Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
“Self Charging” de la Toyota e o minciuna se pare in Norvegia
Last Updated: Apr 06 2020 16:09, Started by
MembruAnonim
, Jan 24 2020 18:29
·
0
#1
Posted 24 January 2020 - 18:29
Se pare ca norvegienii au interzis reclama Toyota cu “self charging” ca e mincinoasa.
Avand in vedere ca ei cam sunt considerati lideri pe piata de EV, oare vor fi si alte tari care vor urma? https://electrek.co/...ned-norway-lie/ |
#3
Posted 24 January 2020 - 18:53
Quote
Self-charging hybrid is a marketing term that Lexus and Toyota are really going to town on. It is heavily used in advertising and is being used to differentiate between plug-in hybrids and those that don't have the option to plug them in. In reality, a self-charging hybrid is a normal hybrid. In the advert below Lexus seems to boast "no plugs" as a benefit, but in reality, all hybrids are self-charging (as are electric vehicles) to a degree. mai avem si MEHV dar acela este un hibrid fake dupa parerea mea...nu recupereaza energia de fapt https://www.pocket-l...-cars-explained |
#5
Posted 24 January 2020 - 19:39
Toyota este lider in ce priveste hybridele, nu EV-rile (Electric Vehicles). Nu stiu daca are un model full-electric in acest moment.
|
#6
Posted 24 January 2020 - 19:49
Ce e “self charging” ? Se incarca la franare, in coborare sau ce ?
|
#7
Posted 24 January 2020 - 19:54
E doar o reclama pt sistemul lor, ala vechi pe care il stiu toti iar aia din Norvegia au avut o problema cu faptul ca in reclama nu au zis ca trebuie sa alimentezi cu benzina.
Nu e mare lucru de discutat. |
#8
Posted 24 January 2020 - 20:01
#9
Posted 24 January 2020 - 20:08
Stiu ca e un procent care se recupereaza. Eu cred ca aspectul cel mai important e reducerea de microparticule care se produc la franare. Recuperarea de energie la franare au si pe formula 1.
|
#10
Posted 24 January 2020 - 20:11
|
#11
Posted 24 January 2020 - 20:15
corina_geo, on 24 ianuarie 2020 - 20:11, said:
Se incarca bateria in timp ce motorul cu combustie interna papa combustibil la greu. Știi cumva cum se incarca acumulatorii ? Edited by cata, 24 January 2020 - 20:16. |
#12
Posted 24 January 2020 - 20:20
corina_geo, on 24 ianuarie 2020 - 20:11, said: Se incarca bateria in timp ce motorul cu combustie interna papa combustibil la greu. Adica in loc sa iei corent din hidrocentrala/termocentrala, ti-l faci tu, ca tiganul cu gaterul Exagerezi, depinde de situatie. Am fost acum pe situl Toyota si am gasit. Cand esti in trafic si astepti la cozi si semafoare in oras e utila. Bineinteles, ca daca esti in afara oraselor sau in autostrada, tehnologia asta nu-ti foloseste la nimic. Si TFSI consuma 5 si un pic %. |
#13
Posted 24 January 2020 - 20:38
cata, on 24 ianuarie 2020 - 20:15, said:
Ce însemna la greu? Am 39k km cu un hibrid Auris, consum mediu 5,3%, și al meu nu papa ,, la greu". O fi defect ? Știi cumva cum se incarca acumulatorii ? Laguna noastra, motor mare, masina greuta, diesel ce-i drept, are consum mediu (cel istoric pe ceas), de 6.4, si mers destul de mult prin oras, adica peste jumatate din km. astia, ce-i drept Praga nu e chiar Bucuresti in ceea ce priveste traficul si nici nu mergem la serviciu niciunul cu ea in timpii de ambuteiaj ci mai mult seara sau in weekend (mai ceva shopping, la padurile din imprejurimi, etc.). Adica ce vreau sa spun e ca tu cu super-hibridul ala, nu salvezi planeta intr-un ritm mult mai rapid decat un diesel...cele de generatie mai noua, mai ales de talia Auris consuma 3-4/100, si probabil si pe benzina doar nu ar fi vreo diferenta uriasa. Deci in concluzie hibridele astea sunt asa de feel-good, sa simti tu ca "faci o diferenta", cand de fapt e fix plisc-pleoșc, solutia adevarata e sa iei metroul si bicicleta ori de cate ori poti, nu sa te "dai" cu hibridu' Paz, on 24 ianuarie 2020 - 20:20, said:
Exagerezi, depinde de situatie. Am fost acum pe situl Toyota si am gasit. Cand esti in trafic si astepti la cozi si semafoare in oras e utila. Bineinteles, ca daca esti in afara oraselor sau in autostrada, tehnologia asta nu-ti foloseste la nimic. Si TFSI consuma 5 si un pic %. Odata ce, speram, vom avea driverless cars, si se vor putea elimina de pe sosele majoritatea masinilor (care stau degeaba 90-95% din timp sau mai mult chiar) atunci vom vedea intr-adevar o diferenta mare, in primul rand in eficientizarea transportului si mai ales in risipa imensa necesara pentru a face o masina noua la fiecare X ani pentru domnul consumator-model, capitalist. Construirea unei masini are amprenta de consum resurse/poluarea, la fel de mare, uneori chiar mai mare , decat utilizarea ei (adica poluarea ce iese pe teava) in timpul mediu de folosire a ei. Asa ca e foarte posibil sa fii mai "eco" daca mergi si cumperi o masina de 10 ani vechime, o intretii bine si mai mergi si tu cu ea inca 10 ani, decat sa fi luat una noua....la asta incerc eu sa bat. |
#14
Posted 24 January 2020 - 20:38
scuzati de offtopic, dar in afara de gpl/cng nu prea exista solutii eco reale!
exceptand mersul pe jos, fireste! eu am avut un consum de 4,3 E6, (medie pe cca 9000km) fara sa am hibrid!.. ma astept ca un hibrid sa nu sara de 4l/100km, si sa fie motor cu benzina+gpl. altfel vindem si mai ales cumparam iluzii si marketing. mult marketing! |
#15
Posted 24 January 2020 - 20:43
|
#16
Posted 24 January 2020 - 21:10
corina_geo, on 24 ianuarie 2020 - 20:38, said: Laguna noastra, motor mare, masina greuta, diesel ce-i drept, are consum mediu (cel istoric pe ceas), de 6.4, si mers destul de mult prin oras, adica peste jumatate din km. astia, ce-i drept Praga nu e chiar Bucuresti in ceea ce priveste traficul si nici nu mergem la serviciu niciunul cu ea in timpii de ambuteiaj ci mai mult seara sau in weekend (mai ceva shopping, la padurile din imprejurimi, etc.). Adica ce vreau sa spun e ca tu cu super-hibridul ala, nu salvezi planeta intr-un ritm mult mai rapid decat un diesel...cele de generatie mai noua, mai ales de talia Auris consuma 3-4/100, si probabil si pe benzina doar nu ar fi vreo diferenta uriasa. Deci in concluzie hibridele astea sunt asa de feel-good, sa simti tu ca "faci o diferenta", cand de fapt e fix plisc-pleoșc, solutia adevarata e sa iei metroul si bicicleta ori de cate ori poti, nu sa te "dai" cu hibridu' Stiu, normal ca eram sarcastica si exageram, ceva-ceva salveaza pe ici pe colo, dar in esenta nu e decat o struto-camila, asa cum si cum ar fi sa ai flota 100% Tesla intr-o tara unde curentul ar veni din centrale pe carbuni. Odata ce, speram, vom avea driverless cars, si se vor putea elimina de pe sosele majoritatea masinilor (care stau degeaba 90-95% din timp sau mai mult chiar) atunci vom vedea intr-adevar o diferenta mare, in primul rand in eficientizarea transportului si mai ales in risipa imensa necesara pentru a face o masina noua la fiecare X ani pentru domnul consumator-model, capitalist. Construirea unei masini are amprenta de consum resurse/poluarea, la fel de mare, uneori chiar mai mare , decat utilizarea ei (adica poluarea ce iese pe teava) in timpul mediu de folosire a ei. Asa ca e foarte posibil sa fii mai "eco" daca mergi si cumperi o masina de 10 ani vechime, o intretii bine si mai mergi si tu cu ea inca 10 ani, decat sa fi luat una noua....la asta incerc eu sa bat. Folosește tu acel diesel n traficul din București sa vedem ce consum ai. |
#17
Posted 24 January 2020 - 22:22
corina_geo, on 24 ianuarie 2020 - 20:38, said: Construirea unei masini are amprenta de consum resurse/poluarea, la fel de mare, uneori chiar mai mare , decat utilizarea ei (adica poluarea ce iese pe teava) in timpul mediu de folosire a ei. Asa ca e foarte posibil sa fii mai "eco" daca mergi si cumperi o masina de 10 ani vechime, o intretii bine si mai mergi si tu cu ea inca 10 ani, decat sa fi luat una noua....la asta incerc eu sa bat. Exact asa este, total de acord, dar consumatorii sunt imbatati cu apa rece, au impresia ca au devenit foarte ''verzi'' la cumpararea unei masini noi (hibride,electrice sau cum o fi ea..). Este pur consumerism, asta doresc marii producatorii si actionarii lor...sa vanda cat mai mult. Pentru masina lor veche care au schimbat-o, la fabricarea ei, deja s-a emis o cantitate mare de poluanti, schimband-o inainte de vreme cu alta noua nu facem decat sa marim din nou poluarea. Utilizand masina veche cat mai multi ani posibil se polueaza mai putin decat schimband-o tot la 6-9 ani (cum ar vrea producatorii) Sa nu mai vorbim de cele cu baterii care ne sunt bagate pe gat mai nou... Nimeni nu zice ce se intampla cu litiul din bateriile uzate care nu au o viata foarte lunga...Apoi la extragerea si prelucrarea litiumului cata poluare se face (vez iimagini pe net de prin china cu zonele acelea de exploatare si impactul pe care il are asupra imprejurimilor exploatarii si al locuitorilor din zona) Chiar si inlocuind piesele defecte cu unele provenite din dezmembrari vom produce mai putina poluare, recicland piese perfect functionale. Mersul pe jos si cu bicleta la fel... Reciclarea unei masini uzate polueaza, nu se poate recicla 100% oricum. Extinzand la maxim perioada de exploatare a unei masini vechi (in limite rezonabile tehnice) amprenta ei de carbon scade. |
#18
Posted 24 January 2020 - 22:29
MicroEdge, on 24 ianuarie 2020 - 21:10, said:
Ai reușit sa te contrazici în orice. Folosește tu acel diesel în traficul din București sa vedem ce consum ai. Pai nu stau in Bucuresti...asa ca nu se aplica. Si nu vorba de contrazis, nu-mi place sa ma contrazic pana in panzele albe, tocmai de-asta am subliniat ca nu e nici prea alba nici prea neagra, toate povestile astea cu mugurii verzi care ies de pe tevile de esapament de la hibride in loc de norii negrii de rautate de la un diesel ,sunt niste prostii, vazute din perspectiva mai mare. Ca sa construiesti o masina, inainte de a fi mers macar un 1km pe sosea, ai consumat deja zeci de milioane de CO2, vreo 150 000 litri de apa dulce (sa vezi cum o fi cateva generatii mai incolo cand apa o sa devina un bun de pret, nu cel risipit cum e acum. Daca mai adaugam si chestiile "conexe", adica industria pieselor auto, plus sa luam in considerare si amprenta tuturor celor implicati la fiecare pas pana ce o masina ajunge la REMAT, practic te apuca plansul sau durerea de cap. E o risipa imensa, si singura cale e promovarea masiva a transportului (automatizat) in comun, si eliminarea, prin taxare la sange a oricarei forma de transport "privat", adica cel extrem de ineficient asa cum e acum. Nu zic ca eu sunt mai breaza, ca si noi avem o masina. Deciziile astea ar trebuie luate la nivel inalt, si ziua in care or sa imi ceara XXX taxe pe masina personala si o sa-mi ofere in schimb o solutie "publica" la fel de buna ca transportul privat dar mult mai eco, am sa renunt cu cel mai mare drag!! Am incercat aici in Praga vreun an de zile aproape dupa ce ne-am mutat chestiile astea de rideshare, dar stand undeva mai in afara centrului orasului, erau greu de gasit cand ne trebuiau noua, plus sunt inca destul de scumpe si inflexibile. Coroborat cu banii pe care ii dadeam pe Bolt/Uber ocazional, era mai scump decat sa avem masina proprie. Cand am stat in Copenhaga aproape 1 an nu ne-a batut gandul sa luam masina, pentru ca transportul in comun era excelent ca si aici, iar in plus orasul/zonele unde aveam nevoie sa merg erau relativ aproape, foloseam si bicicleta, iar masinile extrem de scumpe de cumparat si de mentinut (asigurarea, taxele sunt atroce acolo) mi-au luat gandul de la asa ceva. Abia astept ziua cand o sa "chem" masina de pe telefon sau telepatic cumva si o sa vina singurica, fara sofer, iar eu am sa citesc o carte sau in ziar in timp ce ma duce de colo-colo, asa cum fac azi in metrou... Edited by corina_geo, 24 January 2020 - 22:43. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users