Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Ford Puma 2020 - pisica jucausa

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#217
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006
Update in noul an:

Odo: 9250 km. Am remarcat, sau poate e doar autosugestie ca se simte bine cu benzina 99 Petrom. De fapt, dintre toate benzinele incercate mi s-a parut cea mai buna. Greu de explicat cum, dar pur si simplu masina trage excelent. Nu ma deranjeaza diferenta de pret, cat timp se simte si in felul in care merge masina.

In rest, nu prea am mers asa mult cu ea, din diverse motive. Probleme in general nu sunt. Ocazional mai incarc bateria de 12V sa fiu sigur ca nu ramane goala, masina e conectata mereu la FordPass, nu am mai dezactivat comunicatiile. Cam la 2 saptamani o pun la incarcator.

Urmatorul proiect: cautam aparatori de noroi, ne-originale. Mi se pare ridicol 100 E pentru set fata-spate + montaj. La fel bare portbagaj cu prindere pe caroserie sau canal. Aici am mai gasit cate ceva, dar nu sunt multe optiuni.

#218
catalin.t

catalin.t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 23.02.2005
Eu am aproape 25000km. Am încercat inclusiv benzina de 99, dar de la OMV (probabil aceași ca la Petrom, având în vedere că sunt din același grup). Nu am observat să tragă mai bine, dar eu nici nu am un stil de condus alert, nu "merg tare". Contrar miturilor, benzina cu cifră octanică mai mare nu arde mai bine, în schimb rezistă mai bine la compresie, nu autodetonează ușor. Pentru un motor obișnuit sau pentru un stil de condus ca al meu nu contează, dar la regim de exploatare susținut, benzina cu cifră octanică mică tinde să se aprindă înaintea scânteii (se întâmplă mai ales la motoarele supra-alimentate). Motoarele au senzori care detectează autodetonarea și limitează puterea, de aici și senzația că trage mai bine cu benzină de 99

Cu bateria cum faci când o încarci? O decuplezi de la instalația mașinii?

#219
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006
Nu, leg direct la borne cu bateria conectata. Nu ar trebui sa fie probleme. Altenatorul trimite curentul al un amperaj mult mai mare decat orice incarcator obisnuit.

#220
catalin.t

catalin.t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 23.02.2005
Dar să știi că nu e necesară încărcarea periodică a bateriei, că încă e totul nou. Ai avut probleme?
Cum mașina nu are demaror, pornirea se face cu acel motor electric care face de toate: start, boost la plecare și accelerație, generator electric in timpul frânei de motor, etc. Având în vedere toate astea, eu cred (dar nu sunt sigur) că pornirea efectivă a motorului termic se face cu ajutorul bateriei de 48v de la sistemul hibrid

#221
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 16.12.2002
Pornirea se face cu bateria de 12V.

#222
asincancu

asincancu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,214
  • Înscris: 27.02.2011

View Postbluesnake, on 18 ianuarie 2022 - 09:35, said:



Urmatorul proiect: cautam aparatori de noroi, ne-originale. Mi se pare ridicol 100 E pentru set fata-spate + montaj. La fel bare portbagaj cu prindere pe caroserie sau canal. Aici am mai gasit cate ceva, dar nu sunt multe optiuni.
Va rog daca găsiți  apărători compatibile sa ne lăsați și nouă un link. Multumesc.

#223
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,489
  • Înscris: 03.04.2013

View Postcatalin.t, on 18 ianuarie 2022 - 10:22, said:

Contrar miturilor, benzina cu cifră octanică mai mare nu arde mai bine, în schimb rezistă mai bine la compresie, nu autodetonează ușor.
Ma, @cata....
Posted Image
E cam singura chestie care defineste cifra octanica... io asa am invatat la chimie in clasa a X-a. Cifra octanica este exact calitatea arderii unei benzine comparat cu izooctanul2,6(parca). Detonatia e un efect doar. sa ne gandim ca erau masini care mergeau cu benzina de 75.... Autodetonatia nu vine de la formula chimica ci de la cata motorina baga soferul cisternei in benzina ca sa scoata si el de un covrig.....

LE: isooctan 224, l-am intrebat pe gogu.

#224
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006

View Postcatalin.t, on 18 ianuarie 2022 - 13:15, said:

Dar să știi că nu e necesară încărcarea periodică a bateriei, că încă e totul nou. Ai avut probleme?
Cum mașina nu are demaror, pornirea se face cu acel motor electric care face de toate: start, boost la plecare și accelerație, generator electric in timpul frânei de motor, etc. Având în vedere toate astea, eu cred (dar nu sunt sigur) că pornirea efectivă a motorului termic se face cu ajutorul bateriei de 48v de la sistemul hibrid

Salut, este necesara cu siguranta. Masina are consumatori pasivi, si cu toate ca personal, nu am avut probleme, au fost multi colegi pe grupul de FB care s-au plans ca le-a murit. In rest, toate masinile, inclusiv cele electrice dotate cu baterie de 12 V o folosesc pe aceasta pentru pornire. In fine, ideea ca dupa ce a stat cam o luna nemiscata, bateria a scazut la 11.6V, ceea ce e foarte scazut, evident. Din fericire am posibilitatea sa o incarc oricand asa ca, odata la 2-3 saptamani de nefolosire, o leg. Nu este mare deranjul si nu are ce sa strice din moment ce am smart charger.

#225
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View Postviotl, on 20 ianuarie 2022 - 02:23, said:


Ma, @cata....
Posted Image
E cam singura chestie care defineste cifra octanica... io asa am invatat la chimie in clasa a X-a. Cifra octanica este exact calitatea arderii unei benzine comparat cu izooctanul2,6(parca). Detonatia e un efect doar. sa ne gandim ca erau masini care mergeau cu benzina de 75.... Autodetonatia nu vine de la formula chimica ci de la cata motorina baga soferul cisternei in benzina ca sa scoata si el de un covrig.....

LE: isooctan 224, l-am intrebat pe gogu.
Valoarea octanica defineste rezistenta la autoaprindere/detonatie si nu calitatea arderii.
95 si 99/100 au aceeasi putere calorica si ard la fel, poate ca 99/100 sa arda mai curat dar asta pt ca probabil e mai curata si aditivata decat 95.

Ce spusera colegii mai sus e adevarat, desi multi spun ca e doar placebo ca vezi, bagi degeaba 99/100 intr-un motor care are rata de compresie 10:1 , si care cica a fost facut sa mearga cu 95...dar efectul se simte, nu stiu la tsi, dar la ecoboost se simte mai infigaret cu 99/100, ii da indubitabil avans mai mare pt ca ii permite valoarea octanica.

Ce nu ii place la ecoboost, benzina 99/100 si sa ai un regim de functionare preponderent molcom/turatii mici pt mult timp de functionare.
In regim din asta "lenes" e mai ok 95, merge mai liniar in turatii de lenes.

Am mers cu benzina 95 "trezita" adica tinuta vreo 2 luni in rezervor fara realimentare. S-a simtit absolut ca s-a molesit acceleratia, a scazut tare avansul, tragea mai slab si motorul era foarte silentios (la avans mare il auzi ca are cu "grohait" asa mai gros cand dai talpa)


#226
asincancu

asincancu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,214
  • Înscris: 27.02.2011
Ceva noutăți cu apărătorile ?

#227
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,749
  • Înscris: 22.11.2006
din pacate nu a fost timp pentru asta. Pisica sta cuminta in garaj si doarme...

#228
catalin.t

catalin.t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 23.02.2005
Iata că la a mea au apărut primele probleme. Nimic grav, momentan, dar e doar începutul:
Când iau viraje, mai ales la dreapta, dacă e liniște în mașină se aud niște pocnituri dinspre puntea față, de la planetare, bănuiesc eu. Le-am observat prima dată când coboram din parcarea supraterană de la Afi, prin acel "melc". Sunetele astea, deși foarte vagi, se simt ușor și în volan. Le-am simțit și în rondul de la Arcul de Triumf, deci într-un viraj mai larg decât cel din parcarea Afi.

M-am dus într-o parcare și am încercat-o pe toate părțile. Interesant e că problema nu se manefestă atunci când volanul este întors la maxim, indiferent de direcție. Majoritatea kilometrilor (27.000) au fost făcuți extraurban. Nu obișnuiesc să o folosesc prin București, ceea ce mă face să cred că am nimerit un exemplar cu ceva vicii de producție

O să mă programez la o inspecție și sper că o să intre pe garanție

Ce părere aveți?

Edited by catalin.t, 06 April 2022 - 15:52.


#229
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,012
  • Înscris: 20.06.2009
Fiind construită pe platforma Fiesta, să nu fie o „moștenire” de la aceasta: articulația cardanică de pe coloana de direcție. Am Fiesta și m-am lovit de problemă. Tot așa, mici zgomote și vibrații în volan...

#230
catalin.t

catalin.t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 23.02.2005
Mulțam de răspuns!
Doar întreb, că nu mă pricep: din ce-mi descrii, înțeleg că problema pe care ai avut-o era între caseta de direcție și volan. Asta înseamnă ca acele zgomote se aud în timp ce rotești volanul
La mine se aud în timp ce iau virajul, volanul stând nemișcat, de asta cred că e de la planetare, pentru că în momentele alea, singura parte aflată în mișcare e planetara, care care se rotește în timp e este "curbată"

Cum ai rezolvat-o?

#231
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,012
  • Înscris: 20.06.2009
Am demontat articulația cardanică, am spălat-o cu niște WD40, suflată bine cu aer și apoi am gresat puțin rulmenții cu seringa. Lucru manual...:)

#232
catalin.t

catalin.t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 23.02.2005
Revin cu un update la problema cu zgomotele. Colegul crislacor a avut dreptate. Mi-au gresat coloana de direcție și acum nu mai am niciun zgomot. A intrat pe garanție și nu am plătit nimic.

#233
jegmihai

jegmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,536
  • Înscris: 03.09.2013
Aveti idee cum se dezactiveaza recomandarile pentru schimbarea vitezei?
Intr-adevar, se obtine un consum mai bun, dar mi se pare ca si chinui motorul astfel.
Un exemplu: urcare in rampa, masina la 2100rpm, computer-ul recomanda schimbarea vitezei.

Avand turbo, presupun ca trebuie tinuta la minim 1500rpm (poate chiar mai mult) ca sa nu aiba probleme pe viitor.

#234
catalin.t

catalin.t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 23.02.2005
Sper că nu greșesc, dar oficial nu se poate dezactiva. Daca nu mă înșel, sistemul care face "recomandările" e creat în urma unei cerințe legale. Eu unul nici nu mai observ recomandările astea🙂

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate