Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Dacia Spring - prima electrica Dacia
Last Updated: Apr 21 2024 04:26, Started by
spinname
, Mar 03 2020 10:56
·
137
#12493
Posted 25 January 2022 - 19:34
Ma enumar si eu printre cei cu problema incarcarii bateriei de 12V. Masurat cu motorul pornit 13.4V si motor oprit 12.34V. Astazi am fost la service pentru constatare si mi s-a spus ca este totul in regula, eu spunandu-le ca nu este in regula ca o baterie plumb/acid sa aibe 12.34V (pe fosila iarna bateria are 12.65V si vara 12.78V), acestia mi-au spus ca la cele electrice este normala acea tensiune de 12.34V. Daca se poate sa verifice cat mai multi colegi care au posibilitatea, tensiunea atat cu motorul pornit cat si oprit. Poate sa ne spuna si colegii care detin alte marci de masini electrice cum stau cu incarcarea ca sa ne facem o idee.
In opinia mea problema ar fi incarcarea deficitara a bateriei de 12V cu 13.4V in loc de 14V, care este putin pentru o baterie plumb/acid. Din ce am citit cele AGM se incarca la o tensiune de 13.5/13.8V. Daca sesizam cat mai multi aceasta problema poate se gaseste o rezolvare. Deoarece nu cred ca o sa se deranjeze cei de la Dacia sa rezolve aceasta problema care este destul de deranjanta, daca nu o raportam cat mai multi. |
#12494
Posted 25 January 2022 - 19:50
chilly willy, on 25 ianuarie 2022 - 18:47, said:
nu e ca nu au prevazut ei, ce nu stiti voi e ca bateriile cu litiu nu prea se pot incarca la temperaturi negative. Nu conteaza ca e spring sau Tesla. Tesla are un sistem de incalzire ca sa le incarce dar springul numai daca faci foc sub el. Masinile electrice sunt pentru zone calde. dumenezule cate prostii poti sa debitezi. zi-le asta zecile de mii de tesla si alte masini electrice din tarile nordice, unde au fost adoptate in masa desi au temperaturi de -20 si -30. |
#12495
Posted 25 January 2022 - 21:07
Buna seara. Rugamintea mea catre toti posesorii de masini electrice este sa anuntam cand suntem la incarcat. Pe aplicatie. Este nu stiu cum sa vezi ca statia e libera si cand ajungi acolo(2 min) sa vezi 2 masini la incarcat
|
#12496
Posted 25 January 2022 - 22:00
mihaimihai, on 25 ianuarie 2022 - 16:44, said:
Uite ce scrie in manual: "Pentru a evita deteriorarea vehiculului,este interzisă reîncărcarea bateriei secundare de 12 volţi folosind: – un încărcător de baterie extern; – o baterie a unui alt vehicul" Deci nu poti folosi nici macar un redresor desi chiar nu inteleg care ar fi motivul, pana la urma este o simpla baterie de 12V. Hai sa detaliem motivele. In general, tensiunea pe bateriile de la masini ICE este 14.5-14.7v in incarcare. Pe Spring nu e atata. Eu am un monitor de tensiune in priza de bricheta, imi arata in general 13.5 cand merg, dar ocazional am vazut si peste 14, mai ales cand e frig. Ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca exista un algoritm mai incalcit care regleaza incarcarea bateriei de 12v din cea de tractiune in functie de mai multi parametri: consum, temperatura, etc. Introducerea in circuit a unei surse de energie necuantificata de algoritmul asta poate duce la probleme/erori in sistem sau poate chiar arde cate ceva. Incarcarea bateriei de 12v se face cu o sursa in comutatie, nu cu un amarat de alternator si o punte de diode. Sursa aia e mai sensibila la variatiile de consum. Iarasi, majoritatea incarcatoarelor auto sunt setate pe pragul de 14.7 cat e la baterii din ICE, nu la 13.5, ceea ce poate sa fie rau pentru baterie. Nu stiu ce tip e, nu m-am uitat ce scrie pe ea. O chestie e certa, algoritmul ala are o belea, indica eroare la un prag de tensiune prea mare. Dar probabil o vor rezolva cu un update soft. O alta problema e legata de electrosecuritate. In general o masina ICE e izolata dpdv electric fata de impamantare. O electrica nu e cand e pusa la incarcat, si te poti astepta ca sa-i vina cuiva ideea creata sa incarce acumulatorul din exterior si in timp ce masina e conectata la statia de incarcare. Asta poate crea scurgeri parazite de curent, in functie de cum o fi construit si acel incarcator. In mod normal, nimic de dupa sursa de incarcare nu ar trebui sa aiba o conexiune galvanica cu alte echipamente din exterior. De aceea singura varianta safe pentru producator e sa zica sa nu faci asa ceva. Daca eu as fi in situatia sa imi dea eroare (pana acum nu mi s-a intamplat), probabil ca as incarca bateria, nu cred ca as pune masina pe platforma doar pentru atata. As proceda asa: as folosi un incarcator de putere foarte mica, fara conexiune la impamantare si cu carcasa de plastic (sa nu risc contacte intre carcasa incarcatorului si a masinii), ceva de genul: https://www.tme.eu/r...hargers/abasco/ . As conecta incarcatorul pe acumulator DOAR cu cheia scoasa din contact, as monitoriza foarte atent tensiunea la borne si i-as da doar atata energie cat sa ajunga tensiunea peste pragul ala critic, care nu stiu cat e, 11-11.5, cat o fi. In nici un caz nu as lasa-o la incarcat nesupravegheata, peste noapte, cu tensiune full de 14.7V. Dupa aceea as deconecta incarcatorul si as porni masina, sa isi faca ea incarcarea mai departe, ar trebui sa nu fie probleme. Eventual in timpul asta ar trebui opriti consumatori mari (ventilator, faruri). Dar asta e pe riscul meu, nu recomand nimanui sa o faca. Edited by pisoiu2, 25 January 2022 - 22:04. |
#12497
Posted 25 January 2022 - 22:07
klaxhu, on 25 ianuarie 2022 - 19:50, said:
dumenezule cate prostii poti sa debitezi. zi-le asta zecile de mii de Tesla si alte masini electrice din tarile nordice, unde au fost adoptate in masa desi au temperaturi de -20 si -30. tesla are baterii incalzite si in tarile nordice nu prea le tin in strada, au garaje incalzite, e alta branza. Si nu e chiar asa cum se zice, aparent foarte multi nordici au 2 masini, una electrica si una cu combustie pentru drumuri lungi. |
#12498
Posted 25 January 2022 - 22:23
Se pare ca e mare lipsa de specialisti in electricele astea. Ma tem ca meserasu cu lap-topul e greu de gasit. Chiar sunt curios cand toate Arcurile astea ajung in super service-rile de marca cum se invart pe langa ele?
Rusinos ca nu exista nici-o pregatire pe tehnologii noi a personalului tehnic al dealerilor nici pentru clasice. Desi sunt multe masini vandute nu cred ca e doar rata redusa a ddefectelor Masina asta nu a fost probata deloc in conditii climaterice specifice tariilor in care se vand. Exemplul cel mai evident e problema cu dezaburirea parbrizului si lipasa degivrarii oglinziilor. Ok ca low cost asta stim. |
#12500
Posted 25 January 2022 - 23:47
pisoiu2, on 25 ianuarie 2022 - 22:00, said:
In general, tensiunea pe bateriile de la masini ICE este 14.5-14.7v in incarcare. Pe Spring nu e atata. Eu am un monitor de tensiune in priza de bricheta, imi arata in general 13.5 cand merg, dar ocazional am vazut si peste 14, mai ales cand e frig. Alternatoarele dau între 14-14.4V de obicei. Când am măsurat eu la Spring aveam 12.6V fără contact, și 14.25V cu contactul pus. N-am măsurat în mers. IMG_20211228_160731.jpg 180.18K 45 downloads IMG_20211228_160759.jpg 199.02K 45 downloads E perfect normal să ai în mers 13.5V pentru menținere, și din când în când 14.25V pentru încărcare, în funcție de consumatori. |
#12501
Posted 26 January 2022 - 00:56
O intrebare : ati sesizat si la voi zgarieturi pe tabla din portbagaj?
Sau am eu ghinionul sa tot apara. Unele nici nu stiu deunde? Sau sunt eu mai fixist cu chestiile astea si altii nu le observam Ati montat ceva protectii? |
#12502
Posted 26 January 2022 - 01:36
Luci74, on 18 ianuarie 2022 - 22:05, said:
Pt cei care spun ca incarcam moca, cei cu springul. In fiecare zi este in aceeasi locatie un mercededes GLE 350 De. Nici asta n are bani |
|
#12503
Posted 26 January 2022 - 02:06
ce smecheri, isi incarca masinile lor la statia free
|
#12504
Posted 26 January 2022 - 07:40
omaigadlolz, on 25 ianuarie 2022 - 13:28, said:
Au trecut 48 ore, doua nopti de -6 si -8 grade. Mi-e frica sa ma uit cat a scazut de la 73%. Bun, deci de pe 23 ianuarie 10:00 pana pe 25 ianuarie 22:00 a pierdut de la 73% la 70%. Cat vine, vreo 60 ore? Problema e ca nu mai "pornea" la -4 grade. Nu aparea OK si nu voia sa plece. Dupa ce am pus contactul de 3-4 ori si am oprit ventilatia si ECO, a luat-o. Dupa un drum scurt si o oprire de 10 minute, iar nu mai pornea, dar si-a revenit mai rapid decat prima oara. |
#12505
Posted 26 January 2022 - 08:26
@ asta sună a baterie 12v slabă de a trebuit să opreşti consumatori ca să cîştigi 0,ţ volţi... sau contact imperfect, ... dar e stresantă situaţia.. sper ca ale noastre să nu facă figuri...
Edited by AydenCJ, 26 January 2022 - 08:28. |
#12506
Posted 26 January 2022 - 08:38
atw, on 25 ianuarie 2022 - 23:47, said: Pentru o baterie normală cu Pb, tensiunea ar trebui să fie între 14-14.8V în etapa de încărcare și 13-13.8V în etapa de menținere (float). Alternatoarele dau între 14-14.4V de obicei. Când am măsurat eu la Spring aveam 12.6V fără contact, și 14.25V cu contactul pus. N-am măsurat în mers. IMG_20211228_160731.jpg IMG_20211228_160759.jpg E perfect normal să ai în mers 13.5V pentru menținere, și din când în când 14.25V pentru încărcare, în funcție de consumatori. La electrica fiind baterie la baterie nu ar trebui sa fie o tensiune cat de cat blana, fixa? La clasice sunt mai multe conditii grele probabil mai ales pe diesel care sa determine fructuatii. Poate ca bateria asta de 12 v fiind low cost si low putere sa nu prea tina la rece, ecu inebuneste, asta e. La service baga un master reset sau poate o si incarca. |
#12507
Posted 26 January 2022 - 08:45
Bateria de 12v se incarca mai greu, după un drum scurt nu se simte la incarcare... baga minim 30 min un drum sa simți ca a încărcat ceva ...
Un monitor de tensiune pe bricheta e f util pt cei cu problema de eroare electrica, îți spune cât ai pe baterie, sub 12v nu e bine ... |
|
#12508
Posted 26 January 2022 - 09:04
dgd21ro, on 26 ianuarie 2022 - 08:45, said:
Un monitor de tensiune pe bricheta e f util pt cei cu problema de eroare electrica, îți spune cât ai pe baterie, sub 12v nu e bine ... Nu prea vezi. Spring taie bricheta cand opresti masina. Cand o pornesti, o realimenteaza dar si activeaza convertorul de incarcare, deci nu prea vezi cat a fost inainte, cu incarcatorul oprit. |
#12509
Posted 26 January 2022 - 12:18
^Da, dar s-ar putea sa vezi diferenta intre contactul pus (doar bagat cheia si rotit), si "ready to drive" (cand apare OK in bord). Zic si eu din ce-am vazut in clipuri ca nu am cum sa testez, dar la a mea (care-i hibrida), voltmetru de bricheta e stins cand e masina oprita, arata 12.5V (sau p-acolo) cand pun contactul (adica apas start fara sa apas pe frana), si apoi urca la 14V cand apas start, desi nu porneste motorul, semn ca o incarca din bateria mare.
Edited by TehCube, 26 January 2022 - 12:19. |
#12510
Posted 26 January 2022 - 12:28
automatic, on 25 ianuarie 2022 - 22:23, said:
Se pare ca e mare lipsa de specialisti in electricele astea. Ma tem ca meserasu cu lap-topul e greu de gasit. Chiar sunt curios cand toate Arcurile astea ajung in super service-rile de marca cum se invart pe langa ele? Rusinos ca nu exista nici-o pregatire pe tehnologii noi a personalului tehnic al dealerilor nici pentru clasice. Desi sunt multe masini vandute nu cred ca e doar rata redusa a ddefectelor Masina asta nu a fost probata deloc in conditii climaterice specifice tariilor in care se vand. Exemplul cel mai evident e problema cu dezaburirea parbrizului si lipasa degivrarii oglinziilor. Ok ca low cost asta stim. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users