Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

Sisteme pe Litiu

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postkolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 11:51, said:

   La fel si deconectarea bateriei in caz de depasirea limitei inferioare de tensiune la nivelul unei singure celule in timp ce tensiunea pe baterie este inca in limite normale. (oops, era sa scriu prescurtat Cell LVD).

Unde vezi tu in schema mea deconectarea bateriei in caz de depasirea limitei inferioare de tensiune la nivelul unei singure celule?

Attached File  schema simplificata 2.png   16.1K   16 downloadsAttached File  LV System diagram v0.00.png   19.39K   15 downloads

Chestia asta cu deconectarea bateriei (in caz de etc) se intampla doar in schema matale. Ooops.

View Postkolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 11:51, said:

View Postaddysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 11:32, said:

E o solutie pentru lazy people.
Acelasi lucru se poate spune si despre solutia in care lasi chargerul conectat ca poate ai noroc si isi revine singura a doua zi... Posted Image
Bine. Atunci o sa o spun fix cum intentionam de fapt sa o zic, dar n-am vrut sa fiu nepoliticos
E o solutie pentru non-tehnic or lazy people, care nu au cunostintele sau indemanarea sau poate chiar bunavointa necesare pentru a concepe / instala /  un sistem cu mai mult de o cutie si doua fire. Ptr ca ptr ei e prea complicat.

#20
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postaddysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 12:41, said:

Chestia asta cu deconectarea bateriei (in caz de etc) se intampla doar in schema matale. Ooops.
Am spus inca de la inceput: consider ca monitorizarea la nivel de celula trebuie sa fie doar o masura de protectie. In functionarea normala, zilnica, aceasta protectie nu trebuie sa intervina. Insa dupa ce s-a detectat o avarie la o celula, bateria trebuie deconectata si trebuie sa intervina operatorul uman pentru re-punerea in functiune.

Este o abordare diferita de a ta. Este o abordare pe care o au si producatorii de baterii "de fabrica".
Ambele abordari au avantaje si dezavantaje.

Aceasta conversatie incepe sa semene cu bancul cu iepurasul: http://www.maxfun.ro...urasul cu sapca

De la inceput ai tot cautat nod in papura. Ti-am raspuns cu argumente tehnice de fiecare data. In acest moment insa incept sa sesizez in raspunsurile tale o nota de ironie si aroganta care nu mai seamana a discutie tehnica si care nu are nici o legatura cu statutul de moderator. E altceva la mijloc...mai urmeaza sa ma intrebi de ce n-am sapca...

View Postaddysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 12:41, said:

Bine. Atunci o sa o spun fix cum intentionam de fapt sa o zic, dar n-am vrut sa fiu nepoliticos
E o solutie pentru non-tehnic or lazy people, care nu au cunostintele sau indemanarea sau poate chiar bunavointa necesare pentru a concepe / instala /  un sistem cu mai mult de o cutie si doua fire. Ptr ca ptr ei e prea complicat.
Totusi, in industrie, bateriile "incapsulate" gen BYD, Pylontech, Victron, etc, sunt considerate solutiile profesionale.
Bateriile asamblate din celule, cu BMS-uri facute in regim de amator sau Aliexpress, sunt considerate solutii DIY.

#21
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postkolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 14:47, said:

.....
De la inceput ai tot cautat nod in papura. Ti-am raspuns cu argumente tehnice de fiecare data. .....
Exact asta vad eu la tine

View Postkolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 14:47, said:

........Totusi, in industrie, bateriile "incapsulate" gen BYD, Pylontech, Victron, etc, sunt considerate solutiile profesionale.
Bateriile asamblate din celule, cu BMS-uri facute in regim de amator sau Aliexpress, sunt considerate solutii DIY.
Sunt multe lucruri considerate profesionale si produse industrial si care sunt calitativ sau conceptional de toata jena.
De asemenea exista multe lucruri DIY care le depasesc de departe pe cele considerate profesionale.

View Postkolfleading, on 28 ianuarie 2020 - 14:47, said:

..... In acest moment insa incept sa sesizez in raspunsurile tale o nota de ironie si aroganta care nu mai seamana a discutie tehnica si care nu are nici o legatura cu statutul de moderator. E altceva la mijloc...mai urmeaza sa ma intrebi de ce n-am sapca......
chiar te rog sa-mi dai raport ....

#22
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postaddysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 15:17, said:

Exact asta vad eu la tine

Sa facem un rezumat:

Postarea #6 - kolfleading - prima expunere a solutiei
Postarea #7 - addysoftware - dezaprobarea solutiei pe baza consumului contactorului
Postarea #8 - kolfleading - clarificare consumul contactorului si faptul ca acesta dispare in caz de Cell LVD
Postarea #9 - addysoftware - schimba unghiul de atac: dezaprobarea solutiei pe baza argumentului ca ramane deconectata si nu se mai incarca dimineata
Postarea #10 - kolfleading - reiterarea afirmatiei din #6 ca asta este intentionat designul
Postarea #11 - addysoftware - insista: dar Daca este doar dezechilibrata...?
Postarea #12 - kolfleading - chiar si daca este doar dezechilibrata, am argumentat de ce consider ca tot trebuie intervenit manual
Postarea #14 - addysoftware - insista pe ideea ca totusi DACA sunt indeplinite o serie de conditii, atunci totusi e safe sa se reia incarcarea a doua zi
Postarea #15 - addysoftware - schimba unghiul de atac: deconectarea bateriei poate distruge unele chargere
Postarea #16 - kolfleading - din pacate, deconectarea bateriei este inevitabila, chiar si solutia propusa de addysoftware prezinta acest risc (siguranta F1)
Postarea #17 - addysoftware - siguranta se arde doar in caz ca...
Postarea #18 - kolfleading - pai la fel este si deconectarea bateriei...doar in caz ca...
...
Urmeaza sa ma intrebi de ce n-am sapca...

Edited by kolfleading, 28 January 2020 - 15:22.


#23
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
asa......
Hai sa vedem ce si cum


Postarea #8
Pai : la consumul contactorului: mie de exemplu nu-mi convine ca releul ala papa watii aia tot timpul, chiar daca e doar 1.4W

Motiv: e iarna, doua zile nasoale, am toata ziua doar 250Wh de la panouri, si uite ca mai mananca si releul ala 33Wh
Nu-mi convine si gata.
De aia 33W am apa curenta o zi intreaga si-mi mai si ramane.

Ce-i drept ideea insasi de releu mecanic e..... anacronica. In primul rand din cauza consumului. Apoi a stingerii arcului. Da, stiu, ai zis ca stinge pana la 4kA. Poate la 24V. Desi ma cam indoiesc si de asta pana nu-l vad innauntru.
Are si releul avantajele lui. Nu zic nu. Hai sa nu mai insist.


Postarea #10 -reiterarea afirmatiei din #6 ca asta este intentionat designul
Pai nu-mi convine designul. Eu ma scol la ora 11, ca am insomnie. De ce sa nu se incarce bateria de la soare de la 5 pana la 11?

Postarea #11 - addysoftware - insista: dar Daca este doar dezechilibrata...?
Pai exact asa se intampla. E doar dezechilibrata, in 99% din cazuri.

Postarea #12 - kolfleading - chiar si daca este doar dezechilibrata, am argumentat de ce consider ca tot trebuie intervenit manual
Si eu consider ca dat fiind ca e vorba de 99% din cazuri, e suficienta repornirea automata

Postarea #14 - addysoftware - insista pe ideea ca totusi DACA sunt indeplinite o serie de conditii, atunci totusi e safe sa se reia incarcarea a doua zi
Postarea #15 - addysoftware - schimba unghiul de atac: deconectarea bateriei poate distruge unele chargere

Chiar asa este. Deconectarea bateriei poate distruge unele chargere.

Postarea #16 - kolfleading - din pacate, deconectarea bateriei este inevitabila, chiar si solutia propusa de addysoftware prezinta acest risc (siguranta F1)

Pai siguranta se arde doar in caz ca.

Postarea #17 - addysoftware - siguranta se arde doar in caz ca...

Pai dap, siguranta se arde doar in caz ca. Nu se arde de proasta.


Chiar, ia zi, de ce n-ai mah sapca ???...
Offf , pana mai acu un sfert de ora m-ai cam suparat, dar cu asta mi-a trecut. M-ai amuzat teribil.

Edited by addysoftware, 28 January 2020 - 16:05.


#24
radu31_12

radu31_12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 20.05.2007
Total offtopic (si imi cer mii de scuze pt asta), dar nu m-am putut abtine sa nu remarc:
"se gaseste ac de cojocul fiecaruia!" :)

Si ca sa revin on topic, e super ideea acestei sinteze si voi fi unul dintre abonatii fideli, chiar daca doar asa, mai din umbra :)

Multumiri anticipate si spor.
Radu

#25
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postaddysoftware, on 26 ianuarie 2020 - 00:32, said:

SSR = Solid State Relay; atentie, in comert se gasesc numeroase variante de SSR, si trebuie sa fiti atenti caci majoritatea sunt de curent alternativ (AC)! si nu pot opri curentul continuu. (in interiorul SSR-urilor de curent alternativ elementul activ este un SCR, adica triac. Triacul nu are comanda STOP ci doar comanda START, el se opreste singur la prima trecere prin zero a curentului alternativ, (de 100 ori pe secunda))

Particularitati SSR de curent continuu:
  • trebuie sa reziste la tensiunea cea mai mare care poate apare pe linie
  • trebuie sa intrerupa cu succes curenti de scurtcircuit care pot apare.
  • trebuie sa nu se distruga datorita tensiunilor de autoinductie care apar la intreruperea de curenti mari (de scurtcircuit)
  • poate fi cu intrerupere monodirectionala (caz in care in sens opus se comporta ca o dioda in forward, deci lasa sa treaca curentul in sens opus!) sau cu intrerupere bidirectionala putand primi diferite tipuri de comenzi.
  • Trebuie sa consume foarte putin. Nu vrem sa ne manance energia din baterie in ON, dar nici in OFF. [Sa nu uitam ca unul din relee, cel de incarcare, trebuie sa ramana ON chair daca bateria este in stare LVD, pentru a permite reincarcarea a doua zi dimineata.]
Pai nu e bine. Nu-mi convine designul.
In primul rand, uita-te si tu ce complicat e de gasit un SSR potrivit.
Cerinta cea mai dificila este sa fie bidirectional, pentru ca multi dintre cei care citesc folosesc echipamente care sunt inverter-charger, 2-in-1 (Victron MultiPlus / Quattro sau PIP / MPI).

In al doilea rand, SSR-urile au prostul obicei de a se pune in scurt cand se ard.

In al treilea rand, dpdv al robustetii, SSR-urile sunt ca si invertoarele HF.
Din acest punct de vedere, sunt mai apreciate invertoarele LF, chiar daca au transformator anacronic si au consum in gol mai mare.

In al patrulea rand, daca nu esti electronist sa-ti faci singur un SSR...sunt curios cat costa unul gata facut, de firma buna, de incredere, bidirectional, la 100 A dar care sa poata rupe curent de scurt-circuit de 4kA?

Ideea cu un SSR (mai ales home-made) ca element de siguranta este ... riscanta.


PS: Daca doresti, putem sa scoatem in evidenta si celelalte dezavantaje ale schemei propuse de tine.
Dar cred ca ai inteles ideea. Posted Image

Edited by kolfleading, 28 January 2020 - 16:38.


#26
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Pai nu e bine. Nu-mi convine designul.

Nici o problema, mergi pe ce varianta iti place. Eu am prezentat aici una din schemele posibile. Am prezentat-o simplu, ca pentru incepatori, ca sa putem trimite aici pe cei care nu au nci o idee, sa vada ca nu e chiar greu sa treci de la Pb la Litiu. Urma sa mai pun si alte scheme bloc, si parametri de incarcare /mentinere/ etc ai diverselor variante de litiu, cu sprijinul colegilor eventual. Dar nu pot sa le fac pe toate-odata. Am si alte activitati...

In primul rand, uita-te si tu ce complicat e de gasit un SSR potrivit.

Absolut. De aceea mi-am si facut singur. Nu prea am incredere in ce e pe piata. Ce ar fi probabil garantat (adica de calitate) e mult mai scump decat ma costa pe mine, si nici nu e exact ce vreau eu.

Cerinta cea mai dificila este sa fie bidirectional, pentru ca multi dintre cei care citesc folosesc echipamente care sunt inverter-charger, 2-in-1 (Victron MultiPlus / Quattro sau PIP / MPI).

Dap, practic doua SSR-uri intr-unul. Plus niste by-pass-uri automate ptr anumite conditii.

In al doilea rand, SSR-urile au prostul obicei de a se pune in scurt cand se ard.

Asa este. De aceea nu am nici eu incredere in ce e pe piata.
Dar si la relee li se mai lipesc contactele...

In al treilea rand, dpdv al robustetii, SSR-urile sunt ca si invertoarele HF
Cele facute de chinez, probabil ca da.

Din acest punct de vedere, sunt mai apreciate invertoarele LF, chiar daca au transformator anacronic si au consum in gol mai mare.

In al patrulea rand, daca nu esti electronist sa-ti faci singur un SSR...sunt curios cat costa unul gata facut, de firma buna, de incredere, bidirectional, la 100 A dar care sa poata rupe curent de scurt-circuit de 4kA?

Nu e nevoie sa rupa 4kA. Ale mele pot bloca curentii de scurt cand ating de 2-3-4x curentul nominal, deci inainte de a ajunge la 4kA.

de firma buna, de incredere

hmmmm nu mai am incredere in firmele bune dupa ce unui amic i-a murit un Victron din senin

Ideea cu un SSR (mai ales home-made) ca element de siguranta este ... riscanta.

cand vei face si tu unul, dupa studii aprofundate si teste cu duiumul, probabil o sa ai incredere in el

#27
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Revenind la rostul acestui topic. Fa si tu o schema bloc cu toate elementele, pune-o aici cu explicatii, cum am facut eu, si cu avantaje si dezavantaje; nici eu nu am terminat de explicat la varianta mea; mai vedem.

#28
nik1965

nik1965

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 27.12.2006
Ca tot vine vorba de curenti de scurtcircuit ... se da urmatoarea configuratie:
3 panouri de ~250W cu tensiunea generata in gol de ~37V legate in serie
Care este curentul max de scuà circuit pe cablurile care vin la charger daca intrarea in chargr se pune in scurt?
Dar daca avem 3 astfel de grupuri puse in paralel?

#29
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postnik1965, on 28 ianuarie 2020 - 21:53, said:

Care este curentul max de scuŕ circuit pe cablurile care vin la charger daca intrarea in chargr se pune in scurt?

2000-4000A de la baterie invers prin charger. Nu absolut orice fel de charger. Multe insa da.

Daca nu ai curent in upstream de la baterie, panourile vor da cam 10A de fiecare sir. Scrie pe ele mai exact cat, curentul IMP. Dar asta doar daca e soare full si la unghiul optim. Daca e noros curentul e rezonabil (0.5...2A de sir). Daca e soare slab si ola unghi ascutit, 2-4A de sir.

#30
nik1965

nik1965

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 27.12.2006
Ady, curentul acela daca e sa se intample va vaporiza instantaneu circuitele imprimate si componentele electronice din charger,
si cum tensiunea este mica ( astea de folosim noi astia mai amarasteni, 24, 48V) mai mult de un plici nu se intamla … si daca e sa fie scurt
sigurantele fuzibile cat ar fi ele de rapide, electronica tot crapa.
Eu mi-as face probleme doar in privinta cablurilor de legatura de la baterii la charger si la invertor, sa nu se distruga accidental izolatia lor si sa se puna in scurt ….

#31
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Da, e distructiv. Foarte rapid dar nu instantaneu. Fuzibila nu te scapă. Ma opresc aici.. sa nu dau apa la moara.

#32
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postaddysoftware, on 28 ianuarie 2020 - 18:39, said:

cand vei face si tu unul, dupa studii aprofundate si teste cu duiumul, probabil o sa ai incredere in el
No acuma gandeste-te ca 99% dintre cei care citesc pe aici nu vor face niciodata studii atat de aprofundate incat sa ajunga sa-si faca singuri un SSR de DC bidirectional care sa indeplineasca conditiile enuntate mai sus. In plus, chiar si optiunile comerciale sunt extrem de limitate.

In acest context, intelegi de ce un contactor zdravan ar putea fi o solutie mai buna decat un SSR?

(vorbesc serios, calm, fara nici o intentie de ironie sau de aroganta, dar din pacate comunicarea scrisa limiteaza semnalele non-verbale).

Eu am dat exemplu un model concret de BMS si un model concret de contactor (la nevoie pot sa dau si alte exemple, dar acesta este cel mai performant pe care l-am gasit si este facut de firma cu renume foarte bun).

Acum te rog da-ne tu cateva exemple "comerciale" de SSR-uri de DC bidirectionale care sa indeplineasca conditiile de mai sus. Iti cer asta fara nici o intentie de ironie, chiar consider ca ar fi o informatie cu adevarat utila. Eu am cautat si nu am gasit ceva satisfacator, asa ca am recurs pana la urma la contactor. Probabil ca daca as fi gasit un SSR care sa ma convinga, mi-as fi schimbat optiunea.

View Postaddysoftware, on 26 ianuarie 2020 - 00:32, said:

Sa nu uitam ca unul din relee, cel de incarcare, trebuie sa ramana ON chair daca bateria este in stare LVD, pentru a permite reincarcarea a doua zi dimineata
(repet: vorbesc serios, calm, strict curiozitate tehnica, fara nici o intentie de ironie sau de aroganta).

As vrea sa atrag atentia ca abordarea asta are un dezavantaj:

Chargerul ramane cuplat, dar acesta consuma 5W in stand-by. Mai consuma si BMS-ul, mai ales cele cu Bluetooth, display mare, etc. Invertorul, chiar si in stand-by mai consuma si el. S-ar putea ca intr-o iarna sa te prinda cateva zile de viscol si ninsoare cu 20 cm de zapada pe panouri sus pe casa. Exact in perioada asta este mare probabilitatea de a avea un eveniment LVD. Iar a doua zi, din cauza ca sunt acoperite cu zapada, panourile nu baga nici macar cat sa compenseze consumurile parazite ramase active. Iar tu esti plecat 10 zile la ski.

Cred ca urmarile ar putea fi...costisitoare...oare n-ar fi mai bine sa putem deconecta total bateria? (inclusiv sa folosim un inverter/charger care nu se strica, acum ca avem aceasta informatie in plus).

View Postkolfleading, on 27 ianuarie 2020 - 11:26, said:

Prima varianta este ...
O sa revin si cu a doua varianta.

Attached Files



#33
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postkolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:

..... In plus, chiar si optiunile comerciale sunt extrem de limitate.
In acest context, intelegi de ce un contactor zdravan ar putea fi o solutie mai buna decat un SSR?

Man, pana la urma eu nu zic nu. Fiecare foloseste ce-i convine, ce i se pare ca e bun pentru el. Si ce gaseste, la urma urmei.

View Postkolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:

Acum te rog da-ne tu cateva exemple "comerciale" de SSR-uri de DC bidirectionale care sa indeplineasca conditiile de mai sus. Iti cer asta fara nici o intentie de ironie, chiar consider ca ar fi o informatie cu adevarat utila. Eu am cautat si nu am gasit ceva satisfacator, asa ca am recurs pana la urma la contactor. Probabil ca daca as fi gasit un SSR care sa ma convinga, mi-as fi schimbat optiunea.

Pai n-am. Crezi ca degeaba mi-am facut eu singur? Simplu: nu exista. Pe piata.
In schimb, eu am.
Pot sa fac si pentru amici dar rar, o data la vreo doua luni, cate unul. Nu sunt usor de facut si mai am si alte lucruri pe cap, electronica e doar hobby acum.

Bidirectional 60(/80v), 60A(/120A peak) (cu protectia la scurtcircuit reglabila 0-240A, timp de actionare 200 nanosecunde)
Attached File  PHOTO_20190502_154441.jpg   151.26K   44 downloads
Pot face monodirectionale pana pe la 320A nominal la tensiuni medii-joase si pana la 30A la 440V
Nu vreau sa insist aici, caci topicul asta nu e bursa sa-mi prezint eu marfa...

View Postkolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:

....Chargerul ramane cuplat, dar acesta consuma 5W in stand-by. Mai consuma si BMS-ul, mai ales cele cu Bluetooth, display mare, etc. Invertorul, chiar si in stand-by mai consuma si el. S-ar putea ca intr-o iarna sa te prinda cateva zile de viscol si ninsoare cu 20 cm de zapada pe panouri sus pe casa. Exact in perioada asta este mare probabilitatea de a avea un eveniment LVD. Iar a doua zi, din cauza ca sunt acoperite cu zapada, panourile nu baga nici macar cat sa compenseze consumurile parazite ramase active. Iar tu esti plecat 10 zile la ski.
.....
Absolut de acord cu scenariul scris de tine. Dar sunt echipamente si echipamente. Eu nu incerc sa vand nimic, pur si simplu am facut unele lucruri ca sa ajut cativa colegi pe aci, ii numar pe degetele de la o mana (in ultimii doi ani si jumatate) caci am slava-domnului...am avut un job bun. Da, iau niste bani pe ce fac ca doar nu cumpar piese si dau pe gratis.. si nitele peste, intelegi cred. Ma rog.
Ref la ce ramasesem. Sunt echipamente diverse. Cautam solutii pentru ce are fiecare. De aia e forum, si eu am intrebat multi ani inainte de a-mi lua baterii, de a-mi lua fotovoltaice, etc etc, am citit pe forumul asta despre PV si baterii de prin 2010 si mi-am luat abia in 2015. Nah, cu cat te documentezi cu atat iesi in castig. Acum la randul meu ajut si eu pe altii, cat e posibil. De aia am creieras, sa-l pun la treaba.

Mai consuma si BMS-ul, mai ales cele cu Bluetooth, display mare, etc..

Sa ma repet? pai n-am zis o data ca de aia mi-am facut singur? Cine-i pune sa-si ia cu blustutz si cu display? Daca-si ia, gasim solutii, nah...exact cum spui, LVD-ul sa decupleze tot. Dar sa facem solutii inteligente: sa existe un circuit alternativ, care dimineata cand vine ceva de la fotovoltaice sa porneasca o incarcare acolo. Nu neaparat cea prin charger daca asta papa mai mult decat trece prin zapada. Daca invertorul consuma mult, sa nu-l porneasca. Daca chargerul papa 25W (nu zic 5), sa dea drumul la charger doar cand ce vine de afara e mai mult decat consumul chargerului. Nu stam cu bateria decuplata ca consuma chargerul . Solutii se gasesc, chiar daca "iese mai complicat".

Ah; uitasem. La bidirectionale e mai ieftin contactorul. SSR-ul iese cam scump chiar facut de mine, mai ales la curenti babani. Dezavantajul contactorului insa, ala cu consumul de ceva energie, ramane. Bine ca nu e mare (desi drept sa spun nu prea-mi vine a crede, doar 1 watt jumate? chiar as vrea un pdf pt asta, cineva avea un releu asemanator si manca 300mA la 24v)

Edited by addysoftware, 29 January 2020 - 19:34.


#34
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postkolfleading, on 29 ianuarie 2020 - 18:17, said:

.............. (inclusiv sa folosim un inverter/charger care nu se strica, acum ca avem aceasta informatie in plus)................
O sa fac si de-astea, dar mai am cativa ani pana ajung la ele. Daca nu mor pana atunci Posted Image

(poza de la profil e de cand era lupu' catzel.)

Edited by addysoftware, 30 January 2020 - 18:09.


#35
nik1965

nik1965

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 27.12.2006
Da Ady, dar contactorul cand intrerupe, intrerupe in ambele sensuri pe cand .... bidirectionalul poate sa rupa intr-un sens si in celalalt nu .... io zic ca e mai bine  ..... zic si eu .... nu dau cu parul ..... poate e un avantaj
Poti sa incarci daca a deconectat LVD, sau sa descarci daca a deconectat HVD ..... pe cand contactorul mecanic (foarte bun in aplicatii dedicate) daca a taiat, taiat ramane .... acu nu o luati chiar de buna de la unul cu 30 de ani de lucru cu curentul electric de toate formele, marimile si puterile .....

Edited by nik1965, 29 January 2020 - 20:44.


#36
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postaddysoftware, on 29 ianuarie 2020 - 19:03, said:

nu prea-mi vine a crede, doar 1 watt jumate? chiar as vrea un pdf pt asta, cineva avea un releu asemanator si manca 300mA la 24v)
Am atasat pdf-ul.
Pagina oficiala a producatorului de unde am luat PDF-ul: https://www.gigavac....ucts/gv200mab-1
Poza cu consumul la 13.2 V (asta am avut acum la indemana), multimetrul pe scala 10A DC.
Completare ulterioara: Ca sa nu existe suspiciuni, am atasat si o poza cu starea bateriei, asa cum este vazuta de incarcatorul la care este conectata. Este bateria de pe masina, dar cum nu prea circul cu masina, o tin pe un incarcator Victron Blue Smart IP65 12V/10A, in starea "Storage".

Attached Files


Edited by kolfleading, 29 January 2020 - 21:13.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate