Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16548 replies to this topic

#14401
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
stie cineva, au aparut oglinzile cu dejivrare la Dacia ?

#14402
AydenCJ

AydenCJ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 08.05.2014
despre aplicaţii:
1. cea mai mare aiureală posibilă este că nu s-a gîndit cineva din stăpînirea ţării să unifice  sau să impună o cerinţă  ca utilizarea staţiilor de încărcare să se facă  cu o singură aplicaţie, cu posibilitatea de plată cu cardul, fără să ţii blocată o anumită sumă, fără abonamente şi "rezervări", în respectiva aplicaţie să se afişeze automat starea staţiei, liberă / ocupată/ defectă, nivelul de încărcare curent sau durata estimată a încărcării în curs- dacă este ocupată. De parcă n-am avea softişti să poată face o chestie unitară.
2.există aplicaţia "need to charge" aia mi se pare mai de bun simţ.
Oricum, pînă acum nu am încărcat decît de acasă dar nu-mi surîde ideea să mă oblige un oarecare să folosesc o aplicaţie sau alta, mai ales dacă e una care bagă zîzanie între oameni! iar ideea cu "rezervarea" e o prostie! singura rezervare reală e aia cînd eşti cu maşina la staţie şi aştepţi s-o pui la încărcat:. primul venit primul servit... că unii dintre noi nu ştiu să stea la rînd asta e chestie de  lipsă de civilizaţie (fără să ofensez pe nimeni).
Doar atît am avut de spus pe tema asta, puteţi da cu bolovani.
Drumuri cît mai plăcute tuturor!

Edited by AydenCJ, 04 July 2022 - 12:17.


#14403
gabispark

gabispark

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 08.02.2009

 manuale, on 04 iulie 2022 - 09:44, said:

E de bun simt sa pui in aplicatie ca incarci.
In felul asta stiu si ceilati care vor sa vina la statie ca este ocupata sau ca cineva sta la rand si asteapta.
Considera ca esta este "pretul" pe care il platesti suplimentar cand iti incarci masina electrica.
Cateva secunde din timpul tau ca sa apesi de 5 ori pe ecranul telefonului.
Eu am pus tot timpul in aplicatie cand astept sau cand incarc.

De acord cu tine pana la un punct. Asta, statia/ile sunt puse acolo gratis pentru a exista un avantaj pentru clientii retelei. Nu pentru cei care vin sa incarce gratis.
Eu nu ma duc sa incarc; eu ma duc sa-mi fac cumparaturile si incarc cat stau in magazin, de obicei 15-20 minute!
La un Lidl in Domnesti am intalnit chiar un ZOE tras pe ambele locuri; tinea locul pentru un prieten.
De altfel imi place sistemul IKEA, acolo pot pierde si 2 ore si sigur cumpar ceva in timpul asta.
Ba chiar si la Dedeman unde pentru vreo 18% am platit 10lei.
Promit ca prima oara cand o sa incarc la eX sau RenV o sa dau chek-in, rezervare, coada si ce mai e nevoie.

#14404
ups88

ups88

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 24.05.2016
Se vorbea de oglinzi încălzite acum câteva luni când Dacia a schimbat câteva (probabil cele cu plângere la ANPC) dar de atunci, cei care au întrebat la Vocea Clientului au primit informația ca sunt deja pe o listă de așteptare. Nu cred ca știe nimeni cat o sa dureze...

Despre sunet pietoni:
Daca este ceva nou, poate face cineva o filmare. Deși eu cred ca este sunetul de pietoni pus si pe marșarier.
Ps. Modelele noi nu mai au sunetul de marșarier activat din soft.

Edited by calinkgb, 05 July 2022 - 11:23.
limbaj


#14405
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021

 petre69, on 04 iulie 2022 - 10:07, said:

stie cineva, au aparut oglinzile cu dejivrare la Dacia ?
Am vorbit acum cu un coleg de la Iasi. La VC l-au programat in Septembrie.

#14406
clase74

clase74

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 668
  • Înscris: 05.01.2007

 ups88, on 04 iulie 2022 - 13:18, said:

TERMINAȚI BÃ CU DISCUȚIILE ASTEA DE CÃCAT DESPRE PLUGSHARE!

Mergeți bã pe alte topicuri, urlați într-o pungã, dar nu mai spamati topicul de Dacia Spring cu pãrerile voastre despre Plugshare cã nu intereseazã pe nimeni subiectul asta aici.

Nu sunteți deștepți nici aia care nu folosiți dar nici aia care folosiți și va pierdeți timpul încercând sã convingeți persoanele fãrã bun simț care se cred Daci liberi.

SUBIECTUL ASTA NU ARE ROST AICI!

E un forum public si se poate discuta orice are legatura cu subiectul. Daca nu iti place poti sa sari peste 5 pagini.

On:

Eu astept de 3 luni sa ma programeze pt montaj oglinzi, i,am amenințat si cu ANPC dar inca tot neprogramat sunt.
Daca vine toamna si nu ma suna chiar fac o reclamatie la anpc.

Edited by clase74, 04 July 2022 - 13:51.


#14407
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,033
  • Înscris: 09.08.2005

 ups88, on 04 iulie 2022 - 13:18, said:

Mergeți bă pe alte topicuri, urlați într-o pungă, dar nu mai spamati topicul de Dacia Spring cu părerile voastre despre Plugshare că nu interesează pe nimeni subiectul asta aici.
Zise el după care nu se putu abține să nu-și exprime părerea aia care nu interesează pe nimeni...

 ups88, on 04 iulie 2022 - 13:18, said:

Nu sunteți deștepți nici aia care nu folosiți dar nici aia care folosiți și va pierdeți timpul încercând să convingeți persoanele fără bun simț care se cred Daci liberi.


#14408
Freeps

Freeps

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 04.02.2014

 44_de_cai, on 04 iulie 2022 - 07:59, said:

Era doar sunetul de reverse identic cu cel de drive sau si cel de drive era diferit de ce avem noi ?
Era identic

#14409
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021

 Freeps, on 04 iulie 2022 - 22:43, said:


Era identic

M-ai facut curios. Sper sa am ocazia sa verific cu ddt4all una noua sa vad daca sunt alte modificari. Asta cu sunetul de R identic cu D am facut deja demult. Ce-au mai sarit pe aici colegii cand am facut asta 😄. Se pare ca Dacia s-a uitat la filmuletele mele 🤣

#14410
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Daca era dupa colegi, si acum cantai sorcova in marsarier, vezi-ti de treaba ca nu esti deloc un pericol public. Pe mine ma retine pierderea garantiei prin violare soft, altfel as fi sugrumat demult ambele sunete.

#14411
AydenCJ

AydenCJ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 08.05.2014
salutare,
azi am pus şi eu un magnet pe ştecherul încărcătorului- cuplat la o priză cu contor (ORNO) introdusă în priza casnică de 220 V  din perete, în garaj sunt 25.. 26 grade. după circa o oră de funcţionare, tensiunea de 214V!!! acum încărcarea e la 70% iar puterea absorbită indicată de contor e 3510-3480W... cablurile de la priză la încărcător şi de la acesta la maşină sunt mai calde (la fel, şi aparatul e cald) la 10 A totul era la temperatura ambiantă. dar e super că timpul de încărcare scade cam cu 40% (probabil şi pierderile).. Etapa următoare va fi să fac un cablu adaptor de la încărcător la priza trifazată de pe perete, (chiar dacă iau doar o fază) ca să fiu sigur că nu apar evenimente nedorite, parcă nu îmi vine să dau 100 euro pe o priză legrand...concluzie: nu-mi pare rău că am presat dealerul să-mi dea încărcătoarele flexi care ni se cuveneau. (avansul plătit la 9 iul anul trecut)

#14412
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
sigur scad si pierderile daca totul e mai cald :)

#14413
AydenCJ

AydenCJ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 08.05.2014
eu aşa ştiu că randamentul încărcării e mai bun la curenţi mai mari, că apar pierderi ceva mai mari pe cablu şi în încărcător e altceva, probabil că în general pierderile pe cablu sunt mai mici decît se cîştigă din randamentul mai bun al încărcării. temperatura aparatului este 31 grade, să nu îţi imaginezi că fierbe ceva pe acolo, o diferenţă de max 8-9 grade..faşă de încărcarea la 10A.. oricum sunt curios cîţi kWh va arăta că a absorbit de la 29% la 100%

#14414
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Tot vad pe grupurile de EV / Spring o chestie si nu reusesc sa inteleg cum functioneaza (daca functioneaza). Dar, inainte de orice, tin sa spun ca mi se pare o idee proasta, periculoasa si, chiar daca ar fi reala, cred ca n-ar trebui folosita (pentru ca riscul de accident e prea mare, in maini nepricepute). Nu faceti asta cu masinile voastre!


Teoria e asa:

Quote

In coborare, daca tragi frana de mana primii doi dinti, Dacia Spring regenereaza mai agresiv.

Intrebarile mele pentru posesorii de Spring cu ceva mai multe informatii (in special cu aplicatii de monitorizare / adaptoare OBD2) ar fi asa:

* ati confirmat experimental ca, intr-adevar, pe aceeasi panta, la o tragere subtila a franei de mana, regenerarea devine mai puternica?
* daca da, cu cat? Care-s valorile cu / fara frana de mana?
* cum se explica? E ceva bug de soft?! Nu imi pot imagina cum ar putea fi ceva intentionat, deci e musai sa fie o scapare, nu? (presupunand ca e real)

Personal nu gasesc nici o explicatie logica si in continuare sunt circumspect, pare a fi un mit urban. Insa, daca exista o explicatie inginereasca / stiintifica si niste masuratori care s-o dovedeasca, sunt curios sa le vad si eu. Si sa inteleg.

Thanks.

#14415
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Nu mi s-ar parea normal ca asa ceva sa fie facut intentionat. Dar din butonul acela de bord poti selecta sa iti afiseze consumul instantaneu si poti trage concluziile de rigoare. Cand regenerezi iti arata puterea instantanee regenerata cu -. Eu nu am incercat sa verific ideea asta.

#14416
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021

 costini, on 05 iulie 2022 - 15:51, said:

Tot vad pe grupurile de EV / Spring o chestie si nu reusesc sa inteleg cum functioneaza (daca functioneaza). Dar, inainte de orice, tin sa spun ca mi se pare o idee proasta, periculoasa si, chiar daca ar fi reala, cred ca n-ar trebui folosita (pentru ca riscul de accident e prea mare, in maini nepricepute). Nu faceti asta cu masinile voastre!


Teoria e asa:



Intrebarile mele pentru posesorii de Spring cu ceva mai multe informatii (in special cu aplicatii de monitorizare / adaptoare OBD2) ar fi asa:

* ati confirmat experimental ca, intr-adevar, pe aceeasi panta, la o tragere subtila a franei de mana, regenerarea devine mai puternica?
* daca da, cu cat? Care-s valorile cu / fara frana de mana?
* cum se explica? E ceva bug de soft?! Nu imi pot imagina cum ar putea fi ceva intentionat, deci e musai sa fie o scapare, nu? (presupunand ca e real)

Personal nu gasesc nici o explicatie logica si in continuare sunt circumspect, pare a fi un mit urban. Insa, daca exista o explicatie inginereasca / stiintifica si niste masuratori care s-o dovedeasca, sunt curios sa le vad si eu. Si sa inteleg.

Thanks.
Da, asa este. La tragerea manetei de frana de mana (1-2 dinti... atat cat sa se aprinda martorul de frana de mana dar sa nu actioneze fizic sabotii pe tambur), franarea regenerativa se mareste. Se observa atat pe consumul instant cat si practic. E acelasi lucru ca si cum ai actiona pedala de frana usor, care in prima parte a cursei actioneaza doar franarea regenerativa prin motorul electric. Asta se explica, cred eu, ca masina sesizeaza actionarea franei (atat cea de serviciu cat si cea de parcare) si intra in franare regenerativa. Conditia e ca pedala de acceleratie sa nu fie apasata. Acest lucru se mai observa si la stationarea la semnafor, stationarea in trafic... daca se actioneaza maneta franei de mana atat cat sa se aprinda martorul in bord, masina intra intr-un asa numit auto-hold, deci nu mai trebuie sa stai cu piciorul pe frana de serviciu dar la apasarea acceleratiei masina pleaca.
Valorile in de regenerare inertiala (doar cu ridicarea piciorului de pe pedala) sunt de minus 4-5-6 kw, iar cu actionarea franei se duc la minus 10-12kw.

#14417
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
o fi greu cand stai la semafor sa pui masina in N ? cred ca e foarte greu deoarece 99% prefera sa apese frana...

#14418
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 CLAU03, on 05 iulie 2022 - 16:22, said:

Da, asa este. (...) E acelasi lucru ca si cum ai actiona pedala de frana usor, care in prima parte a cursei actioneaza doar franarea regenerativa prin motorul electric.
Partea asta o inteleg si e cam la fel la orice EV cu implementare "clasica" a franei, unde combina regenerarea cu frana mecanica. Partea care imi da mie cu virgula este ca exista o diferenta de regenerare atunci cand e triggeruit martorul franei de mana. Din ce inteleg, ca sa obtii rezultate ok trebuie sa actionezi frana de mana suficient de mult incat sa se aprinda martorul, dar fara sa inceapa sa franeze efectiv.

 CLAU03, on 05 iulie 2022 - 16:22, said:

Asta se explica, cred eu, ca masina sesizeaza actionarea franei (atat cea de serviciu cat si cea de parcare) si intra in franare regenerativa. Conditia e ca pedala de acceleratie sa nu fie apasata. Acest lucru se mai observa si la stationarea la semnafor, stationarea in trafic... daca se actioneaza maneta franei de mana atat cat sa se aprinda martorul in bord, masina intra intr-un asa numit auto-hold, deci nu mai trebuie sa stai cu piciorul pe frana de serviciu dar la apasarea acceleratiei masina pleaca.
Hm, ok, interesant.

 CLAU03, on 05 iulie 2022 - 16:22, said:

Valorile in de regenerare inertiala (doar cu ridicarea piciorului de pe pedala) sunt de minus 4-5-6 kw, iar cu actionarea franei se duc la minus 10-12kw.
Obtii aceleasi valori crescute si daca apesi foarte usor frana de serviciu? Sau modul cu martorul franei de mana e semnificativ mai puternic?

Apropo de valorile astea, 10-12 e maximul de regenerare, indiferent de viteza si cat de tare se apasa frana?

Merci!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate