Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Sufletul
#1
Posted 17 June 2020 - 07:41
Ființa vie - giva bhuta
In Bhagavad-gita 7.4-5 care a fost vorbită (cântată) acum peste 5300 de ani de către Șri Krișna, care este acceptat ca un avatar și in acelasi timp ca forma originală a Adevărului Absolut se spune: bhūmir āpo 'nalo vāyuḥ / khaḿ mano buddhir eva ca ahańkāra itīyaḿ me / bhinnā prakṛtir aṣṭadhā Această energie materială a Mea are opt diviziuni după cum urmează pământ (bhumir) apă (apa) foc (anala) aer (vayu) ether - spațiu (Kham) minte (mana) inteligență (buddhi) și desigur falsul ego (aham-kar) În această strofă sunt prezentate • corpul grosier alcătuit din cele cinci tipuri de elemente: pământ, apă, foc, aer și spațiu • corpul subtil alcătuit din cele trei tipuri de elemente subtile: minte, inteligență și Falsul Ego apareyam itas tv anyāḿ / prakṛtiḿ viddhi me parām jīva-bhūtāḿ mahā-bāho / yayedaḿ dhāryate jagat Oh, preaputernicule (Arjuna) trebuie să întelegi că această (energie materială descrisă anterior) este inferioară, dar dincolo de aceasta există o altă energie a Mea superioară care sunt ființele vii - jiva bhutam prin care acest univers – jagat este acceptat. Ființele vii reprezintă un tip de energie spirituală. |
#3
Posted 17 June 2020 - 09:07
Ion_de_la_Raion, on 17 iunie 2020 - 08:55, said:
Aerul nu face parte tot din spatiu ? Doar mintea, inteligența și Falsul Ego în cele trei forme ale sale: Virtute, Pasiune și Ignoranță sunt mai subtile decât spațiul. Conform literaturii Vedice primul element creat pentru pornirea creației lumii materiale a fost Falsul Ego. Lumea spirituală sau lumea absolută nu a fost niciodată creată; nu are nici început ... și nici sfârșit, spre deosebire de lumea materială care este creată și distrusă ciclic. Vezi și Prima fază a Creației |
#4
Posted 17 June 2020 - 10:49
#5
Posted 19 June 2020 - 14:32
Sufletul ca particulă spirituală
Șri Cetanya, o formă a Domnului Transcendental Krișna spune, așa cum a fost înregistrat în Cetanya Cearitamrita 2.19.138-141: eita brahmāṇḍa bhari’ ananta jīva-gaṇa caurā¶ī-lakṣa yonite karaye bhramaṇa Acest univers este plin de nenumărate ființe - ei-ta brahmāṇḍa bhari’ anantajīva-gaṇa 8,400,000 de tipuri migrează (datorită conștiinței atinse) în univers (în diferite vieți, de pe un sistem planetar pe altul) - caurā¶ī-lakṣa yonite karaye bhramaṇa ke¶āgra-¶ateka-bhāga punaḥ ¶atāṁ¶a kari tāra sama sūkṣma jīvera ‘svarūpa’ vicāri Forma subtilă a unei ființe vii (sufletul) este considerată - svarūpa sūkṣma jīvera vicāri ca fiind egală cu cea a vârfului unui fir de păr - tāra sama kari ke¶a-agra împărțit în o sută și apoi din nou în o sută de părți - bhāga ¶ata-eka punaḥ ¶ata-aṁ¶a Pentru a sublinia că este vorba despre suflet Șri Cetanya spune: ke¶āgra-¶ata-bhāgasya ¶atāṁ¶a-sadṛ¶ātmakaḥ jivaḥ sūkṣma-svarūpo ’yaṁ saṅkhyātīto hi cit-kaṇaḥ Sufletul ființelor vii fără de număr - ātmakaḥ jīvaḥ saṅkhya-atītaḥ este de a fi desigur particule spirituale - hi cit-kaṇaḥ a căror formă subtilă - ayam svarūpaḥ sūkṣma este egală cu vârful unui fir de păr - sadṛ¶a ke¶a-agra împărțit în o sută (și apoi din nou) în o sută de părți - bhāga-asya ¶ata ¶ata-aṁ¶a Švetā¶vatara Upaniṣad (5.9) confirmă acestea: bālāgra-¶ata-bhāgasya ¶atadhā kalpitasya ca bhāgo jīvaḥ vijñeyaḥ sa cānantyāya kalpate A fost realizat că ființa vie a cărei natură este infinită - vijñeyaḥ jīva sa ca anantyāya este egală cu vârful de păr - kalpate bālāgra presupunând că a fost împărțit în o sută - kalpitasya bhāgasya ¶ata și împărțit (din nou) în o sută - ca bhāgo ¶atadhā |
#6
Posted 25 June 2020 - 15:13
Sufletul este etern
Vorbind despre natura sufletului Domnul Transcendental (bhagavan) Şri Krişna spune: na tv evāhaḿ jātu nāsaḿ na tvaḿ neme janādhipāḥ na caiva na bhaviṣyāmaḥ sarve vayam ataḥ param Cu siguranţă niciodată n-a existat un timp - eva na tu jātu În care Eu să nu fi existat -aham na āsam Şi nici tu sau toţi aceşti regi - na tvam paramna ime jana-adhipāḥ Şi nici după acest (război) toţi aceştia cu siguranţă nu vor înceta să existe - ca na ataḥ sarve vayam eva na bhaviṣyāmah ̣ Aici Şri Krişna vorbindu-i lui Argiuna pe câmpul de luptă de la Kurukşetră se referă la suflet, arătând natura eternă a acestuia. Etern înseamnă că nu se naşte şi nici nu moare, care contrazice în mod evident blestemul hotărât de creştinii manipulaţi de împăratul Iustinian în conciliul din 553 prin care toţi cei ce cred în preexistenţa sufletului, (care implică însuși faptul că este etern - fără de început) sunt blestemaţi …de ei, vezi Interzicerea Reincarnării. Personalitatea Supremă Șri Krișna spune în Bhagavad-ghita 2.16-17: nāsato vidyate bhāvo nābhāvo vidyate sataḥ ubhayor api dṛṣṭo 'ntas tv anayos tattva-darśibhiḥ avināśi tu tad viddhi yena sarvam idaḿ tatam vināśam avyayasyāsya na kaścit kartum arhati Dar cei ce văd Adevărul au concluzionat - tu tattva-darśibhiḥ antaḥ după ce le-au văzut pe amândouă (corpul material și sufletul) - api ubhayor dṛṣṭah că ceea ce nu este spiritual (corpul material) nu există cu adevărat - asatah na vidyate bhāvo iar pentru ceea ce este spiritual (sufletul) nu există neexistență (adică este etern) - sataḥ na vidyate abhāvah Și să știi că ceea ce pătrunde întreg acest (corp) (adică sufletul) este indestructibil - tu viddhi tat tatam yena sarvam idam avināśi Nimeni nu este în stare să distrugă ceea ce este indestructibil (sufletul) - na kaścit kartum arhati vināśam asya avyayasya ya enaṁ vetti hantāraṁ yaś cainaṁ manyate hatam ubhau tau na vijānīto nāyaṁ hanti na hanyate na jāyate mriyate vā kadācin nāyaṁ bhūtvā bhavitā vā na bhūyaḥ ajo nityaḥ śāśvato ’yaṁ purāṇo na hanyate hanyamāne śarīre (Bhagavad-ghita 2.19-20) Cel ce crede că este ucigașul și cel ce (crede că) este ucis - yaḥ manyate hantāram yaḥ hanyate ambii nu au cunoaștere transcendentală - ubhau na vijānītaḥ căci să știi că acesta (sufletul) - ca vetti enam nici nu ucide și nici nu este ucis - na hanti na hatam Pentru acesta (suflet) nu există nici naștere și nici moarte - ayam na jāyate mriyate vā Nu a existat un timp când (sufletul) a devenit, nici când devine sau va deveni- kadācit na bhūtvā bhavitā vā na bhūyaḥ (sufletul) este nenăscut, etern și neschimbabil - ajaḥ nityaḥ śāśvataḥ Această (entitate) primordială (sufletul) nu este ucis când corpul este ucis - ayam purāṇaḥ na hanyate hanyamāne śarīre |
#7
Posted 28 June 2020 - 11:33
Povești pescărești, omul nu are niciun suflet nemuritor, noi suntem suflete, atâta timp cât trăim... în momentul morții, ne neantizăm, dispărem ca structură fizică, materială, ne descompunem... timpul oprindu-se pentru noi, nefiind conștienți de nimic, ca într-un somn adânc!
Însă singura noastră speranță, unica, o reprezintă învierea prin Isus Cristos, atunci când Creatorul ne va învia în noile trupuri de slavă, nesupuse putrezirii! Ăsta este adevărul, nu povești pescărești new-age-iste, cu spirite nemuritoare și alte drăcii... în Eden, Creatorul a spus destul de clar: "Dacă vei mânca din pomnul cunoștinței binelui și răului, negreșit vei muri... căci țărână ești și în țărână te vei întoarce!"... însă Diavolul le-a zis: "Hotărât că nu veți muri!"... eu prefer să-l cred pe Creator, voi îl credeți pe Diavol... Edited by heart_of_ice, 28 June 2020 - 11:36. |
#8
Posted 28 June 2020 - 21:27
heart_of_ice, on 28 iunie 2020 - 11:33, said:
... omul nu are niciun suflet nemuritor, noi suntem suflete, atâta timp cât trăim... heart_of_ice, on 28 iunie 2020 - 11:33, said:
... omul nu are niciun suflet nemuritor, noi suntem suflete, atâta timp cât trăim... în momentul morții, ne neantizăm, dispărem ca structură fizică, materială, ne descompunem eu prefer să-l cred pe Creator, voi îl credeți pe Diavol... Minciuna despre Diavolul care luptă împotriva lui Jehova a fost inventată de creștini, vezi: Satan în Iov Lucifer - Isaia 14.12-15 Lucifer - Iezechiel 28.12-19 Satan - șarpele din Geneză Edited by madhukar, 28 June 2020 - 21:35. |
#9
Posted 28 June 2020 - 22:29
heart_of_ice, on 28 iunie 2020 - 11:33, said:
în Eden, Creatorul a spus destul de clar: "Dacă vei mânca din pomnul cunoștinței binelui și răului, negreșit vei muri... căci țărână ești și în țărână te vei întoarce!"... însă Diavolul le-a zis: "Hotărât că nu veți muri!"... eu prefer să-l cred pe Creator, voi îl credeți pe Diavol... nu era corpul, care oricum țărână era și în țărână se întorcea ci era să nu mănânce din pomul vieţii De aceea Iehova nu voia ca adam să mănânce din pomul vieţii, ca să nu primească ceva care să-l facă veșnic și de aceea i-a interzis să mănânce din pomnul cunoștinței binelui și răului. Dovada se află în Geneza 3.22 „Iată că omul a ajuns ca unul din noi, cunoscând binele şi răul. Să-l împiedicăm, dar, acum ca nu cumva să-şi întindă mâna, să ia şi din pomul vieţii, să mănânce din el şi să trăiască în veci. Aceste Versete nu dau însă nici o informație despre suflet, care este transcendental, spiritual, iar evreii nu au cunoaștere despre lumea transcendentală, lumea spirituală, care se află dincolo de lumile cerești, lumile paradisiace, vezi în acest sens: Transcendența Transcendență și creație , În Geneză se spune: 2.9 Şi a făcut Iehova dintre zei să răsară din pământ tot soiul de pomi, plăcuţi la vedere şi cu roade bune de mâncat; iar în mijlocul raiului era pomul vieţii şi pomul cunoştinţei binelui şi răului. 2.10 Si din Eden ieşea un râu, care uda raiul, iar de acolo se împărţea în patru braţe. 2.11 Numele unuia era Pison. Acesta înconjură toată ţara Havila, în care se află aur. 2.14 Numele râului al treilea este Tigru. Acesta curge prin fata Asiriei; iar râul al patrulea este Eufratul. 1. Din această descrire reiese că Raiul ar fi un loc pe pământ. Altfel spus raiul evreilor și al creștinilor este un loc pe pământ adică "Împărăția Cerurilor" este, conform Genezei, un loc pe pământ. 2. Deși acesta este descris ca Raiul, adică locul unde nu există rău, faptul că nu era "un rai", se poate vedea din interdicția lui Iehova către om (adam în ebraică înseamnă om, nu este un nume!): să nu mănânce din pomul cunoașterii binelui și răului. 3. De ce nu vroia Iehova ca omul să mănânce din acest pom? Pentru că atunci omul ar fi căpătat putere de discernământ între bine și rău și-atunci ar fi mâncat și din pomul vieții, care era de bine! 4. Și de ce se vroia Iehova ca omul să nu mănânce din pomul vieții? Pentru că atunci omul ar fi devenit ca zeii, și-ar fi trăit veșnic, iar Iehova nu vroia acest lucru. Iată ce spune el în acest sens: 3.22 „Iată că omul a ajuns ca unul din noi (se referă la elohim (zei) cu care Iehova vorbește), cunoscând binele şi răul. Să-l împiedicăm, dar, acum ca nu cumva să-şi întindă mâna, să ia şi din pomul vieţii, să mănânce din el şi să trăiască în veci.” 5. Deci șarpele nu i-a vrut nici un rău omului, ci a vrut să-i deschidă ochii, să ia din pomul vieții! Dar Iehova nu a vrut, și... 3.23 De aceea Iehova dintre Zei l-a izgonit din grădina Edenului... Deci șarpele nu are nici una din calitățile pe care creștinii le atribuie așa zisului satan din Iov: nu a mințit, nu l-a ispitit la rău, ci l-a "ispitit" la cunoaștere și nu arată nici cruzime, nici aroganță, de care dă dovadă mai degrabă Iehova care pe deasupra se apucă să-i și blesteme pe protagoniști. 6. Șarpele nu e descris ca înger ca să aibă vreo legătură cu "Satanul" din Iov, ci e de la bun început descris ca șarpe. În acest sens concludent este și blestemul lui Yahve către șarpe, care nu e descris ca unul dintre îngeri, ci un animal dintre fiarele câmpului: 3.14 "Pentru că ai făcut aceasta, blestemat să fii între toate animalele şi între toate fiarele câmpului... Șarpele a vrut să-i facă un bine omului și s-a ales cu blestemele lui Yahve, care-l miluiește spunându-i: "în toate zilele vieţii tale să te târăşti pe pântece şi să mănânci ţărână." iar aceasta nu este o descriere a așa zisului Lucifer alias Satan, vezi realitatea despre interpretările creștine pentru crearea Răului Absolut (vezi Apocalipsa este ilogică): Acolo nu este vorba despre inventatul diavol creștin, ci despre Șarpe - Imboldul Cunoașterii - care duce la creșterea Puterii de Discernământ - Inteligența. heart_of_ice, on 28 iunie 2020 - 11:33, said:
... în momentul morții, ne neantizăm, dispărem ca structură fizică, materială, ne descompunem... timpul oprindu-se pentru noi, nefiind conștienți de nimic, ca într-un somn adânc! Edited by madhukar, 28 June 2020 - 22:33. |
#10
Posted 28 June 2020 - 22:50
heart_of_ice, on 28 iunie 2020 - 11:33, said:
eu prefer să-l cred pe Creator, voi îl credeți pe Diavol... "Iehova" i-a mințit pe "adam și eva" pentru că în mijlocul raiului era doi pomi, unul era Pomul Vieții, iar celălalt era Pomul Cunoașterii. Nici unul nu era Pomul Morții. Deci dacă mâncau din acei pomi nu mureau, așa cum afirmase Iehova. Pe de altă parte "adam și eva" erau oricum muritori pentru că "Sfântul lui Israel" le interzisese să mănânce din Pomul Vieții, astfel amenințarea cu moartea era o altă minciună a lui Iehova/ Minciuna: - Geneza 3:3 Numai din rodul pomului celui din mijlocul raiului ne-a zis "Sfântul lui Israel": "Să nu mâncaţi din el, nici să vă atingeţi de el, ca să nu muriţi!" Având în vedere că "adam și eva" erau oricum muritori, căci nu mâncaseră din Pomul Vieții, amenințarea cu moartea era o minciună a "Sfântului lui Israel", pentru a-i împiedica pe "adam și eva" să aibă Cunoaștere despre ceea ce e bine și rău. Când Iehova a aflat că "șarpele" le oferise cunoașterea prin care acum știau că Pomul Vieții e de bine, "Sfântul lui Israel" a început cu blestemele. Geneza 3.22 „Iată că omul a ajuns ca unul din noi (se referă la elohim (zei) cu care El ar vorbi), cunoscând binele şi răul. Să-l împiedicăm, dar, acum ca nu cumva să-şi întindă mâna, să ia şi din pomul vieţii (care era de bine!), să mănânce din el şi să trăiască în veci.” Aceasta este o poveste care arată lipsa de cunoaștere transcendentală privind natura sufletului Edited by madhukar, 28 June 2020 - 22:50. |
|
#11
Posted 28 June 2020 - 23:31
heart_of_ice, on 28 iunie 2020 - 11:33, said:
Povești pescărești, omul nu are niciun suflet nemuritor, noi suntem suflete, atâta timp cât trăim... în momentul morții, ne neantizăm, dispărem ca structură fizică, materială, ne descompunem... timpul oprindu-se pentru noi, nefiind conștienți de nimic, ca într-un somn adânc! Însă singura noastră speranță, unica, o reprezintă învierea prin Isus Cristos, atunci când Creatorul ne va învia în noile trupuri de slavă, nesupuse putrezirii! Ăsta este adevărul, nu povești pescărești new-age-iste, cu spirite nemuritoare și alte drăcii... în Eden, Creatorul a spus destul de clar: "Dacă vei mânca din pomnul cunoștinței binelui și răului, negreșit vei muri... căci țărână ești și în țărână te vei întoarce!"... însă Diavolul le-a zis: "Hotărât că nu veți muri!"... eu prefer să-l cred pe Creator, voi îl credeți pe Diavol... |
#12
Posted 29 June 2020 - 15:19
Initiatorul, dupa un post...
[ https://scx2.b-cdn.net/gfx/news/hires/2018/4-alcohol.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#13
Posted 29 June 2020 - 17:17
#14
Posted 29 June 2020 - 19:30
penticostalul, on 29 iunie 2020 - 17:17, said:
Pai si de ce ar avea un om nevoie de cunoasterea transcedentala a lui Krisna cel Kurvar? Sa-l fugareasca ala in scopuri scarbavnice? Iar Datoria eternă a Ființei vii este să-l iubească, conform celor cinci tipuri de relații spirituale posibile, atunci când se vor elibera de conceptele materialiste. Servitudinea - Dasya-rasa Acei bhakta care tânjesc să fie împreună cu Braja-raja-nandan Krişna în dasya-rasa (o relație de iubire în servitudine) pot “intern” să servească asmenea stărilor sufleteşti ale lui Raktak, Patrak, şi a altor familişti servitori din Nandan-gram (locul copilăriei lui Krişna în Vrindavan). Aceşti servitori asistă Mama Yaşoda in îmbăierea lui Krişna, îmbrăcarea şi decorarea Acestuia precum şi în alte servicii care au legătură cu necesităţile corporale şi comfortul lui Krişna. O asemenea atitudine devoţională este caracterizată de un sentiment de respect faţă de Krişna. Prietenia - Sakhya -rasa Acele persoane care doresc să fie împreună cu Gopal Krişna in sakhya rasa (o relație de iubire în prietenie) pot să facă acest lucru prin urmarea prietenilor lui Krişna, cunoscuţi sub numele de priya-narma-sakhas, cum ar fi Subal, Madhumangal, Ugivall şi alţii. În acest caz sentimentul de respect pentru Krişna ca persoană superioară este transcedat. Tratându-L pe Acesta, ca prieten de-al lor, sakhas Îl servesc pe Krishna, dar în acelaşi timp îşi permit să se lase serviţi de El. Parentalitatea - Vatsalya-rasa Bhakta care-şi doresc serviciu etern (nitya-seva) pentru Yashoda-nandan Krişna, în vatsalya rasa (o relație de iubire părintească) pot urma serviciului şi sentimentelor Mamei Yaşoda şi lui Nanda Maharaja. Ei vor atinge o poziţie asemenea lui Ambhika, Kilimba şi alte prietene ale Mamei Yaşoda care acţionează ca dhatri (îngrijitoare). Asemenea persoane primesc de asemenea privilegiul de a oferi lapte de la pieptul lor lui Krişna. In Vatsalya prema, sentimentul de a fi egalul lui Krişna (ca în sakhya rasa) este depăşit. Asemenea bhakta se simt superiori în putere şi inteligenţă copilului Krişna şi Îl privesc pe Acesta ca un copil neajutorat, complet dependent de grija şi protecţia lor. Iubirea dulce - Madhur-rasa - Mangiari-bhava In madhur rasa (relația de iubire erotica spirituală) intimitatea cu Krişna creşte, de vreme ce Gopiile îşi oferă chiar şi corpurile pentru fericirea lui Krişna. Această prema (iubire spirituală) este neafectate de nici o formă de obligaţie socială sau religioasă - dharma, frică, ezitare, sau sentimente de reverenţă. De aceea, madhura-prema îl subjugă pe Krişna în cea mai mare măsură. Totuşi vasta majoritate a urmaşilor rupanuga ai lui Caitanya Mahaprabhu, doresc să atingă Mangiari-bhava (servitoare ale Radhei - Iubita principală a lui Krișna), de vreme ce această formă de madhur rasa este cea mai răspândită în Gaudiya-sampradaya (recunoscut ca cel mai înalt tip de extaz divin – egal cu cel al Radhei). Dacă nu ai iubire pentru El, înseamnă că ai iubire pentru lucrurile lumii acesteia, fie ele însuflețite sau nu - nevastă, copii, prieteni, case, mașini, hobby, patrie și alte lucruri cu care datorită Falsului Ego te identifici. Și dacă ai iubire pentru lucrurile lumii acesteia, te vei tot întoarce în lumea aceasta, viață după viață, pentru că acolo unde îți este iubirea, acolo te vei duce. Ai nevoie du Cunoaștere Transcendentală ca să cunoști adevăruri de bază ca cele despre Suflet și despre Krișna: Iată Cele-64-calitati-principale ale-lui-krisna/ Edited by madhukar, 29 June 2020 - 19:33. |
#16
Posted 30 June 2020 - 09:01
#17
Posted 30 June 2020 - 13:19
penticostalul, on 30 iunie 2020 - 09:01, said:
Doamne fereste! Al meu sigur nu. Unora le e groaza de iubirea Marelui Kurvar. penticostalul, on 30 iunie 2020 - 09:01, said:
Tu ai uitat ce face asta cu gopiile? Ce le-a făcut gopiilor? Prezintă dovezi pentru afirmațiile tale injurioase și calomniatoare. |
#18
Posted 30 June 2020 - 13:26
Servus Madhukar,
Tot ce stiu despre Krisna, de la tine stiu. Pana sa fi conversat cu tine, aveam impresia ca Krisna asta e un zeu serios. Auzisem si un cantecel: Krishna, Krishna, hare, hare. Daca m-ai mintit, am mintit si eu. Dar macar spune-mi daca m-ai mintit sa nu mai zic si altora minciunile tale! Cele bune, Penti |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users