Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Educatia in Romania...
#37
Posted 20 February 2020 - 19:18
MembruAnonim, on 20 februarie 2020 - 15:46, said: Asta e mentalitatea ta? Nu cred ca esti parinte... Insa cand esti pus pe troleala bagi stereotipuri locrimogene. iamback, on 20 februarie 2020 - 12:06, said: Daca te-a amuzat o asemenea gluma e clar ca sistemul care te-a educat e un dezastru. Am studii superioare cam de cand ai trecut pe hrana solida. |
#38
Posted 20 February 2020 - 19:24
Ai studiat la etaj?
UBB - Universitatea Babes Bolyai ... Programa stufoasa si greoaie, profesori plictisiti si dezinteresati sa predea la ore, materii complicate degeaba, laboratoare lipsa, elevii tocesc chestii neintelese si neexplicate logic... Reteta ideala pentru esec total! Din liceu ar trebui lasati copiii sa-si aleaga materiile optional. Doar sport, romana si matematica obligatorii (la nivel mediu)...cu posibilitate de nivel intensiv tot optional. Profesorii cu rezultate nesatisfacatoare sa ramana fara clase. Edited by MembruAnonim, 20 February 2020 - 19:25. |
#39
Posted 20 February 2020 - 19:58
dan1980_25, on 20 februarie 2020 - 19:18, said: Daca nu ai inteles gluma e clar ca ai habar despre ce am incercat subtil sa strecor, la fel cum ai habar cu cine stai de vorba. Am studii superioare cam de cand ai trecut pe hrana solida. |
#40
Posted 20 February 2020 - 20:29
Ma stresam cand eram puber. Si al batranu imi spunea::,, Nota in catalog nu reflecta ce stii ,, Mare dreptate avea. RIP .
|
#41
Posted 20 February 2020 - 20:58
Notele din catalog reflecta mai mult nivelul de predare al profesorului, decat cunostintele elevilor... Dintotdeauna am simtit asa Promovabilitatea la BAC acum reprezinta o rusine pentru profesori in primul rand...
|
#42
Posted 20 February 2020 - 23:40
MembruAnonim, on 20 februarie 2020 - 10:28, said:
Scoala poate schimba si educatia primita in cei 7 ani de acasa. Daca s-ar vrea asta.. Hai ca m-ai facut curios. Cum poate scoala sa schimbe educatia pe care copilul o primeste din familie? Si asta chiar inainte ca acel copil sa ajunga efectiv pe bancile scolii? Nu mai debitati afirmatiile astea cu memorarea, ca va faceti de ras. Nu exista invatare fara memorie. Da, inteleg sa nu fie elevul nevoit sa invete pe de rost pagini intregi de comentarii, dar daca nici teorema lui Pitagora nu e in stare s-o invete, e grav. Iar cultura generala e importanta. De unde sa stie copilul ce vrea sa faca mai tarziu, daca nu "gusta" cate putin din toate? Cum sa stie ca-i plac stiintele, istoria, muzica daca nu dau de ele in scoala? Unii ar vrea sa-i faca pe toti programatori, dar nu se gandesc ca e posibil ca in viitor aia sa stie n-spe limbaje, dar sa n-aiba curent pentru calculatoare pentru ca nu mai are cine sa le proiecteze si execute o retea electrica! |
#43
Posted 21 February 2020 - 01:19
MembruAnonim, on 20 februarie 2020 - 15:46, said: 1. Invatamantul este mult mai slab decat pe vremea lui Ceausescu. 2. Pedagogii adevarati lipsesc cu desavarsire. 3. Toti sunt pusi pe meditatii... 4. Analfabetismul e de 5 ori mai crescut decat inainte de 90. 5. Analfabetii functionali sunt fara numar - pe vremea impuscatului nici nu exista acest termen. Deci: 1. Fals. Învăţământul este la fel de slab ca pe vremea lui Ceauşescu. Dar, trebuie să recunosc, tupeul unora dintre elevi şi lipsa lor de respect pentru vârsta mai mare este mult mai mare acum, decât atunci. Probabil, derivă din numărul tot mai mare de profesori nechemaţi la catedră (indiferent de cum se numeşte catedra). Sigur, derivă din ceea ce văd (elevii) în media. 2. Lipseau şi înainte de 1990, cu foarte puţine excepţii. În toţi anii mei de şcoală (1980-1997) am întâlnit doar doi profesori adevăraţi - prin asta, înţelegând specialişti la catedră şi tact pedagogic cu carul. Este vorba despre DL. profesor de lb. română Ion Tomescu, printre altele şi realizatori de emisiuni la TV. Am avut norocul să-l am profesor în perioada 1984-1986. Între timp, s-a dus să predea la îngeri. Şi, mai este vorba despre D-NA Gabriela Bucurescu, de asemenea profesoară de lb. română, care muncea noaptea pentru a scrie - de mână, fiindcă nu mulţi îşi permiteau acasă PC şi imprimantă în 1991-1992 - compendii, studii literare şi paralelisme, adică fix ceea ce se cerea la Bacalaureat, dar nu exista în manualul pentru clasa a XII-a!!! De ce nu exista? Din motiv de Ministerul Învăţământului (actual al Educaţiei şi - auzi dumneata - Cercetării), care dintotdeauna nu a fost nimic altceva decât cea mai mare căpuşă în învăţământul românesc. 3. Şi înainte de 1990 erau. Toţi. 4. Nu aş dramatiza atât de tare. Aş spune că e cam la fel. 5. Fals! Şi pe vremea lui Ceauşescu au existat analfabeţi funcţionali! Din plin! Însă: pe de-o parte, nu ştiam să-i definim corect, pe de altă parte nu trebuia să recunoaştem - trăiam o epocă de măreţe împliniri, în care nu era voie să existe eşecuri. Nu uitaţi, începând cu 1987 şcolile au fost aspru criticate dacă aveau mulţi elevi corigenţi sau, şi mai rău, repetenţi. Personal am asistat şi contribuit, în 1987, fiind elev în clasa a VII-a, la transformarea unei loaze într-un elev de nota 5, doar ca să nu fie lăsat repetent. Edited by PSC, 21 February 2020 - 01:24. |
#44
Posted 21 February 2020 - 01:44
pufonel, on 20 februarie 2020 - 23:40, said:
Hai ca m-ai facut curios. Cum poate scoala sa schimbe educatia pe care copilul o primeste din familie? Si asta chiar inainte ca acel copil sa ajunga efectiv pe bancile scolii? Nu mai debitati afirmatiile astea cu memorarea, ca va faceti de ras. Nu exista invatare fara memorie. Da, inteleg sa nu fie elevul nevoit sa invete pe de rost pagini intregi de comentarii, dar daca nici teorema lui Pitagora nu e in stare s-o invete, e grav. Iar cultura generala e importanta. De unde sa stie copilul ce vrea sa faca mai tarziu, daca nu "gusta" cate putin din toate? Cum sa stie ca-i plac stiintele, istoria, muzica daca nu dau de ele in scoala? Unii ar vrea sa-i faca pe toti programatori, dar nu se gandesc ca e posibil ca in viitor aia sa stie n-spe limbaje, dar sa n-aiba curent pentru calculatoare pentru ca nu mai are cine sa le proiecteze si execute o retea electrica! Dar despre ce invatamant vorbim ? Personal, cel gimnazial mi s-a parut cel mai bun....cel liceal a fost slabut, asta in conditiile in care eu am urmat un colegiu (clasele 5-12). De ce e asa ? Nu mai sunt interesati elevii/profesorii ? Care e cauza ? Ti se pare normal sa inveti muzica la liceu, la profil mate-info ? . Ti se pare normal sa stea copilul 6-7 ore la scoala (eu am facut mate-info intensiv, 3 zile pe saptamana aveam 7 ore) Nu e obositor ? Care e rostul sportului in liceu ? In conditiile umilitoare in care se desfasoara . Exista dusuri pentru 30 de elevi/ora ? Ce poti sa faci intr-o ora de sport (adica, 40 de min). Ce faci cand transpiri ? Liceele "bune", sunt de fapt liceele unde elevii sunt nevoiti sa intre, pentru ca la cele slabe, nu se face carte deloc |
#45
Posted 21 February 2020 - 08:17
pufonel, on 20 februarie 2020 - 23:40, said:
Hai ca m-ai facut curios. Cum poate scoala sa schimbe educatia pe care copilul o primeste din familie? Si asta chiar inainte ca acel copil sa ajunga efectiv pe bancile scolii? Nu mai debitati afirmatiile astea cu memorarea, ca va faceti de ras. Nu exista invatare fara memorie. Da, inteleg sa nu fie elevul nevoit sa invete pe de rost pagini intregi de comentarii, dar daca nici teorema lui Pitagora nu e in stare s-o invete, e grav. Iar cultura generala e importanta. De unde sa stie copilul ce vrea sa faca mai tarziu, daca nu "gusta" cate putin din toate? Cum sa stie ca-i plac stiintele, istoria, muzica daca nu dau de ele in scoala? Unii ar vrea sa-i faca pe toti programatori, dar nu se gandesc ca e posibil ca in viitor aia sa stie n-spe limbaje, dar sa n-aiba curent pentru calculatoare pentru ca nu mai are cine sa le proiecteze si execute o retea electrica! |
#46
Posted 21 February 2020 - 23:52
Trebuie sa intelegi logic, sa demonstrezi, sa aplici in viata reala. Memoratul e moartea pasiunii... Oamenii au inventat o multime de lucruri pentru a nu fi obligati sa memoreze. Printre acestea se numara si scrisul...
Daca ne-am fi bazat pe memorie omenirea nu ar fi supravietuit, parerea mea ... |
|
#47
Posted 22 February 2020 - 00:09
Si un sugar are nevoie de memorie,altfel nu si-ar recunoaste parintii.
Inainte de logica este memorarea. Primele cuvinte? Daca nu tinea minte ca leul te papa,omul nu supravietuia... Logic? Edited by nino852, 22 February 2020 - 00:12. |
#48
Posted 22 February 2020 - 00:15
#49
Posted 22 February 2020 - 00:24
Vad ca de ursi nu prea le e frica... memoria pare ca nu ii ajuta. Poate ar trebui sa inteleaga logic ca orice animalul salbatic cu colti si/sau gheare care poate atinge sau chiar depasi greutatea unui om e periculos...
Zic si eu asa la intamplare... cred ca e cam greu sa faci un tabel in memorie si sa stai sa cauti in minte daca animalul respectiv e OK ptr. sanatatea ta sau nu!? Poate dai de un animal pe care nu l-ai tocit in scoala Edited by MembruAnonim, 22 February 2020 - 00:28. |
#51
Posted 22 February 2020 - 00:52
La noi matematica de liceu inseamna sa memorezi formule... Ca nu stiai ce sa faci cu ele aia e neesential. Imi aduc aminte cu nostalgie cartea de tabele si formule matematice(era cat un roman - beletristica) - trebuia sa le stii pe majoritatea pe de rost ca altfel nu luai bacu. O prostie nefolositoare! Integrale si derivate in liceu... pierdere de timp!
La facultate am avut un soc, trebuia sa demonstrezi toate alea si altele mult mai complicate... memoria nu folosea la nimic! |
|
#52
Posted 22 February 2020 - 08:24
Sa vorbim de programatori?
Nu exista invatare fara memorare,omenirea nu putea progresa fara asta,oricat ati incerca sa dovediti contrariul. Stiu,nici mie nu mi-a placut asta,dar cum poti tine minte niste versuri celebre fara sa exersezi? Ce crezi ca fac actorii fara memorie? La raliuri,de exemplu,ai vazut cat de critica este abordarea virajelor cu viteza corespunzatoare? Nici o meserie nu o poti invata fara memorare. Soferii de TIR nu memoreaza repere,chiar daca au GPS,unele harti sunt cu probleme? Edited by nino852, 22 February 2020 - 08:24. |
#53
Posted 22 February 2020 - 09:38
Studentii ar trebui să mai intre pe la bibliotecă şi să studieze singuri, nu să li se predea adică dicteze ce scrie in cărţi.
În america la facultate studenţii merg la şcoală doar ca să intrebe pe profesor unele lucruri pe care nu le-au înţeles in studiul individual din bibliotecă şi eventual să mai facă exerciţii şi aplicaţii. La noi e aiurea, vine profesorul în clasă să le dicteze ce scrie in cărţi. Aplicaţii nu prea mai au timp să facă şi uite apoi calitatea absolvenţilor ca fiind la nivelul celor din Senegal conform unor studii recente. Senegal e in africa.. Ăştia de la noi au o mare lene, ei nu invaţă nimic, realitatea e că doar 5% ar trebui să urmeze studii postliceale universitare, adică ăia care pot să studiaeze singuri şi sunt pasionaţi, cam ca la universităţile ălea celebre. Romania asa zis moderna se incapataneaza la obligatia UE sa tina vreo 4 milioane de studenti 97% mediocrii care ajung sa culeaga fructe si sa nu profeseze niciodata pe specializarea dobandita in facultate. Prin 2011 pe vremea PD se spunea ca Romania are tinta ca pana prin 2022 sa aibe 50% populatie cu studii superioare, adica asta ar insemna 47% din absolventi sa nu profeseze in domeniu. Asta inseama ca vanzatoarea de la butic sau magazin sau soferul de autobuz si taxi sa aibe facultate, lucru care se cam intampla deja. Si asta nu ca ar necesita posturile respective studii universitare ci ptr ca absolventii repspectivi nu au gasit loc de munca pe domeniul specialitatii avute din cauza ca sunt foarte mediocrii. Nu degeaba mediul privat se chinuie si nu gaseste oameni pregatiti, cu astia se chinuie sa-i pregateasca mai departe pe un domeniu poate diferit. Sa tii atatia studenti mediocrii e o forma mascata de protectie sociala. Ii tii practic pana pe la 26 ani in protectie sociala si apoi le dai drumul si ajung direct rebuturi neavand nici macar o meserie de mecanic auto electrician zugrav. Singurele facultati unde un procent insemnat adica vreo 70% reusesc sa profeseze pe domeniu sunt cele de informatica de la stat ptr ca au si admitere multe. Cele tehnice si ingineresti sunt pe ultimul loc, inginerii ajungand la capsuni la call center sau la vanzari de masini. Parca si denisa manelista avea ceva facultate dar nu muzicala. |
#54
Posted 23 February 2020 - 12:44
Memoria iti joaca feste si declansezi dezastre - vezi Cernobylul... Vorbim aici de toceala disperata, fara noima, fara un scop clar, care se practica in scoala romaneasca!
Edited by MembruAnonim, 23 February 2020 - 12:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users