Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Fiberhome SR1041Y
 Honda H-RV 2022

Canon R7 si R10

Despre transplantul de par

[UNDE] Gasesc de inchiriat lumini...
 La multi ani @BlueKing-69!

La multi ani @CostyNn96!

The importance of being an archit...

City break de 3-4 zile ce locatie...
 Mission: Impossible – Dead ...

Amenajare parcare interioara

Trotineta electrica noua cu 0,7 k...

Netflix despagubeste statul itali...
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
14149 replies to this topic

#12457
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 17.09.2021

 andreicosmin87, on 13 ianuarie 2022 - 19:18, said:

Am incercat, dar aplicatia e facuta prost. Desi apare charging, este activ butonul Resume charging si desigur ca nu se intampla nimic daca IL apas.
Poate nu inteleg eu : pai charging este mesajul ,ca e masina in curs de incarcare.Butonul zice ca poti sa opresti incarcarea si la mine apare un mesaj pe telefon ,de la aplicatie ,cum ca trimite comanda catre masina si apoi si spune daca a facut-o sau nu.Deci uneori merge ,se opreste incarcarea din telefon alteori NU si spune mesajul ca s-a intamplat ceva.Care cred ca de cele mai multe ori e de la comunicatie insa cred ca mai pot aparea si alti factori ,de protectie.Odata a deschis sotia usa masinii in acelasi timp si nu cred ca a fost coincidenta ca returnat aplicatia mesajul de "misiune neindeplinita".
Desi in general opresc din interior pt ca stau la casa (apas pe buton de incuiere/descuiere din masina) si oricum trebuie sa strang cablul...

Asadar e normal sa poti opri ceva ce e in curs,daca a fost prevazut asa (adica ai comanda dispo) ;daca la tine nu se executa ,adica nici macar nu incearca atunci ori ai pbl cu tel  (sa zice ca nu merge zona aia de touch ,s-a instalat aplicatia gresit,etc) ori cu aplicatia !

Eu am avut alta chestie cu aplicatia dar si asta cred ca are scuze (nu neaparat nevoie de update) ;posibil cand o lasi mai mult deschisa in telefon ,la o noua afisare sa nu reuseasca sincronizarea cu masina si sa nu afiseze bine ;eu aveam 100% baterie cu doar 97 Km de autonomie ,sau asa ceva ,ceea ce e imposibil din cel putin doua motive :
-nu avusesem masina la incarcat si oricum nu o las pana la max (si nici de la soare nu se putea incarca singura ca trecuse noaptea peste ea :)
-nu consuma asa mult incat sa aiba asa mica autonomia  ~27 KW/100 (poate sa fi fost -30°C afara ,ca stiu ca face calcul instant in functie de temperatura,dar nici asta nu e cazul la noi...)

Deci mai dau si aplicatiile astea rateuri !

#12458
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 17.09.2021

 gabispark, on 13 ianuarie 2022 - 21:31, said:

Iarna nu e ca vara, a zis un clasic in viata.
Observatie personala sunt curios daca si la alti posesori se manifesta.

De cand cu frigul aceeasi destinatie si traseu zi de zi.
Peste 4 grade faceam acasa serviciu acasa cca 33%.
-4 grade 22% dus, 17% intors.
interesant este ca din cei 22% de dimineata in prima treime de traseu se consuma aproape 12%
Apoi se incalzeste bateria (cred) si merge frate. Re-mentionez, conduc Spring-ul ca pe orice alta masina am avut/folosit fara sa privesc, altfel decat statistic/informativ, bordul.

Pentru troli oricum imi e OK, tot ies bine. Incarc acasa, nu gratis.

Pentru colegii ecologisti: Cand stau in coloana si ma uit la alte tevi de esapament de diferite ICE, euro no matter, ma intreb, excluzand eternele dispute, cum ar fi sa avem cu totii electrice in oras,
Ce aer ar fi? Si nu ma luati cu amprenta de carbon productie/utilizare Spring, Tesla whatever; ma refer strict la ce aer respir, cand stau in coada la semafor.
Perfecta dreptate ! Acelasi sentiment ciudat il am si cand mai vizionez filme vechi si vad fumand pe toata lumea ca serpii mereu si peste tot (in birourile unde lucreaza,in autobuze,sali ce cinema,etc);zici ca nu aveau altceva de facut cu mainile (doar copii nu fumau dar nici aia toti ca de pe la 6,7 ani ...).Si nu e doar "inspiratia" scenaristului care nu avea cu ce actiuni sa umple rolurile ;fumau mecanicii care mestereau la masini ,dactilografele care clapaceau acolo de zor,etc,etc.
Azi e NORMAL sa nu fumezi si chiar in viata de zi cu zi ,in afara locurilor publice ,vezi oamenii fumand din ce in ce mai rar (in general zic si nu e doar din cauza banilor).
Asta inseamna evolutie (dar si ca unii din cei cu obiceiuri proaste s-au dus) !
Si cand ma gandesc cat a durat,cati bani de publicitate pentru constientizare riscuri (dar si interzicerea publicitatii la tutun) si masuri si resurse umane implicate la nivel mondial (OMS,Guverne ,insitutii nonguvernamentale,etc).
Tin minte ca eram mic cand am reusit sa-l fac pe tata sa nu mai fumeze in casa (40 de ani de atunci) si a facut-o de dragul meu...
Unii ca fratimiu' inca face asta in casa dar ce sa te faci cu neandertalienii (are doi copii mari,ambii fumeaza acum si au fumat pasiv de cand s-au nascut si sigur au plamanii mai dusi ca batranul meu tata) !!!

Sper ca asta cu electricele sa nu dureze atat desi nu am sperante cand vad cum reactioneaza unii pe aici si ce pretentii au !!

#12459
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,935
  • Înscris: 15.12.2009

 kolfleading, on 24 ianuarie 2022 - 09:42, said:

Nu e blocata ci se pierde, se disipa sub forma de caldura la descarcare pentru ca rezistenta interna a bateriei este mai mare la rece.
Descarcarea are pierderi mai mari la rece.
Extragi 1 kWh, iar pe rezistenta interna a bateriei se mai disipa 0.2 kWh...
Da, e corect ce spui, dar aici vorbim de pierdere de SOC in gol, cu masina stationata. In mers acea diferenta de rezistenta interna se traduce ca autonomie mai mica.
O baterie Li-Ion incarcata la un SOC oarecare, lasata in temperaturi negative ar trebui sa aiba acelasi SOC dpdv energetic, doar ca nu poti accesa toata acea energie in mod eficient. Sau ma uit gresit la problema?

Edited by ro_explorer, 24 January 2022 - 10:47.


#12460
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,295
  • Înscris: 01.03.2013
In principiu da, ar trebui sa afiseze acelasi SOC daca nu s-a consumat nimic.
Dar ... cine stie ce le-a mai trecut prin cap francezilor ... n-ar fi imposibil sa ajusteze SOC afisat in functie de temperatura...

#12461
seranunt

seranunt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 23.05.2009

 Robert_Kiran, on 23 ianuarie 2022 - 12:00, said:

Nu vreau să mă "imbogatesc"! Am cerut exact cât as primi dacă as folosi rabla fără a cumpăra masina noua. Parca ministrul a spus ca se poate preda o masina mai veche de 15 ani, si sub euro 3, contra sumei de 3000 de lei, fără sa fi obligat sa iei o masina noua. Daca voiam sa fac bisnit, cerem peste 3000. Am vrut sa ajut un viitor proprietar de spring. Ma îndoiesc ca ofera careva o rabla la 2000 când statul da 3000 de lei pe ea. E ilogic! Poate daca e mai noua de 15 ani, sau e peste euro 3, si se pierde bonusul de 1500 lei.
În fine, ma opresc aici și voi aștepta 4 februarie, sa predau masina la remat, pentru 3000 de lei. Dacă se considera ca am vrut sa fac "bisnit", rog un moderator sa șteargă cele doua postări ale mele de aici.
Repet, eu am vrut sa ajut un viitor proprietar de spring, ținând cont ca masina era mai veche de 15 ani, si acesta beneficia de bonus de 1500 lei în plus.
Am si eu una de dat la Remat, ști  exact care este procedura... eu nu am înțeles clar cum funcționează treaba.

#12462
isr2002

isr2002

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,324
  • Înscris: 06.09.2004

 cristi1806, on 24 ianuarie 2022 - 09:07, said:

.. niciodata nu am avut incident ,nu m-a surpins nimeni.....
Asa spun toti, inainte de primul accident.

#12463
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
foarte tehnica explicatia aia cu "capacitatea blocata". Cica asa o definesc si aia de la MIT.
Explicatia e mult mai banala, autodescarcarea bateriilor Li-Ion e foarte pronuntata la incarcarea maxima si in 24h de la incarcare 100% pot sa piarda pana la 5% si ulterior fenomenul se atenueaza si pierd 1-2% pe luna la care se adauga si cat consuma circuitele de BMS depinzand de calitate pe la 2-5% pe luna. . Presupun ca dupa mai multe zile va incarca si bateria de 12V din cea de tractiune daca tensiunea ei scade prea mult fiind consumata de receptorul de telecomanda, alarma etc. Acest fenomen apare si la termice dar acolo nu prea conteaza odata pornit motorul. La electrice dupa "pornire" bateria HV va compensa si descarcarea bateriei de 12V si dupa "pornire" va suferi o descarcare mai accentuata initial pana incarca bateria de 12V mai ales daca a stat cateva zile nefolosita masina.
Deci o incarci seara la 100% si sa nu te miri daca a 2-a zi are 97% si dupa o zi ajunge la 95%. Asa sunt ele, Incarci 100kW, 5kW dispar in ceata in 24h, 0 emisii pe hartie.

#12464
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 25.01.2007
Ba da inteligent e asta...cum de nu l-au luat la emaiti?  
Sunt sigur ca vorbeste din egsperienta, nu silly?

#12465
klaxhu

klaxhu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 14.02.2005
Azi se ridica spring-ul.
In afara de lipsa covorase si oglinzi incalzite, ce altceva mai trebuie trecut in procesul verbal?

Recomandari covorase de la cei care si-au luat deja? Parca zicea cineva de unele de la Kaufland?

#12466
omaigadlolz

omaigadlolz

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 130
  • Înscris: 23.12.2021

 klaxhu, on 25 ianuarie 2022 - 09:32, said:

Azi se ridica spring-ul.
In afara de lipsa covorase si oglinzi incalzite, ce altceva mai trebuie trecut in procesul verbal?

Recomandari covorase de la cei care si-au luat deja? Parca zicea cineva de unele de la Kaufland?

Cablul sa fie de 16A, nu 10A.

La craiova mi-au dat covorase spate.

PS: mai degraba ti-as recomanda sa cauti chedere pt usi, bate vantul ingrozitor :))

#12467
klaxhu

klaxhu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 14.02.2005

 omaigadlolz, on 25 ianuarie 2022 - 09:40, said:

Cablul sa fie de 16A, nu 10A.

La craiova mi-au dat covorase spate.

PS: mai degraba ti-as recomanda sa cauti chedere pt usi, bate vantul ingrozitor Posted Image)

Ok, mersi.

Da, am vazut ce au facut altii la capitolul chedere, o sa studiez si eu. Dar aia e o chestie care pot sa o rezolv eu cand merg in RO peste 2-3 luni.

Imi era important macar covorasele sa fie ok sa nu se faca varza mocheta. In rest, le rezolvam pe celelalte in timp.

Edited by klaxhu, 25 January 2022 - 09:54.


#12468
aurelgh

aurelgh

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 08.04.2015
Azi am ajuns cu TAXI la serviciu. Eroare "Verifica sistem electric". Am reincercat de cateva ori  si degeaba .Bateria de tractiune e la 58 %.  Am sunat la VC  sa reclam, Am sunat la Asistenta, dupa 3 apeluri a cate 10-15 minute in asteptare am reusit sa-i prind. Am pus multimetrul pe bateria de 12V  sa verific tensiunea si aveam doar 11.2  - 10.9 V cu contactul pus. Nuu a ajutat opritul Media, ventilatoare.... Astept sa ma sune cei  de la asistenta.Astept de 1 ora. Nu e normal.....Sper ca pana iarna viitoare sa se rezolve problema. Pana acum ma costat 25 de lei, dus la serviciu. Sa vedem cat ma tin fara masina, cica doar in service pot face diagnostic, si masina merge doar pe platforma.....

#12469
mihaimihai

mihaimihai

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,231
  • Înscris: 09.03.2006

 omaigadlolz, on 23 ianuarie 2022 - 15:17, said:

Voua cat vi se descarca Springurile ... stând?

Dupa 36 ore la mine a scazut de la 87% la 83% (doua nopti). Dimineata erau -4 grade.
La mine nu pierde nimic peste noapte in conditiile in care de 2 saptamani avem constant -5,-6 grade (Ilfov), chiar si cand a stat nemiscata 2-3 nopti. Totusi cand este pornita pierde instant 2-3 procente dupa primele minute deci cred ca se face o recalculare doar dupa pornire si nu cat timp sta. Cel putin asa e la mine.

#12470
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 05.06.2021
Aseara am incarcat-o pana la 91%, iar dupa o ora si ceva scazuse la 89% (probabil face vreo balansare a celulelor ceva, aranjeaza electronii 2 cate 2... nu stiu). Apoi, pana dimineata nu a mai scazut deloc, tot 89% a ramas. Dimineata, afara erau -7grC.
Am observat ca daca o scot din priza dupa o incarcare partiala (adica, nu pana la 100%) procentajul bateriei scade cu 1-2%, dar daca vin cu masina de pe drum si o las pana a doua zi dimineata, nu scade deloc.

#12471
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 17.09.2021

 mihaicl1981, on 16 ianuarie 2022 - 05:11, said:

Dacă măcar ar merge frânarea regenerativa suficient de puternic, nu ar fi o tragedie. Dar din câte știu eu la Spring nu e asa puternica. Și atunci chiar trebuie sa fii pe faza cu frână de mana/forta in pedala. Nu poți nici sa forțezi frâna de motor dând treapta inferioara ca la o manuala clasica.
Pai si daca e o dama mai slabuta si fara reactii ce face ?Cu ce forta sa se urce ea pe pedala ?
Nu merge oare franarea aia automata ?Desigur ca senzorul ala nu vede tot dar mai e o speranta pt ca eu nu cred ca vor avea prea multi rapiditatea si prezenta de spirit sa se infiga cu tupeu in pedala si eventual sa caute si frana de mana fiind luati prin surprindere...
Si pt cei care au dubii legat de calitate eu raman la convingerea mea ca nu o vindeau in occident cu carpeli ,si sa riste sa compromita marca asta care i-a salvat de la faliment chiar si nu doar odata.
Ori este cate un accident (ca orice furnizor de componente mai da rateuri) ori e vb de asamblare/productie.Desigur ca pot fi si pbl de proiectare/config (cum vb de limita aia pt tens bateriei de 12V)...care se mai rezolva din mers
Cum sa oxideze contactele ?Asa repede ?(dupa cativa ani mai intelegeam).Nu am auzit niciodata nici macar la un amarat de bloc de semnalizare sau la un bec la gama Dacia ;si am avut o gramade de modele si noi si SH (incepand cu Super Nova si terminand cu Duster II).
Pai e prima data cand fac ei contacte/cablaje low cost ?Si ce , e singurul model/marca care nu are scut ?Din contra majoritatea in ziua de azi mai degraba nu au...
Si oricum cand e vb de umiditatea din atmosfera nu scutul protejeaza (ala ar proteja la picaturi sau chiar jet direct de apa )
Eu zic ca sefii de la Renault ar trebui sa ia serios in calcul fabricarea lor la Mioveni ,cat inca mai e teren relativ ieftin prin zona...Adica cat mai urgent ! O hala si niste utilaje poti sa le ridici/instalezi intr-un an , chiar si cu birocratia din Romania !Ramane de vazut daca accepta chinezu sa vanda bateriile tot la pretul ala (sau kitul electric,cu ce mai pune el esential, fabricat  acolo la ei)
Eu zic ca tot e bine sa vanda ceva decat nimic...
Masina asta mica electrica e esentiala pt Europa dar si pt Renault in perioada asta !!
Cica au semnat sa investeasca 20 mld (Alianta Renault -Nissan-Mitsubishi) pana in 2030 pt dezvoltarea de X modele electrice (pregatirea de trecerea la gama electric 100% cred) dar pana atunci ?
Eu sunt convins ca deja exista Spring 2 pe "planseta" ,nu neaparat cu mari modificari de design sau dimensiuni.Cine sa tina steagul sus (vanzarile adica)? Pt ZOE deja a aparut concurenta dura a lui Tesla (nu mai e nr 1 in Europa),apar cele din gama Megane dar nu vor fi asa ieftine si multi au nevoie de o masina mica de naveta nu de una maricica,de familie (la 30.000€).
Mai au Twingo electric care e scumpicel si daca VW reia fabricarea lui eUp/CitiGo pot s-o treaca la productie "hoby" pe asta (nu ca pe o masinuta care sa faca volum si profit)
Asta simt eu de departe ,fara sa am datele/inf lor (ale unor CEO)...
Sa nu mai zic de termenele si riscurile astea legate de transportul marin+ taxele (pe alea de le-a prin inghetul bocna pe Mare -erau Mazda parca ,export Rusia ,le-au declarat REBUT 100% japonezii)
Poate ca solutia cu China pt Spring a fost provizorie pt ca initaial gandisera doar un Renault KZE pt piata lor ,sa face ceva bani acolo apoi s-au trezit cu pbl cotelor de poluare pe marca si au incercat sa face ceva in urgenta dar in realitate deja se pregateste poate ceva Made in Europa !
Vedem...
Eu tot tind sa cred/sper ca nu am fost cobai pt 500 lei (voucherul) !

#12472
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 17.09.2021

 XL700VA, on 16 ianuarie 2022 - 16:13, said:

Stația din Dedeman. De când e pe bani, e mereu goala. Nu am văzut mașini la incarcat!

IMG-20220116-WA0007.jpg IMG-20220116-WA0000.jpg
Eu nu sunt interesat caci incarc acasa dar daca Dede a plecat pe solutia asta posibil sa fie utilizata peste tot in tara (e mai interesant deci pt cei in tranzit sau care locuiesc la bloc)
Deci pt cine are inf ar fi interesant de stiut sistemul de plata ! Nu cred ca pretul este neaparat cauza principala...ci prostia asta cu plata.
Dar si aici cu pretul concurenta a-si va spune cuvantul pana la urma...
Sa instalezi/investesti si sa stea degeaba e pierdere (ca tot se uzeaza)...Si nu cred ca sunt facute pe fonduri UE ca parca la alea nu ai voie sa faci profit cativa ani
In fine ,pe mine sistemul de plata ma enerveaza (poate vad si autoritatile si proprietarii ce spun utilizatorii ) ;o standardizare se impune si nu ne obliga nimeni sa asteptam UE !
Cine vrea sa vanda statii in Romania va trebui sa respecte reglementarile si gata.
Ce dracu stau mereu sa ma inregistrez pe N site-uri ,sa am N conturi si carduri multiple si sisteme de plata la fel.Cum dracu sa astept sa-mi faca firma X un card si sa-l trimita acasa cand eu sunt deja in deplasare ,in fata statiei si vreau sa incarc (fiind singura dispo in zona ;poate mai sunt si altele dar defecte ,etc).Sau sa ma pregatesc in prealabil pt orice ,ca vreu sa fac un drum mai lung odata pe an si sa-mi fac card preventiv la toate cele N tipuri de statii ?Si daca ai o urgenta si  treb sa pleci dimineata la un drum de 300 Km  ?
Adica pt statiile de benzina automatizate si pt barierele de la autostrazi suntem capabili sa facem plata cu cardul pe loc,in functie de consum/distanta si la astea electrice ,"moderne" ,trebuie sa depun bani in cont care sa ramana blocati acolo ca poate voi mai trece vreodata  pe la o statie de acelasi tip ?
Eu nu stiu ce piedica majora poate exista dar mi se pare cel putin imbecil sa nu fiu in stare sa instalez un POS intr-o statie din asta scumpa ,care sa deblocheze mufa de incarcare doar dupa ce se inregistreaza plata.
Dai cu cardul bancar la inceput ca sa poti sa scoti pistoletul din statie (dar si ca sa fie interfata cu butoane activa, sa nu poata umbla acolo oricine) apoi dupa incarcare deblochezi iar doar dupa plata...

#12473
klaxhu

klaxhu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 14.02.2005

 CLAU03, on 25 ianuarie 2022 - 11:37, said:

Aseara am incarcat-o pana la 91%, iar dupa o ora si ceva scazuse la 89% (probabil face vreo balansare a celulelor ceva, aranjeaza electronii 2 cate 2... nu stiu). Apoi, pana dimineata nu a mai scazut deloc, tot 89% a ramas. Dimineata, afara erau -7grC.
Am observat ca daca o scot din priza dupa o incarcare partiala (adica, nu pana la 100%) procentajul bateriei scade cu 1-2%, dar daca vin cu masina de pe drum si o las pana a doua zi dimineata, nu scade deloc.
Bai oameni buni, e o estimare % ala, nu o sa fie niciodata exacta. Si va zic asta vening de la un Tesla M3 LR. Nu va mai tot uitati atat la procentajul/limit in km cu atata exactitate. Desigur, daca pierdeti 5% pe noapte este o problema acolo, dar nu ar trebui sa fie.

Edited by klaxhu, 25 January 2022 - 12:47.


#12474
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 05.06.2021
Doar spuneam ce am observat... eu nu imi fac nici o problema!
Ma uit la % doar ca sa vad cand trebuie sa incarc...

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

6 user(s) are reading this topic

3 members, 3 guests, 0 anonymous users

zetubald, KwID, ledro2

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate