Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PPC Energy

Chefi de la Antena 1 s-au intors ...

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 

BMW i3 120ah

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
529 replies to this topic

#379
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
La Kona sau Ioniq, cu ajutorul OBD+EVNotify, cand incarc la 100% programul arata ca e la 95%. Daca bufferul e mai mare cu atat mai bine.
Sunt curios daca la o masina noua nu arata spre 90-95%.

#380
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Da, sincer sa fiu imi da si mie cu virgula. Presupunand ca avem o capacitate neta de 37.9 si cea bruta 42.2, la o incarcare full ar trebui sa fie 89.8% (37.9/42.2 * 100%), si nu 86.6%. Probabil exista si niste tolerante, dar parca tot lipseste ceva in ecuatie. Oricum, faptul ca buffer-ul e atat de mare nu poate sa fie decat imbucurator si ar trebui sa-mi fac mai putine griji legat de procesul de incarcare.

#381
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
Au fost unele loturi de Model S si X care aveau blocati peste 10kwh parca. Aveai acces la ei daca plateai extra.
Oamenii s-au prins ca e mai bine sa nu platesca. Incarcau 100% fara sa ii mai doara capul iar curba de incarcare era mai buna (la 100% aveau peste 30kw viteza de incarcare).
Dupa o vreme Tesla a renuntat la strategia asta cand au inteles ca blocheaza banii in baterii degeaba  daca lumea nu plateste extra pentru deblocare.

https://electrek.co/...cked-model-s-x/

Edited by raven75, 22 March 2021 - 16:50.


#382
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
A venit primăvara.  De unde știu? Păi in primul rând mi s-au întors bagaboantele de mierle, 5 familii. Călătoresc numai in pereche, întotdeauna sosește cate un număr par..

De unde mai știu? Iar am consum de smartphone.. 348km autonomie estimată 100%.

Bonus: o poză cu un party animal (o strigă,  cred, nu parea fi bufniță), noaptea petrece, ziua e chiaună 😜😜

Attached Files


Edited by CRG, 28 March 2021 - 13:22.


#383
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

Vizualizare mesajCRG, pe 28 martie 2021 - 13:18, a scris:

348km autonomie estimată 100%.
Asta e super cool ... chiar e.

#384
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Dupa ce m-am trezit cu postarile editate, fara marcaj de editare, nimic (apare ca si cum as fi scris eu acele postari), am decis sa iau o pauza pe durata nedefinita pe acest forum. Masina face kilometri bine-mersi, fosila de companie face paienjeni la propriu. Daca are cineva o intrebare punctuala, ma poate contacta in privat.

@ Courage: atentie un pic la cum alegi moderatorii...

#385
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
Pacat, mai ales ca nu am vazut sa faci vreun flame aiurea...

#386
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Prea tare să o țin doar pentru mine: capacitatea netă a bateriei dupa 1 an si 4 luni de funcționare este aceeași din fabrică, degradarea fiind 0%. Slow charge în 90% din cazuri.

Attached Files


Edited by CRG, 11 September 2021 - 07:55.


#387
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,778
  • Înscris: 08.01.2010

Vizualizare mesajCRG, pe 28 martie 2021 - 13:18, a scris:

A venit primăvara.  De unde știu? Păi in primul rând mi s-au întors bagaboantele de mierle, 5 familii. Călătoresc numai in pereche, întotdeauna sosește cate un număr par..

De unde mai știu? Iar am consum de smartphone.. 348km autonomie estimată 100%.

Bonus: o poză cu un party animal (o strigă,  cred, nu parea fi bufniță), noaptea petrece, ziua e chiaună ����

Pasarea este un ciuf de padure (Asio otus).

#388
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Mulțumesc.  Ulterior am aflat și eu după ce am instalat birdnet și i-am înregistrat sunetele. În poză un juvenil în cireș.

Attached Files



#389
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
SoH check la 31k km si 1 an și 9 luni de utilizare.  Cifra când iese din fabrică este 37.9kw, deci rezulta o degradare de 0.3%.

Attached Files



#390
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 05.02.2002
O folosesti intens! Adaug si eu un punct de date aici: 28.3 kwh la 3 ani 10 luni si 22k km. Fata de cat zice BMW ca e utilizabil la modelul meu (94ah): 27.2 kwh e bine iar ultima masurare prin 2020 era 28.7 daca tin bine minte. A fost incarcata rapid de cel mult 5-6 ori.

In aprilie e a doua inspectie service, gratuita, la 4 ani. Trebuie sa schimb amortizoarele de hayon care s-au slabit (Stabilus 893887) si e risc de dat cu capul in graba. Poate schimb si stergatoarele, mai mult de forma (750/530mm a103s si 290mm h840), sa simt ca o intretin 😀

Attached Files



#391
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Sumar după 2 ani: odo 40k km, zero probleme,  baterie 38.2kwh față de 37.9kwh cât e standard declarat din fabrică.  Mi-am scos deja banii dați în plus față de o termică.  De acum înainte tot ce economisesc din carburant e saving curat. Valoarea de revanzare e undeva pe la 23k eur, în condițiile în care eu am dat pe ea 24.6k eur. Cam 85-90% din încărcări a fost de tip slow charging (16A, 230V).

Uitai de consumuri: cam 16kwh/% nov-feb și 12kwh/% pentru mar-oct.

Attached Files


Edited by CRG, 06 May 2022 - 05:38.


#392
johngee

johngee

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 11.04.2022
@CRG

Exista vreo posibilitate tehnica sa poti verifica state ul bateriei ( in soft ul existent al masinii  ) ?

Is curios cum se prezinta bateria dupa 2 ani de folosire intr o tara cu clima temperata precum Romania.

#393
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Da, în meniul ascuns. Se ține apăsată tasta de odo reset vreo 20 sec cu mașina pe On, se introduce suma ultimelor 5 cifre din VIN (e parola) și apoi te duci la meniul bateriei. Asa am făcut poza de mai sus.

În cazul meu bateria e în aceiași parametri ca din fabrică. Dacă te iei după cifre e chiar mai bine (38.2kwh acum vs 37.9kwh standard din fabrică,  ambele cifre nete), ceea ce fizic nu are cum, dar oricum stă excelent. În general bateria e mai degrabă afectată de timp decât de rulaj. Ba chiar o duce mai bine folosită,  pentru că stă mai mult timp în parametrii ei de lucru.

Edited by CRG, 09 May 2022 - 05:00.


#394
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 05.02.2002
La i3 94Ah cu bateria NCM333 evaluasera destul de riguros durabilitatea (80% din capacitatea initiala) la ~1Mio. km si ca. 20 de ani. La modelul 120Ah cu bateria NCM622 cu mai putin cobalt, mai densa energetic si mai putin stabila termic va fi ceva mai putin dar oricum mult peste durata medie de utilizare a masinii, vorbim de peste 600000 de km si peste 15-16 ani de utilizare. Conditionarea termica a bateriei este oricum top. Reducerea cobaltului e buna pentru limitarea dezastrelor ecologice si sociale din tarile de unde se extrage plus cresterea densitatii dar conduce la scaderea per ansamblu a calitatii bateriilor in masinile electrice noi, si ele din ce in ce mai consumabile (e.g. NCM811 de la CATL pe modelele noi BMW).

Eu nu am rezistat oricum atunci cand au anuntat ca scot i3-ul din fabricatie si sunt in curs de upgrade la un unique forever 120Ah... o masina de colectie Posted Image (buyback la cea actuala a fost 21k, 2018/24000km).

Edited by Byt, 11 May 2022 - 13:05.


#395
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Odo 45,700 km, zero probleme. Consum de sezon cald (resetat cand am schimbat anvelopele) stabilizat la 11.5kwh. Deocamdata acest consum nu reprezinta mare interes pentru clienti, dar pe masura ce preturile la eletricitate vor creste, nu voi putea decat sa ma felicit.

Mai sunt 4,300 km si as fi facut a 5-a revizie la o termica. La un cost mediu de 1000 ron/revizie, asta inseamna economii de 800 EUR, care se adauga la cele legate de combustibil. Dupa calculele mele, daca as fi avut o termica, as fi fost mai sarac cu ~ 8000 EUR. Motivul: incarc acasa de la panouri, de la birou sau de la CCS-ul oferit gratuit de BMW.

#396
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Odo 53k km, zero probleme. Bateria este la 38.5 capacitatea netă  (37.9 din fabrică).

Costuri: lichid de parbriz și un filtru de polen pe care mi l-am schimbat singur.

O mașină extraordinar de bine gândită.  Nici un strop de rugină pe dedesubt.  Totul doar aluminiu și carbon.

Am grijă de bateria mică, să stea bine cu voltajul.  Se pare că e călcâiul lui Ahile pentru acest model.

Attached Files


Edited by CRG, 11 November 2022 - 22:48.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate