Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Schimb ulei cutie de viteze manuala și diferențial

- - - - -
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#37
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,295
  • Înscris: 13.01.2011
Nu știu ce trăznaie a avut în cutie, dar la manual scrie sintetic, am băgat Motul sintetic.
Că agăța era un aspect cert, acum este perfect.
Nu știu ce economie făceam la bani, dacă în loc de bani de ulei scoteam mai mulți bani pentru o cutie  :lol:


Vorba colegului/colegei cu Audi, cînd a schimbat uleiul era prea tîrziu, și a ,,aruncat " toată mașina  :P



#38
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015

View Postcrisstonne, on 22 mai 2020 - 11:33, said:

Nu știu ce trăznaie a avut în cutie, dar la manual scrie sintetic, am băgat Motul sintetic.
Că agăța era un aspect cert, acum este perfect.
Nu știu ce economie făceam la bani, dacă în loc de bani de ulei scoteam mai mulți bani pentru o cutie  Posted Image


Vorba colegului/colegei cu Audi, cînd a schimbat uleiul era prea tîrziu, și a ,,aruncat " toată mașina  Posted Image


Daca scrie sintetic, a avut sintetic
Constructorii de regula se feresc sa scrie asa ceva daca nu e nevoie

#39
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Am studiat un pic uleiul de cutie care în comparație cu cel de motor ai putea spune că este aproape primitiv. Se folosesc aditivi clasici și baze absolut obișnuite. Fiind alte principii de utilizare scopul urmărit este acela de a păstra peliculă de ulei pe piese chiar și atunci când nu mai vin în contact cu uleiul. Șpilul este să nu se creeze presiuni mai mari decât cele acceptate de producătorul cutiei. Inclusiv cel pentru cutie de viteze automată te face să rămâi uimit de simplitatea sa. Ca să nu complic discuția schimbați-l că e mai bine!
Aaaa...și încă ceva! Nu prea ai cum să faci un ulei de cutie prost, poate doar incompatibil cu cerințele cutiei.
Uleiul de cutie sintetic este la fel de sintetic ca uleiul 2t.

#40
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,712
  • Înscris: 30.04.2006
am schimbat uleiul la cutia de viteze. 190€ la ZF.
cel care s-a ocupat de masina mea era un sas, stia bine romaneste. mi-a spus ca aproape ca era smoala uleiul din ea. si cand te gandesti ca cei de la Audi nu au recomandari oficiale referitoare la uleiul din cutiile manuale. nu stou daca e placebo sau nu, dar mi s-au parut mai fine schimbarile de viteze acum. aproape ca se simte ca un Civic 8th gen.


din pacate nu au putut face diferentialul (am diff sport cu torque vectoring) deoarece sunt doua uleiuri separate de schimbat, cel din camera cu rotile dintate si ceva ulei hidraulic de la "ambreiajele" de pe fiecare parte care merg la roti.
mai caut...

Edited by mannes, 27 May 2020 - 18:20.


#41
PMMEDOGPICS

PMMEDOGPICS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 333
  • Înscris: 13.12.2019
Nu stiu cat de normal e ca uleiul dintr-o manuala de pe o masina relativ noua sa fie aproape ca smoala, eu am vazut uleiul din cutia unui Transit cu 3xx.000km si vreo 7-8 ani vechime si arata foarte bine. Chiar ziceau cei de la reprezentanta ca era primul Transit la care au schimbat uleiul in cutie si aveau multe alte exemplare cu 500+k km care veneau la ei fara probleme la cutie, deci zic ei ca nu era necesar sa fie schimbat.
Acuma si eu sunt de parere ca rau nu are ce sa faca daca e schimbat din cand in cand uleiul in cutia manuala, dar nu ar trebui sa fie ceva crucial. Am vazut la BMW chiar si automate de 20 de ani cu uleiul din cutie neatins si care nu aveau vreo problema sau vreun simptom din cauza asta.

Edited by PMMEDOGPICS, 27 May 2020 - 19:11.


#42
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Dupa cati ani/sute de mii de km a devenit smoala?
Eu la manuala la dealer Renault mi-am schimbat uleiul, cu tot cu 3l de ulei al lor cu 230 de lei.
Nu stiu cum era inainte, nici nu a fost lasat mult, 6 ani, 45000 km. N-am mai observat nici o ezitare la cuplat inapoi.
Orice ulei se degradeaza in timp ca orice alt amestec chimic. Viata in ochii producatorului e anii de garantie. Ce tine dupa e treaba ta.
Sunt foarte putini oamenii care schimba totusi uleiul la manuale.
La o masina AWD e foarte important sa schimbi uleiul la diferentiale.

Edited by SpeedDemon, 27 May 2020 - 19:15.


#43
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,712
  • Înscris: 30.04.2006

View PostSpeedDemon, on 27 mai 2020 - 19:14, said:

Dupa cati ani/sute de mii de km a devenit smoala?
10 ani / 107.000km. am cumpărat anul trecut mașina cu doar 101.000km la bord. poate au exagerat cei de la ZF.

mă mai așteaptă o pacoste să-mi pape banii, Opel corsa. și acolo o să îi schimb uleiul din cutie, apoi am de scos rugina de la capotă. măcar e vreo 300-400€ o capotă nouă și vopsită pe eBay.

Edited by mannes, 27 May 2020 - 19:48.


#44
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View PostPMMEDOGPICS, on 27 mai 2020 - 19:10, said:

Am vazut la BMW chiar si automate de 20 de ani cu uleiul din cutie neatins si care nu aveau vreo problema....

Nimic iesit din comun, acum 20 de ani vaccinurile anti-consumerism erau obligatorii. Acum 20 de ani iesea frumos Bambeul pe poarta fabricii de Bambeuri cu, de ex, 200 Nm “fizici” ce “atacau” arborele cutiei dar in fapt arborele ala era rated la 400Nm, ca asa fusese el construit, ca urmare a analizei de drum critic al produsului (cutiei...), analiza de drum critic facuta de ingineri, nu de ciocanitori de marketing. Alunecand putin spre latura ironica: la arbori/sincroane proiectate sa suporte forte de forfecare duble decat cele reale aplicate, cred ca nici nu le mai trebuie ulei pentru ungere. Scuze, dar nu ma pot abtine: plm...

#45
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015

View PostPMMEDOGPICS, on 27 mai 2020 - 19:10, said:

Nu stiu cat de normal e ca uleiul dintr-o manuala de pe o masina relativ noua sa fie aproape ca smoala

L-a pacalit, nu are cum

#46
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,295
  • Înscris: 13.01.2011

 mannes, on 27 mai 2020 - 18:13, said:

am schimbat uleiul la cutia de viteze. 190€ la ZF.
.... nu stiu daca e placebo...

Nu, nu este.
Eu am simțit diferența, este majoră, nu așa, puțin.

#47
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012

 mannes, on 27 mai 2020 - 18:13, said:

...era un sas, stia bine romaneste.

se pare că nu știa bine românește Posted Image

mi-a spus ca aproape ca era smoala uleiul din ea...

nu-l întrebi, dar pe săsește (să-i fie clară întrebarea Posted Image ): cu ce a diluat/topit smoala? și dacă are certitudinea că a curs toată și nu a infestat noul ulei?


Edited by gushpi, 28 May 2020 - 09:51.


#48
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,712
  • Înscris: 30.04.2006
am terminat cu schimburile de ulei. la mine la S4 sunt 3 uleiuri în tot trenul transmisiei, adică:
- G052911A2 pentru cutia de viteze manuală și diferențialul față (sunt o singură unitate), uleiul este 75W90 de la ROWE
- G055515A2 pentru diferențialul spate
- G052145S2 pentru sistemul de control al torque vectoring

Schimbul de ulei la cutie m-a costat 190€ la partenerul oficial ZF din München, iar puntea spate a fost făcută la un atelier auto independent care oferă de vreo 10 ani schimburi de ulei de cutii de viteză. Prețul a fost exact același, de 190€. deci per total m-a costat cca 380€. Reprezentanța Audi îmi făcuse o ofertă de preț de 714€.

sper să ajute...

PS: acum urmează Opel Corsa, unde voi face singur schimbul e de ulei. există aici "Hobbywerkstatt" - ateliere auto de hobby unde poți meșteri la propria mașină. se pot închiria scule și instalația de ridicat. de asemenea se oferă servicii de colectare și procesare a uleiului uzat. vreau pur și simplu să fac cu mâna mea această operație

Edited by mannes, 10 June 2020 - 13:26.


#49
Tarara

Tarara

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 08.02.2018
Salut! Conteaza sa stea uleiul pe pinioane ,chiar si la temperatura ridicată, singura clasa de uleiuri pe care te mai poti baza azi este 85w140 (mineral)sau 75w140 (sintetic) , e un fel de ulei universal ,merge la orice cutie sau diferential? :)

#50
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008

 Tarara, on 10 iunie 2020 - 20:35, said:

Salut! Conteaza sa stea uleiul pe pinioane ,chiar si la temperatura ridicată, singura clasa de uleiuri pe care te mai poti baza azi este 85w140 (mineral)sau 75w140 (sintetic) , e un fel de ulei universal ,merge la orice cutie sau diferential? :)
Dati dvs exemple mai bine unde ati folosit, la ce autoturisme, in ce cod de cutie de viteze si diferential.

#51
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,295
  • Înscris: 13.01.2011

 Madalin80, on 11 iunie 2020 - 19:56, said:

Dati dvs exemple mai bine unde ati folosit, la ce autoturisme, in ce cod de cutie de viteze si diferential.

Exact, că nu este după ureche, și nici de joacă, se bagă ce spune producătorul.

#52
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
,,Mit sau realitate: trebuie schimbat vreodata uleiul din cutia de viteze?


La masinile cu o transmisie manuala, asa cum sunt majoritatea in Romania, specialistii in domeniu spun ca pe toata durata de viata a unei masini poti lasa transmisia cu uleiul venit din fabrica. Adica nu este nevoie sa schimbi uleiul la o cutie manuala. De ce? Pentru ca uleiul de cutie este mult mai gros, iar temperatura de functionare este mult mai mica decat cea a unui motor, adica maxim 90 de grade.

Un ulei de cutie incepe sa-si piarda din proprietati numai cand este supus unui stres termic. Adica atunci cand cutia de viteze incepe sa aiba o temperatura foarte mare, ba din cauza ca exista o frecare, ba din cauza motorului incins si asa mai departe. Insa, daca totul merge cum trebuie, o cutie manuala merge mereu la o temperatura joasa, cam de 60-70 de grade Celsius, iar in cazuri extreme, de aglomeratie si canicula uriasa, poate ajunge si la 80-90 de grade. Insa chiar si asa, este cu mult sub limita la care uleiul isi pierde din proprietati.

Asadar, daca uleiul nu este niciodata supus unui stres termic, inseamna ca isi pastreaza proprietatile la infinit. Si cum o cutie este etansa si nu se pierde deloc din cantitate, ideal este sa nu umblam acolo decat foarte rar, sa verificam nivelul si atat.

Dar uleiul cutiei de viteze trebuie schimbat in doua cazuri: daca a fost contaminat cu pilitura metalica in urma unei probleme mecanice si daca nivelul este scazut. Daca vreo piesa metalica s-a uzat si au avut loc contaminarea cu span, atunci, dupa reparatie, e clar ca trebuie inlocuit uleiul. Si, in cazul in care verificam nivelul si acesta este scazut, pentru ca sunt slabe sansele sa stim ce ulei a fost pus initial, trebuie schimbat cu totul."

https://www.4tuning....teze-33761.html

View PostTLGTLC, on 21 mai 2020 - 23:08, said:

Depinde foarte mult de cutia de viteze, unele o pot duce mult și bine fără să fie nevoie de vreun schimb de ulei altele sunt mai sensibile. La cutiile automate există termen precis și schimbul de ulei este vital, la altele, cu toate că este vital, constructorul nu a catadicsit să spună clientului că se schimbă.
Oricum e o mare harababură în ceea ce privește subiectul acesta. La mașina mea am termen în carte pentru schimb, la mașinile făcute de alte firme din cadrul grupului care sunt echipate cu aceeași cutie de viteze nu se menționează nici un termen.
Eu a trebuit să îl schimb pentru că eram în garanție și apoi, în regie proprie, având un cost rezonabil, am făcut-o chiar mai des decât era prevăzut. Cutia merge ca în prima zi și nu sunt curios să experimentez dacă își va schimba comportamentul dacă nu schimb uleiul.
Care este anul de fabricație al Skodei tale?
Postez un mesaj primit de la un posesor de Skoda Octavia 3,an fabricație 2016,  cutie manuala.
,,Tocmai au sunat cei de la skoda, si mi-au spus ca la cutiile manuale doar se verifica nivelul de ulei, si daca este necesar, se completeaza.
Cutia este considerata "service free", si nu are prescrise termene de mentenanta."

Edited by max_01, 27 October 2021 - 19:00.


#53
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,295
  • Înscris: 13.01.2011
Expert este fabricantul fierului.

Attached Files



#54
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,531
  • Înscris: 21.12.2006
Nu știu unde găsiți "experții" ăia, dar atât timp cât în manualul mașinii spune că uleiul din cutia de viteze se schimbă la 4 ani / 60K Km  condiții normale sau 40K Km condiții severe, eu nu pun bază pe "sfaturile" lor. De fiecare dată când l-am schimbat era negru și cu impurități.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate