Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Service Dacia
Last Updated: Jun 19 2020 13:50, Started by
rukahs
, Jun 09 2020 21:31
·
0
#1
Posted 09 June 2020 - 21:31
Salutare, vreau sa va impartasesc o experienta pe care am avut-o recent cu un service autorizat Dacia, service ce apartine unui dealer Dacia din Bucuresti de unde am achizitionat in decembrie 2019 un Sandero Stepway Ambiance cu motor 0,9 TCE. Toate bune si frumoase, masina a fost ce imi doream singura chestie negativa pe care am observat-o inca de la inceput a fost faptul ca pe teava de esapament se forma o funingine neagra, iar interiorul tevei de esapamant era deasemenea negru si uleios. Mai auzisem si de la alte persoane si citisem si pe forumuri ca uleiul cu care vine din fabrica, acel Dacia Premium Oil 5W30 nu este un ulei prea bun. Am verificat constant starea uleiului si deja la 680 de km isi schimbase putin culoarea, in sensul ca era mai inchis la culoare. La 2400 de km era brun inchis, iar la 4500 de km era deja negru si incepuse sa apara bule de aer, semn ca uleiul incepea sa faca spuma. Din cauza pandemiei nu am putut sa il schimb, si am reusit abia zilele trecute cand m-am programat la dealerul care mi-a vandut masina. Schimbul l-am facut la 5443 km si ce vreau sa mai mentionez e ca a din acestia 4500 km s-au facut in regim urban si sub 1000 km in afara Bucurestiului la drum intins.
A durat 30-40 de minute, cat m-am dus la o benzinarie de langa service si am baut un suc si am fumat o tigare, am platit 526 lei am luat masina si am plecat. Ajuns acasa am verificat joja de ulei, dar ceva mi s-a parut suspect pentru ca desi culoarea uleiului era ceva mai deschisa era totusi mult mai inchisa la culoare decat atunci cand masina era noua, un fel de brun inchis. Pe factura scrie Renault-Castrol RN-SPEC 5W30 RN17, dar repet uleiul pe care il aveam pe joja era inchis la culoare si la inspectie mai atenta plin de impuritati. Am mers doua zile asa cu el circa 60 km si am observat ca face spuma. Asa ca am mers la un atelier particular si am constata ca uleiul nu a fost schimbat, doar s-a completat putin in paharul de la joja. Mi-am cumparat eu ulei, un Total Quartz si un filtru de ulei original Dacia-Renault pentru motoarele 0.9 TCE si mi-am facut schimbul la acest atelier, si am stat langa mecanic si am urmarit tot procesul, si a durat ceva mai mult de o ora. Filtrul de ulei era mizerabil, plin de impuritati, deci nu avea cum sa fie de 2-3 zile, uleiul negru ca smoala. Dupa ce a lasat uleiul sa se scurga, tipul asta a suflat uleiul cu un pistol cu aer comprimat prin joja si prin gura de alimentare, ca sa scurga impuritatile, de mai multe ori pana nu a mai curs nimic, de fiecare data cu pauze de 5-10 minute ca sa aiba timp uleiul din circuit sa se scurga. Si imediat dupa asta am sesizat o diferenta cu noul ulei, masina mi sa parut mai fasneata si motorul sau mai bine zis turbina mai silentioasa. Pe scurt ce cred eu ca s-a intamplat, baietii astia de la Dacia nu mi-au schimbat nimic, doar mi-au completat uleiul in paharul jojei si mi-au emis factura, faza tare e ca garnitura facturata de ei separat pe factura vine in pachet cu filtrul dar asta deja e alta poveste. Sunt extrem de dezamagit de ce mi sa intamplat si nu cred ca mai fac nimic la Dacia, poate doar revizia anuala pentru garantie. Voi ati avut situatii de genul cu service-urile autorizate Dacia? Cum se comporta uleiul pe masinile voastre cu motoare 0.9 TCE? Acum daca m-as duce sa reclam ceva nu as putea dovedi nimic, dar idea este ca eu nu am vrut nici o clipa sa fac reclamatii sau ceva de genul, am vrut doar sa imi ingrijesc masina, dar se pare ca nu m-am dus unde trebuie. Nu spun acum ca toate service-urile fac asa, dar totusi, e service autorizat, programarea mi-am facut-o din contul de My Dacia, daca nici la ei nu poti avea incredere, atunci unde. |
#2
Posted 09 June 2020 - 22:17
Grav ce ti s-a intamplat dar daca nu spui numele service-ului degeaba ai deschis topic .
|
#3
Posted 09 June 2020 - 22:29
Si noi trebuie sa credem povestea asta SF?
La un service Dacia se fac sute poate mii de schimburi de ulei in fiecare luna, daca ar fi fost ceva frecvent s-ar fi aflat. Oricum nimeni n-ar fi procedat asa cum ai facut tu, adica sa mearga in alta parte sa-l schimbe inca o data. Un ulei uzat se recunoaste si se dovedeste usor, nu trebuie premiul Nobel in chimie pt asta. In concluzie: nici vorba ca fictiunea ta sa fie adevarata. |
#5
Posted 09 June 2020 - 22:35
garnitura facturata este de la baia de ulei.....nu de la filtru
Edited by alexpet, 09 June 2020 - 22:37. |
#6
Posted 09 June 2020 - 22:36
Suni la vocea clientului si le zici ce ai patit, ca aia sa verifice.
|
#7
Posted 09 June 2020 - 22:38
macar stai in loja aia sus, daca nu vrei sa stai langa ala cand schimba uleiul.
odata nu mi-au strans bine busonul la ulei. bine ca a vazut un vecin ulei sub masina. se facuse mecanicul rosu-verde cand am venit cu masina. nu am facut scandal, ca nu sunt genul. dar cine vorbea la telefon cand imi facea revizia? uff ufff... eu oricum ma duc cu piesele cumparate de mine si bag Renault elf. o fi la fel, o fi mai bun, habar n-am, parca e cu 20 de ron mai scump. si ma duc la dealer sa schimb desi pot sa schimbi in cartier cu o bere, la o adica:) dar am mustrari de constiinta despre ce fac aia cu uleiul si unde scapa de el. Edited by bobitad, 09 June 2020 - 22:43. |
#8
Posted 09 June 2020 - 22:52
#10
Posted 09 June 2020 - 23:10
Cum puteti ma frate sa dati 526 de lei pe ceva ce ar trebui sa nu fie mai mult de 80 de lei (4 litri de ulei) + 20-25 de lei (filtrul) + 60-70 de lei manopera?
E un ulei si un filtru pe care io le-as arunca (schimba) dupa 5-6 mii km, cum dracu' sa dau 115 euro pe treaba asta? Mai ales ca nu facusei nici anul, nici km necesari ca sa zici ca ar fi trebuit sa mergi la revizie. Deci uleiul il puteai schimba in regie proprie bine mersi. Garantia nu "se supara" daca posesorul schimba uleiul la fiecare 5 mii km, sa zicem. Io cred ca rad astia de la service-uri si cu cwru' in sinea lor de oamenii care accepta sa dea sumele astea imense pe niste operatii super banale, cum e schimbul de ulei (ca nu vorbim de distributii aici), doar spre a avea senzatia de "mers la reprezentanta". Nu cred ca exista vreo operatiune mai banala la o masina ca schimbul de ulei. Edited by cattavencu, 09 June 2020 - 23:16. |
|
#11
Posted 10 June 2020 - 06:16
Pune si tu o copie a facturii (bine, nu inainte de a-ti sterge datele personale). 500 lei doar pentru ulei si un filtru e enorm. La revizia pe care am facut-o la 19000 km am platit 870 lei (benzina+gaz, tot la reprezentanta/service Dacia) si am avut 1 (GPL)+1.75 (benzina) ore de manopera, adica 230 lei. Stiam ca ma va astepta un pret cu 50% mai mare decat la alte service-uri (nu de cartier), dar momentan sunt singurii care au interfata de GPL.
|
#12
Posted 10 June 2020 - 07:08
Verifica cu atentie conditiile de garantie, daca nu e obligatoriu, ci doar recomandat rahatul lor de ulei, foloseste ceva premium. De asemenea, daca service.ul este autorizat, poti sa.ti faci si reviziile obligatorii la ei. Doar ca trebuie sa fii ferm si cu hartiile in mana, ca vor cauta orice scuza sa.ti anuleze garantia.
Sandero 1.2, 2015, luata la iesirea din garantie. Am un service de incredere, care mi.a zis sa pun Dacia Oil daca asa recomanda producatorul, am zis ca el stie mai bine. Intr.adevar n.am avut probleme, inclusiv la drum de 2000km. Dar la prima revizie in Germania am pus Castrol si parca e altceva. Acum imi pare rau ca am zapacit.o, fie si doar 7000 km, cu uleiul ala dubios. Si 5W30 Castrol + filtru Bosch + manopera = 99 euro la Pitstop. 5W40 era 69. Edited by dimripper, 10 June 2020 - 07:09. |
#13
Posted 10 June 2020 - 07:58
rukahs, on 09 iunie 2020 - 21:31, said:
Asa ca am mers la un atelier particular si am constata ca uleiul nu a fost schimbat Atunci cand ai suspiciuni ca nu s-a procedat corect ( indiferent de domeniu si serviciul prestat ), trebuie sa te adresezi direct celui care a prestat acel serviciu. Ai putea incerca sa le soliciti inregistrarile de pe camere. In general serviceurile mari au camere de supraveghere in atelierele de reparatii. Cred ca asta ar fi singura modalitate de a solutiona cazul. |
#14
Posted 10 June 2020 - 10:26
Dacia oil nu e un ulei premium, dar nici ultima posirca. Din ce am auzit ar fi tot Elf sau Total. Stiu taximetrist care a mers 350k km doar cu Dacia oil, majoritatea prin oras.
Eu l-am tinut doar 4800km, pina la primul schimb, dupa care am trecut pe Mobil 1. Nu am simtit diferente in functionarea motorului.Poate daca tineam si Dacia oilu' pina la 12-13k km. Anul trecut am pus Elf luat din Franta. Daca tii la garantie cam trebuie sa faci schimbul la reprezentanta, desi ar merge si la service autorizat. Oricum nu la nea Gica la coltul blocului. Dar sa dai 526lei pe un schimb de ulei, e mult chiar daca in banii astia au pus uleiul lor. 5l de elf si un filtru de la noi ajunge la vreo 200lei, iar manopera la reprezentanta cam 100. Acum daca l-ai schimbat nu ami ai cum dovedi ca nu ti l-au schimbat la reprezentanta. Alta data te duci l a altii si stai langa masina cind il schimba, nu la suc/cafea. danaciciu, stai linistit ca se fac magarii la orice service nu doar la Dacia. Romanul nu e multumit daca nu ciupeste si el ceva. |
#15
Posted 10 June 2020 - 12:31
Asa mai fac unele service-uri. Sa iti fie invatatura de minte si niciodata sa nu mai lasi masina nesupravegheata la revizii. Gasesti service-uri care permit accesul langa masina.
Eu n-am patit niciodata, pentru ca intotdeauna am stat langa masina cand au efectuat reviziile si am vazut tot ce faceau. Ameam un vecin care a patit acelasi lucru cu un Renault, a dus masina in reprezentata, a lasat-o acolo pentru revizie, s-a intors cand l-au chemat, a platit si a plecat. Dupa doua zile se intalneste cu alt vecin care era mecanic la reprezentanta altei marci. Stiind mai bine domeniul si ce (nu) se intampla cand lasi masina in service pentru revizii, vecinul mecanic ii spune sa verifice filtrele si uleiul. Surpriza, filtrele de aer si polen erau negre de praf dupa 2 zile de la revizie, uleiul negru. A trebuit sa-si cumpere iar filtre si ulei. |
|
#16
Posted 10 June 2020 - 23:51
Totusi, nu inteleg de ce nu stau oamenii pe langa masinile lor la service.
Eu niciodata nu mi-am luat ochii de la masina cand a fost in service, in definitiv e masina mea, nu a lor. |
#17
Posted 11 June 2020 - 04:17
Teoretic, n-ai voie sa stai lângă mașina cât este reparata (revizia este o reparație) din motive de protecția muncii. Sunt service-URI care au zone pentru clienți cu vedere la atelier ai poți sa te uiți cum este reparata.
|
#18
Posted 12 June 2020 - 01:27
Pe mine nu ma lasa sa mi aduc consumabilele proprii si sa faca ei revizia acolo, la un 0.9 tce , cred ca o sa fac revizia la ei aia care o cer ei si intre mai fac eu una sa fiu sigur ca se face
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users