Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16483 replies to this topic

#14761
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,310
  • Înscris: 29.05.2004
din canistra n-ai pus niciodata bosule ?

#14762
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 pexic, on 24 septembrie 2022 - 19:11, said:

din canistra n-ai pus niciodata bosule ?

In canistra nu a ajuns tot din "statiile de carburant" bo$$ule?
Sau ai fantana in spatele casei de unde mai scoti cate o galeata de petrol  pe care il rafinezi in bucatarie.
Eu de pilda azi, ca a fost soare, am bagat juma de rezervor (32kwh) la Kona din fotovoltaice...spor la canistre....

Edited by raven75, 24 September 2022 - 22:56.


#14763
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012

 pexic, on 24 septembrie 2022 - 19:11, said:

din canistra n-ai pus niciodata bosule ?
Uite mai jos canistra mea, LIVE acum incarc masina cu "canistra".

#14764
tclau

tclau

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 19.03.2007

 fymays, on 21 septembrie 2022 - 22:45, said:

Va salut!
Am Dacia Spring din oct. 2021 si am ajuns la 14000km cu 2 probleme la instalatia de AC:
1. Cand trec AC pe treapta 3 sau 4 de ventilatie zboara pe gurile de ventilatie tot felul de resturi (frunze , insecte, praf etc).
Eu ma gandesc ca nu am filtru de polen, in acest moment pe gurile de ventilatie stanga dreapta sunt resturi de frunze.
2. Cand folosesc AC ul cel putin 20 de minute pe partea pasagerului , jos , curge/picura apa destul de consistent. Am pipait sa vad de unde curge
Si pe langa gura de ventilatie de jos este o carcasa de plastic pe care se produce condens puternic. Aceasta problema a aparut in ultimii 2000km.
Aveti vreo idee de rezolvare sau daca intampinati aceste probleme.
Multumesc

Sunt florile cu care te intampina Dacia cand cumperi o masina. Pe vremuri dadeau o sticla de vin. Am primit si eu mizeriile astea, desi nu am mai luat masina.

#14765
underrated

underrated

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,172
  • Înscris: 03.08.2010

 whiteproud, on 24 septembrie 2022 - 09:47, said:


si eu ma intreb daca mai e rentabila o masina electrica.
la 15 kw pe 100 km si la 2 lei kw ajungi la un cost de 30 lei pe 100 km, cam 4 litri de benzina.
iar cu o hibrida gen yaris tot pe acolo ajungi si nu mai ai grija incarcarii
Avand in vedere ca 90% din posesori si-au cumparat-o ca “merg gratis”, e drama. Si pretul curentului tot in sus o sa se duca.

#14766
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012
Nu-i "plângeți" voi pe ăia cu electrice că au alte viziuni și oricum se descurcă mai bine ca voi.

#14767
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 461
  • Înscris: 17.09.2021

 danX, on 23 septembrie 2022 - 14:45, said:

fiecare cu propria opinie. Pentru mine e un non started din cauza pozitiei. Piata e mare si are loc toata lumea.
Din punctul meu de vedere, ideal ar fi un Ami cu motor si capabilitati de Spring, pana in 7-8k EUR.
Eu nu consider masini gen AMI super utile pt ca de la o anumita latime incolo nu te ajuta la garare prea mult (daca depaseste dimens unei motociclete,de ex,dupa mine).In plus are doar doua locuri parca si portbagaj aproape deloc.Eu pot sa zic ca Spring nu se departeaza prea mult de masinile clasice (poate doar suspensia cu adevarat prea saltareata pe anumite drumuri -care intre noi n-ar trebui sa existe ,in halul asta) ,adica poti sa faci cam aceleasi lucruri doar ca mai ieftin si mai usor.Adica : se conduce usor (mai ales pe loc -directie usoara ,raza bracaj mica,lipsa schimbator care fie el si doar o maneta de CV auto ,tot incurca pe acolo) + ca nu e mare sa-ti puna pbl in trafic sau stradutele inguste dar nici f mica sa nu ai loc cu familia (fie si numai daca ai un animal de companie in cusca) ; la fel nu poti sa ignori costurile de exploatare (mai ales pt deplasare ;reviziile clasice stiu ca-s mici dar pt intretinerea globala trebuie sa avem mai multe cazuri care sa ajunga la multi km,pt o concluzie)
Clar dezavantaje sunt ,mai ales pe confort pt diverse talii datorita arhitecturii int relativ vechi (masina transformata din una vechiuta si facuta si pt piete emergente ,pe deasupra)
Performantele dinamice sunt legate si de consum ;eu nu-i pricep pe cei care vor bombe (adica motoare maricele ,pt unele electrice + caroserie usoara).Chiar si cu Springul poti ajunge prea repede langa unii care nu-s prea ageri sau dotati (abilitati de soferie) si daca-i surprinzi te pot sifona ,fara sa ai vina (dar asta nu prea te incalzeste cand stai cu lunile,prin service).
Daca ai baterie mare ,pt autonomie mare si demaraj mai puternic (adica un motor puternic dar care consuma mult) poti trece usor in alta gama de produs pt ca baterie mare =masina grea si de aici vrei ,nu vrei motor mai mare deci consum mare;echilibrul e greu de atins ! Sa nu mai zic ca automat baterie mare= sist incarcare performant adica SCUMP !
E drept ca si eu as fi vrut (dar nu stiu ce exista deja caci produs de conceput de la zero ,dedicat ,inseamna SCUMP !) o baterie mai spre 30 KW net si poate un motor mai spre 50 CP...
Spring ramane ceva fara pretentii ,relativ bazic ,primul produs daca vreti (dupa cum claseaza unii produsele cele mai ieftine din raft) ,cu lipsurile lui.Pt mine daca se dovedeste fiabil (sau apar doar lucruri marunte) ma declar multumit !
Pana acum (4100 km) nu am avut pbl mari ;cel mai des un scartait usor pe stg (nu stiu ce e : chederul pe caros care "lucreaza" in mers ,plasticele de la bord precum grila difuzorului ?habar n-am) + nu se incuie uneori din telecomanda(fara eroare in bord sau alte cauze aparente ori indicii).
Am obs si eu ca directia nu prea revine singura (adica volanul,pe directie dupa un viraj) dar pot spune ca am incercat mai demult sa-i cumpar  sotiei ceva SH gen Spark si Peugeot 107 si pot spune ca D.Spring e clar peste ; am crezut ca mai degraba alea ar fi din gama de sus a carturilor decat in categoria auto (dupa cum "cobori" in masina,spatiul,pilotajul si suspensia/directia)  !
Vedem ce va mai fi...

#14768
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 kiario, on 16 septembrie 2022 - 20:13, said:

Garantat că în maxim 30 minute de sezut pe bancheta o să simți că îți intră vertebra L5 în L4, că bucile curului îți amorțesc și că spatele îți este plin de transpirație grație vinilinului.
Te vei simti foarte bine. Am facut cu Spring-ul un drum Bucuresti - Alba Iulia si retur. Nu am sintit nimic legat de L5 sau de L4, nici ca mi-ar fi amortit bucile curului si nici spatele nu mi-a fost plin de transpiratie datorita vinilului. Vizibilitatea a fost foarte buna. Chiar am fost uimit de usurinta cu care s-a descurcat pe Dealul Negru. Si apropo, am 1,83m inaltime.

#14769
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021
Nici eu nu am probleme de vizibilitate(tot 1.83m), dar tare as vrea sa stau mai jos in scaun(macar 3cm). S-ar rezolva doar cu modificarea suportilor de scaun, dar nu am timp de asa ceva (deocamdata)

Edited by 44_de_cai, 26 September 2022 - 11:44.


#14770
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 461
  • Înscris: 17.09.2021

 gmowner, on 23 septembrie 2022 - 19:11, said:

Cei care incarca masina acasa, cum va descurcati cu limita de 255 kwh pe luna?

Cred ca trebuie ori panouri solare ori abonament la Hidroelecrica, nu?
Contract Hidro ,incarc doar acasa ;media zilnica de km parcursi este de 15-20/zi.Nu am facut drumuri lungi ca sa ma pronunt.Sunt dezamagit insa de lipsa de invest din Romania si de lipsa de standardizare (mai ales a platilor) pt bornelele actuale (ale diversilor furnizori) ,la nivel UE chiar ?
As vrea si panouri dar cred ca s-au scumpit,Statul e aproape ZERO cu pseudoprog lui "Casa verde fotovoltaice" ;sa nu mai zic ca lipsesc cica si contoarele alea biflux si nici distrib care le instaleaza nu-s prea "incurajati" (adica a se citi controlati/amendati de Stat) ca o fi in interes national sa avem energie verde (gratuita de la soare) in retea dar banuiesc ca nu le convin fluctuatiile ,de nu gasesc ei oameni/resurse ca sa raspunda in termeni rezonabili doritorilor (pt instalare zic,sa nu astepti luni de zile cand sunt cateva cereri /judet) ! Astia la AFM valiseaza dosare max cateva mii la 2,3 luni deci ar fi max cateva zeci de cereri/luna/judet si ei nu fac fata cand o instalare dureaza max 1 zi pt 2,3 pers;de zici ca au doar o echipa pt interventii (pene ) si alta pt instalari ! Marile societati de distrib din Romania...
Ca si consum ,acu vara 10KWH/h si iarna nu depasesc 15 adica sub 12 Lei (echivalent a max 2L benzina ,pt o termica ,in oras ;NU CRED SA EXISTE CEVA SIMILAR ,cred ca nici la motociclete)
E ok ,nu te ploua ,nu ingheti de frig in ea ca ai caldura instant ,nu pierzi timp cu preg ei (preconditionare) si nu te afuma...

#14771
atanu

atanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 887
  • Înscris: 23.01.2008

 underrated, on 26 septembrie 2022 - 07:19, said:


Avand in vedere ca 90% din posesori si-au cumparat-o ca “merg gratis”, e drama. Si pretul curentului tot in sus o sa se duca.
Eu am cumparat-o in premiza că, dacă curentul se duce tot in sus…, să produc curent cu benzina si tot ies ieftin … Sper ca benzina sa se ducă… tot in jos.

Edited by atanu, 26 September 2022 - 20:28.


#14772
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 chilly willy, on 21 februarie 2022 - 11:55, said:

eu zic ca te imbeti cu apa rece. Mai intai ca springul nu e chiar o masina, e un cotetz. Daca as lua o masina sa zicem cam la fel de mare un Opel corsa C cu motor de 1litru pe care as da cam 2000 E (si aia inca e mai buna) si ii pun GPL nu ar mai fi nicio economie. Consumul ar fi comparabil si am dat doar 2000pe masina care e si mai rezistenta la un eventual impact. Eu nu cred ca masina aia va fi doar 15k (te referi desigur cu bonusul generos de la stat de peste 11k adaugat). Cotetul s-a scumpit cu mai mult de 2k intr-un an. Pana in 2024 ar ajunge si springul 15k. Eu cred ca un pret realist va fi 20k plus rabla. Acum rabla nu e nici ea gratis exceptand cazul ca mai ai niste rable va trebui sa platesti pentru ele si se vor gasi tot mai greu la pret tot mai mare. parerea mea e ca springul nu va mai valora mare lucru dupa 3-4 ani cand iese din garantie. Deabia ati facut 2-4k km cu el si deja are tot felul de probleme. Dupa ce iese din garantie cred ca vor fi gramezi de probleme care trebuie reparate pe banii tai. Vehiculele termice nu se devalorizeaza la fel de mult.

 chilly willy, on 21 februarie 2022 - 11:55, said:

eu zic ca te imbeti cu apa rece. Mai intai ca springul nu e chiar o masina, e un cotetz. Daca as lua o masina sa zicem cam la fel de mare un opel corsa C cu motor de 1litru pe care as da cam 2000 E (si aia inca e mai buna) si ii pun GPL nu ar mai fi nicio economie. Consumul ar fi comparabil si am dat doar 2000pe masina care e si mai rezistenta la un eventual impact. Eu nu cred ca masina aia va fi doar 15k (te referi desigur cu bonusul generos de la stat de peste 11k adaugat). Cotetul s-a scumpit cu mai mult de 2k intr-un an. Pana in 2024 ar ajunge si springul 15k. Eu cred ca un pret realist va fi 20k plus rabla. Acum rabla nu e nici ea gratis exceptand cazul ca mai ai niste rable va trebui sa platesti pentru ele si se vor gasi tot mai greu la pret tot mai mare. parerea mea e ca springul nu va mai valora mare lucru dupa 3-4 ani cand iese din garantie. Deabia ati facut 2-4k km cu el si deja are tot felul de probleme. Dupa ce iese din garantie cred ca vor fi gramezi de probleme care trebuie reparate pe banii tai. Vehiculele termice nu se devalorizeaza la fel de mult.
Stii ce e interesant? Ca exact aia care nu cunosc masina si vorbesc din auzite cauta cele mai mizerabile epitete cu privire la Spring. Compari o masina noua cu o masina veche, fumagatoare, care costa 2000 EUR? Interesant. Ce sa zic. Asta e.

 danX, on 23 septembrie 2022 - 14:45, said:

fiecare cu propria opinie. Pentru mine e un non started din cauza pozitiei. Piata e mare si are loc toata lumea.
Din punctul meu de vedere, ideal ar fi un Ami cu motor si capabilitati de Spring, pana in 7-8k EUR.
M-am uitat si eu, de curiozitate, cat costa un Corsa nou. Pretul pleaca de la 17500 euroi. AMI (cca 7500 euro) e haioasa (nu stiu de ne-mi vine sa-i spun "tigaie" sau "cotet" cum au obiceiul dacii liberi de pe aici).
Cumva e chiar simpatica. Dar autonomia de 75 km e cam mica.

 CGDBZ, on 17 septembrie 2022 - 12:12, said:

Daca esti mai micut posibil sa nu ai probleme dar chiar si asa cu greu iti gasesti o pozitie optima datorita reglajelor scaun/volan de Dacia 1300. Eu am renuntat la ideea de a lua una, mai ales dupa ce a ajuns la 11000E. Are sigla Dacia dar este sub nivelul Dacia la orice capitol. Sa faci masina in 2022 cu centrarea rotilor in suruburi(prezoane) ca la Dacia 1300........macar Dacia 1300 avea conurile mai mari la jante si se centrau cat de cat daca nu aveau conurile uzate.
Nu stiu ce se intampla dar au ajuns sa ne vanda toate rahaturile la preturi enorme iar noi ne ingramadim sa le cumparam.
Rotile se centraza exclusiv pe conurile din jante. Pentru clarificare, daca iti cumperi jante din aliaj after market si gaura centrala are diametru mai mare decat inelul de centrare atunci ti se ofera niste inele compensatoare din plastic. Crezi ca greutatea masini se descarca prin acele inele catre inelul de centrare? De fapt denumire spune totul ... "inel de centrare" adica foloseste pentru centrare pana strangi piulitele sau bolturile, atat.
Am 1,83m. Am facut si cateva drumuri mai lungi, de exemplu Bucuresti - Alba Iulia. Nu am avut nici o problema cu spatele, sau cu pozitia la volan, sau cu faptul ca scaunele sunt acoperite cu piele sintetica, sau cu faptul ca tavanul e prea jos. Si am la bord peste 7000 km.
Eu povestesc aici experienta mea, nu incerc nici sa conving si nici sa dau sfaturi.
Am cu ce sa compar, masina mea pentru drumuri lungi este un Ford Kuga de 200cp, automat, full options.

Edited by Bomby, 26 September 2022 - 21:04.


#14773
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

 pexic, on 24 septembrie 2022 - 19:11, said:

din canistra n-ai pus niciodata bosule ?
Niciodata in 25 de ani de soferie ... cati mai au canistre in ziua de azi? La ce sunt bune la autovehicule cand ai cate 10-20 de benzinarii intr-un oras? De obicei se folosesc la drujbe, motocositoare, tractoare, etc.

Panourile solare in schimb sunt accesibile pentru foarte multa lume. Bine, la un consum de 10 kwh/100 km, la pret de Hidroelectrica iesi cat un litru de benzina ...

#14774
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 kiario, on 16 septembrie 2022 - 07:58, said:

Conteaza procentul de defecte nu numarul lor.
Masina mea face un an si funtioneaza perfect fara nicio problema, sa zic ca Spring este masina fara probleme / defectiuni ?
Ma raliez si eu la ideea asta. Si eu am Spring-ul din decembrie 2021. Am peste 7000 km la bord. Nu am avut nici cea mai mica problema. Incarc acasa cu 0,7 lei/kw si merg vara undeva catre 270 km prin Bucuresti. Iarna cam 160km pentru ca vreu caldura in masina.
Asa ca am putea sa ne apucam sa urlam p-aici ca Spring este o masina fara defecte, nu?
Nu de alta dar sa echilibram un pic balanta.

#14775
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,012
  • Înscris: 29.06.2011

 Bomby, on 26 septembrie 2022 - 21:03, said:


Rotile se centraza exclusiv pe conurile din jante. Pentru clarificare, daca iti cumperi jante din aliaj after market si gaura centrala are diametru mai mare decat inelul de centrare atunci ti se ofera niste inele compensatoare din plastic. Crezi ca greutatea masini se descarca prin acele inele catre inelul de centrare? De fapt denumire spune totul ... "inel de centrare" adica foloseste pentru centrare pana strangi piulitele sau bolturile, atat.
Am 1,83m. Am facut si cateva drumuri mai lungi, de exemplu Bucuresti - Alba Iulia. Nu am avut nici o problema cu spatele, sau cu pozitia la volan, sau cu faptul ca scaunele sunt acoperite cu piele sintetica, sau cu faptul ca tavanul e prea jos. Si am la bord peste 7000 km.
Te cam contrazici singur, pai ori se centreaza in conurile din jante, ori pe inelul de centrare, care chiar tu spui ca-i zice "inel de centrare". Roata sta in suruburi dar se centreaza in inel. Asta este o problema cunoscuta de proprietarii primelor loturi de Spring care nu aveau inel de centrare pe fata, la schimbarea rotilor trebuia avuta mara grija cum se strang suruburile.
Eu am 1,86 si 120kg, pentru mine Spring-ul este mic, da mic tare. Nu-l luam pentru mine, ar fi mers mai mult sotia cu el, eu mai rar, si exclusiv de oras asa ca ocazional puteam merge si eu cu el ca nu intepeneam in cativa km. prin oras.
Problema principala din cauza caruia nu am luat un Spring a fost pretul, la 11.000E cat as fi dat pe ea  am considerat ca nu merita, era sa iau o Corsa 1.2 benzina pe stoc  cu 12.000E dar m-a incurcat cineva cu rablele si intre timp m-am razgandit, nu mai cumpar nimic, trag de batranul 307 pana nu o sa ma mai lase sa circul cu el(din cauza ca este diesel E3 ca tehnic sta destul de bine).

.

#14776
pitysoft

pitysoft

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 151
  • Înscris: 03.10.2003
Am facut azi revizia la 1 an, 15465 Km la bord, cost revizie 113 lei la AutoMarcus fara schimbare de filtru aer. Completat pe garantie 50g de freon.

#14777
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012
Foarte scump.

#14778
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 30.05.2021
Le-ai cerut tu sa iti verifice instalatia de freon ? De SoH au zis ceva ?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate