Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 

Calcul forță apăsare pedală bicicletă staționară

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,498
  • Înscris: 20.10.2015

View Postgmartau, on 22 aprilie 2020 - 21:58, said:

Tocmai ieri am finalizat un senzor bluetooth de putere si cadenta pe bratul grupului de la bicicleta realizat cu senzori de sarcina rezistiva, un senzor giroscop si un esp32. O aplicatie de telefon gen bikecomputer care stie sa se conecteze la acest tip se senzor afiseaza datele. Deci se poate realiza si asa ceva.
M-am inspirat de aici.
https://www.instruct...ing-Powermeter/

Atasez prototipul montat provizoriu pentru calibrare pe brat.
Attachment IMG_20200421_165811.jpg
Si graficul obtinut azi dupa ce m-am invatit in jurul domiciliului.
Attachment 2020-04-22_15-44_distance-power.png

forta la pedala cum o citesti?

#20
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018
gmartau f fain!

#21
gmartau

gmartau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 30.04.2008

View PostTsunnnami, on 22 aprilie 2020 - 23:08, said:

forta la pedala cum o citesti?
Cum se poate vedea in poza, am lipit pe brat doua mini celule de sarcină rezistivă BF350. La fel si pe cealalta parte. Conectate in punte wheatstone furnizeaza o tensiune liniara cu stresul (intinderea/comprimarea) din brat. Iar acest stres, e proportional cu forta exercitata perpendicular pe brat, pentru ca asa sunt montate celulele rezistive. L-am calibrat cu o greutate de 10kgf = 98N si verificat liniaritatea cu altele, raspunsul e liniar. Practic functioneaza ca un cantar cand bratul e orizontal.Si e foarte sensibil, sesizeaza chiar greutatea pedalei, sau apasarea pedalei cu un deget.

Edited by gmartau, 23 April 2020 - 07:57.


#22
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018

View Postgmartau, on 23 aprilie 2020 - 07:54, said:

Si e foarte sensibil, sesizeaza chiar greutatea pedalei, sau apasarea pedalei cu un deget.

Excelent proiect. Felicitari. Probabil inregistreaza si toate hopurile, ma gandesc la varfurile din grafic.

Edited by aidept1, 23 April 2020 - 08:12.


#23
gmartau

gmartau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 30.04.2008

View Postaidept1, on 23 aprilie 2020 - 08:12, said:

Excelent proiect. Felicitari. Probabil inregistreaza si toate hopurile, ma gandesc la varfurile din grafic.
Am implementat ca senzorul sa calculeze de 80 de ori pe secunda puterea instantanee si sa trimita media o data pe secunda. De aici depinde de aplicatia folosita cum afiseaza valorile, unele fac o medie pe ultimele 3 secunde. Hopurile din traseu nu afecteaza puterea, nu are legatura cu puterea livrata in pedale. In grafic, puterea apare cu hopuri din cauza traseului de vreo 200m  cu o curba la 90 degrade si urmata de o rampa abrupta deci, am accelerat (varful de pe grafic) si franat foarte des. Pe un traseu mai lung pot mentine constanta puterea cu +-5W. De fapt, asta era si scopul pentru care am facut acest senzor de putere, pentru dozarea efortului indiferent de inclinare sau vant si de a nota progresul de la un "antrenament" la altul. Astfel o sa pot planifica o crestere a puterii tinta in timp.

#24
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018
inca o data felicitari!
nu am aptitudini tehnice de a face ceva similar, dar o sa incerc totusi sa improvizez ceva pentru bicicleta mea

Oare daca as desface un cantar de bucatarie, as putea scoate de prin el ceva si sa adaptez? Doar ca masoara pana la 5 Kg. Sau dintr-un cantar mare, digital?
Sfaturi?

#25
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,498
  • Înscris: 20.10.2015

View Postgmartau, on 23 aprilie 2020 - 07:54, said:

Cum se poate vedea in poza, am lipit pe brat doua mini celule de sarcină rezistivă BF350

Okay, nu eram sigur.
Metoda pare mai precisa decat ceea ce am propus eu
Ma intreb insa daca e destul de sensibila

Se poate verifica cu o etalonare
Incepi cu o sticla de plastic de 2L si mergi pana la ... ceva de 40-50kg

#26
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018

View Postdorin_2k, on 22 aprilie 2020 - 18:27, said:

Te chinui și cu cantarul de baie.
Legi de pedala greutăți până se învârte.
Cântărești pe rand.
Pe fiecare treaptă. Poți găsi 5-7-9-11....kg.
Afli Forța in N.
Mai departe.... Fizica

am facut proba, din pacate pedala incepe sa coboare de la 300 grame (probabil sunt necesare pentru a invinge fortele de frecare)

#27
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018
Am facut proba punand un cantar micut de bucatarie pe o bucata plata de lemn (pentru ca are 4 picioare) si lemnul pe pedala si am apasat brusc rotind pedala de la orizontala pana jos (un arc de cerc de 90 grade).
Problema este ca daca apas usor (viteza mica) indica cateva sute de grame, cu cat apas mai repede cu atat indica mai mult. La apasari bruste iese din scala (indica max 5 Kg)

vreun fizician pe aici? Posted Image

View Postgmartau, on 23 aprilie 2020 - 09:08, said:

Am implementat ca senzorul

va rog cititi experientele mele de mai sus si poate imi dati vreo idee

aici vreau sa ajung cu masuratorile mele grosolane Posted Image

For example, if the cyclist applies a force of 150 newtons to the pedals and the speed of the pedals in a circle is 2m/s, the pedalling power output of the cyclist is:
Pedalling power = force on pedals x speed of pedals
= 150N x 2m/s
= 300W

pana acum stiu sigur bratul fortei, are 12 cm :)
si am calculat viteza pedalei, la 1 rotatie/sec am 75 cm/sec (0.75 m/sec)

vad pe undeva si chestii mai complicate, cum ar fi Effective Pedaling Range = 70 grade Posted Image

#28
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,498
  • Înscris: 20.10.2015

View Postaidept1, on 26 aprilie 2020 - 15:05, said:

vreun fizician pe aici? Posted Image

La ce-ti trebuie fizician?
Ti-am explicat cum trebuie facut pas cu pas.

Aproximarile nu te ajuta, tie-ti trebuie o metoda comparativa in functie de regim (viteza de rotatie si sarcina pre-setata.
Metoda mea iti da energia pe pedala, calculata static. Mai simplu de atat nu vad.
Apoi o multiplici cu 2 pentru ca ai 2 pedale

Cantarul de bucatarie la ce te ajuta?
Ala e max 5kg deci un max de 50N si il si strici
Tu apesi pe pedala cu peste dublul capabilitatii cantaruluide bucatarie

#29
gmartau

gmartau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 30.04.2008

View Postaidept1, on 26 aprilie 2020 - 15:05, said:

vad pe undeva si chestii mai complicate, cum ar fi Effective Pedaling Range = 70 grade Posted Image
Problema e ca forta nu se aplica constant pe acel arc de cerc. De aceea se integreaza produsul viteza x forta pe o rotatie si se inmulteste cu doi (pentru ambele pedale). Aproximand cadenta constanta, ai nevoie de media fortei la o rotatie completa. Problema cea mai dificila e masurarea fortei, si metoda obisnuita folosita e cea pe care am prezentat-o.

Cum ai constatat, frana magnetica actioneaza doar cand exista miscare, asa ca o masurare statica nu are nici o relevanta. Pe langa asta, forta magnetica de franare creste cu viteza dar proportia scade cu cresterea vitezei si are un comportament opus rezistentei aerului. La 15km/h forta de frecare aerodinamica e pe jumatate ca la 21km/h iar la 30km/h se dubleaza . Cine aproximeaza viteza pe bicicleta intre 20 si 30 km/h, din punctul de vedere al efortului, eroarea poate fi de pana la 100%.

Edited by gmartau, 27 April 2020 - 08:11.


#30
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018

View PostTsunnnami, on 26 aprilie 2020 - 16:57, said:


La ce-ti trebuie fizician?
Ti-am explicat cum trebuie facut pas cu pas.

Aproximarile nu te ajuta, tie-ti trebuie o metoda comparativa in functie de regim (viteza de rotatie si sarcina pre-setata.
Metoda mea iti da energia pe pedala, calculata static. Mai simplu de atat nu vad.
Apoi o multiplici cu 2 pentru ca ai 2 pedale

Cantarul de bucatarie la ce te ajuta?
Ala e max 5kg deci un max de 50N si il si strici
Tu apesi pe pedala cu peste dublul capabilitatii cantaruluide bucatarie

Nu pot ajunge la dedeman si nu am gasit niciun material echivalent prin casa. Am incercat cu altceva si m-am lovit de problema cu aranjarea aparatului pe trepied astfel incat sa pot masura macar grosier deformarea materialului. Am renuntat la metoda desi in teorie suna ok. Oricum, multumesc.

View Postgmartau, on 27 aprilie 2020 - 08:10, said:

Problema e ca forta nu se aplica constant pe acel arc de cerc. De aceea se integreaza produsul viteza x forta pe o rotatie si se inmulteste cu doi (pentru ambele pedale). Aproximand cadenta constanta, ai nevoie de media fortei la o rotatie completa. Problema cea mai dificila e masurarea fortei, si metoda obisnuita folosita e cea pe care am prezentat-o.

Cum ai constatat, frana magnetica actioneaza doar cand exista miscare, asa ca o masurare statica nu are nici o relevanta. Pe langa asta, forta magnetica de franare creste cu viteza dar proportia scade cu cresterea vitezei si are un comportament opus rezistentei aerului. La 15km/h forta de frecare aerodinamica e pe jumatate ca la 21km/h iar la 30km/h se dubleaza . Cine aproximeaza viteza pe bicicleta intre 20 si 30 km/h, din punctul de vedere al efortului, eroarea poate fi de pana la 100%.

ok, atunci imi mai trebuie o variabila, coeficientul aerodinamic :) asta ar fi mai simplu de pus in ecuatie pentru ca o vad in tabele - dar intai sa ma lamuresc cu frana magnetica. Spui ca nu pot face o corelatie intre rezistenta la miscare introdusa de frana magnetica si cresterea fortei la pedala pe care ar introduce-o trecerea de pe un drum orizontal la o urcare in rampa, presupunand ca nu schimbi pinioanele la o bicicleta outdoor? Am inteles bine?

#31
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018

View Postgmartau, on 23 aprilie 2020 - 09:08, said:

Am implementat ca senzorul sa calculeze de 80 de ori pe secunda puterea instantanee si sa trimita media o data pe secunda. De aici depinde de aplicatia folosita cum afiseaza valorile, unele fac o medie pe ultimele 3 secunde. Hopurile din traseu nu afecteaza puterea, nu are legatura cu puterea livrata in pedale. In grafic, puterea apare cu hopuri din cauza traseului de vreo 200m  cu o curba la 90 degrade si urmata de o rampa abrupta deci, am accelerat (varful de pe grafic) si franat foarte des. Pe un traseu mai lung pot mentine constanta puterea cu +-5W. De fapt, asta era si scopul pentru care am facut acest senzor de putere, pentru dozarea efortului indiferent de inclinare sau vant si de a nota progresul de la un "antrenament" la altul. Astfel o sa pot planifica o crestere a puterii tinta in timp.

ce ziceti de proiectul asta?
https://www.xsimulat...hort-tuto.6042/

more information in french here
http://www.racingfr....showtopic=46056

Edited by aidept1, 10 May 2020 - 20:47.


#32
aidept1

aidept1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 22.01.2018
cu asa ceva m-as putea juca?

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate