Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

La multi ani @marinel1976!

La multi ani de Sfanta Maria!

La multi ani @xcit!
 Chiuveta de baie (alba) ceramica ...

Sapa autonivelanta - uscare

Parere Audi/VW/Skoda

ROA (Rise Of Artificial) - FLOW D...
 Sfaturi dimensiuni elemente lemn

Se mai dau tichete de masa pentru...

Nu imi apare chat-ul pe YouTube

Modem Huawei E3372 vs E3372h / al...
 Indepartare pete infiltratii cu c...

Sfaturi pentru ingrasare

Relatie disfunctionala cu sotul d...

Decizia FINALA a boxelor de podea...
 

Nemo Express nu vireaza rambursurile colectate - optiuni legale

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016
Salut,

De o luna m-am lovit de urmatoarea situatie incredibila: firma de curierat Nemo Express nu-mi vireaza contravaloarea rambursurilor. Nu mi s-a mai intamplat niciodata asa ceva asa ca as vrea sa stiu care sunt optiunile mele legale.

Ca sa va explic situatia, am facut ordine prin casa si am decis sa mai scap din electronicele pe care nu le mai foloseam asa ca hop cu ele pe olx si lajumate. Am generat AWBul folosind colete-online.ro, le-am pus pe colet si le-am trimis. Coletele au fost livrate, banii au fost incasati de Nemo Express.... si... cam aia e. Cei de la colete-online.ro mi-au spus ca incearca zilnic sa-i convinga pe cei de la Nemo Express sa vireze rambursurile dar acestia nu-i asculta. Pur si simplu ii ignora. I-am contactat si eu direct pe cei de la Nemo, si pe facebook (n-au raspuns), si prin formularul de pe siteul lor de doua ori (n-au raspuns), si prin email (au raspuns ceva de genul: da, s-a livrat acum o luna, da, s-au incasat banii, stati sa verifice cei de la departamentul x). Si dupa, iar tacere. Prejudiciul este suficient cat sa-mi pese si sa nu las sa treaca de la mine - mai ales in ce timpuri traim cu hoti si jivine pe toate drumurile. Si mai ales pentru ca e complet ilegal si imoral ce fac cei de la Nemo.

La o cautare mai atenta, am aflat ca Nemo Express s-a mai tinut de astfel de faze cu prejudicii aduse oamenilor de zeci de miil de lei.

Intrebarea mea este - care sunt optiunile mele legale?

Conform T&C de la Nemo Express: "Termenul de returnare a contravalorii trimiterilor poștale care fac obiectul serviciului Contra Ramburs este de 7 zile de la livrare, atat in cazul trimiterilor postale interne, cat si internationale." Ei au intarziat returnarea cu o luna deja, deci si-au incalcat Termenii si Conditiile.
Conform T&C de la colete-online.ro: "- ramburs in cont Furnizorul serviciului ridica suma cash (sau cu card, daca optiunea este disponibila) si ii transfera in contul GUV Services. Acesta din urma va transfera suma in contul furnizat de client in momnntul comenzii in maxim 5 zile de la data primirii sumei de la transportator, dar nu mai mult de 10 zile de la momentul predarii coletului catre destinatar si incasarea rambursului de catre curier." Neprimind banii de la Nemo, si ei au intarziat plata foarte mult - deci si ei si-au incalcat Termenii si Conditiile pentru ca practic, cei de la colete-online trebuiau sa primesca banii de la Nemo si apoi sa-i vireaza imediat in contul meu.

Care sunt optiunile mele legale? ANPC-ul e o varianta. Dar din cate am inteles, sunt foarte multi in situatia mea deci ma gandesc sa am putea sa ne asociem toate persoanele fizice care suntem in situatia asta si sa facem plangerea ca o asocietie - astfel cazul nostru ar fi mult mai puternic.
Intre timp am vazut ca cei de la colete-online.ro au suspendat colaborarea cu Nemo pentru serviciul de ramburs - as fi preferat sa suspende mult mai repede pentru ca au avut probleme cu cei de la Nemo din primul moment al colaborarii. Din ce am cautat pe net, nu am gasit nimic bun despre Nemo: foarte multe articole online despre tepe facute prin intermediul retelei lor de distributie, foarte multe articole cu cazuri de flagrante organizate de politie in care au descoperit ca curierii lor furau colete, foarte multe cazuri de intarzieri de plata a rambursurilor, foarte multe cazuri de atitudine defectuoasa a curierilor etc. Practic, nu am gasit nimic bun despre aceasta firma. Ce nu inteleg e cum de au ales sa colaboreze cei de la colete-online cu o firma cu un astfel de istoric de ilegalitati - si astfel sa-si puna clientii in pericol.

Astept parerile voastre. :)

Weekend fain in continuare.

#2
dionenina424

dionenina424

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,392
  • Înscris: 21.04.2020
Din ce citesc eu, tu nu ai treaba cu Nemo, ci cu colete-online.ro
Deci, daca e sa faci reclamatie, faci la colete-online.ro
Oricum, scrie la colete-online.ro ca nu mai primesc comenzi cu ramburs Nemo, deci situatia e oabla rau.

#3
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,363
  • Înscris: 07.06.2014

Quote

Neprimind banii de la Nemo, si ei au intarziat plata foarte mult - deci si ei si-au incalcat Termenii si Conditiile pentru ca practic, cei de la colete-online trebuiau sa primesca banii de la Nemo si apoi sa-i vireaza imediat in contul meu.

nu-i poti acuza de ceva, cata vreme nemo nu-si onoreaza serviciul, astfel ca banii nu ajung la ei pt transfer. cei de la colete nu-ti vor plati din buzunar. ar fi aiurea sa te indrepti impotriva lor.

actiunea trebuie luata impotriva nemo. nu am mai comandat de ceva vreme, insa stiam ca cei de la altex au contract exclusiv cu nemo. cel putin asa era acum ceva ani. acum nu stiu ce mai e.

eu cu ei am avut probleme cu livrarea coletului, cand desi aveam o anume mentiune pt ora de livrare, au venit la o alta ora si apoi au zis ca ei fac retur la colete, nu stau sa livreze cand vrea clientul, desi era in timpul programului de livrare. m-au pus sa umblu la sediu, pt a afla ca de fapt coletul nici nu a fost adus la sediu de catre curier.

dupa cateva zile si interventie de la altex, au livrat si ei produsul. asa am vazut ca pe pachet era printata ora de care am specificat, precum si scris de mana cu livrare la ora X. sub acest scris, era cel al curierului: refuz colet

in afara de a merge la anpc si astepta raspunsul lor, nu ai ce face. dar sfatul meu este sa ceri in scris orice informatie. telefonic nu te va crede nimeni ca ti-a zis nu stiu ce. ceri in scris motivele pt care nu se trimit banii, cu raspunsul mergi la anpc si vezi ce se intampla.

Edited by Dany_Darke, 02 May 2020 - 14:09.


#4
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 243,995
  • Înscris: 08.10.2015
de ce n-ai facut direct comanda la nemo si cu ramburs livrat pe iban?!

#5
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016
Am facut reclamatie si la colete-online.ro si ei mi-au spus ca imediat ce primesc banii de la Nemo, mi-i vireaza.
Intr-adevar, rambursurile pe care le-au primit, le-au virat imediat dar pentru o mare parte dintre ele nu au primit banii inca. Sa inteleg ca daca eu fac o plangere la ANPC, trebuie sa fac pentru colete-online.ro? E responsabilitatea lor ca mai apoi ei sa-si recupereze prejudiciul de la Nemo Express in functie de contractul si intelegerea semnate dintre ei si Nemo?

#6
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,363
  • Înscris: 07.06.2014
posibil ca nu am inteles bine din prima. deci tu ai comandat doar la cei de la colete, iar ei au trimis apoi prin nemo?

daca da, atunci acordul contractual de livrare este doar intre tine si colete, orice alta problema cu curielul este problema lor. legal, te indrepti impotriva celor de la colete, moral, ei sunt prinsi la mijloc si ar trebui luati de gat cei de la nemo.

#7
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016

 MembruAnonim, on 02 mai 2020 - 14:07, said:

de ce n-ai facut direct comanda la nemo si cu ramburs livrat pe iban?!

De asta nu am plasat comanda direct la ei:
playtech.ro 2019 nemo-express-securitate-date-gdpr
Am verificat interfata, a inceput AvastWebul sa faca in toate felurile cand am intrat pe siteul lor si mi-am dat seama ca siteul lor ale riscuri mari de securitate. In plus, colete-online.ro au o interfata buna si accesibila si mereu primesc factura. De la Nemo foarte probabil nu primeam factura si fara factura, te duci la ANPC degeaba. In plus cu colete-online platesc online cu cardul spre deosebire de Nemo unde ar fi trebuit sa platesc cash - in ziua de azi, nu prea e bine sa platesti cash, virusi, chestii, rest pe care nu au niciodata sa ti-l dea, etc.

#8
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 33,321
  • Înscris: 19.04.2009
E posibil sa nu poti face plangere pentru Nemo pentru ca nu tu esti clientul lor ci colete-online

#9
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Eu n-am mai primit colet cu nemo de ceva ani, si primesc colete din toate partile la cateva zile sau mai multe pe zi, cel putin cum vad eu lucrurile treaba merge greu la nemo si incerci sa scoti bani din piatra seaca. Am si uitat ca exista firma asta.

#10
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 33,321
  • Înscris: 19.04.2009
Apropo, mai e o posibilitate pe care nu o sa ti-o spuna nimeni si nu o sa le-o spuna nici celor de la colete.

E posibil ca cei de la Nemo sa fi fost de buna credinta si sa trimita banii insa sa fi ramas transferul in compliance hold (adica banca refuza sa dea banii catre colete si va spune ca nu vede niciun transfer pana la finalizarea investigatiei).

#11
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016

 Dany_Darke, on 02 mai 2020 - 14:13, said:

posibil ca nu am inteles bine din prima. deci tu ai comandat doar la cei de la colete, iar ei au trimis apoi prin nemo?

daca da, atunci acordul contractual de livrare este doar intre tine si colete, orice alta problema cu curielul este problema lor. legal, te indrepti impotriva celor de la colete, moral, ei sunt prinsi la mijloc si ar trebui luati de gat cei de la nemo.

Multumesc, cam asa am interpretat problema. Colete-online.ro sunt firma de intermedieri coletarie deci atata timp cat plata pentru transport am facut-o catre ei si atata timp cat ei au emis factura, eu practic trebuie sa-i reclam pe ei. E responsabilitatea lor sa intermedieze relatia dintre mine si Nemo.

 SpeedDemon, on 02 mai 2020 - 14:20, said:

Eu n-am mai primit colet cu nemo de ceva ani, si primesc colete din toate partile la cateva zile sau mai multe pe zi, cel putin cum vad eu lucrurile treaba merge greu la nemo si incerci sa scoti bani din piatra seaca. Am si uitat ca exista firma asta.

Nici eu nu mai avusesem niciodata de a face cu ei pana acum. Dar am vazut ca au inceput o colaborare cu colete-online, aveau preturi ok, verificare la livrare, ramburs in cont, livrare sambata, practic tot ce ai vrea in teorie de la o firma de curierat moderna. Ridicarile s-au facut la timp, livrarile in timp util. Asa am zis sa le dau o sansa, evident - sa faca si ei o paine ca sunt vremuri grele rau de tot. Dar ma vad in situatia asta foarte inconfortabila.

 Lex404, on 02 mai 2020 - 14:18, said:

E posibil sa nu poti face plangere pentru Nemo pentru ca nu tu esti clientul lor ci colete-online

Asa am si eu impresia. Din punct de vedere legal cred ca colete-online.ro subcontracteaza Nemo Express pentru livrari. Deci e responsabilitatea lor sa recupereze banii de la Nemo si sa-i returneze clientilor lor.

#12
aiulianctin

aiulianctin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,088
  • Înscris: 17.11.2012
Iată ce zice colete-online.ro
Stimati Clienti,
1. Pentru moment am suspendat optiunea de ramburs la Nemo intrucat timpul de virare a rambursurilor nu respecta criteriile noastre de performanta (si nici ale clientilor). Ne cerem scuze celor afectati de aceasta decizie si va asiguram ca lucram cu Nemo pentru gasirea unor solutii ca rambursurile sa se vireze intr-un timp rezonabil si sa reactivam optiunea.

Tu, practic, ai o înțelegere cu acest intermediar, este posibil ca Nemo, dacă îi contactezi, să nu știe cine ești și ce vrei de la ei. Nemo, dacă prin contract cu acest intermediar, trebuie să returneze valoarea ramburs către ei, nu te vor băga în seamă.
ANPC și semnalat problema între tine și acest intermediar.

#13
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016

 Dany_Darke, on 02 mai 2020 - 14:07, said:

in afara de a merge la anpc si astepta raspunsul lor, nu ai ce face. dar sfatul meu este sa ceri in scris orice informatie. telefonic nu te va crede nimeni ca ti-a zis nu stiu ce. ceri in scris motivele pt care nu se trimit banii, cu raspunsul mergi la anpc si vezi ce se intampla.

Numai in scris cer informatii acum, mereu. Cu toate firmele de la care cumpar ceva, mereu in scris. Anul trecut aveam o aplicatie pe telefon care inregistra conversatii si au fost excelente cand cei de la Altex nu si-au respectat garantia la aerul conditionat. Am facut plangere la ANPC, am atasat conversatiile, facturi, tot, si dupa o luna m-au sunat ei pe mine disperati sa rezolve problema "daca imi ridic plangerea de la anpc". Evident ca nu am ridicat-o, am facut retur dupa un an de la instalare si au si primit amenda de la ANPC. Intre timp, au si inchis hoitul ala de magazin. Din pacate, acum nu prea mai sunt aplicatii care sa inregistreze conversatiile, cica nu mai e legal. Inteleg ca nu e legal sa inregistrezi persoana fizica - persoana fizica, dar nu inteleg cum de nu e legal sa inregistrezi persoana fizica - firma. Atunci cum pot sa demonstrez ceva? Asa ca ma limitez la emailuri si facebook.

#14
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,728
  • Înscris: 24.05.2010

 mariustoca, on 02 mai 2020 - 14:29, said:

E responsabilitatea lor sa intermedieze relatia dintre mine si Nemo.


Tu nu ai o relatie cu Nemo. Tu ai o relatie cu colete.

Contractual tu nu ai nimic cu Nemo si nu e problema ta relatia colete... cu Nemo. Ai luat un serviciu de la Colete pe care ei trebuie sa il furnizeze. Restul sunt bazate pe lipsa de informare a clientului

#15
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016

 aiulianctin, on 02 mai 2020 - 14:30, said:

Iată ce zice colete-online.ro
Stimati Clienti,
1. Pentru moment am suspendat optiunea de ramburs la Nemo intrucat timpul de virare a rambursurilor nu respecta criteriile noastre de performanta (si nici ale clientilor). Ne cerem scuze celor afectati de aceasta decizie si va asiguram ca lucram cu Nemo pentru gasirea unor solutii ca rambursurile sa se vireze intr-un timp rezonabil si sa reactivam optiunea.

Tu, practic, ai o înțelegere cu acest intermediar, este posibil ca Nemo, dacă îi contactezi, să nu știe cine ești și ce vrei de la ei. Nemo, dacă prin contract cu acest intermediar, trebuie să returneze valoarea ramburs către ei, nu te vor băga în seamă.
ANPC și semnalat problema între tine și acest intermediar.

Multumesc, citisem si eu si m-am bucurat sa vad ca au suspendat colaborarea dar pentru mine e deja prea tarziu, am trimis deja tot ce aveam de trimis prin Nemo, nu mai am nimic de trimis.
In privinta contactarii directe a Nemo, cand mi-au raspuns ei au stiut cine sunt pentru ca numele meu apare la Destinatar. GUV services apare ca intermediar. Asemanator cu atunci cand trimiti prin Fan Curier folosind platforma olx si iti apare "preturi conform olx".  
Faza este ca cei de la colete-online sunt, dupa parerea mea, niste profesionisti in privinta transparentei si comunicarii. Nu acelasi lucru pot sa spun si despre Nemo care sunt praf. Au strans in biroul de customer service toata centura Bucuresti - Otopeni.

 MooF2010, on 02 mai 2020 - 14:41, said:


Tu nu ai o relatie cu Nemo. Tu ai o relatie cu colete.

Contractual tu nu ai nimic cu Nemo si nu e problema ta relatia colete... cu Nemo. Ai luat un serviciu de la Colete pe care ei trebuie sa il furnizeze. Restul sunt bazate pe lipsa de informare a clientului

Am inteles, multumesc, e mult mai clar. Incerc sa mai am rabdare dar habar nu am cata rabdare sa mai am. Vorbim de o suma considerabila si o intarziere care in curand o sa se prescrie :))) Deci as cam vrea ca saptamanile urmatoare sa incep sa fac demersurile necesare la ANPC.

#16
rim80

rim80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,662
  • Înscris: 06.04.2020
Regretabil ce ai patit, din pacate legal nu ai un diferend cu Nemo, contractul l-ai facut cu cei de la colete-online.ro si acestia trebuie sa rezolve litigiul cu firma de curierat. Ei ar trebui sa-ti plateasca imediat contravaloarea rambursului urmand ca ulterior sa-si clarifice situatia cu Nemo.

#17
mariustoca

mariustoca

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 19.01.2016

 Lex404, on 02 mai 2020 - 14:22, said:

Apropo, mai e o posibilitate pe care nu o sa ti-o spuna nimeni si nu o sa le-o spuna nici celor de la colete.

E posibil ca cei de la Nemo sa fi fost de buna credinta si sa trimita banii insa sa fi ramas transferul in compliance hold (adica banca refuza sa dea banii catre colete si va spune ca nu vede niciun transfer pana la finalizarea investigatiei).

Sincer, ma indoiesc. E internetul plin de cazuri in care Nemo Express nu a virat rambursurile (sau cu intarzieri lungi) si s-au tinut de ilegalitati - inclusiv linkul de mai sus in care toate datele personale ale destinatarilor si expeditorilor erau la vedere pe siteul lor.  Daca stiam ce fel de firma e Nemo (tipic romaneasca), nu trimiteam cu ei in vecii vecilor amin, dar cum colete-online.ro mi se pare firma serioasa, am crezut ca isi aleg colaboratorii cu mai mare grija.

 rim80, on 02 mai 2020 - 14:52, said:

Regretabil ce ai patit, din pacate legal nu ai un diferend cu Nemo, contractul l-ai facut cu cei de la colete-online.ro si acestia trebuie sa rezolve litigiul cu firma de curierat. Ei ar trebui sa-ti plateasca imediat contravaloarea rambursului urmand ca ulterior sa-si clarifice situatia cu Nemo.

Multumesc, cam asta inteleg si eu. Eu i-am platit pe ei sa intermedieze relatia, si conform T&Cului lor, au la dispozitie 10 zile de la livrare sa-mi vireze banii. Acele zile au trecut cu varf si indesat deci trebuie sa discut cu ei sa-mi recuperez prejudiciul. Multumesc de ajutor.

Rugamintea mea e ca cei care mai sunt intr-o astfel de situatie sa posteze aici. Poate ne asociem si depundem impreuna o plangere la ANPC - sanse mult mai mari sa ne bage in seama pentru ca riscurile cresc exponential sa ne gaseasca vreo jurnalista si sa mediatizeze cazul asta. :)))

#18
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 25,858
  • Înscris: 29.07.2013
Verifica al  cui este AWB-ul.
Daca este inregistrat le Nemo, cu ei ai treaba. Daca apartine intermediarului, cu ei ai treaba.
Sunt (inca) in relatii de perteneriat cu Nemo de circa un an si jumatate si va pot da un sfat : EVITATI  ACEASTA  FIRMA  DE CURIERAT!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate