Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sisteme pe Litiu
#19
Posted 28 January 2020 - 12:41
kolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 11:51, said:
La fel si deconectarea bateriei in caz de depasirea limitei inferioare de tensiune la nivelul unei singure celule in timp ce tensiunea pe baterie este inca in limite normale. (oops, era sa scriu prescurtat Cell LVD). Unde vezi tu in schema mea deconectarea bateriei in caz de depasirea limitei inferioare de tensiune la nivelul unei singure celule? schema simplificata 2.png 16.1K 16 downloads LV System diagram v0.00.png 19.39K 15 downloads Chestia asta cu deconectarea bateriei (in caz de etc) se intampla doar in schema matale. Ooops. kolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 11:51, said:
Bine. Atunci o sa o spun fix cum intentionam de fapt sa o zic, dar n-am vrut sa fiu nepoliticos E o solutie pentru non-tehnic or lazy people, care nu au cunostintele sau indemanarea sau poate chiar bunavointa necesare pentru a concepe / instala / un sistem cu mai mult de o cutie si doua fire. Ptr ca ptr ei e prea complicat. |
#20
Posted 28 January 2020 - 14:47
addysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 12:41, said:
Chestia asta cu deconectarea bateriei (in caz de etc) se intampla doar in schema matale. Ooops. Este o abordare diferita de a ta. Este o abordare pe care o au si producatorii de baterii "de fabrica". Ambele abordari au avantaje si dezavantaje. Aceasta conversatie incepe sa semene cu bancul cu iepurasul: http://www.maxfun.ro...urasul cu sapca De la inceput ai tot cautat nod in papura. Ti-am raspuns cu argumente tehnice de fiecare data. In acest moment insa incept sa sesizez in raspunsurile tale o nota de ironie si aroganta care nu mai seamana a discutie tehnica si care nu are nici o legatura cu statutul de moderator. E altceva la mijloc...mai urmeaza sa ma intrebi de ce n-am sapca... addysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 12:41, said:
Bine. Atunci o sa o spun fix cum intentionam de fapt sa o zic, dar n-am vrut sa fiu nepoliticos E o solutie pentru non-tehnic or lazy people, care nu au cunostintele sau indemanarea sau poate chiar bunavointa necesare pentru a concepe / instala / un sistem cu mai mult de o cutie si doua fire. Ptr ca ptr ei e prea complicat. Bateriile asamblate din celule, cu BMS-uri facute in regim de amator sau Aliexpress, sunt considerate solutii DIY. |
#21
Posted 28 January 2020 - 15:17
kolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 14:47, said:
..... De la inceput ai tot cautat nod in papura. Ti-am raspuns cu argumente tehnice de fiecare data. ..... kolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 14:47, said:
........Totusi, in industrie, bateriile "incapsulate" gen BYD, Pylontech, Victron, etc, sunt considerate solutiile profesionale. Bateriile asamblate din celule, cu BMS-uri facute in regim de amator sau Aliexpress, sunt considerate solutii DIY. De asemenea exista multe lucruri DIY care le depasesc de departe pe cele considerate profesionale. kolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 14:47, said:
..... In acest moment insa incept sa sesizez in raspunsurile tale o nota de ironie si aroganta care nu mai seamana a discutie tehnica si care nu are nici o legatura cu statutul de moderator. E altceva la mijloc...mai urmeaza sa ma intrebi de ce n-am sapca...... |
#22
Posted 28 January 2020 - 15:21
addysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 15:17, said:
Exact asta vad eu la tine Sa facem un rezumat: Postarea #6 - kolfleading - prima expunere a solutiei Postarea #7 - addysoftware - dezaprobarea solutiei pe baza consumului contactorului Postarea #8 - kolfleading - clarificare consumul contactorului si faptul ca acesta dispare in caz de Cell LVD Postarea #9 - addysoftware - schimba unghiul de atac: dezaprobarea solutiei pe baza argumentului ca ramane deconectata si nu se mai incarca dimineata Postarea #10 - kolfleading - reiterarea afirmatiei din #6 ca asta este intentionat designul Postarea #11 - addysoftware - insista: dar Daca este doar dezechilibrata...? Postarea #12 - kolfleading - chiar si daca este doar dezechilibrata, am argumentat de ce consider ca tot trebuie intervenit manual Postarea #14 - addysoftware - insista pe ideea ca totusi DACA sunt indeplinite o serie de conditii, atunci totusi e safe sa se reia incarcarea a doua zi Postarea #15 - addysoftware - schimba unghiul de atac: deconectarea bateriei poate distruge unele chargere Postarea #16 - kolfleading - din pacate, deconectarea bateriei este inevitabila, chiar si solutia propusa de addysoftware prezinta acest risc (siguranta F1) Postarea #17 - addysoftware - siguranta se arde doar in caz ca... Postarea #18 - kolfleading - pai la fel este si deconectarea bateriei...doar in caz ca... ... Urmeaza sa ma intrebi de ce n-am sapca... Edited by kolfleading, 28 January 2020 - 15:22. |
#23
Posted 28 January 2020 - 16:00
asa......
Hai sa vedem ce si cum Postarea #8 Pai : la consumul contactorului: mie de exemplu nu-mi convine ca releul ala papa watii aia tot timpul, chiar daca e doar 1.4W Motiv: e iarna, doua zile nasoale, am toata ziua doar 250Wh de la panouri, si uite ca mai mananca si releul ala 33Wh Nu-mi convine si gata. De aia 33W am apa curenta o zi intreaga si-mi mai si ramane. Ce-i drept ideea insasi de releu mecanic e..... anacronica. In primul rand din cauza consumului. Apoi a stingerii arcului. Da, stiu, ai zis ca stinge pana la 4kA. Poate la 24V. Desi ma cam indoiesc si de asta pana nu-l vad innauntru. Are si releul avantajele lui. Nu zic nu. Hai sa nu mai insist. Postarea #10 -reiterarea afirmatiei din #6 ca asta este intentionat designul Pai nu-mi convine designul. Eu ma scol la ora 11, ca am insomnie. De ce sa nu se incarce bateria de la soare de la 5 pana la 11? Postarea #11 - addysoftware - insista: dar Daca este doar dezechilibrata...? Pai exact asa se intampla. E doar dezechilibrata, in 99% din cazuri. Postarea #12 - kolfleading - chiar si daca este doar dezechilibrata, am argumentat de ce consider ca tot trebuie intervenit manual Si eu consider ca dat fiind ca e vorba de 99% din cazuri, e suficienta repornirea automata Postarea #14 - addysoftware - insista pe ideea ca totusi DACA sunt indeplinite o serie de conditii, atunci totusi e safe sa se reia incarcarea a doua zi Postarea #15 - addysoftware - schimba unghiul de atac: deconectarea bateriei poate distruge unele chargere Chiar asa este. Deconectarea bateriei poate distruge unele chargere. Postarea #16 - kolfleading - din pacate, deconectarea bateriei este inevitabila, chiar si solutia propusa de addysoftware prezinta acest risc (siguranta F1) Pai siguranta se arde doar in caz ca. Postarea #17 - addysoftware - siguranta se arde doar in caz ca... Pai dap, siguranta se arde doar in caz ca. Nu se arde de proasta. Chiar, ia zi, de ce n-ai mah sapca ???... Offf , pana mai acu un sfert de ora m-ai cam suparat, dar cu asta mi-a trecut. M-ai amuzat teribil. Edited by addysoftware, 28 January 2020 - 16:05. |
#24
Posted 28 January 2020 - 16:16
Total offtopic (si imi cer mii de scuze pt asta), dar nu m-am putut abtine sa nu remarc:
"se gaseste ac de cojocul fiecaruia!" Si ca sa revin on topic, e super ideea acestei sinteze si voi fi unul dintre abonatii fideli, chiar daca doar asa, mai din umbra Multumiri anticipate si spor. Radu |
#25
Posted 28 January 2020 - 16:35
addysoftware, on 26 ianuarie 2020 - 00:32, said:
SSR = Solid State Relay; atentie, in comert se gasesc numeroase variante de SSR, si trebuie sa fiti atenti caci majoritatea sunt de curent alternativ (AC)! si nu pot opri curentul continuu. (in interiorul SSR-urilor de curent alternativ elementul activ este un SCR, adica triac. Triacul nu are comanda STOP ci doar comanda START, el se opreste singur la prima trecere prin zero a curentului alternativ, (de 100 ori pe secunda)) Particularitati SSR de curent continuu:
In primul rand, uita-te si tu ce complicat e de gasit un SSR potrivit. Cerinta cea mai dificila este sa fie bidirectional, pentru ca multi dintre cei care citesc folosesc echipamente care sunt inverter-charger, 2-in-1 (Victron MultiPlus / Quattro sau PIP / MPI). In al doilea rand, SSR-urile au prostul obicei de a se pune in scurt cand se ard. In al treilea rand, dpdv al robustetii, SSR-urile sunt ca si invertoarele HF. Din acest punct de vedere, sunt mai apreciate invertoarele LF, chiar daca au transformator anacronic si au consum in gol mai mare. In al patrulea rand, daca nu esti electronist sa-ti faci singur un SSR...sunt curios cat costa unul gata facut, de firma buna, de incredere, bidirectional, la 100 A dar care sa poata rupe curent de scurt-circuit de 4kA? Ideea cu un SSR (mai ales home-made) ca element de siguranta este ... riscanta. PS: Daca doresti, putem sa scoatem in evidenta si celelalte dezavantaje ale schemei propuse de tine. Dar cred ca ai inteles ideea. Edited by kolfleading, 28 January 2020 - 16:38. |
#26
Posted 28 January 2020 - 18:39
Pai nu e bine. Nu-mi convine designul.
Nici o problema, mergi pe ce varianta iti place. Eu am prezentat aici una din schemele posibile. Am prezentat-o simplu, ca pentru incepatori, ca sa putem trimite aici pe cei care nu au nci o idee, sa vada ca nu e chiar greu sa treci de la Pb la Litiu. Urma sa mai pun si alte scheme bloc, si parametri de incarcare /mentinere/ etc ai diverselor variante de litiu, cu sprijinul colegilor eventual. Dar nu pot sa le fac pe toate-odata. Am si alte activitati... In primul rand, uita-te si tu ce complicat e de gasit un SSR potrivit. Absolut. De aceea mi-am si facut singur. Nu prea am incredere in ce e pe piata. Ce ar fi probabil garantat (adica de calitate) e mult mai scump decat ma costa pe mine, si nici nu e exact ce vreau eu. Cerinta cea mai dificila este sa fie bidirectional, pentru ca multi dintre cei care citesc folosesc echipamente care sunt inverter-charger, 2-in-1 (Victron MultiPlus / Quattro sau PIP / MPI). Dap, practic doua SSR-uri intr-unul. Plus niste by-pass-uri automate ptr anumite conditii. In al doilea rand, SSR-urile au prostul obicei de a se pune in scurt cand se ard. Asa este. De aceea nu am nici eu incredere in ce e pe piata. Dar si la relee li se mai lipesc contactele... In al treilea rand, dpdv al robustetii, SSR-urile sunt ca si invertoarele HF Cele facute de chinez, probabil ca da. Din acest punct de vedere, sunt mai apreciate invertoarele LF, chiar daca au transformator anacronic si au consum in gol mai mare. In al patrulea rand, daca nu esti electronist sa-ti faci singur un SSR...sunt curios cat costa unul gata facut, de firma buna, de incredere, bidirectional, la 100 A dar care sa poata rupe curent de scurt-circuit de 4kA? Nu e nevoie sa rupa 4kA. Ale mele pot bloca curentii de scurt cand ating de 2-3-4x curentul nominal, deci inainte de a ajunge la 4kA. de firma buna, de incredere hmmmm nu mai am incredere in firmele bune dupa ce unui amic i-a murit un Victron din senin Ideea cu un SSR (mai ales home-made) ca element de siguranta este ... riscanta. cand vei face si tu unul, dupa studii aprofundate si teste cu duiumul, probabil o sa ai incredere in el |
#27
Posted 28 January 2020 - 18:56
Revenind la rostul acestui topic. Fa si tu o schema bloc cu toate elementele, pune-o aici cu explicatii, cum am facut eu, si cu avantaje si dezavantaje; nici eu nu am terminat de explicat la varianta mea; mai vedem.
|
#28
Posted 28 January 2020 - 21:53
Ca tot vine vorba de curenti de scurtcircuit ... se da urmatoarea configuratie:
3 panouri de ~250W cu tensiunea generata in gol de ~37V legate in serie Care este curentul max de scuà circuit pe cablurile care vin la charger daca intrarea in chargr se pune in scurt? Dar daca avem 3 astfel de grupuri puse in paralel? |
|
#29
Posted 29 January 2020 - 00:53
nik1965, on 28 ianuarie 2020 - 21:53, said:
Care este curentul max de scuŕ circuit pe cablurile care vin la charger daca intrarea in chargr se pune in scurt? 2000-4000A de la baterie invers prin charger. Nu absolut orice fel de charger. Multe insa da. Daca nu ai curent in upstream de la baterie, panourile vor da cam 10A de fiecare sir. Scrie pe ele mai exact cat, curentul IMP. Dar asta doar daca e soare full si la unghiul optim. Daca e noros curentul e rezonabil (0.5...2A de sir). Daca e soare slab si ola unghi ascutit, 2-4A de sir. |
#30
Posted 29 January 2020 - 09:09
Ady, curentul acela daca e sa se intample va vaporiza instantaneu circuitele imprimate si componentele electronice din charger,
si cum tensiunea este mica ( astea de folosim noi astia mai amarasteni, 24, 48V) mai mult de un plici nu se intamla … si daca e sa fie scurt sigurantele fuzibile cat ar fi ele de rapide, electronica tot crapa. Eu mi-as face probleme doar in privinta cablurilor de legatura de la baterii la charger si la invertor, sa nu se distruga accidental izolatia lor si sa se puna in scurt …. |
#31
Posted 29 January 2020 - 10:25
Da, e distructiv. Foarte rapid dar nu instantaneu. Fuzibila nu te scapă. Ma opresc aici.. sa nu dau apa la moara.
|
#32
Posted 29 January 2020 - 18:17
addysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 18:39, said:
cand vei face si tu unul, dupa studii aprofundate si teste cu duiumul, probabil o sa ai incredere in el In acest context, intelegi de ce un contactor zdravan ar putea fi o solutie mai buna decat un SSR? (vorbesc serios, calm, fara nici o intentie de ironie sau de aroganta, dar din pacate comunicarea scrisa limiteaza semnalele non-verbale). Eu am dat exemplu un model concret de BMS si un model concret de contactor (la nevoie pot sa dau si alte exemple, dar acesta este cel mai performant pe care l-am gasit si este facut de firma cu renume foarte bun). Acum te rog da-ne tu cateva exemple "comerciale" de SSR-uri de DC bidirectionale care sa indeplineasca conditiile de mai sus. Iti cer asta fara nici o intentie de ironie, chiar consider ca ar fi o informatie cu adevarat utila. Eu am cautat si nu am gasit ceva satisfacator, asa ca am recurs pana la urma la contactor. Probabil ca daca as fi gasit un SSR care sa ma convinga, mi-as fi schimbat optiunea. addysoftware, on 26 ianuarie 2020 - 00:32, said:
Sa nu uitam ca unul din relee, cel de incarcare, trebuie sa ramana ON chair daca bateria este in stare LVD, pentru a permite reincarcarea a doua zi dimineata As vrea sa atrag atentia ca abordarea asta are un dezavantaj: Chargerul ramane cuplat, dar acesta consuma 5W in stand-by. Mai consuma si BMS-ul, mai ales cele cu Bluetooth, display mare, etc. Invertorul, chiar si in stand-by mai consuma si el. S-ar putea ca intr-o iarna sa te prinda cateva zile de viscol si ninsoare cu 20 cm de zapada pe panouri sus pe casa. Exact in perioada asta este mare probabilitatea de a avea un eveniment LVD. Iar a doua zi, din cauza ca sunt acoperite cu zapada, panourile nu baga nici macar cat sa compenseze consumurile parazite ramase active. Iar tu esti plecat 10 zile la ski. Cred ca urmarile ar putea fi...costisitoare...oare n-ar fi mai bine sa putem deconecta total bateria? (inclusiv sa folosim un inverter/charger care nu se strica, acum ca avem aceasta informatie in plus). kolfleading, on 27 ianuarie 2020 - 11:26, said:
Prima varianta este ... Attached Files |
#33
Posted 29 January 2020 - 19:03
kolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:
..... In plus, chiar si optiunile comerciale sunt extrem de limitate. In acest context, intelegi de ce un contactor zdravan ar putea fi o solutie mai buna decat un SSR? Man, pana la urma eu nu zic nu. Fiecare foloseste ce-i convine, ce i se pare ca e bun pentru el. Si ce gaseste, la urma urmei. kolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:
Acum te rog da-ne tu cateva exemple "comerciale" de SSR-uri de DC bidirectionale care sa indeplineasca conditiile de mai sus. Iti cer asta fara nici o intentie de ironie, chiar consider ca ar fi o informatie cu adevarat utila. Eu am cautat si nu am gasit ceva satisfacator, asa ca am recurs pana la urma la contactor. Probabil ca daca as fi gasit un SSR care sa ma convinga, mi-as fi schimbat optiunea. Pai n-am. Crezi ca degeaba mi-am facut eu singur? Simplu: nu exista. Pe piata. In schimb, eu am. Pot sa fac si pentru amici dar rar, o data la vreo doua luni, cate unul. Nu sunt usor de facut si mai am si alte lucruri pe cap, electronica e doar hobby acum. Bidirectional 60(/80v), 60A(/120A peak) (cu protectia la scurtcircuit reglabila 0-240A, timp de actionare 200 nanosecunde) PHOTO_20190502_154441.jpg 151.26K 44 downloads Pot face monodirectionale pana pe la 320A nominal la tensiuni medii-joase si pana la 30A la 440V Nu vreau sa insist aici, caci topicul asta nu e bursa sa-mi prezint eu marfa... kolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:
....Chargerul ramane cuplat, dar acesta consuma 5W in stand-by. Mai consuma si BMS-ul, mai ales cele cu Bluetooth, display mare, etc. Invertorul, chiar si in stand-by mai consuma si el. S-ar putea ca intr-o iarna sa te prinda cateva zile de viscol si ninsoare cu 20 cm de zapada pe panouri sus pe casa. Exact in perioada asta este mare probabilitatea de a avea un eveniment LVD. Iar a doua zi, din cauza ca sunt acoperite cu zapada, panourile nu baga nici macar cat sa compenseze consumurile parazite ramase active. Iar tu esti plecat 10 zile la ski. ..... Ref la ce ramasesem. Sunt echipamente diverse. Cautam solutii pentru ce are fiecare. De aia e forum, si eu am intrebat multi ani inainte de a-mi lua baterii, de a-mi lua fotovoltaice, etc etc, am citit pe forumul asta despre PV si baterii de prin 2010 si mi-am luat abia in 2015. Nah, cu cat te documentezi cu atat iesi in castig. Acum la randul meu ajut si eu pe altii, cat e posibil. De aia am creieras, sa-l pun la treaba. Mai consuma si BMS-ul, mai ales cele cu Bluetooth, display mare, etc.. Sa ma repet? pai n-am zis o data ca de aia mi-am facut singur? Cine-i pune sa-si ia cu blustutz si cu display? Daca-si ia, gasim solutii, nah...exact cum spui, LVD-ul sa decupleze tot. Dar sa facem solutii inteligente: sa existe un circuit alternativ, care dimineata cand vine ceva de la fotovoltaice sa porneasca o incarcare acolo. Nu neaparat cea prin charger daca asta papa mai mult decat trece prin zapada. Daca invertorul consuma mult, sa nu-l porneasca. Daca chargerul papa 25W (nu zic 5), sa dea drumul la charger doar cand ce vine de afara e mai mult decat consumul chargerului. Nu stam cu bateria decuplata ca consuma chargerul . Solutii se gasesc, chiar daca "iese mai complicat". Ah; uitasem. La bidirectionale e mai ieftin contactorul. SSR-ul iese cam scump chiar facut de mine, mai ales la curenti babani. Dezavantajul contactorului insa, ala cu consumul de ceva energie, ramane. Bine ca nu e mare (desi drept sa spun nu prea-mi vine a crede, doar 1 watt jumate? chiar as vrea un pdf pt asta, cineva avea un releu asemanator si manca 300mA la 24v) Edited by addysoftware, 29 January 2020 - 19:34. |
|
#34
Posted 29 January 2020 - 19:38
kolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:
.............. (inclusiv sa folosim un inverter/charger care nu se strica, acum ca avem aceasta informatie in plus)................ (poza de la profil e de cand era lupu' catzel.) Edited by addysoftware, 30 January 2020 - 18:09. |
#35
Posted 29 January 2020 - 20:38
Da Ady, dar contactorul cand intrerupe, intrerupe in ambele sensuri pe cand .... bidirectionalul poate sa rupa intr-un sens si in celalalt nu .... io zic ca e mai bine ..... zic si eu .... nu dau cu parul ..... poate e un avantaj
Poti sa incarci daca a deconectat LVD, sau sa descarci daca a deconectat HVD ..... pe cand contactorul mecanic (foarte bun in aplicatii dedicate) daca a taiat, taiat ramane .... acu nu o luati chiar de buna de la unul cu 30 de ani de lucru cu curentul electric de toate formele, marimile si puterile ..... Edited by nik1965, 29 January 2020 - 20:44. |
#36
Posted 29 January 2020 - 21:00
addysoftware, on 29 ianuarie 2020 - 19:03, said:
nu prea-mi vine a crede, doar 1 watt jumate? chiar as vrea un pdf pt asta, cineva avea un releu asemanator si manca 300mA la 24v) Pagina oficiala a producatorului de unde am luat PDF-ul: https://www.gigavac....ucts/gv200mab-1 Poza cu consumul la 13.2 V (asta am avut acum la indemana), multimetrul pe scala 10A DC. Completare ulterioara: Ca sa nu existe suspiciuni, am atasat si o poza cu starea bateriei, asa cum este vazuta de incarcatorul la care este conectata. Este bateria de pe masina, dar cum nu prea circul cu masina, o tin pe un incarcator Victron Blue Smart IP65 12V/10A, in starea "Storage". Attached FilesEdited by kolfleading, 29 January 2020 - 21:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users