Casa parter langa Iasi
#109
Posted 09 July 2021 - 14:46
Si eu am ingustat golul de la usa principala cu 15cm parca..caramida..dar am facut-o pe partea unde nu-s balamalele usii. Unde is balamalele am preferat sa pot prinde tocul direct in stalpul de beton. Sub usa am pus extrudat..si daca nu ma insel 2 buc de caramida plina. Cred ca poti borda si golul de usa cu XPS daca vrei..depinde si de greutatea/stabilitatea usii ce va veni.
Edited by manghels, 09 July 2021 - 14:46. |
#110
Posted 09 July 2021 - 16:34
La partea de 10 cm, poti sa zidesti din blocuri de BCA de 10 cm latime.
Iar cand vine tocul usii, il fixezi cu suruburi de beton mai lungi, 15 - 20 cm, care sa ajunga pana in stalpul de beton. Exemplu de surub pentru beton: https://strim.ro/mag...b-pentru-beton/ Edited by kolfleading, 09 July 2021 - 16:36. |
#111
Posted 12 July 2021 - 17:43
manghels, on 09 iulie 2021 - 14:46, said:
Si eu am ingustat golul de la usa principala cu 15cm parca..caramida..dar am facut-o pe partea unde nu-s balamalele usii. Unde is balamalele am preferat sa pot prinde tocul direct in stalpul de beton. Sub usa am pus extrudat..si daca nu ma insel 2 buc de caramida plina. Cred ca poti borda si golul de usa cu XPS daca vrei..depinde si de greutatea/stabilitatea usii ce va veni. Da, as dori ca balamalele sa nu fie prinse direct de stalp a.i. sa fie suficient spatiu ca usa sa se deschida cat mai larg. Poate ca merge si cum ai zis tu, insa tocul trebuie sa fie suficient de gros. Ce fel de caramida ai folosit (dimensiuni) pt cei 15 cm de zid? Edited by kaes, 12 July 2021 - 17:46. |
#112
Posted 12 July 2021 - 20:11
Inca nu am montat nimic pt inchiderea spatiului intre sarpanta si placa de beton, perimetral pe exteriorul acesteia. Echipa care a ridicat casa mi-a zis ca cel mai potrivit este ca cei care monteaza acoperisul sa prinda si pazia, si i-am crezut. Cand am vorbit cu echipa pt acoperis mi-au zis ca ei nu fac asta, trebuie sa o faca cei care au ridicat sarpanta, insa intre timp "constructorii" plecasera. La sosire, am spus echipei care monta acoperisul sa aseze carligele mai in afara, cam cu 3 cm de la marginea ultimei scanduri a.i. ulterior pazia sa poata fi prinsa usor. Nu am verificat distanta in zilele in care am trecut pe acolo, nici nu mi-a trecut prin minte ca pot sa greseasca asa ceva. Insa surpriza, cand am verificat distanta intre jgheab si cantul placii de beton, am vazut ca nu este mai mare de 1 - 1.5 cm. Nu mai pot sa pun scandura, ma gandesc sa prind placa OSB de 6-8 mm taiata la latimea necesara. E buna solutia asta? Eventual, ca sa-l protejez de intemperii, as putea sa il dau cu un grund.
Attached FilesEdited by kaes, 12 July 2021 - 20:13. |
#113
Posted 12 July 2021 - 22:29
Ideal era ca toata placa aia sa fie imbracata si in termoizolatie, ca o sa fie o punte termica frumusica. Recomand sa o termoizolezi macar deasupra si dedesupt.
Cred ca un OSB de 8-10, peste care se poate monta apoi o pazie din tabla. Vb cu cei care ti-au furnizat-o sa o faca la dimensiunea necesara si aceeasi culoare. Ia in calcul si grosimea termoizolatiei de sub ea. |
#114
Posted 13 July 2021 - 06:59
Eu am folosit caramida de 25 pt acea ingustare a golului de usa, ca pt zidurile exterioare, am mai miscorat si niste geamuri la bai si ct, acolo am folosit bca de 10.
Jgheaburile si carligele, mai bine le montezi corect cand incepi urmatoarea etapa ce necesita schela, nu-i chiar asa complicat de-si paseaza aia treaba unu altuia. Masoara de 5 ori si taie o data, adica stai dupa fundul lor si masoara orice ca sa nu mai ai pățanii de astea. Vezi si cu puntea trmica de acolo ce faci. Sa nu te trezesti cu condens pe la colturi prin casa cand se îndeplinesc conditiile punctului de rouă.. Eu am pățit-o ..cand inca nu era închisă izolatia in zona grinzilor..cand făceam finisajele peretilor..iarna. Se rezolva cu rabdare si dezumidificare-aerisire plus corectarea izolatiei. Edited by manghels, 13 July 2021 - 07:03. |
#115
Posted 05 August 2021 - 15:49
Salutare!
Am primit de la furnizorul de apa proiectul de bransare, si sunt surprins ca diametrul nominal (Dn) al apometrului este specificat ca fiind de 15 mm (1 inch/tol). Practic, de la camin trebuie sa plec tot cu teava de acelasi diametru pana la intrarea in casa. As putea folosi un diametru mai mare, insa nu are sens dpmdv. La casele voastre racordul de apa cu ce diametru este realizat? La o mica cautare pe net, nu am gasit tevi de apa (PEHD) cu diametrul mai mic de 20 mm! |
#116
Posted 05 August 2021 - 20:47
Eu am teava de 32 dusa pt viitorul camin de la poarta..pana in beci-minidemisol (daca ma voi bransa vreodata la acea retea făcută de un antreprenor..din vale de la str principala..cu pompa slaba ce împinge apa la deal).
De la fântână pana in demisol am venit cu teava de 25 daca nu ma insel si de acolo cu ppr pana in CT. Acu se aude ca face unu alta extindere de retea din deal de pe alta strada de la apavital si de acolo sa ne bransam vreo 4 oameni (cu o sub-traversare de-a lungul unui teren al unui vecin..cu acord notarial..etc) cu tevi individuale de 40 sau 60 in teava de 110 pipe-in-pipe.. cred (pt usurinta in eventualele intervenții viitoare). Pana la căminul 'master' apavitalul cica vine cu teava de 110 de apa..iar de acolo ne intepam restul pana la căminul individual al fiecaruia. Edited by manghels, 05 August 2021 - 20:55. |
#117
Posted 06 August 2021 - 06:38
Apometrul este Dn15, dar conducta cel mai probabil e Dn32. E ceva normal, asa se procedeaza.
|
#118
Posted 06 August 2021 - 07:49
kaes, on 05 august 2021 - 15:49, said:
diametrul nominal (Dn) al apometrului este specificat ca fiind de 15 mm (1 inch/tol). DN15 = 1/2 țol DN20 = 3/4 țol DN25 = 1 țol kaes, on 05 august 2021 - 15:49, said:
de la camin trebuie sa plec tot cu teava de acelasi diametru pana la intrarea in casa. kaes, on 05 august 2021 - 15:49, said:
As putea folosi un diametru mai mare, insa nu are sens dpmdv. Nu este nici o limitare / restrictie intre diametrul apometrului si diametrul tevii. Fiecare dintre aceste componente va genera o anumita cadere de presiune complet independent de cealalta. Caderea de presiune totala va fi suma celor doua. Caderea de presiune a apometrului nu o poti imbunatati, dar poti imbunatati (reduce) caderea de presiune pe teava, punand teava mai groasa. Pana la urma, daca nu vei avea presiune suficienta in casa, poate ceri un apometru mai mare. Se poate inlocui relativ usor. Dar la teava ingropata nu prea ii mai faci nimic. PS1: Caderea de presiune este proportionala cu patratul debitului. Daca dublezi debitul, caderea de presiune creste de 4 ori. La debit relativ mic, casnic, e suficient si apometru DN15. Doar daca vorbim de debit mare, mai multi consumatori simultan, atunci apometrul s-ar putea sa devina o "gatuire" semnificativa. PS2: Totul depinde si de cat de mare e presiunea in reteaua stradala. Daca reteaua stradala merge la 5 bar, ai de unde pierde, nu-i nici o problema. Daca reteaua stradala merge la 2.5 bar (asa e la mine) deja situatia se complica putin. Edited by kolfleading, 06 August 2021 - 07:51. |
|
#119
Posted 06 August 2021 - 10:15
#120
Posted 06 August 2021 - 15:39
kolfleading, on 06 august 2021 - 07:49, said:
Nu se potriveste. DN15 = 1/2 țol DN20 = 3/4 țol DN25 = 1 țol Corect. kolfleading, on 06 august 2021 - 07:49, said:
Nu trebuie. Poti sa vii cu orice diametru si chiar recomand sa vii cu cel putin 25 mm, sau chiar 32 mm daca se poate. Inteleg ca pot folosi o teava cu diametru mai mare decat diametrul apometrului, insa nu pricep motivul reductiei la 15 mm inainte de apometru. O sa postez schita. kolfleading, on 06 august 2021 - 07:49, said:
Ba da, are sens. Nu este nici o limitare / restrictie intre diametrul apometrului si diametrul tevii. Fiecare dintre aceste componente va genera o anumita cadere de presiune complet independent de cealalta. Caderea de presiune totala va fi suma celor doua. Caderea de presiune a apometrului nu o poti imbunatati, dar poti imbunatati (reduce) caderea de presiune pe teava, punand teava mai groasa. Pana la urma, daca nu vei avea presiune suficienta in casa, poate ceri un apometru mai mare. Se poate inlocui relativ usor. Dar la teava ingropata nu prea ii mai faci nimic. Intr-adevar, din acest motiv vreau sa evit alte schimbari pe parcurs, daca pot sa le realizez cum trebuie acum. kolfleading, on 06 august 2021 - 07:49, said:
PS1: Caderea de presiune este proportionala cu patratul debitului. Daca dublezi debitul, caderea de presiune creste de 4 ori. La debit relativ mic, casnic, e suficient si apometru DN15. Doar daca vorbim de debit mare, mai multi consumatori simultan, atunci apometrul s-ar putea sa devina o "gatuire" semnificativa. Accesul la proprietate se face pe un drum privat si caminul de apa va fi plasat imediat la intrarea acestuia. Momentan eu sunt singurul consumator. Bransamentul de la reteaua de apa se face printr-o teava de 50 mm, in cazul altor consumatori in viitor. Reductia la 15 mm nu-mi pare tocmai ok, dar f probabil sa ma insel. kolfleading, on 06 august 2021 - 07:49, said:
PS2: Totul depinde si de cat de mare e presiunea in reteaua stradala. Daca reteaua stradala merge la 5 bar, ai de unde pierde, nu-i nici o problema. Daca reteaua stradala merge la 2.5 bar (asa e la mine) deja situatia se complica putin. Nu am gasit mentionata valoarea presiunii in reteaua stradala, ci doar, citez din proiectul de bransament: "Presiunea minima de regim a apei asigurata la punctul de delimitare a instalatiilor, sectiunea de iesire din contorul de bransament in sensul de curgere a apei, este de 0.7 bari." Nu ma pricep daca 0.7 bari or fi suficienti sau nu. danpromfx, on 06 august 2021 - 10:15, said:
Inca nu e realizat, urmeaza, dar planul arata ca in atasament... avand in vedere discutia si alte experiente, cred ca proiectele astea sunt standard, cu antetul modificat. Vad ca dupa apometru tu mergi cu diametrul de 25 mm. In proiectul pe care l-am primit nu am observat acelasi lucru. Attached Files |
#121
Posted 06 August 2021 - 17:01
Apometrul DN15 se racordeaza la instalatie prin intermediul unor semiolandezi de 1/2" (cu piulita 3/4").
Reductia la 1/2" este ca sa poti infileta robinetul de trecere si racordul semiolandez al apometrului. |
#122
Posted 10 August 2021 - 10:58
La zidurile interioare, de compartimentare
kolfleading, on 06 august 2021 - 17:01, said:
Apometrul DN15 se racordeaza la instalatie prin intermediul unor semiolandezi de 1/2" (cu piulita 3/4"). Reductia la 1/2" este ca sa poti infileta robinetul de trecere si racordul semiolandez al apometrului. Cred ca am inteles acum, mersi! La zidurile interioare, de compartimentare, cu ce se umple de obicei golul ramas intre partea superioara a ultimului rand de caramida si tavan? Am ramas un gol de 2-3 cm inaltime. Am vazut ca se foloseste spuma poliuretanica, insa cred ca aceasta e doar de umplutura, si nu are rol de prindere "fixa" de tavan. |
#123
Posted 25 August 2021 - 12:55
Pe unde ati asezat traseele electrice la casele care au IPAT? Citind undeva prin sectiunea de electrice a acestui forum am vazut recomandarea de a evita pozarea traseelor electrice pe placa, datorita (posibilei) radiatii termice care duce la cresterea rezistentei in cablurile electrice. Totusi, am in plan un strat de 10 cm de XPS/EPS asezat pe placa de beton peste care va veni sapa IPAT. Prin acest strat de polistiren traseele electrice pot fi inglobate relativ usor.
Alta varianta (spre care inclin) este tragerea traseelor electrice prin pod. Voi cum considerati? |
|
#124
Posted 25 August 2021 - 13:05
Nu baga in seama toate aberatiile,fa traseele pe placa.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users