Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Artã și design industrial

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
A fi frumos înseamnă a fi acceptat.
A fi frumos înseamnă a fi dorit.

Frumosul este peste tot,  picurat în orice atingem.   Frumosul natural este simplu de observat,  pentru că învățăm de mici să-l recunoaștem.   Dar frumosul picurat în design, în tot ceea ce ține de ”a face”  este puțin mai ascuns,  însă ne determină să facem alegeri.  
Poate îl vedem, poate nu,  dar,  undeva,  neștiut,  există un artist care a încercat să dea o formă frumoasă produsului conceput de el,   nu doar utilă și practică.

De câte ori nu am ales cu inima un bun cumpărat?  
O mașină,  un obiect utilitar,  un aparat electrocasnic,  un gadget?
De câte ori  ne-am modulat gândirea tehnică și rațională astfel încât să acceptăm un obiect care ne-a plăcut?  
De câte ori am respins un  produs cu caracteristici foarte bune,  doar pentru că ni s-a părut ”urât”?

În fond,  oare ce înseamnă ”frumos”  sau ”urât”  în designul industrial?  
Nu am găsit un răspuns.  
Sunt într-un loc de unde pot să spun doar   ”îmi place”   sau ”nu-mi place”. De ce?   Nu știu.  
Dar încerc să aflu.

De ce ne place ceea ce ne place?
Și pentru că nu știu dacă o să primesc un răspuns îndeajuns de clar,  mă voi limita să postez imagini cu ceea ce cred eu că înseamnă artă în design.

Și nu doar atât.  
Elementele industriale,  șuruburile,  lanțurile,  piulițele, cheile,  obiecte comune și banale,  table disparate,  pot să alcătuiască adevărate opere de artă atunci când un artist știe cum să le împreune.   Jocul cu materia.  


Doar câteva imagini,  pentru început.  Jocuri de design.   Unele pot fi obiecte utilizabile


[ https://dornob.com/wp-content/uploads/2016/10/Stig-chair-and-stool.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



[ https://i.pinimg.com/originals/62/e5/2c/62e52cd0d5d033b417d6daf44b61293f.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



Altele nu pot avea o utilitate practică,  dar pot fi artă.

[ https://2.bp.blogspot.com/-VJvTjBx_eQk/Wmz4OiMz-sI/AAAAAAAGDMI/fRpzIp3ThC0g5sCifauTJtGbHC03_RQRACLcBGAs/s1600/Patrick%2BAlo%2BChimera%2B--.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://4.bp.blogspot.com/-bGf2XYzDp_Y/Wmz4PK3poxI/AAAAAAAGDMQ/2z31PF0GIE0c2H13uJ39vRhP2W1nbFaBQCLcBGAs/s1600/Patrick%2BAl%25C3%25B2%2BCavallo.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://4.bp.blogspot.com/-10-FcByAHqs/Wmz4S1Mg9QI/AAAAAAAGDMo/wGmdypxN0ywyiIr7_q_tpyXYQj_qDnhbQCLcBGAs/s1600/Patrick%2BAl%25C3%25B2%2BLAOCOONTE.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]




Imagini preluate de la Patrick Alò, 1975 | Metal sculptor of Renaissance figures
Per più informazioni leggi qui: https://www.tuttartp...atrick-Alo.html
© Tutt'Art@ | Pittura * Scultura * Poesia * Musica |

Edited by Naoto, 07 February 2021 - 01:14.


#2
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
O măsuță realizată de artistul Rupert Herring.

Imaginea depinde de distanță.   Un exemplu de joc.   Artistul adună resturi,  rebuturi, cărora le dă o imagine.
Picioare de mobilă cu defecte, inutilizabile.

[ https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5b146c1b31d4df832b30fd4c/1532902466912-RMX8K0PTU58CS10R1DS3/ke17ZwdGBToddI8pDm48kMtiXMEMZ8ID8MVhA-T_Qc9Zw-zPPgdn4jUwVcJE1ZvWQUxwkmyExglNqGp0IvTJZamWLI2zvYWH8K3-s_4yszcp2ryTI0HqTOaaUohrI8PIfy9uRsqnknGrsPwiW8VdnsJxMq6FvgYbxptNsO-6IOIKMshLAGzx4R3EDFOm1kBS/edking+it+out.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Naoto, 07 February 2021 - 01:08.


#3
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Cam tot ce ai postat se incadreaza la sculptura si "instalatii" (e un gen particular in arta), uneori si steampunk care e un subgen retrofuturistic de instalatii artistice.


Chiar si obiectele care aparent pot avea si rol functional, ba mai mult chiar si cand sunt realizate chiar de un designer industrial, nu sunt obligatoriu exemple de design industrial ci pot fi doar obiecte de arta care se incadreaza la sculptura si instalatii si sunt facute ca si exercitiu artistic, pt. expozitie si galerii,  pt. showroom, pt. portoflliu artistic, si pt colectionari de arta.

Termenul si conceptul de design industrial nu se refera la aparenta tehnica sau provenienta materialelor, ci la proiectarea si realizarea industriala a produsului, ideal in serie mare, dar poate fi si serie mica sau unicat.

Edited by loock, 14 March 2020 - 15:15.


#4
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,222
  • Înscris: 13.03.2017
Asta nu este design industrial
Designul industrial se aplica produselor care urmeaza sa fie produse in masa - ex. - avioane
Nu este cazul aici

#5
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006

View PostNaijax, on 14 martie 2020 - 15:15, said:

Asta nu este design industrial
Designul industrial se aplica produselor care urmeaza sa fie produse in masa - ex. - avioane
Nu este cazul aici

Designul industrial este o arta care combina estetica si filozofia artei cu tehnica, ergonomia, ingineria, stiinta materialelor, marketingul, managementul de productie si de costuri.
Designul industrial se incadreaza indubitabil la arta, se studiaza in sectii dedicate la universitatile de arta si arhitectura, chiar si la licee de arta, si apare de asemenea prezentat ca atare in cartile si albumele care trateaza istoria artei.

Edited by loock, 14 March 2020 - 15:22.


#6
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,222
  • Înscris: 13.03.2017
Da si nu prea
Pininfarina - una din cele mai cunoscute firme de design industrial - nu se incurca cu detalii d'astea gen marketing sau managementul de productie.

Ma rog ... sa nu distrugem topicul omului cu definitii seci

#7
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Nu intelegi conceptele de marketing si management.

Si la sectia de pictura studentii au cursuri de marketing.

In designul industrial trebuie sa proiectezi lucruri vandabile, pt. asta e platit designerul.
Trebuie sa fie capabil sa vanda proiectul, designul respectiv, asta inseamna marketing, si e preferabil pt designer ca acel proiect sa fie rezonabil de pus in opera, asta insemnand deja atat marketing cat si management de productie si costuri, acoperind atat partea tehnica, scule de productie, uzinari, uzura scule, timp de lucru, materiale, tratamente, costuri materiale si tratamente, amortizari costuri, profit, etc., etc., pt. ca altfel nu vinde si mai ales nu mai este cautat si recomandat pt alte proiecte.

Edited by loock, 14 March 2020 - 15:45.


#8
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
Eh ... iata niste capodopere :

[ https://silodrome.com/wp-content/uploads/2015/02/Ferrari-512-BB-1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://images.squarespace-cdn.com/content/536d02f2e4b0c3c15ef11304/1432805257117-UKDKEM6Q6G8IW52S2AGR/7563069076_1dcba8ff79_o.jpg?format=1000w&content-type=image%2Fjpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://cdn.bringatrailer.com/wp-content/uploads/2018/06/1969_chevrolet_corvette_15285865908764daimage12-768x574.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[img]https://s3.yimg.com/bt/api/res/1.2/7l7v.M0GI6cdutNi4gexBQ--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NTt3PTYzMA--/http://media.zenfs.com/en-US/cms/autos/Boldride/1969-corvette-l88-1.jpg[/img]

Numa ptg la astea s-a cerut sa fie frumusele.
Insa ia un obiect care arata oaresicum bine , desi partea estetica este absolut accidentala :
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/M1911A1.png/320px-M1911A1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] asta din urma e un centenar extrem de viguros caruia i se poate ura "la multi morti inainte"

Edited by Naoto, 14 March 2020 - 18:21.
typo


#9
Naoto

Naoto

    Glasperlenspielmeister

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,864
  • Înscris: 15.12.2009
Ghiță,

Tu ai venit aici sa mă omori? :lol:

#10
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Funcționalitatea unui obiect este baza oricărui design.   Inginerii perfecționează funcționalitate până când li se termină resursele de inventivitate.
Ce mai rămâne de făcut?   Să duci arta designului spre frumos,  spre acel sentiment că acel obiect este și ceva frumos,  o operă de artă nu doar prin performanța tehnică, ci și prin imagine.

Magnetofoane.

Timp de zeci de ani magnetofoanele au fost pentru noi,  românii,  o sursă de libertate.  O fereastră către lume,  către muzică.
Aflați dincolo de cortina de fier,  priveam către niște adevărate opere de artă în materie de magnetofoane precum fetița cu chibrituri,  cu jind și cu admirație.
Aflate la apogeul evoluției,  anii 80 au fost cea mai de succes decadă și,  totodată,  sfârșitul unei adevărate lumi tehnice.  

Ultimele magnetofoane de referință au fost nu doar o operă de artă a ingineriei,  dar,  și acum scriu cu mare emoție,  adevărate opere de artă în design.  

Arta designului a fost cu demnitate servită de acei designeri,   pentru că au onorat nevoia de muzică cu frumusețea aparatului menit să o redea. Și-au pus tot sufletul în ceea ce au făcut și asta se vede prin faptul că au devenit obiecte de colecție. Adevărate obiecte de cult.  Vremuri trecute cu echipe de designeri și ingineri care desenau pe planșete.

Edited by tomaso, 14 March 2020 - 19:09.


#11
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
BB 512 este cel mai reusit Ferrari, si intradevar o capodopera de design, mai ales ca a aparut in 1973 ( facut pana in 1984.)

Berlinetta Boxer are motor central, 5 L flat-12, si multe emente  de design introduse pe ea au fost pastrate  si la multe din modelele urmatoare, unele sd mai vad si la modele recente.

Designerul acestui BB 512 a fost Leonardo Fioravanti, considerat un  rege al designului de automobile.
Tot el a proiectat si Ferrari Dino, Ferrari Daytona, Ferrari F40, Ferrari 308 GTB si Ferrari 288 GTO.
Fioravanti a fost Director de Management si Manager General la departamentul de cercetare al Pininfarina, inainte de a ocupa apoi pozitia  deputy General Manager la Ferrari.



#12
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Colt 1911 (produs de multi alti producatori mai ales in WW2 si dupa), s-a bazat pe creatia designerului John M  Browning, de ex 1909 si altele, dar forma finala a fost rafinata de alti designeri.
E produs cu sau fara modificari de mai multi producatori si acum.
Pe langa fiabilitate deosebita, are si o ergonomie deosebita, sta foarte bine in mana.
Luger si altele care au grip mult mai inclinat, incepand cu modele mult mai vechi cu fitil, roata, cremene, capse, cat si mai moderne cu incarcator precum Luger, Glisenti, Lahti, Nambu, Ruger 22, si multe altele ulterioare, fie multe modele de tir, fie tir si antidaunatori, fie chiar modele pe 9 PARA precum Steyr M1, si intr-o mai mica masura Glock, au o caracteristica particulara de ergonomie mai buna la tragerea cu mana intinsa prin faptul ca transmit reculul in lungul bratului cu incheieturs blocata, de unde ridicare redusa si trageri ulterioare mai rapide, insa initial sunt mai putin natural indreptabile spre tinta fata de 1911, si nici nu sunt potrivite pt tras din sold...
John Browning a lucrat mult la ergonomie, a facut machete din lemn cautand forma cea mai buna pt o tintire cat mai naturala, parca automata sau de la sine, un aspect caracteristic si surprinzator care atinge perfectiunea si nu se regaseste usor la alte modele.
Pe de alta parte nu este o caracteristica esentiala, antrenamentul si automatismul miscarii putand compensa acest avantaj.
In prezent se fabrica si modele denumite 2011 cu incarcator pe doua randuri, si pe .45 ACP, .460 Rawland, 10 Auto, .40 S&W, .22LR, si altele, dar mai ales pe 9 PARA care permite o munitie destul de puternica si o grosime mai moderata cu doua randuri daca praselele sunt f subtiri.
Beretta 92 S era f grosolan la inceput, apoi 92SF / M9 A1 au redus grosimea, desigur nereusind sa ajunga la nivelul 1911.

Armata americana a inlocuit Colt 1911 cu Beretta si mai nou cu Sig 320 redenumit. Navy seals folosesc de mult timp si H&K MK23 care e o arma mult mai grosolana si butucanoasa, deci in practica ergonomia perfecta nu e asa de prioritara...

De la Browning au ramas insa arme care chiar inca sunt in dotarea armatei americane si acum, precum mitraliera M2 Browning si munitia .50 BMG care si ea a fost proiectata tot de John M Browning ca si .45ACP, si altele.
.50 BMG (Browning machine gun) e folosita si cu alte arme, printre care si pustile Barett, insa au mai aparut si altele precum .388 Lapua Magnum si .416 Barett, etc.

View Posttomaso, on 14 martie 2020 - 19:55, said:


Acele lampi se incadreaza in stilurile art deco si apoi art nouveau, dar trebuie sa fi constient ca sunt din alta epoca, sfarsit de sec. 19 si inceput sec. 20, si unele facute acum in acelasi stil nu mai pot avea aceeasi valoare, ba chiar se pot considera kitsch prin anacronismul stilului.

Edited by loock, 14 March 2020 - 20:11.


#13
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005

View Postloock, on 14 martie 2020 - 20:20, said:

Acele lampi se incadreaza in stilurile art deco si apoi art nouveau, dar trebuie sa fi constient ca sunt din alta epoca, sfarsit de sec. 19 si inceput sec. 20, si unele facute acum in acelasi stil nu mai pot avea aceeasi valoare, ba chiar se pot considera kitsch prin anacronismul stilului.

Sunt exemple,  nu recomandări.
Iar gusturile nu le discut,  unora le poate place,  altora nu,  fiecare avem preferințe.   Am vrut să punctez ideea că există tendința de a pune funcționaltității și ceva artă.  
Această nevoie este în noi.

Edited by tomaso, 14 March 2020 - 20:43.


#14
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Sa nu ma intelegi gresit, nu am scris ca sunt urate.
Sunt frumoase.

Chiar asa retro, sunt in general de preferat unora cu design slab, nereusit, sau fara design...
Insa e preferabil sa nu faca nota discordanta cu restul ambientului urban, ca atunci apare abrupt ruptura.

Si mai sus am precizat ca ma refeream la valoarea lor artistica, ca e mare daca sunt orignale facute la vremea lor, si se duc spre kitsch daca sunt facute acum - in special daca sunt facute nu pt. a reconditiona si a se integra cu o arhitectura originala art deco si art nouveau, ci pt a fi puse aiurea...
Din pacate valoarea artei e data cel mai mult de originalitate raportata istoric. E un criteriu obiectiv, e f trist si dramatic pt ca in arta s-a cam facut tot, dar criteriul e corect, asta-i realitatea...

Daca ambientul e mai modern, se pot realiza si felinare mai moderne cu design reusit si rafinat.
Desigur, a se putea nu e tot una cu practica peste tot si mereu...

Edited by loock, 15 March 2020 - 01:34.


#15
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012

tomaso said:

1584205733[/url]' post='26062054']
Funcționalitatea unui obiect este baza oricărui design.   Inginerii perfecționează funcționalitate până când li se termină resursele de inventivitate.
Ce mai rămâne de făcut?   Să duci arta designului spre frumos,  spre acel sentiment că acel obiect este și ceva frumos,  o operă de artă nu doar prin performanța tehnică, ci și prin imagine.

Functionalitatea , da ..

Sau mai precis design ul modern pune la mare pret functionalitatea , lasand la o parte brizbrizurile.
Da totusi ....
Ia sa vedem cum stam cu functionalitatea pura :
[ https://www.portalturism.com/uploads/picture/image/25073/large_palatul-dogilor-venetia.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pardon cam multe brizbrizuri nefunctionale!!!  Da arata misto , nu ??

Deci conteste dar mai sunt si unele "imponderabile"

Na alta serie de imagini :

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Opel_Rekord_P1_BW_2016-07-17_14-22-45.jpg/640px-Opel_Rekord_P1_BW_2016-07-17_14-22-45.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Draguta" fara incarcaturi excesive dar nu functionala 100%! Adica aspectul nu se supune strict functionalitatii.

Asta insa e "functionala"  98% !
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Opel_rekord_a_v_sst.jpg/640px-Opel_rekord_a_v_sst.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Functionala ca o cutie de chibrituri si cam tot atat de aspectoasa si atractiva .. cam cat una >+40  cu sutien zero franzuzesc!!
Asa ca peste cativa ani ... au mai aparut niste entorse de la aspectu strict functional :

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Opel_Rekord_3.jpg/640px-Opel_Rekord_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mde nu contest functionalitatea, da nu numai ea conteaza :
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/1963_Studebaker_Avanti_gold_at_Concord_University.JPG/640px-1963_Studebaker_Avanti_gold_at_Concord_University.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Studebaker Avanti. Unii zic ca ar fi cea mai reusita . Este "epurata", functionala cu minime, da minim al minimului "concesii". Si creatie a lui Raymond Loewy .... De fapt publicul larg asociaza numai Avanti lui Raymond Loewy...
Hai pe bune.  E cam insipida .
Inaintea ei a fost asta mai "incarcata" nu pur functionala :
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Studebaker_Flighthawk_Front.jpg/640px-Studebaker_Flighthawk_Front.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
ASTA DA!!!!!
Cam "incarcata". Cam.... da insa ce aspect !!!

Insa mai conteaza si epoca... Magnetofoanele alea  sunt in spiritul anilor 70.... azi dracu stie cum ar mai arata? Caci conteaza si gusturile .... care se schimba! Ia de cautati "doar" pozele cu artiste de cinema.. Din 1930 pana azi! Pai in 1940 "asta" :[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/Katharine_Hepburn_promo_pic.jpg/479px-Katharine_Hepburn_promo_pic.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

nu era considerata chiar frumoasa!!! In 1970 insa aceasta fotografie starnea imediat reactii "misto gagica!"


Deci si timpurile  si moda ..

Asa ca felinarele acelea sunt in ton cu epoca lor ....

Edited by Naoto, 15 March 2020 - 11:15.
typo


#16
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Percepția “frumosului” pare a fi decuplată de judecata logică, pur tehnică.   Am remarcat asta chiar și la cei mai calculați oameni.  
Există ceva în sufletul nostru care mereu preia controlul când “simțim” arta. Chiar și celui mai needucat om, analfabet,  lipsit de știință, arta îi induce trăiri aflate dincolo de ceea ce simte în mod curent. Cred că în toți oamenii există  o nevoie de frumos.   Să fie asta definiția umanității? Sau suntem programați evolutiv să inclinăm către ceea ce ni se pare a fi frumos, cu bune și rele?

Edited by tomaso, 15 March 2020 - 11:03.


#17
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012

loock said:

1584228845[/url]' post='26063846']
.

Daca ambientul e mai modern, se pot realiza si felinare mai moderne cu design reusit si rafinat.
Desigur, a se putea nu e tot una cu practica peste tot si mereu...

Am vazut asa ceva .. la Skt Petersburg (pe vremea aia Leingrad) . Ca sa nu "stea" apa si sa se ... imputa! - in anii 60-70 au taiat un nou canal ... cel mai scurt . Cca 150 m, poate 200. Si pe partea asta aveau niste felinare vizibil "moderne" insa inspirate (cu bun gust!) de vechile felinare (care nu erau toate la fel .. ci fiecare zona cu modelul ei de felinar).
O! Insa ii scoase bucatica asta de canal de le sarise ochii din cap!!!
Ca era in stilul vechi. Deci placi de granit de exact acelasi dimensiuni extrase din aceeasi cariera , prelucrate la fel .. scump, scump f scump cca 100 mii ruble  pe metru liniar!

tomaso said:

1584262990[/url]' post='26064747']
Percepția “frumosului” pare a fi decuplată de judecata logică, pur tehnică.   Am remarcat asta chiar și la cei mai calculați oameni.  
Există ceva în sufletul nostru care mereu preia controlul când “simțim” arta. Chiar și celui mai needucat om, analfabet,  lipsit de știință, arta îi induce trăiri aflate dincolo de ceea ce simte în mod curent. Cred că în toți oamenii există  o nevoie de frumos.   Să fie asta definiția umanității? Sau suntem programați evolutiv să inclinăm către ceea ce ni se pare a fi frumos, cu bune și rele?

Pui si tu niste intrebari ...

Edited by Naoto, 15 March 2020 - 11:18.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate