Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Acțiuni sau ETF-uri după această criză?

* * * * - 10 votes
  • Please log in to reply
7877 replies to this topic

#37
dumida1

dumida1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 610
  • Înscris: 15.10.2018
Da, nu este chiar tragedie, dar na ... tot timpul ne uitam la mai bine :D

#38
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006

 rigmarole, on 14 martie 2020 - 23:17, said:

Boeing e o investitie buna atit timp cit e cumparat gradat, la fiecare 2 saptamini sau asa ceva pe o perioada mai lunga. Nu va fi lasat sa cada, chiar daca ar avea probleme financiare serioase intr-o recesiune lunga. Sint foarte darnici si cu republicanii si cu democratii.

Companiile petroliere nu sint investibile acum la $30/baril. Daca nu creste pretul petrolului, virus sau nevirus, directia e in jos.

O companie interesanta e Bookings. Nu a scazut asa mult ca firmele aviatice sau cruises, dar nici nu are riscurile lor si are un balance sheet foarte bun.

Și eu sunt cu ochii pe Boeing.
Too Big To Fail și au un prieten foarte bun în Trump.
În continuare eu zic că până în august se vor redeschide mai toate granițele. Îmi și caut cazări pentru vacanță. Iarna car, vara sanie, etc
Iar undeva la anul vor putea probabil să zboare iar cu 737 MAX. Și oricum pentru situația cu MAX contractaseră deja un împrumut de la bănci.

Problema pe care o văd e posibilitatea ca, în cazul unei prelungiri a crizei, să fie nevoie de un bailout. Iar dacă asta se întâmplă în 2021+ sub o eventuală guvernare democrată, s-ar putea să fie făcută pe modelul General Motors, adică crearea unei noi companii distincte, curată și apretată, pe care statul să o cumpere, iar acțiunile la cea veche să nu mai valoreze nimic pentru că toate datoriile și activele neperformante rămân pe ea. Și atunci acționarii BA au încălțat-o.

A doua posibilitate e ca Boeing să nu ceară bailout, și să decidă să emită noi acțiuni ca să facă rost de bani, diluându-și acționarii existenți.

Edited by neaorin, 19 March 2020 - 12:48.


#39
dumida1

dumida1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 610
  • Înscris: 15.10.2018
As evita BA pentru moment, pana nu se mai clarifica ce se va intampla cu ei ...
Mai bine pierzi un pic startul , de cat sa te tot duci la fund.

#40
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Au cerut cică ieri 60miliade. Împrumut? N am citit știrea...

#41
neaorin

neaorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,923
  • Înscris: 11.05.2006

 dumida1, on 19 martie 2020 - 16:05, said:

As evita BA pentru moment, pana nu se mai clarifica ce se va intampla cu ei ...
Mai bine pierzi un pic startul , de cat sa te tot duci la fund.

Asta-i clar - sunt cel puțin trei lucruri pe care vreau să le văd înainte să cumpăr BA:

- detalii legate de planul de bailout al republicanilor (dacă va fi unul)
- indicii clare că măsurile de distanțare socială funcționează și în statele democratice (luni, Italia face 14 zile de carantină generală, hai să vedem un trend al cazurilor noi de corona saptamâna viitoare)
- un update al planului de recertificare pentru 737 MAX

In mod ironic, coronavirusul le-a dat și niște luni "de răgaz" in care companiile aeriene care și-ar fi cumpărat A320 Neo-uri or să mai aștepte pentru ca au nevoie de bani pentru altele.

Edited by neaorin, 19 March 2020 - 17:21.


#42
rigmarole

rigmarole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,882
  • Înscris: 29.01.2019

E posibilitatea ca statul sa cumpere 15-20% dn BA - un fel de mini-nationalizare. In cazul asta actiunile vor zbura mult in sus.

Nu a u cerut 60B doar pentru ei, ci pentru tot lantul lor de supply.

#43
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,361
  • Înscris: 21.06.2016
Daca cumpara e exact opusul nationalizarii. Ar fi o aberatie dar pe Trump il cred in stare.
Nationalizarea e cind preia, adica dilueaza tot actionarii cu 20% (sau cu 100% daca il ia pe tot).

#44
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Sa mi explice și mie ce naiba e cu tesla... Când e 350 cand e 450
La 1 usd cred ca ford va fi numai buna de luat

Edited by MembruAnonim, 20 March 2020 - 05:20.


#45
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,361
  • Înscris: 21.06.2016
Si de unde stii ca Ford nu va fi nationalizat?
CA nu a fost departe nici data trecuta.

#46
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

 rigmarole, on 19 martie 2020 - 21:37, said:


E posibilitatea ca statul sa cumpere 15-20% dn BA - un fel de mini-nationalizare. In cazul asta actiunile vor zbura mult in sus.

Pai nu o sa cumpere din acțiunile existente, Boeing va emite acțiuni noi și le va vinde statului. Efectul imediat e că îi diluează pe acționarii existenți, dar în funcție de situația lor particulara, daca exista teamă că vor da faliment, acțiunile pot crește

#47
rigmarole

rigmarole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,882
  • Înscris: 29.01.2019

 vrajitoruldinoz, on 20 martie 2020 - 04:57, said:

Daca cumpara e exact opusul nationalizarii. Ar fi o aberatie dar pe Trump il cred in stare.
Nationalizarea e cind preia, adica dilueaza tot actionarii cu 20% (sau cu 100% daca il ia pe tot).

Nu e asa, nu cunosti sensul cuvintului.
Nationalizare se poate face cu compensare. Ce spui tu e nationalzare ilegala, si gindesti in termenii Romaniei anilor 40.

"Nationalization, or nationalisation, is the process of transforming private assets into public assets by bringing them under the public ownership of a national government or state."

"Nationalization may occur with or without compensation to the former owners. Nationalization is distinguished from property redistribution in that the government retains control of nationalized property. Some nationalizations take place when a government seizes property acquired illegally."

 figo1988, on 20 martie 2020 - 07:33, said:

Pai nu o sa cumpere din acțiunile existente, Boeing va emite acțiuni noi și le va vinde statului. Efectul imediat e că îi diluează pe acționarii existenți, dar în funcție de situația lor particulara, daca exista teamă că vor da faliment, acțiunile pot crește


Asta nu se poate face in SUA. E ilegal si ar declansa imediat procese.

#48
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,361
  • Înscris: 21.06.2016
Ai dreptate cu sensul cuvintului dar problema ramine, adica statul poate lua actiuni si actionarii sa nu primeasca nimic sau putin.
Pina la urma daca statul cumpara niste actiuni (vechi,  nu noi), cum se redreseaza Boeing? Care e mecanismul?

Edited by vrajitoruldinoz, 21 March 2020 - 03:07.


#49
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 rigmarole, on 20 martie 2020 - 07:53, said:



Nu e asa, nu cunosti sensul cuvintului.
Nationalizare se poate face cu compensare. Ce spui tu e nationalzare ilegala, si gindesti in termenii Romaniei anilor 40.

Recunosc, ma depășește și pe mine termenul. Cum se face o naționalizare în SUA? Chiar sunt curios. Dacă statul american decide sa nationalizeze Boeing ce se va întâmpla cu acționarii actuali!?

Mi am vândut acțiunea Boeing cu 7-8 dolari profit. Am testat dacă merge și îmi place ideea de a juca. Data viitoare încerc cu 1000 euro :)

#50
dumida1

dumida1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 610
  • Înscris: 15.10.2018
Ai grija cu "joaca" ... nu tot timpul iasa cum ne propunem :)

#51
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Normal. 80% din speculanți pierd banii 😀

#52
rigmarole

rigmarole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,882
  • Înscris: 29.01.2019

 vrajitoruldinoz, on 21 martie 2020 - 03:03, said:

Ai dreptate cu sensul cuvintului dar problema ramine, adica statul poate lua actiuni si actionarii sa nu primeasca nimic sau putin.
Pina la urma daca statul cumpara niste actiuni (vechi,  nu noi), cum se redreseaza Boeing? Care e mecanismul?

Statul cumpara, nu ia actiuni. Actionarii primesc valoarea de piata la momentele respective. Nu e vorba de actiuni vechi sau noi, ci doar de acelasi nr. de actiuni ca in trecut. Trecerea in proprietatea statului se numeste nationalizare.

Eu ma refeream la inceput doar la ce va fi pe termen scurt cu actiunile BA daca US incepe sa cumpere actiuni la bursa (asta e o posibilitate, dar sint si altele). Scenariul optimist ar fi ca statul cumpara, actiunile cresc spre $300 in loc sa scada spre $50. O companie de 150B$ e mai stabila si se poate imprumuta mult mai mult decit una de 25B$. Asta i-ar tine deschisi mai mult timp pina (si daca) situatia se indreapta.
Cum BA sint deja datori pina peste cap, au nevoie de un market value mare daca vor ca bancile sa nu ii tina la usa.

 MembruAnonim, on 21 martie 2020 - 06:39, said:

Recunosc, ma depășește și pe mine termenul. Cum se face o naționalizare în SUA? Chiar sunt curios. Dacă statul american decide sa nationalizeze Boeing ce se va întâmpla cu acționarii actuali!?

Mi am vândut acțiunea Boeing cu 7-8 dolari profit. Am testat dacă merge și îmi place ideea de a juca. Data viitoare încerc cu 1000 euro Posted Image

Ai grija cu sumele mai mari. Ca trader e cam ruleta, ai sanse mai mici de 50% sa cistigi.

Aici nationalizarile sint in general temporare si se aplica frecvent mai ales la firmele medii si mici. DE exemplu daca o banca regionala nu poate sa isi onoreze platile, FDIC preia banca si o vinde apoi unei alte banci mai stabile. Tranzactiile de obicei se fac Vineri si Luni, asa ca statul detine banca doar in weekend.
Alte nationalizari au fost in trecut pe durate mai mari, in timpul periadelor de criza: radio, telecom in timpul razboaielor, crizei, etc.

Nationalizarea completa a Boeing ar fi un dezastru pentru companie, angajati si actionari. Pina si EADS are o buna parte din actionari privati.
In primul rind ar trebui sa ii lase sa intre in faliment ca sa ii poate prelua. Asta nu ar fi bine pentru competitivitatea lor in viitor.
Actionarii si bond holders vor vedea un zero mare in cont.
Statul nu i-ar poate cumpara 100% atit timp cit nu sint in faliment, pentru ca la primul semn ca exista cerere de actiuni de la o entitate cu resurse inepuizabile, valoarea actiunilor creste imediat.
Daca acum Boeing valoreaza 50B$, asta nu inseamna ca statul ii poate cumpara cu 50B$, 200B$ sau chiar mai mult.

#53
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Deci exista mai multe scenarii pt boeing

- statul nationalizeaza și cumpara la val de piață Boeing. Toți acționarii primesc prețul pietii
- statul lasă Boeing sa dea faliment, cumpara ce mai găsește sa zicem asa și repornește fabrica și o revinde după - un fel de model gm
- statul cumpara ca orice acționar Boeing și ajuta compania.

Mai sunt modalități?

A doua e nașpa rău pt acționari...

 rigmarole, on 21 martie 2020 - 20:52, said:

Ai grija cu sumele mai mari. Ca trader e cam ruleta, ai sanse mai mici de 50% sa cistigi.
.

Toti spun ca 80% pierd. Asta și vreau... Sa joc la ruleta o suma de bani. Evident poți sa o pierzi pe toată dar nu ca la ruleta. La fiecare tragere pierzi sau câștigi o porțiune, un %. La ruleta pierzi sau câștigi tot.

Chiar o sa ma bag. O sa îmi fac la început un fond de 1000 usd sa ma distrez. Când vad ca am pierdut prea mult ma las de sport

Tre sa facem ceva zilele astea... :)

#54
yndy

yndy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,443
  • Înscris: 17.05.2010
Naționalizarea în context capitalist înseamnă că o companie în prag de insolvență primește o contribuție de la capital de la stat, în schimbul căreia emite acțiuni la un preț de obicei sub prețul pieței. De exemplu la RBS statul a adus 47 miliarde de euro și a primit 58% din acțiuni. Acționarii vechi au putut să aducă și ei bani de acasă dar nu au făcut-o. 10 luni mai târziu au transformat un împrumut de 6 miliarde în capital și au luat încă 12%. Așa a ajuns RBS să fie naționalizată. La fel se va întâmpla și la Boeing dacă va fi cazul, acționarii existenți nu prea au cum să câștige, dar vor evita pierderi suplimentare pentru că soliditatea companiei va crește odată ce sunt aduși mai mulți bani.

Edited by yndy, 22 March 2020 - 08:44.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate