Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Parere motocoase.

- - - - -
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#19
calinus68

calinus68

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,959
  • Înscris: 29.04.2016
Amestecul carburant prea bogat sau ulei mult de amestec duc  la incarcarea bujiei, eu am de 5 ani o chinezarie care forjez de 4 ori la fir  o suprafata de 1700m. Bujia e originala China nu am desfacut-o de 3 ani. Nu e o coincidenta ca trebuie curatata la 10ore de mers, nu e de vina bujia.

#20
claz

claz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,861
  • Înscris: 10.06.2005
Cu scuzele de rigoare ca deranjez discutia, ma intereseaza si pe mine o motocoasa buna, pentru o curte de vreo 500 mp.
Am avut un VION. Toata vara trecuta a stat mai mult in service. Pornire foarte grea.

Ce ziceti de asta?
Sau un Sterwins de la leroi-merloi? Are garantie 3 ani si drept de retur 90 zile.

#21
Protopopeus

Protopopeus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,484
  • Înscris: 23.05.2007
Motocoasele chinezesti nu se clasifica dupa brand ci dupa cilindree, cele mai uzuale, de departe, fiind modelele de 43 (42,7) cc si cele de 52cc, iar decizia de cumparare nu se face in functie de cifrele cu privire la performante, din descrierea sculei, care n-au nici o legatura cu realitatea.

In ceea ce priveste puterile, pentru varianta de 43cc comerciantii cu ceva "obraz" dau puteri in intervalul 1,6  -1,8CP, si pentru varianta de 52cc puteri de 1,9 - 2,1CP, iar comerciantii mai nesimtiti ofera puteri din alea Star Trek de-alde 5, 6, 7CP, in conditiile in care cele mai puternice modele Stihl si Husqy, respectiv FS560 si 555RX "abia" au 3,8 CP, iar acelea sunt niste monstri, utilizati la defrisari in regim intensiv, cu care poti taia copaci, la propriu.

Puterile sunt lesne de apreciat, dupa un test in paralel cu utilaje de firma, cu puteri reale.
In cazul meu, comparand o Husqy 525RX cu un Stern de 52cc si cu o DBK tot de 52cc, prima le-a facut praf pe-amandoua, pur si simplu e mai puternica, iar comparand un Ruris DAC 210 (chinezoaica de 43cc) cu Stihl FS 55 si Efco Stark 2500T, sa zic ca chinezoaica se simte mai puternica decat acestea. Ca doar e-a mea ! Posted Image

Pentru aplicatii relativ usoare, adica daca n-ai de cosit hectare de fan foarte des, chinezoaica de 43cc este cat se poate de OK, avand un consum ceva mai mic decat sora mai mare. Iar aplicatii usoare, precum cositul lucernei, necesita foarte putina putere, chiar si-o motocoasa de 1CP, din aia reali, este arhisuficienta, chinezoaica de 43cc fiind overkill. Eu cu chinezoaica de 43cc (Ruris DAC 210, achizitionata in urma cu vreo 7ani) abia apasam acceleratia la lucerna verde, luand o "brazda" de 3m latime, cu balans de pe-un picior pe altul, in timpul cursei dreapta > stanga.

Mai important decat puterea este utilizarea masei de cosire adecvate aplicatiei.
Cel mai productiv este cutitul cel cu 3 pale (cutit Y), mentinut ascutit permanent, adica la fiecare brazda de 30 - 50m trebuie dat pe ele de cateva ori c-o pila de drujba mai veche, astfel il pastrezi permanent ascutit si se obtine productivitate net superioara prin comparatie cu discul cu pastile widia, care necesita substantiala mai multa putere, acesta rupand iarba, netaind-o.
In ceea ce priveste firul, cel cu sectiune patrata si spiralat este superior firului rotund, datorita faptului ca iarba este permanent lovita de-o muchie taioasa. Poti cosi/defrisa cu firul buruieni si de 2m inaltime (stevie, urzici), fara probleme, c-o chinezoaica de 43cc.

Nu va cramponati la greutatea utilajului ca nu asta-i important, oricum cifrele din descrieri nu sunt reale, ci calitatea hamului.

Imi aduc aminte ca impreuna cu "Decebal" am primit o chestie sinistra despre care nu m-am prins niciodata cum se agata de om si care ma taia la gat atunci cand o purtam, din cauza chingii foarte subtiri si surfilata aiurea pe margine, astfel ca-n scurt timp am achizitionat separat un ham de calitate.

Ham de calitate inseamna un ham cu protectii late si groase, din burete, pentru umeri, chinga suplimentara pe sub axila (subrat) stanga, de asemenea prevazuta cu protectie din burete (daca nu, iei protectia de la umarul drept si-o pui pe chinga de sub axila), fiindca toata greutatea va fi concentrata pe umarul stang si pe axila stanga, aventual cu prindere auxiliara la talie, ca sa nu se roteasca in timpul utilizarii si cu prindere a platosei de piciorul drept, altfel aceasta se va misca permanent, daca te agiti mai tare si stai si cracanat. Eu mi-am confectionat singur o prindere a platosei de picior, dintr-o chinga de la un ghiozdan.
Atunci cand cosesti hectare, ergonomia este foarte importanta. Cu un ham bun nu simti utilajul nici dupa ore, indiferent cat de greu este.

De asemenea, foarte important este ca utilajul sa aiba demaror cu pornire usoara. Acesta face o diferenta foarte mare, mai ales in cazul chinezoaicelor de 52cc sau peste, care au o compresie suficient de mare sa puna probleme la pornirea cu un demaror simplu, in schimb, cu un demaror cu arc dublu, o chinezoaica de 43cc poate fi pornita lejer chiar si purtata in spate, c-o tragere usoara cu mana stanga, prin spate.

Dupa rodaj, asta insemnand cateva rezervoare bune, trebuie neaparat efectuat un reglaj la carburator, la orice utilaj 2T crescut cu orez, de catre "priceputul" localitatii (fiecare comunitate are macar un "priceput" :) ), acesta ducand la micsorarea substantiala a consumului, cresterea puterii si turatiei, iar pe esapament nu va mai fi aruncat ulei si combustibil nears, bujia nemafiind nici ea "udata". Asta fiindca aproape intotdeauna motoarele sunt reglate din fabrica pe amestec imbogatit.

Spor la lucru !

#22
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,665
  • Înscris: 21.03.2020
Eu mi-am facut singur reglajele si servisarea, de nevoie... Problema e ca nu stiu cat ulei intra la rahatu de masina de tuns iarba 4t - e un model polonez NAC ieftin luat la oferta cu vreo 400 de lei

La un moment dat mirosea ciudat a fier incins,,, ramasesem cu ulei putin in carter - am pus si eu ulei in plus, sa fie...

Edited by althea, 29 April 2020 - 11:49.


#23
calinus68

calinus68

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,959
  • Înscris: 29.04.2016
De obicei la asemenea motoare intra 600ml. de ulei.

#24
claz

claz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,861
  • Înscris: 10.06.2005
Pare interesanta si PROCRAFT T5600, MOTOR 4 TIMPI, 7.6 CP
Merita motocoasa in 4 timpi? Ma gandesc numai ca scap de amestecul ala de carburant. Bine, apare alta grija cu uleiul din baie, dar asta e.

#25
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,597
  • Înscris: 21.02.2006
Cumparati toate pocnitorile cu puteri fanteziste daca va este lene sa studiati zecile de pagini de pe softpedia despre motocoase.

#26
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016
Oare nu lii rusine sa scrie asa specificatii ?????? Auzi cica peste 7 CP .

#27
claz

claz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,861
  • Înscris: 10.06.2005
Stiu ca nu are peste 2 CP, dar e fiabila?
In afara ca v-a socat maxim, aveti ceva informatie utila?
Multumesc :)

#28
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,588
  • Înscris: 31.01.2010
Domnule, eu va pot spune ca FS55 este fiabila, Makita DBC4510 la fel.
Chinezoaica mi`a facut figuri cu ambreiajul, carburatorul, cablul acceleratie...si e mai putin folosita decit celelalte.
Asa ca idee, oare cum credeti ca ar fi un motor in 4T fata de unu in 2T, eventual numarati piesele in miscare, la unu fata de celalalt. Posted Image
Colegii sint socati nu de caracteristicele tehnice ale motocoasei, doar de credulitatea unora care cad in plasa puterilor si cumpara.
Mai este ceva, calitatea difera la ele, seamana pe afara insa nici carcasele nu sint la fel decit la vopsea, cela vindute de firme sint net mai bune decit cele de piata de la "rusi".
Si mai este un aspect, asa vibreaza chinezoaica fata de celelalte de te rupe dupa 4-5 ore de cosit cu ea.
Poti avea hamul hamurilor ca tot te oboseste, eu folosesc hamul de Makita la ea.

Edited by Ion_Bumbu, 30 April 2020 - 13:53.


#29
claz

claz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,861
  • Înscris: 10.06.2005
"Draga, pot sa va spun 'tu'?"
Ca tot e un topic recent cu replici din filme :)

Nu stiu ce sa zic, de asta intreb. Am vazut pareri pro si contra din toate directiile.

#30
bdx100

bdx100

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,508
  • Înscris: 03.06.2019

 stlk, on 28 aprilie 2020 - 13:50, said:

Fuxtec-ul ala are 3CP. Am mea are 6CP
Are 6 draci ! Cosesti cu o motocoasa de 1 CP de 10 ori mai mult decat cu 6 ponei fictivi si in plus ramai si odihnit ca nu cari quintalu pe tine .Daca esti multumit inseamna ca nu stii cum e altfel , asa ca intai incerca si apoi fa-te ocos la sfaturi ...

#31
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016
Asta o am eu de vre-o 10 ani . Are mii de ore de utilizare , si nu am schimbat nici bujia . https://www.agrieuro...gola-p-483.html
Inca merge super ok . Mai am inca una identica , doar ca am cumparat-o uzata , nu prea o folosesc , ca trag de asta si mai am un stern sau ceva de genu' .

#32
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,665
  • Înscris: 21.03.2020

 calinus68, on 28 aprilie 2020 - 21:23, said:

Amestecul carburant prea bogat sau ulei mult de amestec duc  la incarcarea bujiei, eu am de 5 ani o chinezarie care forjez de 4 ori la fir  o suprafata de 1700m. Bujia e originala China nu am desfacut-o de 3 ani. Nu e o coincidenta ca trebuie curatata la 10ore de mers, nu e de vina bujia.
Ce trebuie curatat la ea?

#33
calinus68

calinus68

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,959
  • Înscris: 29.04.2016
Nu trebuie curatat nimic, ulei mai putin 25ml. la litru, si reglajul amestecului, sa nu fie prea bogat, astea sunt cerintele motorului in 2T.sa lucreze fara depuneri.

#34
Megadrujbist

Megadrujbist

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 645
  • Înscris: 01.11.2019
A mea nu a pornit primavara asta,bujia era plina de ulei stihl, 27.28ml folosesc în loc de 25.

#35
calinus68

calinus68

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,959
  • Înscris: 29.04.2016
Care e avantajul, uleiul asta e f. concentrat, de aici si recomandarea de 20-25ml. nu mai mult ca nu face bine, cresc depunerile pe bujie, capul pistonului si in toba de evacuare.

#36
stlk

stlk

    Spartan Officer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,438
  • Înscris: 15.07.2008

 bdx100, on 30 aprilie 2020 - 17:12, said:

Are 6 draci ! Cosesti cu o motocoasa de 1 CP de 10 ori mai mult decat cu 6 ponei fictivi si in plus ramai si odihnit ca nu cari quintalu pe tine .Daca esti multumit inseamna ca nu stii cum e altfel , asa ca intai incerca si apoi fa-te ocos la sfaturi ...
Daca nu ai pus asa ceva in mana (modelul despre care am vorbit) de ce vorbesti? Am doi frati cu motocoase de brand si stau cu gura cascata la cum ramane terenul (iarba) cosit  in urma mea si cum arata in urma lor! sa nu mai zic ca fac treaba mult mai repede si nu dau de 10 ori intr-un loc. Faza e ca am avut cu ce compara, nu vorbesc din carti!

 calinus68, on 28 aprilie 2020 - 21:23, said:

Amestecul carburant prea bogat sau ulei mult de amestec duc  la incarcarea bujiei, eu am de 5 ani o chinezarie care forjez de 4 ori la fir  o suprafata de 1700m. Bujia e originala China nu am desfacut-o de 3 ani. Nu e o coincidenta ca trebuie curatata la 10ore de mers, nu e de vina bujia.
Am rezolvat problema! nu mai scoate fum mult, bujia nu se mai ineaca si pe deasupra are si viteza/putere mult mai mare, culmea e ca s-a redus si consumul de combustibil deasemenea porneste motorul  la primul demaraj intotdeauna. Nu era reglat ralanti cum trebuie!

Edited by stlk, 10 July 2020 - 22:07.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate