Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16547 replies to this topic

#14833
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Dati-i pace, asa o tine de cateva pagini si pe alte subiecte, uitat-va, daca timpul va permite, omul e clar in cursa pentru atingerea a 10k de postari cat mai repede.. viata-i greu, nu toti poate!

Edited by robertcb, 03 October 2022 - 08:48.


#14834
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Colegul Vlad a luat 3 zile pauza, daca va continua in stilul asta nu-i prevad o perioada prea lunga printre noi.

#14835
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Aoleu! S-a curentat?

On topic: Fălticeni-Berlin
Sau filmul pentru cei care nu agreează text.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/74jKLtgPWSA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14836
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Cum functioneaza comenzile vocale:

Proprietarul: "Hei Mercedes, mi-e frig!"
Masina: "Vai de mine, cresc imediat temperatura la 25 de grade!"

Proprietarul: "Hei Dacia, mi-e frig!"
Masina: "Si mie!"

#14837
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 468
  • Înscris: 17.09.2021

 TehCube, on 30 septembrie 2022 - 15:20, said:

Frumos in Timisoara. P-aici a iesit scandal ca primaria sector 1 nu voia sa faca partea ei ca sa instaleze cateva zeci de statii (42 chiar) "la gata" din fonduri europene. Erau costuri si pentru stat, nu zic nu, trebuiau sa gaseasca spatii, etc. dar totusi, bataie de joc tipic Romania.
Stiu ca e proiect ca in urmatorii 4 ani sa fie instalate 15.000 de statii (in toata tara), dar numarul de masini in astia 4 ani va creste cu vreo 100.000 din estimari. Iar la cat de punctuali suntem la finalizat proiecte, e destul de clar care va fi raportul.
Pretul e irelevant, statii sa fie, macar.

Pretul la benzina ii afecteaza 100% si pe cei care au masini electrice, din pacate, asa ca nu m-as bucura foarte tare ca urca ambele. Dar la curent de cand cu plafonarea asta a crescut mult mai rapid decat cel la carburant. Sa speram ca se echilibreaza si ala ca si eu consum mult curent si fara EV. Dar daca ar fi sa pariez, as zice ca o sa creasca, inclusiv la hidroelectrica.

Si da, SI EU vreau cat mai putine masini in oras, mai ales cele euro 4 si sub pot sa dispara cat mai repede, de fapt, daca as fi de acord si cu renuntarea 100% la toate masinile cu carburant fosil (fie ele si PHEV), doar sa vad orasul asta cu aer respirabil. Dar n-o sa se intample, pentru ca votantii au in medie masini de 15-16 ani vechime (conform studiilor despre parcul auto din Romania). Sunt total de acord cu asta, chiar daca ar insemna sa renunt la masina sau sa trebuiasca sa o tin intr-o mega-parcare la intrare in oras. Posted Image
Eu incerc sa raman in topic si sa vb si de Spring dar si de org si mentalitatea care treb sa acompanieze schimbarea asta !
Spring este una dintre cele mai eficiente ,daca nu cea mai eficienta in ciuda unor solutii ieftine si chiar daca ramane o masina bazica (deci nu prea atractiva ,nu destul de confortabila pt unii ,etc).De ce ?Pt acei 10KW/100 km...
Vrem sa fim "puritani" ,luam ca nordicii pelerine de ploaie pe noi si mergem toti cu bicicletele ,chiar si cand avem bagaj (din cele cu cutie in fata sau remorcuta in spate ,chiar si cand duci copii la gradinita,scoala,etc).
Hai sa fim seriosi;toti suntem asa de grabiti ca preferam sa stam in trafic in masini confortabile de 5-7m lungime (fumegatoare majoritatea) ,cate 2ore/zi...Cica "iau masina ca ma grabesc" !!

Normal ca atunci cand creste cererea creste si pretul si mai este si porcaria de plafonare la curent ,care chiar si ea a facut sa creasca pretul (sa fim seriosi ,ca f putini se incalzesc electric ;si crescuse rau de la 0,7 la 1 leu/KW deci de pe la 70 Lei la majoritatea abonatilor catre max 150 Lei)
Cand e plafonare la 2 Lei cine e prost sa nu ridice pretul catre valoarea asta ,chiar daca inainte avea oferte de 1 sau 1,25 ?
Apoi noi gresim in a considera ca liberalizam piata energiei cand nu avem supra productie si cand firmele de apartament nu au ce aport sa aduca si nici un control si nici capital pt a absorbii variatii,etc
Firmele mari pot face asta ,mai ales ca sunt si producatori (macar pt un tip de energie)...

Legat de infra o masura simpla si ieftina poate democratiza veh electric ;nu statii scumpe si putine ci ieftine si multe.Multi dintre noi au o priza simpla acasa ;sa le dam sansa asta si celor de la bloc ca exista stalpi de iluminat stradal care pot fi aproape de min unul sau doua locuri de parcare.Ori sa tragi curent de acolo pana la parcarile oamenilor.O cutiuta securizata cu un smartmeter care se deblocheaza cand dai cu cardul.
Nu s-a ajuns chiar la faza de decadere sa ne taiem cablurile de incarcare unii altora.Majoritatea dintre noi ajung la 16-17h acasa si nu facem 100Km/zi deci avem nevoie de priza aia odata la 2 zile ori o folosim doar 3 ore si altul o poate lasa pe noapte,dupa tine.
Legat de ce vor alegatorii ,iar nu e asa ! Tocmai ,sunt ajutati de programe de gen...Majoritatea nici nu stie ce vrea si nici nu intelege realitatea in care traieste.
Sa le spui ca intr-o zi se vor termina combustibilii fosili sau extractia si prelucrarea lor (din diverse motive nu neaparat taxe) va deveni ineficienta economic ,crezi ca vor intelege ?"Da ? Cand ?Aaaa ,peste 100 de ani..."
Nu vedeti ca romanului daca-i spui de acu ca are la dispozitie 2 ani sa sch CI nu va face nimeni nimic pana in ultima luna  si nici atunci ?Se vor trezi ca nu mai pot face nu stiu ce acte,ca nu vor avea acces la nu stiu ce serviciu si atunci vor da buzna sa-l schimbe...
Sa-i spui romanului ca nepotul pe care-l plimba azi prin noxe pe marginea trotuarului are 50% sanse sa faca cancer < 30 ani si daca scapa sigur nu va apuca varsta lor de 60-70 ani ca aerul va fi irespirabil pt toti (inclusiv pt animale care vor fi slabe ,ori vor deceda prematur la fel din cauza diverselor boli ori chiar a lipsei de oxigen din aerul respirat) ?
Ei vor acu ,totul pe moment  ;tigari si bauturi de sute multe de lei /luna si alte cele dar nu au cica bani de rata la o masina noua,mai ales electrica care cica e mica (si el merge 90% din timp singur in masina sau max 2 pers),ca nu are unde o incarca (desi multi stau la case),ca nu are autonomie (desi cele mai mari trasee zilnice sau saptamanale au max 100 Km,etc).
Ce sa le explici daca lor nici nu le da prin cap ca ar putea face o schimbare ,ca e nevoie de ea ,etc?

Normal ca daca cererea crste va creste pretul pt ca nici Hidroelectrica  nu va mai putea furniza doar curentul ei (cand va avea dublu clienti) deci va cumpara de pe piata pt completare...
Dar noi desi constienti ramanem si altruisti spre binele tuturor ! Mai cheltuim un ban pe fotovoltaice (ca si la bloc se pot instala) si macar ziua ne vom putea incarca masinile din productia proprie,macar partial dar cand nu va mai fi deloc combustibil ,ce facem ?Abandonam civilizatia si ne dam in cap ?Vor invata atunci sa mearga pe bicicleta sau vor intelege sa faca efort si sa treaca la electric daca ei nu au putut intelege nevoia asta 30 de ani mai devreme ?

Voi vedeti cum fac oamenii greva in Franta si Total nu reuseste sa aprovizieneze statiile ?Cate pbl apar/pot aparea in extractie ,rafinare,livrare,transportul comb fosili ?
Curent gasesc si in varf de munte ,la o cabana izolata dar cu panouri pe ea si mai ca sunt la vale mai ca incarc 1kw acolo tot ajung pana la civilizatie cu ea si pot face plinul linistit...daca desigur gandim toti corect si punem umarul
Altfel...ultimele fosile vandute in 2035 (daca se mai mentine data ,ca la ce presiune pune mafia intereselor diverse pe UE ,nu se stie) vor mai circula lejer inca 20 de ani ,adica pana cel putin 2055 cand vor incerca prin taxe sa le scoata dar va mai dura cel putin inca 10 ani
Sa nu mai zic de exceptii cand vor incepe sa faca pe la tot felul de utilaje grele ,etc...

Credeti ca va mai fi cale de intors in 2055 ?EU NU CRED ! Va fi asa de degradat totul ca daca nu se accelereaza puternic acum ,nu vom reusi sa sarim peste prapastie...
Asa ca panouri solare la greu si centrale nucleare ,altfel viitor (nu energetic ci doar VIITOR) nu vom avea !

#14838
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 09.01.2007
Privesti unele lucruri destul de superficial.
De exemplu, cu cat impui mai multe restrictii pentru intrat in centru cu atat or sa fie mai putine masini in centru. Chiar daca-s fumegatoare, or sa fie mai putine. D-aia ziceam in urma ca sustin interzicea masinilor pe combustibili fosili, dar n-o sa se intample prea curand. Oricum, ideea era ca mai simplu e sa incerci sa eliberezi zonele aglomerate, nu sa le aglomerezi. Nu consider ca solutia e sa ai orasul la fel de plin dar sa fie toate masinile electrice. Ca om, vreau sa ma pot si deplasa, ideal cu transport in comun care sa se miste mult mai bine decat traficul (cum o fac acum cu metroul, de exemplu) nu vreau DOAR sa fie aerul mai curat, desi e bine si asta. Asa ca prefer SI restrictii pe langa norme mai severe de poluare.

Apoi zici de masuri simple si eficiente, tu crezi ca circuitul de iluminat stradal e gandit cu capacitate de a sustine SI incarcat de (multe) masini electrice? Sau retelele de bloc? Vezi ca e haos pe piata energetica si multe tari insista sa scada consumul cu 15% sau whatever, si tu crezi ca or sa se arunce romanii cu capu' inainte la refacut infrastructura electrica ca sa suporte multe, multe statii? Eu nu cred. Or sa se instaleze, ca se cere, dar la fel cu orice alt lucru facut de stat in Romania, o sa se miste greu de tot.

In rest sunt cam de acord, nu o sa se grabeasca nimeni sa faca eforturi suplimentare pana in ultimul moment, asta e problema. La cum e trendul actual, o sa fie (mult) mai rau inainte sa fie mai bine...

#14839
numecomplicat

numecomplicat

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 20.07.2008
Cred ca am citit aici (dar nu sunt 100% sigur) ca cineva si-a cumparat local "clipsuri" de prins aparatori de noroi un pic mai lungi decat cele originale. Am incercat cu search dar nu am avut noroc. Are cineva detalii depre cum se numeste acea piesa si de unde poate fi procurata? Ma refer la sistemul acela negru cu piciorus impartit in 4 si cu un "cui" de plastic pe mijloc care in momentul apasarii face ca varful sa se ingroase si sa fixeze toate acele plastice.
Se pare ca acele clipsuri originale sunt prea scurte si nu mai vin la loc dupa ce am pus aparatorile.
Multumesc.

#14840
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
In engleza le zice "plastic rivets" ... in romana s-ar traduce ca "nituri din plastic":
https://www.pieseaut...nituri-plastic/

#14841
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007

 TehCube, on 04 octombrie 2022 - 20:08, said:

........tu crezi ca circuitul de iluminat stradal e gandit cu capacitate de a sustine SI incarcat de (multe) masini electrice? Sau retelele de bloc? ..

Circuitele de iluminat stradal si cele de bloc nu au si e foarte putin probabil ca vor avea vreodata capacitatea de a incarca toate masinile electrice conectate la ele, la stilul la care se incarca acuma. Stilul actual e bazat pe setarile care le face un client la statia de incarcare la care e conectat, fara sa tina cont de ce cerinte au celelalte statii de pe acelasi bransament. In stilul asta, dimensionarea bransamentului trebuie facuta presupunand un consum maxim pe fiecare statie conectata la el. Ceea ce e o aberatie.
Solutia sta in interconectarea statiilor intr-un smart grid in care sa existe algoritmi de incarcare care sa faca un balans intre cerintele clientului si posibilitatile bransamentului. Poate un client se grabeste si vrea sa se incarce repede dar altul poate sa o lase mai mult peste noapte si accepta si pauze de incarcare in intervalul in care poate lasa masina conectata la statie. Dar pentru asta, numarul de statii trebuie substantial marit, ca daca statiile sunt putine si lumea face coada la ele, evident ca fiecare vrea sa incarce cat mai repede si la putere maxima.
Exista deja standarde in lucru pentru treaba asta, pentru cine vrea sa se delecteze cu detalii tehnice, poate cauta dupa Homeplug GP sau sa urmeze articolul asta: https://content.codi..._whitepaper.pdf
Idei si intentii sunt, dar no... de la standarde pana la implementarea fizica in piata e cale lunga....

#14842
BIGphAntom

BIGphAntom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,206
  • Înscris: 30.11.2001

 pitysoft, on 27 septembrie 2022 - 10:31, said:

Am facut azi revizia la 1 an, 15465 Km la bord, cost revizie 113 lei la AutoMarcus fara schimbare de filtru aer. Completat pe garantie 50g de freon.

 atw, on 27 septembrie 2022 - 11:42, said:

La Cobalcescu tocmai mi-au zis ca o sa ma coste 210 lei revizia. Nu stiu daca include si filtrul de aer, dar ma indoiesc. Am programare luna viitoare.
In rest, ramane cum am stabilit - cu AC-ul care pica "este cunoscuta problema, dar nu s-a gasit inca o solutie tehnica", iar pentru oglinzile incalzite "noi nu facem astfel de interventii, sunati la VC".

 SpanuFlorin, on 27 septembrie 2022 - 14:03, said:

Facut revizia la Simpo Trans Afumați, 180 lei.
Personal ok, MULT mai ok decat cei de la Meridian.
Mi-au completat și cu freon că era sub nivel.

Va citesc super fericiti pentru costul reviziei. In jud. Brasov, ASV Auto (Ghimbav) de unde am cumparat Spring-ul m-a trimis la alte reprezentante pentru revizia de 1 an, <8000 km:
  • SICARO BV : 400-450 lei estimat
  • EUROMOTOR (Renault/Dacia) BV: la prima strigare mi-au cerut 500 lei, cand am revenit telefonic la departamentul programare mi-au spus 450 lei.
  • EMILIAN AUTO (SB): 450 lei estimat.
  • VW eUP, revizie acum canteva luni in B, cu schimbat lichid de frana, filtru aer = 650 lei.
Mi se pare enorma diferenta.

Edited by BIGphAntom, 06 October 2022 - 11:10.


#14843
pitysoft

pitysoft

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 151
  • Înscris: 03.10.2003
De banii aia vii în București și faci revizia și îți și mai rămân.

#14844
BIGphAntom

BIGphAntom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,206
  • Înscris: 30.11.2001

 BIGphAntom, on 06 octombrie 2022 - 11:03, said:

Va citesc super fericiti pentru costul reviziei. In jud. Brasov, ASV Auto (Ghimbav) de unde am cumparat Spring-ul m-a trimis la alte reprezentante pentru revizia de 1 an, <8000 km:
  • SICARO BV : 400-450 lei estimat
  • EUROMOTOR (Renault/Dacia) BV: la prima strigare mi-au cerut 500 lei, cand am revenit telefonic la departamentul programare mi-au spus 450 lei.
  • EMILIAN AUTO (SB): 450 lei estimat.
  • VW eUP, revizie acum canteva luni in B, cu schimbat lichid de frana, filtru aer = 650 lei.
Mi se pare enorma diferenta.

Am trimis sesizare la Vocea Clientului pe tema cu preturile diferite. M-au sunat azi sa imi spuna pe scurt ca preturile de service nu le pot impune ei ca Dacia, ca e alegerea partenerilor lor si cam asta e tot.
Le-am spus ca sunt profund nemultumit de abordarea lipsita de respect fata de client, ca nivelul de incompetenta al managementului Dacia (care permite astfel de chestiuni sa se intample sau nu a prevazut o impunere de tarife in negocierea cu partenerii de service).

#14845
isr2002

isr2002

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,966
  • Înscris: 06.09.2004
Pfff, ce sa-ti povestesc...
Ai vreo idee despre economia de piata?

#14846
zetubald

zetubald

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 06.06.2016
Azi m-au sunat de la Serus Bucuresti pentru programare montaj oglinzi dejivrante.
Programat la jumatatea lui noiembrie.
Si nu, nu am facut plangere la ANPC; doar o solicitare telefonica la VC Dacia prin luna Mai-Iunie. Lucrurile se misca.

#14847
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 09.01.2007
Da, au primit destule plangeri incat au fost fortati sa cheme pe toti carora le-au promis asta. Altfel, rezolvau la cativa mai insistenti si restul ramaneau cu ochii-n soare. Presiunea din partea clientului e singurul motiv pentru care "lucrurile se misca". :)

#14848
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 468
  • Înscris: 17.09.2021

 TehCube, on 04 octombrie 2022 - 20:08, said:

Privesti unele lucruri destul de superficial.
De exemplu, cu cat impui mai multe restrictii pentru intrat in centru cu atat or sa fie mai putine masini in centru. Chiar daca-s fumegatoare, or sa fie mai putine. D-aia ziceam in urma ca sustin interzicea masinilor pe combustibili fosili, dar n-o sa se intample prea curand. Oricum, ideea era ca mai simplu e sa incerci sa eliberezi zonele aglomerate, nu sa le aglomerezi. Nu consider ca solutia e sa ai orasul la fel de plin dar sa fie toate masinile electrice. Ca om, vreau sa ma pot si deplasa, ideal cu transport in comun care sa se miste mult mai bine decat traficul (cum o fac acum cu metroul, de exemplu) nu vreau DOAR sa fie aerul mai curat, desi e bine si asta. Asa ca prefer SI restrictii pe langa norme mai severe de poluare.

Apoi zici de masuri simple si eficiente, tu crezi ca circuitul de iluminat stradal e gandit cu capacitate de a sustine SI incarcat de (multe) masini electrice? Sau retelele de bloc? Vezi ca e haos pe piata energetica si multe tari insista sa scada consumul cu 15% sau whatever, si tu crezi ca or sa se arunce romanii cu capu' inainte la refacut infrastructura electrica ca sa suporte multe, multe statii? Eu nu cred. Or sa se instaleze, ca se cere, dar la fel cu orice alt lucru facut de stat in Romania, o sa se miste greu de tot.

In rest sunt cam de acord, nu o sa se grabeasca nimeni sa faca eforturi suplimentare pana in ultimul moment, asta e problema. La cum e trendul actual, o sa fie (mult) mai rau inainte sa fie mai bine...
Pai eu nu vb de centru ;in general sa scadem poluarea pe strazi...Si nu are legatura cu aglomerarea ca in principiu dai o fumegatoare si ei o electrica deci e 1 la 1.
Asta cu aglomeratia are impact si pe asigurari (vezi nr de tamponari,cresterea preturilor RCA-ului ,etc) ,disconfortul nostru (nervi ,scaderea valorii veh ,alergatura ,lipsa auto o perioada) si amenajari (strazi,parcari).
Normal ca prefer sa nu mai betonam spatiile verzi deci treb sa reducem traficul chiar si daca sunt electrice masinile dar asta poate sa fie facut fortat ,prin taxe (pe care de ex angajatii din oras care au mijloace de transport in comun la dispo vor fi OBLIGATI sa le plateasca si deci vor fi descurajati sa vina zilnic cu masina) si natural (pt ca nu le va mai conveni sa stea cu orele in trafic);la noi ,din contra sunt incurajati avand locurile lor garantate (bugetarii de ex ,pe la institutiile de Stat).
Pai cum sa faci comert de ex ,daca omul de rand nu poate veni cu masina sa faca cumparaturile (ca doar nu o sa plece prin autobuz cu copilul de mana/in brate si cu 3 sacose dupa el) ?Ca sa dau doar un ex de f proasta guvernanta pusa in practica de ORICE roman ,cand ajunge decizional intr-o functie inalta in Stat !!!Sa nu mai zic ca e lipsa de respect pt cetateanul care vine poate de departe sa rezolve o pbl la aceea institutie (pbl de care nu e responsabil ,de multe ori) si nu are parca nici macar in apropiere...

Iar legat de iluminatul stradal mai degraba tu esti pesimist ;noile corpuri de iluminat sunt si de 10 ori mai eficiente .Daca foloseau unele de peste 100W acum cu LED va fi suficient unul de 10W + ca ,poate le mai da prin cap sa mai coboare putin si lampile ca nu-i o tragedie daca mai apare si cate zona de lumina mai slaba ,intre doi stalpi consecutivi (ca doar nu ne apucam de crosetat in strada...)

O incarcare la 10A nu e o tragedie + ca asta va reduce presiunea pe cele rapide ,exploatate mai degraba de catre cei grabiti sau in tranzit;desigur ca mai trebuiesc si investitii dar vara de ex iluminatul natural tine pana la 22h aproape deci ai timp lejer sa incarci o masina ,dupa ce ajungi de la servici.
In Franta ,de cand cu veh electrice ,exista in legislatie prevazut "dreptul la priza" ,asa ca treb sa faca ce trebuie autoritatile ca sa -si poata trage in parcari asa ceva;la noi ?Pai ce credeti ca la ei s-a modif toata infrastructura peste noapte ? (si ei au cu siguranta mult mai multe electrice/mia de locuitori)
Si un apartament (si in total un imobil intreg) are limitarile lui deci normal ca si iluminatul stradal sa aibe dar cu ceva investitii s-ar putea face daca altii au reusit !!

Asa ca eu cred ca multi s-ar multumi cu 2KW REALI in proximitate  -ca multe statii rapide sunt limitate,tocmai de chestiuni tehnice si doar mint ca pot asigura 50 sau 150KW.
Daca scoti cablul pe geam per total e posibil ca limitarile de care vb sa apara oricum undeva -adica ca e vb de alimentarea unui bloc de locuinte ,unei statii de incarcare MARI sau iluminatul stradal ,nu mai conteaza ca suma lor tot va atinge un max/niste limitari undeva,la un moment dat)

In fine,pt mine e lipsa de vointa si imaginatie (niste studii tehnice,legislatia modificata,revederea unor standarde,etc) ! Totul e lasat la voia intamplarii in Romania...sau a intereselor de grup (infractional)

#14849
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 09.01.2007

 cristi1806, on 07 octombrie 2022 - 11:01, said:

Si nu are legatura cu aglomerarea ca in principiu dai o fumegatoare si ei o electrica deci e 1 la 1.
Nope. Multi dintre posesorii de spring au si a doua masina, pentru "drumuri lungi", sau pur si simplu pentru ca au mai multe masini in familie. Deci as zice ca momentan, din cauza lipsei unei infrastructuri mai serioase, electricele nu ajuta in mod deosebit la aglomeratie.

Quote

Pai cum sa faci comert de ex ,daca omul de rand nu poate veni cu masina sa faca cumparaturile (ca doar nu o sa plece prin autobuz cu copilul de mana/in brate si cu 3 sacose dupa el)?Ca sa dau doar un ex de f proasta guvernanta pusa in practica de ORICE roman ,cand ajunge decizional intr-o functie inalta in Stat !!!
Nu stiu, cand eram mic, nu aveam masina in familie. Si totusi am supravietuit. Da' lumea a uitat cum e sa n-ai masina si au imbratisat ideea ca e esentiala. Chiar si acum, pot sa ma lipsesc de masina fara sa imi afecteze calitatea vietii prea tare, d-asta zic ca as fi pro-restrictii. Da' majoritatea prefera sa stea in trafic cu orele in fiecare zi. Csf nai csf.

Quote

Iar legat de iluminatul stradal mai degraba tu esti pesimist ;noile corpuri de iluminat sunt si de 10 ori mai eficiente .Daca foloseau unele de peste 100W acum cu LED va fi suficient unul de 10W + ca ,poate le mai da prin cap sa mai coboare putin si lampile ca nu-i o tragedie daca mai apare si cate zona de lumina mai slaba ,intre doi stalpi consecutivi (ca doar nu ne apucam de crosetat in strada...)
Glumesti. Statiile de incarcare, mai ales daca le faci rapide, ca deh, sunt publice, nu poti sa ai un singur om care incarca 12 ore la ea, consuma cat un bulevard intreg. Si trebuie sa pui multe, ca daca ar fi 1-2 as intelege. Nu are sens sa pui 2 statii de 10A pe splaiul unirii si sa zici ca ai rezolvat problema.
In rest da, de acord ca in alte tari se poate, dar la noi se poate mult mai greu, pentru ca trebuie sa fure multi ca sa ajungi sa faci ceva pana la capat. Pentru ca le permitem in continuare sa-si bata joc. Atat timp cat ajung si ceva firmituri la omu' de rand.

#14850
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Bună seara! Sunt sigur că există și un thread despre încărcare Spring off-grid, doar cu panouri fotovoltaice. Puteți să mă ajutați cu un link?! Vă rog.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

3 user(s) are reading this topic

2 members, 1 guests, 0 anonymous users

adrian_r5, bogggy

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate