Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
553 replies to this topic

#469
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
O da...trista senzatie pt ca e parte din realitate cand vezi cum procedeaza la niste probleme marunte/banale, te apuca groaza cand te gandesti ce fac ei cand dau de chestii mai nasoale.

@Alex, de ce nu tragi tu 2-300 ml si termini discutia cu mult/putin peste nivel, barem sa stii sigur daca Doamne fere mai vezi ulei la filtru ca nu e de la ulei prea mult.

Nu m-as mira nici daca desteptii in service au ajuns cumva pe la filtru cu ulei proapspat cand au facut schimbul..
La mine la prima revizie la Ford (am scris si pe jurnal) au turnat pe langa de a ajuns pana pe zonele super fierbinti, mi-a umplut masina de fum..

#470
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

 Octavian___, on 25 iunie 2022 - 11:30, said:

@Alex, de ce nu tragi tu 2-300 ml si termini discutia cu mult/putin peste nivel, barem sa stii sigur daca Doamne fere mai vezi ulei la filtru ca nu e de la ulei prea mult.
Pentru că încă sunt suficient de naiv încât să cred că niște oameni trebuie să facă treaba pentru care sunt plătiți, fără să mai ”ajut” și eu. Și nu vreau să mă dau important, dar întreținerea mecanică a mașinii chiar nu face parte din pasiunile mele și nu intenționez să investesc în echipament sau timp pentru a învăța cum să fac asta. Am destule alte plăceri cu care să-mi ocup timpul și să-mi mănânce banii. :)

Dacă nici de a 2a reprezentanță n-o să fiu mulțumit, sunt destul de nebun să caut în alte orașe, așa cum 6 ani am făcut reviziile/intervențiile la 65km depărtare.

În altă ordine de idei, vineri am programare la schimb complet de ulei la AutoKino. Am cam 8k km de la ultima revizie, n-o consider o foarte mare pierdere.

#471
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 56.783 km

Am făcut schimbul de ulei + filtru de ulei (cele de aer le-am omis, că abia au 3-4 luni), vineri, la AutoKino. M-a costat 299 lei, 4L ulei Kia Engine Oil 5W30, cu filtrul luat în primăvară la campania cu 20% reducere.

Atunci am cumpărat setul complet de 3 filtre + set complet de discuri+plăcuțe față+spate, toate cu 20% reducere, dar nu mai știu cât au fost, le-oi contoriza când vine vremea să le și schimb.

Nu știu dacă intenție, eroare umană sau vreun template greșit undeva prin soft, dar îmi facturaseră 5L de ulei, nu 4. Privind în urmă, la fel și la Martax la cele 2 revizii făcute la ei. Ăștia ori sunt vorbiți, ori, cum ziceam, au vreun template greșit pentru revizii. Atenție la facturi!
Măcar acum am observat pe loc. Mi-au dat înapoi banii pe 1L de ulei (51 de lei), fără discuții, au admis imediat că e o greșeală.

Ca fapt divers, la Rodav Vaslui mi-au facturat mereu 4L. Mai făcea cineva mișto de mine că tot la Vaslui o să merg...

Nivelul de ulei acum, la rece complet, e același ca înainte, câțiva mm peste maxim. Dar măsurat ”ca la carte” (motorul cald bine), oprit, 10 minute repaus, verificat, nivelul e fix pe dunga de maxim. Ceva-mi zice că nivelul n-a fost niciodată o problemă, și că problema va reapărea.

====

În altă ordine de idei, în sfârșit a ieșit actualizarea de aprilie/mai de soft pentru navigațiile de 10,25", după multe amânări.
Nimic notabil ca schimbări evidente. Navigația acum afișează diferit străzile cu acces limitat (ex. ”Acces pentru riverani”), și anunță vocal când intri pe o astfel de stradă. Dar acum nu mai afișează limita de viteză pe astfel de străzi, ceea ce mi se pare o prostie.

Harta e mai nouă decât era, dar are cel puțin 7 luni vechime față de datele actuale TomTom.

Cică s-ar fi activat și Android Auto pe întreg ecranul. Mi-a fost lene să testez.

#472
crinu6

crinu6

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 16.08.2009
Vreau să întreb câte lampi se aprind pentru marșarier pentru că am sesizat că la mine doar pe partea dreaptă se aprinde.Multumesc!

#473
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Doar pe dreapta e lumină de marșarier. Pe stânga e lumina de ceață.

#474
crinu6

crinu6

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 16.08.2009
Mulțumesc! Referitor la actualizarea softului și a hărților de navigație se poate face și când pleci la un drum mai lung? Am făcut actualizare prin mai și a durat in jur de o oră (am stat cu motorul pornit în tot acest timp). Nu cred că ar fi o problemă, totul e să nu oprești motorul.


#475
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
În principiu da, poți circula liniștit cât timp nu oprești motorul. Doar că va fi un drum trist, fără radio, fără nimic :lol:

#476
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View Postalexcrist, on 10 august 2022 - 08:19, said:

În principiu da, poți circula liniștit cât timp nu oprești motorul. Doar că va fi un drum trist, fără radio, fără nimic :lol:

Hello. Tocmai mi-am comandat și eu noul XCEED (cel lansat acum în iulie), GTLine 1.5 T-Gdi MHEV. Poți sa îmi spui mai multe despre cum funcționează Android Auto? Trebuie sa conectez telefonul la infotaiment cablubde date? Pot insera un E-SIM? Pot rula waze-ul (altceva nu folosesc) și sa ascult și radio în același timp?

Multumesc

#477
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Nu folosesc, așa că nu pot spune decât lucruri teoretice:
- da, telefonul trebuie permanent conectat prin cablu. Pe unitatea de 10 de vreo 2 ani tot susțin că va funcționa și prin wifi, dar încă nu se poate decât prin cablu.

- esim în unitate nu poți pune tu. Dacă ai unitatea de 10 cu navigație, are deja esim cu conectivitate UVO, dar o folosește doar pt navigația integrată. Aplicațiile de AA rulează pe telefon și folosesc conexiunea de date a telefonului

- ce poți face prin AA vei vedea tu. Nu folosesc, nu știu ce subtilități mai are. L-am încercat puțin, mi s-a părut o prostie instabilă, am renunțat la el.

#478
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: aproape 60.000 km (fără vreo 20)

Niște rezumat nu tocmai mulțumitor.

18 iulie: 2 săptămâni și vreo 1000km de la schimbul de ulei, problema persistă. Așa cum am și presupus. Programare la AutoKino pentru alte investigații pe 25.

25 iulie: Investigații câteva ore cu rezultatul ”Într-adevăr, nu e normal ce se întâmplă, dar nu suntem siguri de la ce. Vom cere o părere de la importator și rezolvăm. Cam într-o săptămână vom avea un răspuns.”

22 august: O lună mai târziu, sula răspuns. Încep să trimit mesaje eu. Niciun răspuns.

29 august (azi): am fost la ei, că tot eram prin zonă. Tipul de la recepție service, foarte calm, foarte liniștit, foarte zen... Da, ni s-a sugerat să verificăm injectoarele, dar noi nu avem aparatura necesară pentru astfel de operații.... Păi și, eu ce soluții am? ”Păi, puteți merge la București, să le verifice ei...”. Cu jumătate din sfert de gură ”Sau puteți lăsa mașina la noi, le desfacem noi și le trimitem la ei, dar o să cam dureze...”

Aoleuuuu!!!!  Posted Image Posted Image  Vai de sufletu' meu, atâta chef de muncă! Și ca să-mi zică exact unde în București (anume la MIT) a trebuit să-i pun 4 întrebări. Nu mai zic să-mi sugereze o altă reprezentanță în stare să facă operația, Doamne ferește apără și păzește să facă recomandări pt competiție. Altfel ce era la gura lor când îi acuzau pe cei de la Martax că pun prea mult ulei în motoare și să merg înapoi să îi conving să fie responsabili, acolo erau buni la dat din gură.

Dracu știe unde mă duc s-o rezolv, că presupun că nici nu e operație de-o oră. Doar nu mă duc la capitală cu cazare și toate cele până îmi repară ei mașina. Știe cineva dacă la Sibiu au chef de treabă? Posted Image

Nota 4, Auto Kino. Cu indulgență!  Posted Image

#479
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
Știu că sugestia nu e ce ai vrea, dar de ce nu le zici sa verifice ce au de verificat să trimită unde știu exact, iar ție pe toată perioada sa îți de-a mașină la schimb. Mă aștept să fie foarte rapizi să își ia mașină de schimb înapoi.

Altfel nasol faza. Sau sa schimbe injectoare pe garanție și vedeți după de mai face :)

#480
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Zici că n-aș vrea? Ar fi varianta ideală. :lol: Problema e că varianta a propus-o șoptit și tras de limbă, iar la a 2a întrebare despre asta a sugerat că "mai bine mergeți la București". Și asta fără să fie măcar menționată mașina la schimb. Efectiv e clar că nu vor să își bată capul.

Iar schimbarea și văzutul după merge doar pe banii clientului. Pe garanție nema.

#481
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,507
  • Înscris: 05.11.2009
mai nou, cred ca durerea in.. e stare comuna la Kia. Sa stii ca si aia de la vaslui s-o stricat, o fi mai schimbat din oameni, o fi criza, o fi aia de la kia..

#482
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

View Postalexcrist, on 29 august 2022 - 19:50, said:

3 săptămâni mai târziu, încă nicio soluție.

2 mailuri trimise la alte reprezentanțe (Sibiu, Galați), 1 singur răspuns (Sibiu), nu au cu ce să mă ajute.

2 mailuri trimise la București (MIT + Kia România, Ciprian Galațchi), niciun răspuns după 3 săptămâni.

3 telefoane la Kia România/MIT, la care mi s-a spus doar să aștept răspuns pe email. La ultimul telefon de azi mi s-a zis că mă va suna cineva mâine. Mira-m-aș...

Între timp, uleiul iese din ce în ce mai puțin. De la ultimele verificări la Auto-Kino n-a mai ajuns ulei în filtru, ci doar puțin pe conducta de aer. Se repară de la sine până catadicsește cineva s-o mai investigheze. Na, bun și-așa, ce să zic. Posted Image În continuare mașina merge brici, fără alte simptome.

Și uite-așa mă face să mă gândesc serios dacă mai pun Kia pe listă la următoarea achiziție.

#483
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Odo: 62.941 km

Trecut la anvelopele de iarnă, Bridgestone Blizzak LM005. Schimb făcut la vulcanizarea Domritter Sânpetru, cost 140 lei, mai scump cu 20 de lei față de tura trecută.

Despre anvelopele de vară, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5: am mers destul de puțin vara asta, doar 9000 km. Anvelopele s-au comportat foarte bine, n-am plângeri. Dar nici n-am prins condiții super-dificile (ploi zdravene)... :D

=======

Am cumpărat și ștergătoare noi. Am revenit la Denso DUR-065L, Denso DU-040L (față), Bosch 3 397 016 552 (spate).

Pe față, actualele SWF s-au comportat bine, 0 scârțâieli, dar foarte dezamăgit de durabilitate. Denso mereu m-au ținut 2 ani și 35-40k km, iar SWF au rezistat cu indulgență 10 luni și 19k km. Și acum sunt varză-varză, le-aș fi schimbat demult dacă aș fi avut vreun drum lung prin ploaie.

E ciudat că Denso nu mai apar drept compatibile cu Kia/Hyundai pe siteurile de piese. Trebuie căutate exact după modelul lor.

Pe spate încă am ștergător din fabrică, dar nu știu ce marcă e. Bosch-ul nou nu pare identic, dar se potrivește și e singurul dat drept compatibil pe siteuri. Voi vedea cum se comportă.

Cost total 180 lei/, de la Autodoc24.

#484
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 64.500 km

Pe scurt:
Am fost vineri la MIT Motors București pentru investigații legate de uleiul din admisie. Concluzia lor: comandă valvă PCV, programat pentru schimb pe 16 decembrie.

Oamenii foarte ok, verificările au durat cam 3 ore.

Au spus că au mai avut un singur caz asemănător, ”acum 3 săptămâni”, unde au schimbat aceeași piesă, și așteaptă confirmare de la client că nu reapare problema. Deduc că momentan e doar o cauză probabilă, nu sigură, dar măcar se încearcă ceva. Vom vedea ce iese.

=================================================================================

Pe lung:
În sfârșit mi-am dat seama care e problema cu Auto-Kino, și de ce a durat aproape 6 luni (!!!) până cineva, altcineva mai exact, a mișcat un deget concret.

Pe toată scara ierarhică, de la personalul din service, până la marketing și directorul general, domnul Septimiu Zavici, se împărtășește o atitudine demnă de cel mai ordinar service de cartier. Mai exact: dacă ai fost la alții, fii bun și nu ne deranja. Bineînțeles, o îmbracă în vorbe elegante și politicoase și nu spun explicit că ”nu te primesc”, cu o foarte ușoară ironie în intonație, dar mesajul e foarte clar și explicit:

- verbal în service (parafrazez): ”ar trebui să mergeți unde ați făcut ultima revizie”

- public în review pe Google Maps (review încă existent, dar rămas ascuns/neaprobat de când l-am editat să le răspund aberațiilor):
[ https://i.imgur.com/gP07Qz9.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

- privat, email primit după ce în sfârșit cineva de la importator i-a contactat, după multe insistențe ale mele către MIT/Romauto:
[ https://i.imgur.com/SurAM4H.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Evident am renunțat să mă mai complic cu ei, mai ales după replica pe email: ”Nu pot sa va indic cu exactitate cat anume va trebui sa va lipsiti de autoturism, asta datorita specificitatii problemei si ma astept sa intelegeti acest lucru.” Am făcut o programare la MIT (da, durează cam o lună programatările pentru investigații tehnice...), și problema s-a investigat într-o zi.

Este aberant ca o problemă ce a putut fi investigată doar câteva ore până la a încerca ”ceva” (chiar dacă valva PCV n-o să fie vinovatul real, măcare e CEVA), să fie amânată și întârziată timp de atâtea luni, doar din cauza politicilor PENIBILE ale unei așa-zise reprezentanțe locale care nu pricepe că face parte dintr-un lanț internațional și expresia ”ați fost la alții” nu are voie să existe în vocabularul lor - cât timp vorbim doar de reprezentanțe, nu am fost la Nea Gigi SRL.

Evident, când am fost anul trecut cu dosar de CASCO la Auto-Kino (schimb scut sub mașină, deviz pe Casco 2500 de lei, deși pe vorbe ei spuneau că costă 700 dacă nu-l fac pe casco - deci muls bine de la asigurător), sau când am luat de la ei set complet discuri/plăcuțe față/spate și toate filtrele pentru următoarea revizie (tot pe la 3000 de lei parcă, nu mai știu exact), sau când am plătit eu din buzunar schimb prematur de ulei, doar-doar or investiga problema asta... adică când le-am dat și bani, n-a fost nicio problemă și nicio ezitare să mă servească. Ba chiar au vrut să mă și taxeze 1L de ulei în plus aiurea! Dar când să facă ceva pe garanție... n-ați luat de la noi, așa că vă facem să așteptați până o să regretați.

Cei care sunteți din Brașov și le sunteți clienți, aveți grijă să nu-i înșelați cu Martax, că vă taie din testament. Posted Image

Rușine să vă fie, Auto-Kino! RUȘINE! RUȘINE! RUȘINE!

Din toate reprezentanțele (alea multe la care am fost în afară de voi, timp de 7 ani), ați reușit din doar câteva vorbe (și aproape 0 intervenții tehnice) să mă convingeți nu doar să nu mai cumpăr a 3a Kia, ci aproape că îmi vine să mă uit deja la ce e pe piață, deși Gălbuia n-are nici 3 ani împliniți. Atât de lehamite mi-e de voi și de atitudinea voastră față de clienții mărcii. Clienții MĂRCII, nu ai voștri personali! Nu vreți clienții mărcii? Nu mai fiți REPREZENTANȚĂ DE MARCĂ! E atât de simplu!

#485
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,156
  • Înscris: 12.09.2013
Si mie in reprezentanta, la primul schimb de ulei mi-au pus cu 3mm peste nivelul maxim, verificare pe joja de ulei!Sa nu-i iubesti in gura?Cum naiba sa ai astfel de angajati in service?Dobitoci e un alint.....
Pacat de marca, indiferent de care e ea, daca in reprezentante sunt numai oameni slab pregatiti!

Edited by raducut123, 12 November 2022 - 22:27.


#486
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006
Nu am dovezi și mă feresc să fac acuze la nivelul ăsta.

Dar am așa un sentiment că toate poveștile inițiale cu nivelul uleiului au fost doar așa... fumigene. Eu, cel puțin, cu ochii mei n-am văzut niciodată nivel așa ridicat cum l-au acuzat ei (vreo 2-3cm peste maxim). Și după schimbul la ei era fix-fix același nivel "ridicat", un fir de păr peste maxim. Doar zic...

Edited by alexcrist, 12 November 2022 - 22:45.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate