Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Import din Coreea de Sud

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#37
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
In Romania nu iti va fi asa simplu cum crezi tu. Daca nu are omologare de tip europeana va trece prin omologare individuala, iar daca nu au fost deja inmatriculate parca vreo 10 bucati, vei fi invitat pentru test dinamic la RAR central, cu costurile aferente. Abia apoi te duci la institutia prefectului sa obtii numere si certificat.

#38
constantin_padure

constantin_padure

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 19.12.2007

View Postsebulbus, on 04 septembrie 2020 - 22:12, said:

In Romania nu iti va fi asa simplu cum crezi tu. Daca nu are omologare de tip europeana va trece prin omologare individuala, iar daca nu au fost deja inmatriculate parca vreo 10 bucati, vei fi invitat pentru test dinamic la RAR central, cu costurile aferente. Abia apoi te duci la institutia prefectului sa obtii numere si certificat.
Oarecum ai dreptate , dar fiind deja inmatriculate si omologate cu toate in Bulgaria , nu e OK ? E o regula cu mai multe masini inmatriculate in RO?

#39
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Nu, nu e. Din punctul asta de vedere, RAR face un abuz si nu recunoaste un document emis de un alt stat UE. Ar trebui sa fie exact cum credeai, dar nu. RAR trimite pe procedura normala de inmatriculare doar masinile cu omologare de tip UE.

#40
constantin_padure

constantin_padure

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 19.12.2007

View Postsebulbus, on 05 septembrie 2020 - 08:40, said:

Nu, nu e. Din punctul asta de vedere, RAR face un abuz si nu recunoaste un document emis de un alt stat UE. Ar trebui sa fie exact cum credeai, dar nu. RAR trimite pe procedura normala de inmatriculare doar masinile cu omologare de tip UE.
Daca ai un link sau ceva despre asta , lasa aici .  Ca asta nu e OK. Ii inteleg dar ...

#41
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Nu am un link, e experienta personala. Dar poti verifica la RAR teritorial.

#42
constantin_padure

constantin_padure

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 19.12.2007

View Postsebulbus, on 05 septembrie 2020 - 08:57, said:

Nu am un link, e experienta personala. Dar poti verifica la RAR teritorial.
Romanika frate ... Informativ ce masina era si din ce tara a fost adusa ?

#43
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postsebulbus, on 05 septembrie 2020 - 08:40, said:

RAR face un abuz si nu recunoaste un document emis de un alt stat UE.

nu, nu este un abuz, certificatele de conformitate/omologare de tip referitoare la auto, legislatia aferenta in general, nu fac parte din acquisul comunitar. ca exemplu: o masina cumparata in spatiul comunitar NU poate fi inmatriculata in Belgia fara certificat de conformitate, chiar daca acel model de masina, la momentul achizitiei, se fabrica si se vinde pe teritoriul Belgiei.
asemenea probleme se rezolva cu Photoshop/prieteni/spaga.

in anumite state US, in anumite situatii, se merge pana la a se falsifica numele masinii in acte si pe caroserie pentru a intra la categoria omologare individuala de tip/marca (de ex, Nissan GTR devine in acte si pe caroserie Nissany GT...).

Edited by freaka-da-disk, 05 September 2020 - 10:09.


#44
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
I beg to differ:
https://eur-lex.euro...LEGISSUM:l24283

Quote

For vehicles previously registered in another Member State, the receiving country may only request: the roadworthiness certificate, the EC or national certificate of conformity, the original or a copy of the non-harmonised registration certificate issued in another Member State, the harmonised registration certificate, the insurance certificate and proof of payment of the VAT.

Quote

A vehicle is "previously registered in another Member State" when it has obtained the administrative authorisation for the entry into service in road traffic, involving its identification and the issuing of a registration number.

Din https://eur-lex.euro...07L0046&from=EN

Quote

With regard to a vehicle which has been granted an individual approval by a Member State in accordance with the provisions of this Article, another Member State shall permit that vehicle to be sold, registered or to enter into service unless it has reason- able grounds to believe that the technical provisions against which the vehicle was approved are not equivalent to its own.

Dar.. in practica viata e prea scurta sa te judeci cu idioti. Platesti omologarea individuala si treci mai departe.

#45
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postfreaka-da-disk, on 05 septembrie 2020 - 10:05, said:

...o masina cumparata in spatiul comunitar NU poate fi inmatriculata in Belgia fara certificat de conformitate...

View Postsebulbus, on 05 septembrie 2020 - 11:21, said:

I beg to differ:

just don’t. primul extras eurlex pe care l-ai mentionat spune cum ca un stat EU poate cere certificat de conformitate la importul unei masini din alt stat EU...

#46
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Nu, primul extras enunta limitativ ce *poate* cere la reinmatriculare, respectiv, printre altele "the EC or national certificate of conformity". Iar al doilea lamureste clar un alt aspect, daca un stat nu are cerinte tehnice diferite de statul care a acordat omologarea trebuie admis in circulatie.

Ideea corespunde practicii, conform surveyului de aici: https://www.europe-c...PORT_europe.pdf pag 126 si urmatoarele.

Quote

Most authorities would accept the findings of tests performed by another EU Member State. Based on the answers provided, only in Italy and the UK(200) do foreign tests seem not to be recognised by the authorities.
The Danish Transport Authority(201) answered that the Directive only covers new cars and COC’s can only be issued for new cars. For second-hand cars therefore, they must accept checks conducted in other Member States and they might only be able to check compliance with specific national rules


#47
constantin_padure

constantin_padure

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 19.12.2007
Despre problema mea , cel putin cazul celor omologate in BG :

"The company imports cars in gas phase liquid from 2014. Official representative of T7Korea. In the country more than 500 gas-fueled cars have been imported and registered, some of them over 500 000 kilometers. and so far are on the move without any problems. Our company has the ambition to expand its activities by the end of the year in Bulgaria, starting to sell cars in Burgas, Stara Zagora, Blagoev Town and Plovdiv and start selling these cars abroad in Serbia, Macedonia and Montenegro, the first cars travel to Montenegro for our representative for Montenegro and Macedonia you can ask us for contact with our representative there.
The company has retained rights to Euro 5 and Euro 6 certification for Hyundai and Kia gas cars after 2013. we have complete certification from an EU-certified state laboratory RAR with test number 1316/18, CE-ONU No83, CE-ONU No101,
CE-715/2017, EC-692/2008, UN-ECE. For the liquid phase gas system, we are also the owner of the intellectual property of the UN Rule 67 Testing Number: C410-3171 / 02.10.18, C470-1246 / 02.10.18, C470-3172 / 02.10.18, C470- 3173, C470-1247 / 02.10.18, C-470-1248 / 02.10.18. Above described tests and tests of the gas cylinder and the gas system and the Euro emissions certification for our imported gas cars are one of the two companies in Bulgaria are entitled to register these cars in Bulgaria and the European Union on the basis of the certificates we have done! Without these certificates, these cars can not be registered! When choosing to buy a gas car gas phase import from Korea it is imperative that the seller present you these certificates and the right to use them!"

Astia de la carsbg11.com se lauda.

#48
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postsebulbus, on 05 septembrie 2020 - 21:27, said:

Nu, primul extras enunta limitativ ce *poate* cere la reinmatriculare, respectiv, printre altele "the EC or national certificate of conformity".

exact, asa cum fac, de ex, Portocalia, Franta, Olanda si Belgia (probabil ca, mai sus, nu am reusit sa ma fac bine inteles). daca vreau sa cumpar un Logan 2015 din Olanda si sa-l inmatriculez in Belgia atunci va trebui sa furnizez Directiei Inmatriculari Vehicule din Belgia un certificat de conformitate eliberat de Dacia Belgia.
nu exista un acquis comunitar coerent in domeniul auto, nimeni nu-l vrea (asta este ceea ce am vrut sa subliniez si nimic mai mult). de ex, olandezilor care vor sa cumpere masini noi din Germania (sint mai ieftine...) li se pun o multime de piedici administrative pentru a-i impiedica sa o faca. in schimb, de ex, Olanda este singurul stat comunitar unde certificatul de conformitate al unui vehicul importat dintr-un stat non-UE este acceptat de autoritate ca putand fi si numai o declaratie pe propria raspundere, cu date tehnice luate de pe Wikipedia...



#49
constantin_padure

constantin_padure

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 19.12.2007
Am locuit 10 ani in Danemarca. Acolo se poate inmatricula , dar au taxa de inmatriculare prohibitiva. Desi suntem in EU au o taxa de 180% din pretul masinii. Am inteles ca acum este "doar" 150%.   Vreau doar sa spun ca desi suntem in EU , inii chiar fac cu ii duce capul.

Cat costa o Dacia in DK , in RO chiar cumperi ceva OK.  La nivel de EU mai trebuie lucrat daca tot o dau astia in atata gargara ...

#50
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Postconstantin_padure, on 06 septembrie 2020 - 09:55, said:

Vreau doar sa spun ca desi suntem in EU , inii chiar fac cu ii duce capul.

Fac, au facut si vor face, pentru ca asa a fost intelegerea de la bun inceput, in special in industriile puternic accizate: auto, tutun, alcool, petrol.

#51
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005

View Postconstantin_padure, on 06 septembrie 2020 - 09:55, said:

Am locuit 10 ani in Danemarca. Acolo se poate inmatricula , dar au taxa de inmatriculare prohibitiva. Desi suntem in EU au o taxa de 180% din pretul masinii. Am inteles ca acum este "doar" 150%.   Vreau doar sa spun ca desi suntem in EU , inii chiar fac cu ii duce capul.

Cat costa o Dacia in DK , in RO chiar cumperi ceva OK.  La nivel de EU mai trebuie lucrat daca tot o dau astia in atata gargara ...


Taxa ce o primesti inapoi cand vinzi masina. Un detaliu foarte important.

#52
constantin_padure

constantin_padure

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 19.12.2007

View Postpaul_kelso, on 06 septembrie 2020 - 22:49, said:


Taxa ce o primesti inapoi cand vinzi masina. Un detaliu foarte important.
Oarecum ai departe , dar nu primesti tot banii aia . Sa zicem ca folosesti masina 6-7 ani si valoarea scade. Iti fac ei o "evaluare" dar ...
Taxa a fost introdusa treptat pentru scuza ca au facut niste poduri si lucrari mari in infrastructura. Asa spunea o legenda locala .

Ideea ca podul spe CPH are o taxa destul de prohibitiva si deja e platit de cateva ori.
Crezi ca n-au si ei hotii lor ?

#53
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 993
  • Înscris: 13.02.2015
Oameni buni, prea va agitati pentru nimic.
Sunt modele Hyundai care se vand in Romania, produse in Coreea.
De exemplu Kona.
Or mai fi si altele, tot ce trebuie e sa intrebati la dealer.
La fel si la japoneze.
Si scapati de toata bataia de cap inutila.

#54
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Degeaba, asta ziceam si mai sus. Daca iei un Logan, un Hyundai, un Mercedes sau orice alta masina identica cu cea pentru piata EU dar produsa cu insemne de omologare pentru alte zone sau teritorii vei plati omologarea individuala in cazul cel mai fericit. Omologare individuala care de cele mai multe ori inseamna ca vei plati substantial mai multi bani decat procedura normala ca cineva sa se uite intr-un tabel care-i echivalentul UE al respectivei norme extracomunitare.
Daca vrei si vreun motor pentru care nu s-au produs deja destule omologari individuale la noi, vei fi invitat sa mai decontezi si un test dinamic precum si plimbarea aferenta pana la RAR Voluntari.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate