acest gen mai rezonabile ca preț, am nevoie de o filetanta și neavând încă un brand mai de doamne ajuta am zis ca ar cam fi timpul, deja sculele pe acumulator s-au maturizat și nu mai are rost sa merg pe kinezarii... Așadar trebuie sa ma bag într-un "environment" și m-am gândit sa aleg Makita.

Îmi plac mie în general sculele lor, cele cu fir e drept, preturile mi se par rezonabile și la astea pe acumulator au 9 gama foarte bogata, de la ieftine la scumpe și de la slăbuțe la bune. Pt toate nevoile și bugetele.
Asa mi se pare cel puțin...

Bun, aici apare și problema, pt început. Îmi trebuie doar filetanta, fără mașina de înșurubat cu impact, asa ca as merge pe ceva în jur de 50 Nm(am avut o kin3zwrie, worx, brushless, ceva gen 67 Nm ziceau ei, slăbuț. Presupun ca newtonii makitelor sunt mai aproape de rwalitate, măcar tot pe acolo deși pe hârtie sunt mai putini)
Tocmai ca gama bogata îmi da serioase bătăi de cap și ma obosește îngrozitor sa stau sa caut fiecare model când a fost lansat, care are sau nu hibe, care e ce trebuie și care e mai "petarda", etc....

Ca exemplu, vad în oferta la cele. Kit cu încărcător și 1 sau 2 acumulatori, mai multe modele  gen 485 dar cu fyx  și rfj și rfe în coada, preturi diferite, drept e ca. Una are 2 acumulatori diferiți dar....
Apoi 484,483..unele aparent similare ca și componenta kit(sa zicem 2 acc de 3Ah) dar putere mai mare deși indicativul e mai mic, sau cu putere mai mare aparent dar preț mai mic fără de unele cu putere mai mica și componenta kit similara...

Ce mama zmeilor înseamnă literele alea, care e treaba cu seriile, care e logica?

Știu ca la makita, probabil și la alții, erau chestiuni de genul modelul nou, cu indicativ numeric de exemplu mai mic sau putere mai mare, e mai ieftin...
Ceva de genul aveau 485 în jur de 50 Nm, au scos recent un 484 de 54Nm și asta nou costa în același kit(2 acc de 3Ah și incarcator) doar 1050 lei fata de modelul vechi care costa 1250 lei, probabil ca vânzătorii încă mai au stocuri și chiar dacă mai reduc prețul nu pot ajunge sunb prețul de. Lista al modelului actual, de aici prețul mai mare al produsului mai vechi și mai "slab"


De aia întreb, pt ca nu le știu și îmi e greu sa pricep ce și cum, bunăoară din ce vedeți în printscreenul atașat, cesa aleg?

Sau ma rog, în jur de 1000 lei, cam care ar fi variantele optime, adică nu vreo vechitura care 3 rămasă scumpa din motivul ca ea a fost scumpa și nu vor sau nu pot sa o reducă?

Inca o treaba, am un fix cu mandarinele... Prefer mandarinele metalice, e vreo treaba cu astea de plastic, sunt ok? Vad ca la unele modele în care m-aș încadra ca buget ăștia cam baga plastic în ultima vreme...

Dacă aveți sugestii, informații despre codurile alea, orice fel de informație   v-aș fi recunoscător dacă mi-ați spune și mie ce și cum...
Mulțumesc anticipat...

Attached Files



#52
bostanu_4u

bostanu_4u

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 30.12.2020
Eu tot nu inteleg la ce va trebuie din astea de gaurit la insurubat cand exista cele pentru insurubat net superioare.
Astea sunt mai grele, au doar cuplu rotational care iti rupe mana daca nu esti atent, cuplu de insurubare e mic si mai sunt si lungi din cauza mandrinei

#53
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,038
  • Înscris: 17.03.2005
Nu îmi trebuie, aceeași întrebare poate fi la fel de bine la ce. Îmi trebuie de înșurubat cu impact în condițiile în care nu prea insurubez chestii serioase.

La ce am folosit ce am avut.. Gipscarton, in principiu merge ok. Ceva panouri Sandwich, sunt șuruburi puține.
În viitor am de schimbat niște jgheaburi, 50 de șuruburi ușor de înșurubat în lemn...

Pt nimicuri d'astea nu vad de ce as lua și una dedicata în acest moment.

Ideea e ca poate fi și e folosita sporadic și la înșurubat.




#54
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,651
  • Înscris: 29.03.2006
1. Nu conteaza cuplul hard, acela se atinge doar la impactul produs la oprirea in soc in treapta a doua la turatia maxima cu sarcina mica, de la momentul cinetic si energia cinetica in relatie cu patratul vitezei, deci rupe suruburile si strica materialul. In treapta a doua ai normal cuplu de ~ 3-4 X mai mic fata de treapta 1, dar cand se opreste in soc da un impact de la inertia de rotatie - acela e cuplul hard.
Cuplul soft e in treapta 1.

2.
DDF 483 bl (brushless) compacta, e specificata 23 Nm soft, in practica in jur de 18 Nm soft in T1.
E light duty dar are piese de ~ 3 X mai scumpe decat scula intreaga.

DDF 485 bl are 25 Nm soft. Light duty- mediu, brushless cu piese f. scumpe.

DDF 487 bl compacta de anul asta, in RO a aparut DHP cu percutie dar afara se gaseste si DDF de cateva luni, tot 25 Nm soft ca 485 dar mai compacta chiar si fata de 483. E destul de puternica. Combinatia cu acumulator mare cu doua randuri de celule, de 5Ah de ex., o gasesc nepotrivita pt. ca devine grea, doar acumulatorul de 5Ah ate 633 g si cel de 3 e mai greu si cu celule de 1,5Ah depasite de 20 de ani.

DDF 453 are 27 Nm soft dar e lunga, fara lumina si cam greutza chiar si cu acumulator compact de 2Ah...E model foarte vechi dar bun si inca in productie in 2019, poate si mai recent. E fiabila si are si piese accesibile, nu ieftine dar nici porcos de scumpe. E greu de gasit in RO in kit cu 2Ah. Cei de 2Ah se pot lua separat, acum au pret umflat si iar in RO acum nu se gasesc cei cu fuel goge. Cu pack mare e prea grea.

DDF 454 brushless e aparuta de mai multi ani, 6-7.
Se vrea medium-duty, dar angrenajul mai aluneca de noua si pe pozitia fara limitator de cuplu... Dezvolta 30 Nm soft. Are turatie mare si cuplu mediu, trage multi amperi si ii abuzeaza acumulatorii compacti, deci cere mare cum e cel de 5Ah, cu care insa e foarte grea.

DDF 482 e model cu perii cu turatie mai mare si 36 Nm soft, dar prost facuta, se uzeaza rulmentii  si se ovalizeaza si carcasa angrenajului in jurul rulmentilor si trebuie schimbata.
Trage multi amperi, si cere pack mare cu care e foarte grea. Pe cei compacti ii abuzeaza, ii degradeaza si ii descarca repede.

(DDF 456 nu cred ca mai gasesti, era modelul cu perii bun, tot de 36 Nm soft, care la limita ar merge si cu pack de 2Ah cu care are in jur de 1,5 Kg. Are motor de 300W si cu tot cu pierderile din electronica ramane in 20-22 A.
456 a fost inainte de DDF 480 brushless tot de 36 Nm soft care nici ea nu se mai gaseste decat daca  iei varianta redenumita din SUA, si nu are rost pt ca deja are motor de 360W si cu pierderile din electronica abuzeaza acumulatorii compacti si deci cere pack mare cu care e foarte grea. 480 e si foarte galagioasa - ventilatorul face ca turboreactorul.

458 e varful de acum 2 generatii, cu perii, de 58 Nm soft.
E f. grea, in jur de 2,7 Kg. Se vrea heavy duty, nu cred ca este chiar asa dar e bunicica la fiabilitate.

DDF 481 e fostul (deja) varf brushless de 60 Nm soft si 2,7 Kg.
Se vrea heavy duty dar nu e nici light duty, nu e fiabila si are piese porcos de scumpe.

DDF 486 e varful aparut anul asta, mai compact dar tot de 2,7 Kg.
E specificata 65 Nm cuplu soft  dar in practica poate fi mai slaba decat 458 si 481 pt ca intra in protectie mai repede.
DDF 486 se asambleaza si in RO, dar paradoxal in RO inca nu a aparut decat DHPul facut in China. E prea devreme pt. evaluarea fiabilitatii.

In rest pe 10,8V zis 12max mai e OK DF 332 brushless, specificata parca 21 Nm soft dar in practica dezvolta 15 e in T1. E medium duty.
DF 333 dezvolta 14 Nm si e light duty.
DF 331 e mai prost facuta.
DF 330 e tzeapa la fiabilitate - absurd de proasta, cuplu prea mic, capacitate f. mica pt acumulator.

In rest cu 457, 487, sunt seria tzeapa cu acumulatori G necompatibili cu LXT, alta patina, alt acumulator, alt incarcator  capacitate mica, grele, cuplu real mic, etc.

Mandrina de metal e mult mai proasta din toate punctele de vedere.
- fiabilitate mai mica - toate cu manson metalic se strica. Cu manson de plastic nu am primit pt service niciuna - nici dupa 20 ani de abuz barbar zilnic. Cele cu manson metalic au fost stricate toate si le-am schimbat cu unele cu manson de plastic.
- mult mai scumpe, chiar si de 10X.
- se curata finisarea neagra si apoi arata oribil.
- fac bormasina mai front heavy, nu mult ca e doar un manson, dar conteaza pt. ca a fi front heavy e groaznic.


Daca tot vrei mandrina cu manson metalic, are Bosch GSR 18V-50 brushless heavy duty de 28 Nm soft.
Ii pui pack de 4Ah pro core compact cu un rand de celule 21700, cu care se duce pe la 1,6 Kg - mai grea decat prefer, dar macar asa nu e front heavy.
Piesele sunt f. scumpe, nu merita reparata mai ales ca e 300 lei toata scula noua, dar e heavy duty  - e fiabila.

Edited by loock, 11 September 2021 - 20:18.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate