Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 

Problema simpla (matematica elementara)

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#37
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,355
  • Înscris: 21.06.2016
Mi-a placut trolearea dar evident titlul spune matematica elementara deci ne gindim la ciclul primar.
Ca se pot omori mustele cu tunul stim, dar e lipsit de eleganta.

View Postx3mytiz, on 05 aprilie 2020 - 08:47, said:

Sau cu creioane colorate:

Attachment Untitled-1.png


E mai frumos si mai logic sa pui c-a din acelasi capat ca c+a....

Edited by vrajitoruldinoz, 05 April 2020 - 10:59.


#38
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

View Postvrajitoruldinoz, on 05 aprilie 2020 - 04:14, said:


Pai prima chestie pe care o vezi e ca numerele dde pe diagonala NV-SE sint egale pentru ca adunate cu acelasi numar dau amindoua 8.
A doua este ca numarul din SV este cu 5 mai mare decit numarul din NE (adunate la acelasi numar dau o suma cu 5 mai mare).

Deci ai x, y pe linia de sus, y+5, x (nu ca ai nevoie de ecuatii dar e mai suor de urmarit).

Din linia de sus ai ca suma a doua numere e 8.
Din linia de jos ai ca diferenta acestor doua numere plus 5 este 6, deci diferenta este 1 (cu segmente).
Dina stea doua se pot afla numerele cu segmente si "tehnologie" de clasa a doua.
Cam 30-40% din rationament a fost de la mine si 60-70% de la copil. Deci cam asta e nvelul pe SP Posted Image.
Daca "numarul din SV" si "X" si "Y" sunt notatii de inteles pentru clasa a doua, atunci ai un fiu superdotat.

View Postx3mytiz, on 05 aprilie 2020 - 08:47, said:

Sau cu creioane colorate:

Attachment Untitled-1.png
Aceasta este o rezolvare.

PS: La clasa a doua se lucreaza cu virgula? Nu-mi amintesc si oricum, nuc red ca acum mai este ca pe vremuri.

#39
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View PostYOUR_GOD, on 05 aprilie 2020 - 11:28, said:

... La clasa a doua se lucreaza cu virgula? Nu-mi amintesc si oricum, nuc red ca acum mai este ca pe vremuri.

In postarea mea am precizat undeva in stanga jos: " de obsrvat " .
Dar, cica observatia trebuie antrenata cu exercitii propedeutice, nu se poate forma din nimic.
A naibii materia asta care din acelasi nimic a putut lua o forma care sa aiba pretentii spre cunoastere !

Se lucreaza cu virgula si la nivel muuult mai mare, nu numai la clasa a doua !

Edited by LORELYAN, 05 April 2020 - 13:55.


#40
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

View PostLORELYAN, on 05 aprilie 2020 - 13:52, said:

Se lucreaza cu virgula si la nivel muuult mai mare, nu numai la clasa a doua !
Asta, chiar nu stiam. Mie mi se pare OK exercitiul si la nivelul meu de cunstinte, altfel decat cu sisteme, nu stiu sa-l rezolv. Mi-am format cateva metode care se aplica pe un spectru larg de probleme si de regula, nu ies din ale mele pentru ca nu sunt pasionat.

View PostLORELYAN, on 05 aprilie 2020 - 13:52, said:

A naibii materia asta care din acelasi nimic a putut lua o forma care sa aiba pretentii spre cunoastere !
Repet, nu sunt pasionat, da rmi se pare ca matematica este una dintre materiile prea pretentioase. Elevii obtin cele mai multe note la examene, exact la matematica. Poate daca am renunta la pretentii si ne-am rezuma la ce este util (99% dintre oamenii care nu urmareasc sa lucreze in domeniu, au nevoie doar de matematica de pana in clasa a patra), lucrurile ar fi mai simple si fiecare ar sti exact cat ii trebuie. Dar, din pasiune pentru creativitate, din placerea de a crea artificii, matematica a devenit limba chineza. Asa ajungem ca, pe langa prostiile inutile in viata de zi cu zi (poate sunt un ignorant), integrale, limite si alte $%$%, oamenii sa nu stie sa lucreze nici cu procente, sau cu lucruri mai simple, pentru ca sunt pregate aglomerat cu alte SF-uri.
Ma rog, parere de neavizat, dati cu pietre.

Exercitiul de sus se rezolva, daca este pentru clasa a doua, doar printre metode de reprezentare grafica, ceva aproape tangibil. La clasa a doua, copiii care se joaca cu masinute si papusi, nu stiu sa lucreze cu abstractul. Dar este nostim sa le mancam copilaria, nu?

#41
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,355
  • Înscris: 21.06.2016

View PostYOUR_GOD, on 05 aprilie 2020 - 11:28, said:

Daca "numarul din SV" si "X" si "Y" sunt notatii de inteles pentru clasa a doua, atunci ai un fiu superdotat.
Aceasta este o rezolvare.
PS: La clasa a doua se lucreaza cu virgula? Nu-mi amintesc si oricum, nuc red ca acum mai este ca pe vremuri.

Tu chiar nu realizezi ca daca ai hirtia in fata nu trebuie sa folosiesti puncte cardinale cardinale care sint strict pentru descrierea pe forum?
Calcul literal se face la clasa a doua (nu ca ar fi obligatoriu, 3 plus cit fac 7 e tot un fel de calcul literal, unde in loc de x pui "cit"). De asemenea fractii simple de genul jumatate, o treime, un sfert. De asmenea se invata numararea banilor, care e acelasi lucru. se invata lei si bani.


Quote

(99% dintre oamenii care nu urmareasc sa lucreze in domeniu, au nevoie doar de matematica de pana in clasa a patra)

Asta e o prostie, orice om are nevoie de geometrie, trigonometrie, un minim de algebra si analiza.
Nu poti sa fii strungar si sa faci CNC de exemplu fara astea. Sluujbele de calificare joasa dispar si sint foarte prost platite.
Matematica nu o faci numai pentru ca o aplici ci si pentru ca iti dezvolta un mod de rationament, si ca te invata sa stai sa te concentrezi 10 minute la o problema cind majritatea nu se pot gindi la nimic mai mult de 15 secunde.
In plus oamenii trebuie sa aiba optiuni in viata. Daca la 30 de ani iti tuna sa iti schimbi meseria (cum in societatile moderne e un caz foarte frecvent) sau iti gasesti pasiunea si vrei sa faci o facultate daca ai facut matematica numai de clasa a 4a nu mai ai nici o sansa, toate portile iti sint inchise. Nu poti sa-ti decizi viata in clasa a 4a.

#42
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

View Postvrajitoruldinoz, on 05 aprilie 2020 - 22:58, said:

Tu chiar nu realizezi ca daca ai hirtia in fata nu trebuie sa folosiesti puncte cardinale cardinale care sint strict pentru descrierea pe forum?
Calcul literal se face la clasa a doua (nu ca ar fi obligatoriu, 3 plus cit fac 7 e tot un fel de calcul literal, unde in loc de x pui "cit"). De asemenea fractii simple de genul jumatate, o treime, un sfert. De asmenea se invata numararea banilor, care e acelasi lucru. se invata lei si bani.




Asta e o prostie, orice om are nevoie de geometrie, trigonometrie, un minim de algebra si analiza.
Nu poti sa fii strungar si sa faci CNC de exemplu fara astea. Sluujbele de calificare joasa dispar si sint foarte prost platite.
Matematica nu o faci numai pentru ca o aplici ci si pentru ca iti dezvolta un mod de rationament, si ca te invata sa stai sa te concentrezi 10 minute la o problema cind majritatea nu se pot gindi la nimic mai mult de 15 secunde.
In plus oamenii trebuie sa aiba optiuni in viata. Daca la 30 de ani iti tuna sa iti schimbi meseria (cum in societatile moderne e un caz foarte frecvent) sau iti gasesti pasiunea si vrei sa faci o facultate daca ai facut matematica numai de clasa a 4a nu mai ai nici o sansa, toate portile iti sint inchise. Nu poti sa-ti decizi viata in clasa a 4a.
Tu vorbesti despre calificari. Astea inseamna studii peste liceu, meserie. Si acolo, inveti ce-ti trebuie cu siguranta, iti bati capul cu ce-ti va aduce paine. Ma rog... Discutia e lunga, hai sa o scurtam.

#43
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,149
  • Înscris: 28.06.2005
La clasa a doua nu se folosește virgula.
De curând au început să învețe împărțirea și să li se spună și despre jumătăți, treimi și pătrimi care sunt reprezentate prin fracție. Dar nu fac încă operații cu fracție.

#44
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,355
  • Înscris: 21.06.2016
Dar stiu bani, nu?
Rezultatul nu trebuie sa fie cu virgula, fiu-miu mi l-a dat sub forma 3 si jumatate.

#45
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,058
  • Înscris: 06.01.2007
M-ai facut curios s-o testez si pe fii-mea, tot de clasa a2a.
I-am schimbat 13 cu 12 sa n-avem probleme cu zecimalele, i-am printat-o si i-am dat s-o faca, fara niciun ajutor.
A venit la mine peste nici 1 minut si mi-a dat foaia.
Attached File  WhatsApp Image 2020-04-06 at 13.30.07.jpeg   70.5K   25 downloads
Deci.. cine-i barosan de barosan?
Posted Image

#46
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,355
  • Înscris: 21.06.2016
A, dar nici nu ma îndoiam :).
Mie îmi place mai mult problema inițială pentru ca elimina tendința de a completa numerele prin încercări care e foarte activa la copii.

#47
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View Postmaccip, on 06 aprilie 2020 - 12:34, said:

M-ai facut curios...

Daca in loc de 13 ai pus 12 esta la fel cum daca in loc de 11 pui 10 !
Respectand conditiile, oricare numar impar duce catre zecimale, numerele pare duc catre intregi. Discutam despre valoarea "c"-ului !
Vorba vrajitorului....elimina tendința de a completa numerele prin încercări  !

In rezolvarea oferita de mine, fara ecuatii, diferenta dintre sumele orizontale si verticale este exhaustiva : ori poti avea intreg, ori 0.5 !

Edited by LORELYAN, 06 April 2020 - 20:18.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate