Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

SECRETE din Reprezentanta Skoda

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
171 replies to this topic

#1
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019
Deschid acest topic pentru a va ofer un fel de insight dintr-o reprezentanta Skoda din Romania, prin prisma jobului pe care il desfasor, si anume Mecanic.

Vad ca multa lume are pareri impartite si experiente singulare prin care isi formeaza idei preconcepute despre ce se intampla intr-o reprezentanta cu masinile lor, (cum ca piesele se schimba aiurea, mecanici care nu schimba filtrele, cum se depisteaza problemele, de ce stati atat in sala de asteptare, ce se intampla cu piesele uzate odata schimbate, cum ajungi sa te angajezi, salarii, bonusuri, program etc.) Sincer inainte sa fac asta, si eu aveam destule banuieli dintre care multe eronate dar odata trecut de partea opusa a barierei, multe din ele s au spulberat.

Intrebati ceea ce vreti sa aflati iar eu voi incerca sa fac lumina.

De asemenea pentru eventualii viitori cumparatori, va pot oferi parearea mea despre modelele vandute de Skoda din anul 2000-prezent si motoarele cu care sunt echipate, fiabilitate, lucrari ce le puteti face acasa in loc de a plati X suma exorbitanta.
Nu ma intrebati va rog despre partea de hartii si tot ce tine de plati/programari pentru ca nu tin de mine acele actiuni.

PS: O sa fiu destul de transparent dar voi incerca sa imi mentin si un oarecare anonimat din motive probabil evidente.

So...sa curga intrebarile.

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Ce pregatire/studii au mecanicii, electricienii, electronistii, etc. ?

Edited by pasilla, 15 June 2020 - 21:03.


#3
Mircea332243

Mircea332243

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 01.05.2019
Se fura piese de pe masini ?

#4
gymy

gymy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,002
  • Înscris: 29.11.2005
Se fac probe cu piese cumpărate de client gen : hai sa schimbam asta sa vedem daca era defecta ?

#5
crursu

crursu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,253
  • Înscris: 05.12.2010
Strict pentru Skoda ce motor este mai fiabil, mai bun, etc, 1,2 TSI benzina sau 1.6 motorina ?

#6
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,737
  • Înscris: 24.10.2019
Care e logica alegerii consilierilor aroganti?

Am fost si in reprezentele altor marci, Renault, Peugeot, bdt Ford, Opel gtt,  bmw, audi,etc. si acolo se simte un aer de superioritate inchipuita.. Dar pbn si skoda brady  sunt crema. (cel putin pentru mine)

Edited by stevetlangat, 15 June 2020 - 21:07.


#7
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019

 pasilla, on 15 iunie 2020 - 20:53, said:

Ce pregatire au mecanicii, electricienii, electronistii, etc. ?

Depinde:
Poti avea scoli si cursuri profesionale ce te atesta ca si mecanic si asta sa fie suficient pentru angajare si incadrare direct pe un post cu toate ca in primele 3 luni vei lucra cu un mecanic/electrician ce iti va urmari toate miscarile pentru a fi sigur ca esti capabil sa iti fie incredintate lucrari.
Daca nu ai experienta sau atestate, primul pas este sa pornesti de la cel mai mic nivel - UCENIC- indiferent de varsta sau experienta ta pe  golful 4 de acasa. Acest stadiu poate dura de la 3 luni la X ani, in functie de cum si cat de rapid asimilezi informatie si experienta. Daca mecanicul supraveghetor- seful de service si seful de departament considera ca ai ajuns la un nivel la care iti poate incredinta o lucrare cap coada (lucrari mici gen revizii, schimburi de placute, anvelope etc.) atunci vei fi trimis sa faci cursuri de calificare la "nava mama"  Porsche Romania.
Aceste calificari in teorie nu se termina niciodata...la fiecare lucru nou aparut in gama se dezvolta un curs la care fiecare persoana din sala de lucru trebuie sa il absolve cu brio, prin ore de curs teortice si practice + testarile finale

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu pot da numele a două reprezentanțe, dar pot relata prin ce am trecut eu.
Pentru mașina personală: s-a dorit jupuirea mea, ca și client, prin extinderea defectului unei componente asupra întregului reper. Mai precis: trebuia să schimb un pivot la roata dreapta față și s-a dorit (de către reprezentanță) să mi se schimbe bascula cu totul. De la 200 lei s-ar fi ajuns la 2.000 lei.
Pentru una dintre mașinile companiei: în urma efectuării reviziei periodice motorul nu a primit ulei. Șoferul a condus niște km aproape fără ulei în motor. Motiv: uitaseră să pună uleiul nou (mai precis, începuseră să toarne uleiul și au fost întrerupți de cineva, după care au uitat să facă plinul cu ulei).

#9
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019

 Mircea332243, on 15 iunie 2020 - 21:01, said:

Se fura piese de pe masini ?
Posted Image Asta era una din temerile mele inainte sa lucrez aici. Cum ca mecanicii fura piese.
In realitate treaba nu sta asa. Nimeni nu o sa isi riste jobul actual si mai mult ca sigur viitoarele fiind o mare pata neagra pe CV cand se duce vorba ca ai furat...cred ca este valabil in orice domeniu.
Se mai intampla ca unele piese schimbate, desi defecte, se pot repara pe principiul "o sarma si 2 negrese si mai merge asa"....Piese pe care oamenii le arunca la gunoi in urma unor reparatii, desi cu putina iscusinta pot trai o a doua viata. Acelea sunt singurele piese ce se "fura" ca sa zic asa...gunoiul unuia poati fi comoara altuia.
Deci nu, nu se fura piese...cel putin nu am vazut pe nimeni sa faca asta...dar sunt sigur ca nu este 100% adevarat pentru ca orice padure mai are si uscaturi.Posted Image

#10
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Dacă te oferi tu voluntar pt asta...
Mă rog, poate esti masochist, problema ta :)
Ce au domne piesele pe care le puneti voi pe mașini, sunt suflate cu aur de ajung la preturile alea ? Lasă manopera, piesele in sine.

#11
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019

 gymy, on 15 iunie 2020 - 21:04, said:

Se fac probe cu piese cumpărate de client gen : hai sa schimbam asta sa vedem daca era defecta ?

Da si Nu...Diagnoza auto nu a ajuns la un nivel atat de eficient incat sa iti spuna FIX care este problema.
De exemplu o masina intra la geometrie si nu i se pot regla unghiurile indiferent de setarile facute....Inseamna ca ceva este stramb/lovit.
Daca defectul nu este vezibil din prima sau nu rezulta in urma masuratorilor/ajustarilor, se trece la inlocuit piese. Clientul este instiintat ca ceva este in neregula la modul " Geometria nu iese, ceva e defect dar nu ne putem da seama fix ce. Noi banuim 90% ca este X piesa dar exista o posibilitate ca defectul sa persiste"   Si de aici clientul decide ce vrea sa faca. pentru ca el plateste

 crursu, on 15 iunie 2020 - 21:07, said:

Strict pentru Skoda ce motor este mai fiabil, mai bun, etc, 1,2 TSI benzina sau 1.6 motorina ?

Ambele sunt cu plusuri si minusuri...dar am avut mai multe 1.6 la "disecat" pentru ca in general vin pe Rapid, ca si maini de flota...deci automat mai multe. (probleme cu turbina in general.
Personal nu imi place 1.6 este parca facut in scarba...nu are nici un pic de rafinament...extrem de zgomotos si performanta putina spre deloc.
Deci as alege 1.2 tsi

Daca poti totusi sa optezi pentru 1.5 tsi 150hp ar fi minunat. Mi se pare cel mai "misto" motor facut de VW in ultimii 15 ani. Super silentios si foarte elastic...e o placere sa il conduci

 stevetlangat, on 15 iunie 2020 - 21:07, said:

Care e logica alegerii consilierilor aroganti?

Am fost si in reprezentele altor marci, Renault, Peugeot, bdt Ford, Opel gtt,  bmw, audi,etc. si acolo se simte un aer de superioritate inchipuita.. Dar pbn si skoda brady  sunt crema. (cel putin pentru mine)

Sunt si ei oameni pana la urma, si stresul este foarte mare desi poate nu pare.
O sa iti ofer rationamentul meu, desi multora nu o sa le placa.
Persoanele cu buget mic, sa le spun asa, sunt cei mai enervanti, cicalitori si infipti oameni care se uita si la ultima piulita desi nu au habar ce face. Corect, au tot dreptul, dar nu sunt nici consilierii roboti, iar cand ai 10 clienti asa pana in ora 12:00...nu prea iti mai vine sa fi calm si prietenos cu restul.
In schimb persoanele cu buget mare si masini din clasa premium ( premium si Skoda, i know, right? Posted Image ) nu au timp si interes sa stea pe capul omului cu 100 de intrebari si observatii.

Deci probabil ai dat de un consilier care a avut cativa astfel de clienti inaintea ta...de aici si "aroganta" lor

 PSC, on 15 iunie 2020 - 21:18, said:

Nu pot da numele a două reprezentanțe, dar pot relata prin ce am trecut eu.
Pentru mașina personală: s-a dorit jupuirea mea, ca și client, prin extinderea defectului unei componente asupra întregului reper. Mai precis: trebuia să schimb un pivot la roata dreapta față și s-a dorit (de către reprezentanță) să mi se schimbe bascula cu totul. De la 200 lei s-ar fi ajuns la 2.000 lei.
Pentru una dintre mașinile companiei: în urma efectuării reviziei periodice motorul nu a primit ulei. Șoferul a condus niște km aproape fără ulei în motor. Motiv: uitaseră să pună uleiul nou (mai precis, începuseră să toarne uleiul și au fost întrerupți de cineva, după care au uitat să facă plinul cu ulei).

^Masina personala: poate ca pe original, pivotul nu vine separat sau INFORMAREA de fabrica dupa care esti obligat sa executi toate lucrarile impune si schimbarea basculei. Aici este de dezbatut, pentru ca nu stiu toate detaliile. Dar iti spun sincer ca nimeni nu este pus pe "jupuit". Da, toate departamentele au un target, si or sa incerce sa iti vande piese de care uneori nu ai nevoie...dar in general briz brizuri gen aparatori de noroi, scuturi si alte minuni. Dar cand vine vorba de piese gen bascula...nimeni nu se baga sa isi asume raspunderea unei eventuale reclamatii.
^Masina de firma: da, din pacate am mai vazut astfel de cazuri, in care din varii motive ( stres, graba, volum de lucru, neatentie) se pot intampla astfel de lucruri. Chiar si eu am avut un moment in care am lasat masina jos sa o pornesc pentru a ii face nivelul la ulei, dar cand am pus mana pe cheie am vazut bidonul de ulei pe banc, sigilat. Mi-a stat putin inima dar bine ca am vazut la timp. Greseli se pot intampla, este in natura omului...de aceea te poti alege cu un motor nou nout si gratuit in urma unei astfel de greseli a mecanicului

 CovertTwo, on 15 iunie 2020 - 21:19, said:

Dacă te oferi tu voluntar pt asta...
Mă rog, poate esti masochist, problema ta Posted Image
Ce au domne piesele pe care le puneti voi pe mașini, sunt suflate cu aur de ajung la preturile alea ? Lasă manopera, piesele in sine.

Aici iti dau putina dreptate, dar sunt si anumite chestii de precizat.
Un senzor aftermarket nu o sa reziste/performeze ca si unul OE in viata lui...ca si un Mecatronic la DSG, sau o pompa de inalte.
In schimb discuri/placute/rulmenti/bucse...in opinia mea Swag TRW Lemforder etc fac o treaba aproape la fel de buna ca si unele OE.
Stiu, unele piese sunt ....wow...ca si pret, de iti vine sa le duci la amanet.
Iphone vs Samsung....ambele fac FIX acelasi lucru...dar parca te simti mai altfe cand zici ca ti ai cumparat mandria lui Steve Jobs, chiar daca ai dat dublu. E vorba de imagine

#12
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009
Cum sunteti remunerati ?

Nu ma refer la cati bani va intra pe card in ziua de salariu ci la care este structura acestui salariu.

Aveti salariu fix de X lei si atat ? Sau exista si componente variabile cum ar fi veniturile obtinute din masinile reparate ?

#13
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019

 DjMx, on 15 iunie 2020 - 22:09, said:

Cum sunteti remunerati ?

Nu ma refer la cati bani va intra pe card in ziua de salariu ci la care este structura acestui salariu.

Aveti salariu fix de X lei si atat ? Sau exista si componente variabile cum ar fi veniturile obtinute din masinile reparate ?
Fiecare mecanic are cate un plan (x ore) de indeplinit intr-o luna. Plan care rezulta din orele de manopera. De exemplu un schimb de placute fata spate plus stand de frane este normat cu 2 ore. Un plan lunar are cam 160 de ore (variaza in functie de nr zile lucratoare)
Daca planul nu este indeplinit, primesti doar salariul negociat. Daca il depasesti, fiecare ora se plateste cu 20 de lei, iar daca depasesti 20 de ore peste plan se recalculeaza toate orele peste cele 160 cu 30 de lei ora.
Dar este cam greu de atins acel prag...mai ales acum in perioada cu Corona Virus

#14
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Va deranjeaza clientii care vor sa stea langa masina?
Va deranjeaza clientii care sunt foarte informati, uneori mai informati decat mecanicul?
Folositi cheia dinamometrica in mod obisnuit pentru toate suruburile, va uitati in ELSA pentru a vedea valorile de cuplu?

Ce parere ai de noua scumpire a pretului pieselor de schimb care va urma in Iulie?

#15
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Plan greu de indeplinit? Drace ca in 2 ore mecanicul schimba 2 seturi cel putin sa nu mai zic de combinatii gen 2 ore manopera placute si o ora revizia. Desigur, ambele taxate separat dar totul se petrece in mai putin de o ora ca na, de ce nu ar taxa 2 ore cu totului cand se poate si asa.

 Speedo, on 15 iunie 2020 - 22:58, said:

Va deranjeaza clientii care vor sa stea langa masina?
Va deranjeaza clientii care sunt foarte informati, uneori mai informati decat mecanicul?
Folositi cheia dinamometrica in mod obisnuit pentru toate suruburile, va uitati in ELSA pentru a vedea valorile de cuplu?

Ce parere ai de noua scumpire a pretului pieselor de schimb care va urma in Iulie?
Si eu sunt curios de cheile dinamometrice ce prind praf in atelier. Crezi ca strange cineva cu cheie dinamometrica busonul de ulei? La servo muschi simţ Nm

#16
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019

 Speedo, on 15 iunie 2020 - 22:58, said:

Va deranjeaza clientii care vor sa stea langa masina?
Va deranjeaza clientii care sunt foarte informati, uneori mai informati decat mecanicul?
Folositi cheia dinamometrica in mod obisnuit pentru toate suruburile, va uitati in ELSA pentru a vedea valorile de cuplu?

Ce parere ai de noua scumpire a pretului pieselor de schimb care va urma in Iulie?

1. Depinde de client, dar in general da. Stiu ca nu au rea intentie si multi incearca sa fie haiosi sau sa faca impresie buna, dar sunt doar o distragere a atentiei in plus de la lucruri importante pe care mecanicul trebuie sa le indeplineasca. Incercati sa evitati pe cat posibil interventia in perioada de lucru.

2.Doar genul de client forumist....care stie totul despre masina si cum se repara dar nu a schimbat un filtru in viata lui.
Nu e nimic in neregula cu a sti multe lucruri despre masina ta, dar asta nu inseamna ca si mecanicul trebuie sa memoreze toate nevelele de echipare, trimurile, codurile de culoare, grosimea la bara de torsiune, si inca 500 de alte chestii random care nu il ajuta cu nimic. Sunt "fun facts" si nimic mai mult.
Sau clientul de isi incepe fiecare fraza cu " am vazut eu pe net ca ar putea sa fie problema x" ...mor cu ei

3. Da, dar nu la toate. De exemplu eu folosesc cheia dinamometrica la prezoane obligatoriu, la suruburile de punte rulmenti roata, distributie, planetare si portetrieri. In rest nu prea are rost pentru ca se "simte la mana" si timpul nu iti permite sa cauti fiecare valoare in parte. Nu o folosesc cand strang etrierii la schimbul de placute, la bielete antiruliu, pivoti. si alte chestii cu suruburi mici.
Si ca regula nu strang niciodata busonul de baie cu dinamometrica desi mi-a fost atrasa atentia de catre clienti. Nu o fac pentru ca nu stiu cine a mai strans inaintea mea si daca a tras de el prea mult a intins filetul baii de ulei iar cand voi aplica 30nm pe un filet care se mai tine in 2 mm de carne, sigur o sa raman cu el in mana. Multi mecanici pun putin silicon pe buson dupa ce a fost strans pentru a evita slabirea de la vibratii

4. Sincer nu sunt la curent si nu am primit nici o informare despre scumpirea pretului pieselor, dar cred ca este o decizie luata ca urmare a Covid 19. Tinand cont ca aprox 70% din clientela reprezentantelor sunt flotele de firme, nu cred ca va fi resimtita atat de mult scumpirea.

#17
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,688
  • Înscris: 22.11.2007
Si eu am lucrat intr-o reprezentanta si pot spune ca miturile cu furat de piese sunt efectiv mituri. nu isi bate nimeni capul cu asa ceva;

majoritatea mecanicilor erau super bine pregatiti iar unde erau lucrari mai complicate se cerea ajutorul celor 2-3 mecanici care aveau toti peste 10 ani in acea locatie.


nu va fie frica de reprezentante daca bugetul va permite. dar realitatea este ca in afara de reprezentantele Dacia cel putin in Bucuresti nu prea te apropii ca om normal.  dar este un intreg cerc vicios, un service serios, care nu face evaziune,care nu tine mecanicii pe salariu minim in acte si diferenta la negru, nu poate oferi preturi mici. ganditi-va ca doar costul cu un mecanic de top pe zi se duce la 250-300 lei. (vorbim de salariul mecanicului plus taxele aferente). fara sa punem restul de oameni din service, cheltuielile cu sediul,cu sculele, taxele pe la RAR etc.

Serviceurile alea multimarca care unele ofera preturi bune la manopera sunt pline de evaziune incepand de la bani pt care nu se emite factura si terminand cu mecanicii platiti la negru.

Edited by bossake, 15 June 2020 - 23:41.


#18
Mihnea_34

Mihnea_34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 27.01.2019

 ammaus, on 15 iunie 2020 - 23:14, said:

Plan greu de indeplinit? Drace ca in 2 ore mecanicul schimba 2 seturi cel putin sa nu mai zic de combinatii gen 2 ore manopera placute si o ora revizia. Desigur, ambele taxate separat dar totul se petrece in mai putin de o ora ca na, de ce nu ar taxa 2 ore cu totului cand se poate si asa.


Si eu sunt curios de cheile dinamometrice ce prind praf in atelier. Crezi ca strange cineva cu cheie dinamometrica busonul de ulei? La servo muschi simţ Nm

Pai hai sa o luam asa, pas cu pas. Eu daca trebuie sa schimb un ulei si atat la o masina, sunt normat 30 de minute. DOAR CA...eu in alea 30 de minute trebuie sa ma duc sa caut masina in parcare, sa aplic folii de protectie sa o bag in hala si sa o ridic pe elevator. Alea 30 de minute au inceput tocmai acum, cand am pus mana pe cheia de 19 sa desfac busonul de la baia de ulei desi eu am primit comanda in mana acum 15 minute. Daca faci asta la fiecare masina, o sa vezi ca nu mai e asa de usor sa iti indeplinesti planul.

Apoi trebuie sa ma duc sa scot piesele din magazie, sa iau uleiul de la pompa in cazul in care clientul il cumpara vrac si nu sigilat (99% din cazuri)
In cazul in care esti si fericitul proprietar al unei Octavii 1 cu scut metalic de 20 de kg cu fiecare filet ruginit mai baga si acolo 5 minute de pierdut timpul.
Practic eu sunt normat 30 de minute si as face revizia in 30 de minute, daca as gasi masina pe elevator, i as da drumul la ulei instant si as avea toate piesele pe banc.
Unde mai pui si faptul ca daca gasesc ceva la masina, si trebuie sa il informez pe client prin intermediul consilierului care are si el la randul lui un alt client la birou mai pui inca 10 minute minim de asteptare degeaba.
Ca si concluzie, lucrarea da, o faci in timpul alocat fara probleme...dar toate lucrurile marunte ce se aduna pe langa, fac dintr o lucrare de 30 de minute, o ora.

Si legat de taxare...aici nu este vina reprezentantei in sine. Fabrica dicteaza toate alocarile de timp per lucrare si nu se pot cumula.

Legat de strangerile cu dinamometrica am explicat de ce nu se foloseste la toate suruburile. Si da, la "servo muschi" chiar vrei sa simti daca cineva a tras cu toata puterea de busonul de ulei si sa nu ramai cu el in mana. Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate