Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Recomandare anvelope all season

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
224 replies to this topic

#91
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
El a fost la volan și a testat frânele și direcția, iar eu trăgeam din când în când frâna de mână pentru derută. El trebuia să țină mașina pe traiectorie. Cu asfalt uscat, ploaie, ceață și condus noaptea s-a obișnuit. Trebuia să vadă diferența în condițiile de iarnă.

Edited by alin2pas, 22 January 2023 - 15:53.


#92
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 alin2pas, on 22 ianuarie 2023 - 15:50, said:

El a fost la volan și a testat frânele și direcția, iar eu trăgeam din când în când frâna de mână pentru derută. El trebuia să țină mașina pe traiectorie. Cu asfalt uscat, ploaie, ceață și condus noaptea s-a obișnuit. Trebuia să vadă diferența în condițiile de iarnă.
da,mare e gradina sa tragi frana de mana cuiva in timpul mersului
uzezi saboti/tamburi. Risti sa deeapeze copilul si sa faca accident din cauza ta.

#93
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
Nu se uzează la câteva manevre; când faci manevrele într-un fost poligon utilizat uneori ca parcare nu riști să lovești nimic, dar formezi reflexele care te pot ajuta într-o situație critică; în plus înveți să controlezi mașina în condiții de aderență redusă. Mulți tineri fără experiență la volan sunt surprinși de aderența scăzută pe ploaie, zăpadă sau polei și fac accidente. Prefer să schimb mai repede niște consumabile decât să fac reparații mai mari sau să pățească fiul meu ceva.

Dacă aveam mașină cu direcție și pe spate sau altceva de genul celor utilizate la școala lui Titi Aur nu aveam nevoie să mă "joc" cu frâna de mână, nici să aștept să vină de la Dumnezeu condițiile de aderență scăzută.

#94
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,208
  • Înscris: 24.07.2022
cel mai ok cred ca ar fi sa se antreneze sa ia viraje pana ii fuge masina..pe zapada diferita...si parcari prin sleauri de gheata...

#95
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
Pe cât posibil s-a antrenat și așa, dar cu frâna de mână e ca și cum dă dintr-o dată de porțiune alunecoasă și trebuie să redreseze mașina. Mie mi-a prins bine de câteva ori "antrenamentul".

#96
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,528
  • Înscris: 21.12.2006
Eu am fost antrenat, fără avertizare prealabilă, de către instructorul auto, direct pe șosea, pe zăpadă mare sau zăpadă cu gheață dedesubt, inclusiv în curbă ușoară. Șoseaua era liberă, el trăgea frana de mână fără să bag eu de seamă, eu înjurăm condițiile meteo și el râdea. La final am aflat că am trecut cu brio testele de reflexe :) L-am înjurat (prietenește) și pe el :)

Edited by nei-k, 25 January 2023 - 08:23.


#97
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,365
  • Înscris: 28.10.2018

 nei-k, on 25 ianuarie 2023 - 08:21, said:

el trăgea frana de mână fără să bag eu de seamă,

Ceva disfunctionalitati senzoriale si cognitive?

#98
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
Dacă pasagerul din față se "joacă" cu frâna de mână cu butonul apăsat pentru a nu se auzi clichetul, un șofer începător concentrat pe condițiile de drum dificile nu va sesiza mișcarea pentru că e mai atent la "dansul" mașinii decât la ce face pasagerul. Pe drum e mai riscant, că se mai pot produce și accidente.
Eu am făcut școala de șoferi vara și când întrebam instructorul despre conducerea în condiții de iarnă și de frâna de motor îmi spunea doar: "lasă că vezi tu la iarnă". Am văzut. Prima ieșire cu mașina în condiții de iarnă a fost pe un polei oribil și după câțiva km am făcut piruete. Am exersat apoi pe drumuri pustii să controlez mașina în derapaje provocate cu frâna de mână. Fiind singur în mașină, nu era atât de "distractiv" pentru că trebuia să trag singur frâna, deci nu aveam cum să provoc derapajul pe neașteptate 😁

Edited by alin2pas, 25 January 2023 - 10:19.


#99
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,208
  • Înscris: 24.07.2022
daca tragi frana de mana nu prea ajungi sa stii la ce viteze incepe sa fuga, cum incepe....cred ca sunt implicate alte reactii..

#100
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
da Punter,asa e :) Ii poate fugi spatele masinii la individ

#101
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
Nu știi la ce viteză fuge spatele, dar formezi reflexele pentru a readuce mașina sub control.

#102
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,528
  • Înscris: 21.12.2006
Nu vorbim de tras frâna ca la drifturi, vorbim de blocare ușoară a roților spate, cât să schimbe direcția de deplasare a mașinii. Test de reacții, dar unii sunt prea prețioși, s-au născut deja învățați, cu covrigul in mână, și nu se pot coborî la nivelul nostru.

#103
gabiroa

gabiroa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,484
  • Înscris: 28.12.2010
Sunt pline cimitirele de cocalari care s-au dat peste cap cu gume premium ( de lux daca se poate, sa scrie cu haur pa ele ca sunt cele mai scumpe din lume ). Cel mai important e soferul. Restul sunt vrajeli de marketing. Daca te duci la munte in fiecare saptamana iarna atunci normal ca iti iei 2 randuri de cauciuce. Daca locuiesti la Constanta ca mine va garantez cu mana pe inima ca nu ai nevoie de cauciucuri de iarna absolut deloc. Cand e gheata pe jos ceea ce se intampla intr-o zi odata la 5 ani stai cuminte acasa sau circuli cu autobuzul sau taxiul ca altfel daca esti gutuie oricum te invarti ca titirezul indiferent de cauciucuri. Sau vine altul ca sania si intra in tine. Iar aia cu ce crede Titi Aur ...... cui dreaq ii pasa de Titi Aur? Pai eu conduc ca Titi Aur? In concluzie eu am cauciucuri de vara originale de cand am cumparat masina in 2017 si nu le-am schimbat niciodata am 65k cu ele. La vara imi cumpar unele all season probabil Debica sau Kormoran, ma mai gandesc ca e diferenta de vreo 130 de lei la bucata. Nu am avut nici o problema cu ele au fost in astia aproape 6 ani cateva zile in care am lasat masina acasa datorita carosabilului alunecos sau am luat-o pe a sotiei care are niste anvelope de iarna cu care merge continuu de vreo 4 ani. Eu unul asa gandesc asta e parerea mea. Pana la urma fiecare face cum il taie capul important e sa nu facem porcarii la volan

Edited by gabiroa, 07 February 2023 - 11:30.


#104
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
În ultimele zile, cu ninsori aproape zilnic, cu zăpadă și gheață s-au comportat mai bine anvelopele Debica Navigator 3 (AS de buget) vechi de un an și jumătate de la mașina folosită de fiul meu decât Bridgestone Blizzak LM005 (premium de iarnă) vechi de 3 ani și jumătate de la mașina folosită de mine și de soție. Bridgestone au 5-6mm „carne” pe ele după circa 16.000 km parcurși, dar deja încep să dispară striațiile care dau aderența pe zăpadă și gheață.

#105
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014

 alin2pas, on 07 februarie 2023 - 11:55, said:

În ultimele zile, cu ninsori aproape zilnic, cu zăpadă și gheață s-au comportat mai bine anvelopele Debica Navigator 3 (AS de buget) vechi de un an și jumătate de la mașina folosită de fiul meu decât Bridgestone Blizzak LM005 (premium de iarnă) vechi de 3 ani și jumătate de la mașina folosită de mine și de soție. Bridgestone au 5-6mm „carne” pe ele după circa 16.000 km parcurși, dar deja încep să dispară striațiile care dau aderența pe zăpadă și gheață.
Asta era buba in testele de comparație dintre Bridgestone - Michelin - Continental: Bridgestone sunt ok cât sunt noi, după ce incepe uzura își pierd proprietățile și îs mai nasoale ca celelalte 2. Iar dintre celelalte două, cele mai constante și mai durabile sunt cele de la Michelin (că nu e doar numele de ele).

Iar postul anterior cu colegul care zice in principiu că aproape exclusiv doar șoferul contează...he-he-he, eu nu-mi pun Sava ca apoi să am morcovul in c*r la orice manevră de evitare neprevăzută. Mi s-a întâmplat (de obicei din cauza celorlalte vite din trafic care nu adaptează viteza la condițiile meteorologice) și m-au scos din r*ahat.

#106
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,225
  • Înscris: 19.03.2007

 ciine, on 28 iunie 2020 - 12:48, said:

Daca crezi ca le vei putea folosi si iarna ia-ti gandul .Mai bine cumperi direct anvelope de iarna sa mergi cu ele inclusiv vara, e mai cinstit asa
Si iarna urmatoare vei avea cauciucuri de iarna doar cu numele.

 botoxy, on 28 iunie 2020 - 14:15, said:

Cauta niste anvelope aduse din Germania cu cat mai multa carne.
NU lua anvelope noi din Romania ca sunt praf. La noi nu se vand aceleasi anvelope ca la nemti. Tot ce se vinde in ro este destinat pentru piata est europeana si are calitate net inferioara.
Cu cat mai multa carne si cat mai coapte, asta e reteta optima pentru siguranta ta si a altora, in  trafic.

#107
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,225
  • Înscris: 19.03.2007

 calincosma, on 08 iulie 2020 - 17:56, said:

E periculos a se folosi cauciucuri allseasons, creaza dependenta.O data folosite, nu vei mai renunta.Posted Image.Poate cineva sa contrazica?
Creaza dependenta pe naiba...sau ma rog, asa o fi pentru unii. Pe zapada un all seasons in afara de faptul ca nu devine la fel de rigid ca un cauciuc de vara, nu prea are legatura cu un cauciuc dedicat de iarna. Idem vara pe carosabil umed. Nu zic ca nu sunt bune pentru cei care "merg linistit", dar performante nu vei avea nici iarna pe zapada, nici vara pe carosabil umed....sau distanta de franare a unor cauciucuri dedicate.

#108
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 29.01.2008
Ce spune Michelin:
https://www.michelin...eason-cum-alegi

Quote

Anvelope de vară sau all-season: Considerații cheie
Considerația principală la achiziționarea de anvelope noi este tipul de condiții de rulare pe care vehiculul dumneavoastră este probabil să le întâlnească.
Dacă locuiți într-o zonă în care iernile sunt blânde, temperaturile scad rareori sub 7°C, și nu aveți de-a face niciodată cu drumuri acoperite cu zăpadă, atunci anvelopele de vară sunt, fără îndoială, cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră.
Pe de altă parte, dacă locuiți într-o regiune în care temperaturile scad de multe ori mult sub 7°C și unde vă confruntați în fiecare iarnă cu mai multe zile de deplasare pe drumuri acoperite cu zăpadă (căderi de zăpadă locale, excursii la stațiunile de schi, vizite ocazionale la familie sau prieteni în regiuni muntoase sau cu zăpadă, etc.), atunci anvelopele all-season vor fi cea mai bună alegere.
În cele din urmă, în cazul în care vă confruntați în mod regulat cu drumuri acoperite cu zăpadă, locuiți sau trebuie să vă deplasați în zone care sunt dificil de accesat pe timpul iernii (pante abrupte, drumuri înzăpezite etc.), atunci cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră va fi să continuați să folosiți anvelope de vară în timpul verii și anvelope de iarnă în timpul iernii, ceea ce va necesita schimbarea anvelopelor de două ori pe an.
Nu există anvelope perfecte, există doar anvelope potrivite în anumite condiții de utilizare, care diferă de la o persoană la alta. Ce nu spune Michelin: cine are mașină puternică și îi place să „scoată untul” din mașină, mai bine cumpără anvelope dedicate, indiferent de zona de utilizare sau de kilometrajul anual.
Pe gheață, zăpadă bătătorită sau afânată s-au comportat mai bine anvelope Debica Navigator 3 (all-season de buget) cu 8.000 km rulați și DOT din vara anului 2021 decât Bridgestone Blizzak LM005 (premium de iarnă) cu 16.000 km rulați și DOT din vara anului 2019. Vara Bridgestone Turanza T005 (DOT din vara anului 2019) sunt net superioare pe uscat, dar și cu Debica AS am mers fără emoții.
Stau în zonă montană, am avut chiar și zăpadă în octombrie în unii ani, în alții am avut în aprilie, cu temperaturi care scădeau de multe ori până în jur de 0 grade înainte de jumătatea lunii octombrie, dar altădată până aproape de sfârșitul lui aprilie, dar circulație în condiții de iarnă (zăpadă, polei) e nevoie mai puțin de o lună pe an. La munte mă limitez să merg cu mașina până în parcarea de la baza telegondolei, nu am pretenția să urc până lângă pârtie. Pentru mine sunt mai ok anvelope AS, dar o mașină am luat-o nouă cu anvelope de vară și am mai cumpărat un set de anvelope și roți, iar cealaltă am cumpărat-o sh cu anvelope AS Debica, de buget. Următoarele probabil vor fi AS, dar model mai performant, pentru a avea performanțe mai bune pe uscat decât Debica Navigator 3.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate