Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea
 Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 

Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
553 replies to this topic

#487
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 65.056 km

Vineri am am avut programarea la MIT Motors.

S-a înlocuit valva PCV pe garanție. De celălalt caz pe care îl mai avuseseră cu aceeași problemă au spus că nu s-a mai manifestat, dar clientul respectiv încă n-a circulat foarte mult. Așa că o voi mai ține și eu sub observație, să fiu sigur că s-a rezolvat.

Tot pe garanție s-au înlocuit și flanșe + rulmenți amortizoare față din cauza unor sunete subtile suspecte în viraj la dreapta pe denivelări. Problema nu a fost constatată în service, dar au acceptat o filmare din partea mea. Din păcate, se pare că nu flanșele au fost cauza (deși și eu le suspectam), pentru că problema persistă. Posted Image Zilele astea trebuie să-i contactez iar să vedem ce facem mai departe.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ff3uPdSpss4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
(filmare cu sunet editat/amplificat)

Operațiile au durat cam 1,5 ore.

============================

Am făcut și ultima actualizare de navigație, de pe 221129. Fără schimbări majore. Dar au schimbat ”ceva” la sunet, nu-mi dau seama ce. De câteva zile tot umblu în egalizator, și parcă ”ceva” lipsește. Posted Image
Am impresia că au încercat să facă joasele mai sesizabile la volum foarte mic (cred că mai spuneam că acolo joasele lipsesc cu desăvârșire), dar de la volum moderat în sus parcă se aude prea înfundat/prea multe joase. Sau poate-s eu nebun. Posted Image

============================

Declar cu mâna pe inimă că ștergătoarele Bosch (cum am luat acum pe spate) sunt niște mizerii sinistre. Abia dacă oi fi făcut vreo 1000km cu el, și deja e aproape la fel de praf ca cel original uzat schimbat la peste 60k km. Șterge numai în dungi. Penibil.

#488
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 70.411 km

Acum îmi dau seama că am mers ca nebunu' în ultima lună. :lol:

Luna cheltuielilor:
  • RCA: B8, Groupama, 12 luni, decontare directă, 776,63 lei
  • Casco: Groupama, 2.500 lei, la o valoare asigurată de 80.275 lei (aprox 16.316 euro)
  • Revizie complexă: Martax Brașov, un total de 4.261,44 lei
    • ulei 4L Kia OE 5W30, 179,72 lei
    • filtre ulei/aer/polen, 220lei
    • bujii Kia OE, 392 lei
    • lichid frână DOT4, 78 lei
    • discuri + plăcuțe față+spate, 2.587 lei, luate anul trecut la promoția de primăvară, cu (parcă) 20% reducere
    • test de frânare, diagnoză, materiale auxiliare, manoperă etc...

Discurile/plăcuțele originale mai mergeau, arătau ceva mai bine decât cele de la Rio (schimbate  la cam aceeași vechime). Dar am preferat să le schimb că dădeau semne de comportamente anormale (huruieli) la frânări mai intense, precum coborâri foarte abrupte. A dat rugina-n discuri destul de profund, se uzaseră destul de neuniform, și-am considerat că nu e mare pagubă să le schimb.

Ca notă comparativă, i-a durut fix la bască că am fost și ”la alții” (se aude AutoKino? :lol: ), sau că n-am cumpărat discurile de la ei. Ba chiar mă întrebau de curiozitate de uleiuri mi s-au pus la Autokino și la Vaslui, și dacă-s mulțumit de uleiul Kia OE. :lol: Păcat de nea electricianu lu' pește prăjit că mi-a stricat impresia despre ei, dar tipul de la recepție service chiar e fain.

=================

În aprilie urmează și primul ITP. Cu frâne noi. :lol:

=================

Cu suspensia încă n-am mai rezolvat nimic. Face într-o veselie, dar greu de reprodus în spații mici. Am vorbit la MIT, le-am spus, va trebui o programare nouă pentru noi investigații, dar încă n-am făcut-o, din lipsă de timp. Și speram să găsesc între timp o metodă mai sigură de a reproduce zgomotul la cerere.

=================

Cu uleiul din filtru pare că s-a rezolvat. La ~5.400 km de la intervenție, 0 urme de ulei în filtru sau pe conducta de admisie (cât se vede fără s-o demontez). O s-o mai verific din când în când, dar eu zic că e ok.

#489
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 72.238 km

[ https://eu.zonerama.com/photos/340190407_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

3 ani. Un ultim an... greu, din diverse (alte) motive care mi-au redus foarte mult numărul de ieșiri. Însă pare că ritmul revine la normal. În ultimul an am parcurs 24.221 km (din care vreo 8k doar în ultimele 2 luni Posted Image ), păstrând media anuală în jur de 24k km.

Câteva statistici:
  • Carburant (total/ultimul an)
    • Alimentări: 163 / 54
    • Total consumat: 4.605 L / 1.548 L
    • Cost total: 27.214 lei / 11.176 lei
    • Consum mediu total: 6,3 L/100km / 6,29 L/100
    • Cost mediu carburant/L: 5,9 lei/L / 7,2 lei/L
    • Cost mediu:
      • total: 0,33 lei/km, 22,11 lei/zi, 649,68 lei/lună
      • ultimul an: 0,46 lei/km, 30,45 lei/zi, 893,3 lei/lună
  • Service (revizii, vulcanizare etc...)
    • Cost total/ultimul an: 8.753 lei / 5.737 lei
    • Cost mediu:
      • total: 0,13 lei/km, 8,87 lei/zi
      • ultimul an: 0,24 lei/km, 15,63 lei/zi
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Cost total/ultimul an: 20.846 lei / 3.545 lei (inclusiv asigurările pe anul următor)
    • Cost mediu:
      • total: 0,29 lei/km, 18,83 lei/zi
      • ultimul an: 0,15 lei/km, 9,66 lei/zi
  • Intervenții în garanție: 4
    • schimb bucșă/rulment volan
    • schimb cameră marșarier
    • schimb valvă PCV
    • în curs de investigare zgomot suspensie (înlocuit flanșe + rulmenți amortizoare față, fără efect)
  • Alte probleme tehnice: 1
    • schimb scut pe Casco
  • Îmbunătățiri/modificări
    • folii de protecție transparente de faruri
    • folii transparente cu protecție termică pe geamuri
    • iluminare LED în portbagaj

Lăsând deoparte neseriozitatea unor reprezentanțe, încă sunt foarte încântat de mașină. Cele câteva probleme tehnice apărute le consider minore, pentru că niciuna din ele nu m-a oprit în vreun fel să folosesc mașina. La orice oră din orice zi, indiferent de vreme, pornește și mă duce și m-aduce fără comentarii. Inclusiv la -21 de grade. Posted Image

Și spun asta în condițiile în care chiar am studiat atent și serios niște alternative (inclusiv cu test drive), și am tras concluzia că Gălbuia, chiar și după 3 ani, încă se bate de la egal la egal cu alternativele actuale. Cel puțin pentru nevoile și pretențiile mele. Posted Image

Curând urmează primul ITP.

Până atunci, pozele Posted Image

[ https://eu.zonerama.com/photos/321069927_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/321730407_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/339611193_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/339646330_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/340044718_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/340053894_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/343047050_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/343223432_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/343228418_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/364586846_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/365818377_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/367485236_1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

1) Cheile Turzii
2) Miercurea Ciuc
3) Ghimeș
4) Corund
5,6) Borsec
7) Sovata
8 ) Fântâna Brazilor
9) Rarău
10) Cheile Vălișoarei
11) Harghita-Băi
12) Lacul Sfânta Ana

Ca de obicei, să ne-auzim sănătoși și peste 1 an. Posted Image

Edited by alexcrist, 17 February 2023 - 19:58.


#490
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Cel mai detaliat jurnal de bord pe care l-am văzut vreodată, din punct de vedere al cheltuielilor. Sa o stăpânești sănătos în continuare. Acum 3 saptamani am ridicat-o și eu pe a mea. Poți sa îmi spui te rog ce benzina bagi, de unde și cum folosești modurile de condus (eco, normal, sport)?

Edited by calinkgb, 24 March 2023 - 11:03.
nu are rost sa citam postul imediat anterior


#491
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
Benzină doar efix 95 de la Rompetrol, doar pentru că e comodă plata direct la pompă. Vreo lună am mers cu efixS 98,da-n afară de preț, n-am observat nimic nici la consum, nici la comportament.

La MT nu există moduri de condus.

P.S.: Te rog nu mai cita postul anterior, mai ales dacă e kilometric. Mersi.

#492
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Merci pentru răspuns.

#493
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
Odo: 73.537 km

După 3 ani dă semne de oboseală și bateria din telecomandă, unica folosită (a 2a e neatinsă de nouă). :)

[ https://eu.zonerama.com/photos/371318538 _1500x1000_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#494
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
Ia bateria din telecomanda nefolosita, sau incepe să o folosești

#495
daniel_28

daniel_28

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 01.03.2021
Am avut si eu cateva notificari (dupa nici 2 ani) de low key battery prin noiembrie anul trecut, dar care au incetat in aceeasi zi.
De curiozitate am si aflat cum se poate schimba si am cumparat baterie CR 2032 sa o am in caz de nevoie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TObK9RbeuB4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#496
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,267
  • Înscris: 22.07.2005
La cati bani dai pe combustibil, erai mult mai fericit cu o Kona electrica...
Bai baiatule, dar tu tii contabilitate, nu te joci!

#497
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
Dacă îmi arăți o priză în pozele alea, acum mă duc să iau o electrică. :lol:

La stilul meu de utilizare, cu ieșiri medii de 500-700km într-o zi către destinații izolate către care la dus n-am chef de ocolișuri (că plec de-acasă să ajung undeva, nu să caut încărcătoare :lol:), iar la întors mă întorc în miez de noapte când nici restaurantele nu mai sunt deschise, și aș sta singur și trist în ploaie (exagerez pentru dramatism, dar nu prea mult) 30 de minute lângă o priză să încarc electrica :lol:, electricele nu intră în discuție. Asta e clar.

Dar chiar studiam în ultima perioadă problema asta, și efectiv nu găsesc o mașină care să se laude cu ceva eficiență extraordinară la drum lung. Toată ecologia și investițiile s-au dus în consumurile de oraș. Orice PHEV e greu și inutil dacă nu e încărcat des (degeaba îl încarc doar acasă), orice HEV e prea scump pentru ce "consum redus" se laudă pe hârtie.

Doar ca exemple: Peugeot 308/3008,12kE diferență pentru PHEV, Nissan Qashqai, 7kE diferență pentru HEV, cu diferențe de consum oficiale minuscule (până în 1-1,5L/100km) la drum lung. Chiar presupunând că se face mâine benzina 10 lei/L și consumul e mai mic cu 1,5L, amortizez 7K euro în peste 230k km și abia apoi aș ieși pe plus. Păi ce treabă e asta? :lol:
Tot la Kia ar fi printre cele mai rezonabile HEV-uri, vreo 3kE diferență la Sportage, dar tot cu 1L diferență se laudă, adică tot peste 200k km îmi trebuie să-i amortizez (tot cu benzina la 10 lei).

Și-n rest, cam tot din categoria Focus/Golf/Tucson/308/3008/Qashqai/CX-30/3 etc... toate se laudă cu consum WLTP în jur de 6L/100km, +/-0,5. Adică cât scot și eu acum.

Repet, strict pentru drum lung, fără acces la prize. Consumul de oraș mi-e fix indiferent, merg sub 5% din timp prin oraș. Dpdv financiar, chiar de-ar fi să schimb azi mașina, probabil tot la ceva pe benzină aș ajunge.

Edited by alexcrist, 24 March 2023 - 08:41.


#498
special

special

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,681
  • Înscris: 03.03.2007
@alexcrist Iesirile astea pe care le faci sunt iesiri de 1 zi in care bagi +500km sau se intind pe minim 2 zile cu cazare pe drum ..Presupun ca  majoritatea iesirilor sunt pe week end.

#499
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
O zi dus-întors, 99% din ele sâmbăta. Singurele opriri la ”civilizație” sunt 2 benzinării (sandwich-uri și benzină), și eventual un restaurant seara (deși uneori mâncăm la măsuță în natură). Orice deviere pentru încărcare înseamnă mult timp suplimentar (cel puțin o oră, ocol+încărcare). Și noi deja tindem să tragem de zi la maxim și ajungem la 1-2 noaptea acasă. Dacă mai adăugăm o oră pentru încărcări... Posted Image

Edited by alexcrist, 24 March 2023 - 10:25.


#500
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 77.457 km

Luat sâmbătă o groapă cum n-am luat în 8 ani și ~180k km. Fix o singură groapă pe tot drumul respectiv, fix cât să încapă roata, fix pe traiectorie, 90km/h. Numai Sfânta Soarta (și poate anvelopele cu protecție de jantă, dar nu știu dacă au vreun efect la gropi, sau doar la borduri) m-a ferit să nu plec cu platforma de acolo, că au fost urme clare că impactul a fost total pe ambele roți din dreapta.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/csLDnETQUAw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/375752793_2016x1512_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://eu.zonerama.com/photos/375752798_1512x2016_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din fericire alte urmări n-au fost. Nu pierde presiune, nu se simte/aude nimic, merge drept. Când vine vara voi vedea la re-echilibrare cum stă treaba.

#501
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 77.539 km

Rezolvat azi ITPul, fără probleme, la RATBV, cost 100 lei.

La capitolul "bârfe", moșulică de la ITP era total neimpresionat de ecranul navigației, credea că e aftermarket și zicea că "e urât". :lol: Dar amuzant omul. :)

====

Am mai aruncat un ochi in filtrul de aer. Se pare că tot apare ulei. Doar pe țeavă, în filtru n-a mai ajuns. O să trimit un mesaj la MIT, să văd ce zic.

Nivelul de ulei e câteva buline sub maxim.

[ https://eu.zonerama.com/photos/376778108_1512x2016_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

====

După o fugă rapidă la Leroy (instalatori cretini care nu-s în stare să pună garniturile potrivite), am sesizat o presiune ușor scăzută într-o roată. Și se aude sfârâind. Mâine drum la vulcanizare.

A 2a (din total de 3) pană sesizată mult înainte să reprezinte o problemă reală (încă nu s-a atins pragul pentru avertizare), fain tare să afișeze presiunile în bord. :D

#502
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 80.749 km

Avut ieri programare la MIT București.

S-au investigat:
- revenirea urmelor de ulei în admisia de aer. Rezultat: e normal, de data asta, din motive de turbină, recirculare, alea-alea. Dacă e mult (cum a fost prima oară), e o problemă. Dacă e puțin (cum e acum), e ok. Fie, mașina merge, nu scoate fum, nu e vizibilă vreo scădere a nivelului de ulei, să fie sănătoasă, așa rămâne.

- zgomotul pe denivelări, greu spre imposibil de reprodus la cerere. M-am plimbat cu un nenică prin toată parcarea lor (care e parțial neasfaltată/pietruită și cu denivelări), și evident că n-a scos nici pâs. Posted Image Mi-a subliniat omul că pe garanție se schimbă orice, numai să le audă cu urechile lor, că pe bază de filmări mi-au schimbat deja degeaba flanșele amortizoarelor.

Din fericire, odată ridicată și pe elevator, alt băiat a descoperit buba: bucșele basculelor față, ambele (stânga/dreapta). Se vor schimba pe garanție ambele bascule, programat la început de iunie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EN8BlbdqvbI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_ETnt_jqWEo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/q0pKNmVB278?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#503
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 80.950 km

Am decis și eu că a trecut iarna. Schimbat anvelopele cu cele de vară, la Domritter Sânpetru, cost total 160 lei.

Amvelopele de iarnă, Bridgestone Blizzak LM005 au la activ cam 32k km în 2 sezoane, și mai au cam 5 mm adâncime de profil (din 8mm de noi), 1 mm până la marcajul de iarnă. Încă stau în dubiu dacă să le mai folosesc la toamnă sau să încerc să le vând, deoarece eu consum mai mult de 1mm/sezon, dar cine circulă mai puțin încă le mai poate folosi 1-2-3 ierni fără probleme.

Mai e timp de gândire. Posted Image

#504
special

special

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,681
  • Înscris: 03.03.2007
Cel mai fain jurnal. Cred ca l-am citit de 2 ori cel putin :))  Cum se prezints masina pe dedesubt din punct de vedere al ruginii , avand in vedere ca tu chiar ai mers destul de mult iarna cu ea..

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate