Cine e vinovat pentru ca 80% din abolventi nu lucreaza in domeniul studiat ?

#127
Posted 22 January 2020 - 11:23

Este o compaie multinationala care face, printre altele, cabluri de masini - le proiecteaza si le produce.
Aici cu mine sunt cam 300 de ingineri - ei fac desenele in functie de specificatiile primite de la clienti, pregatesc listele de materiale, mentin bazele de date, deci ce trebuie pentru ca acele desene sa poata fi produse in fabrica. Eu nu fac desene, eu fac diferite aplicatii pentru ei - de ex. sa verifice automat daca lipsesc fire de pe desen, daca semnalele au rutele care trebuie (din cavitate si conector in cavitate si conector), verifica acoperirile firelor, daca este waterproof in zona unde poate ajunge apa, se fac tot felul de rapoarte. Deci in principiu se automatizeaza ce se poate automatiza si se verifica de erori procesul designerilor si al inginerilor. Interviul de angajare a constat in intrebari despre proiectele la care am mai lucrat, daca am folosit limbajele de care era nevoie aici (PHP si JS), ceva test de probleme de matematica si logica, ceva conversatie in engleza, dar nu am dat test practic la calculator. Edited by PlatonX, 22 January 2020 - 11:25. |
#128
Posted 22 January 2020 - 11:33

sunt impotriva memorarii si a materiilor care nu au legatura cu domeniul
Daca profesorul preda o teorie pe care studentul nu o intelege si nici nu ii intelege relevanta, singura varianta a studentului este sa o memoreze. Edited by neagu_laurentiu, 22 January 2020 - 11:35. |
#129
Posted 22 January 2020 - 11:48

In timpul alocat profesorul poate preda in asa fel incat elevul/studentul sa inteleaga sau poate preda in asa fel incat sa nu inteleaga. Singura diferenta este metoda de predare, aceeasi elevi, acelasi timp alocat.
sunt impotriva nu au legatura cu domeniul
Dar nu cred ca e cineva pro asa ceva. Edited by PlatonX, 22 January 2020 - 11:58. |
#130
Posted 22 January 2020 - 12:04

Interviul de angajare a constat in intrebari despre proiectele la care am mai lucrat, daca am folosit limbajele de care era nevoie aici (PHP si JS), ceva test de probleme de matematica si logica, ceva conversatie in engleza, dar nu am dat test practic la calculator. Deci ai trecut interviul cu succes. Asta inseamna ca ce ai invatat la facultate te-a ajutat macar un pic. Ti-e clar ca ce faci tu acum nu aveai cum sa faci efectiv la facultate. Acolo se pune o baza teoretica pe care trebuie sa o utilizezi in contextul ecosistemului in care lucrezi. |
#131
Posted 22 January 2020 - 12:11

pentru ca faci psihologie, chimie, marketing la Automatica si Informatica Aplicata. Edited by neagu_laurentiu, 22 January 2020 - 12:12. |
#132
Posted 22 January 2020 - 12:39

Eu nu sunt impotriva teoriei, sunt impotriva memorarii si a materiilor care nu au legatura cu domeniul. Cum spuneam, am facut fizica generala, chimie, psihologie, marketing, matematici speciale. 1. Chestia cu accentul pe memorat excesiv in invatamant, este introdusa de enciclopedistii francezi, a caror activitate ideologica a stat la baza genocidurilor care s-au declansat in 1789, 1917, ... Zi ceva contra lor si esti incorect politic. Pt ei un aspect al perfomantei intelectuale, tine se de cat mai multa informatie memorata. CEEA CE E TOTAL NEPEDAGOGIC. La noi acest tip de abordare este cultivata la unele posturi de televiziune gen ProTV in emisiuni de divertiment. 'Profesorul' CABRAL, guru-ul 'stiintific' care reeduca pe tineri, este absolvent al Facultatii de Sport din cadrul Universității Ecologice (wiki). 2. Nu poti insata o limba straina, pana nu stapanesti foarte bine lexicul, nuantele limbii,... ceea ce inseamna in mare parte efortul de memorare a unei cantitati imense de informatii. E drept ca te poti descurca onorabil cu un lexic minimal de 3500 de cuvinte.( ma refer la egleza din ce am citit ). 3. Efortul de memorare face parte din invatamantul superior. SI E FOARTE DUREROS IN ANUMITE SITUATII IN SPECIAL CAND NU VII CU DEPRINDERI DIN LICEU. NECESITA SI TIMP. 4. Din ce am observat, materiile programelor din Romania sau echivalent la marile universitati din occident. In special pe mate si fizica. Cu marea diferenta ca acolo iti alegi materiile pe care le vei urma dintr-o lista obligatorie ( in SUA). Daca lumea universitara 'civilizata' spune ca e nevoie de mate si fizica, trebuie sa le faci, ca sa-ti recunoasca diploma. Oricum, din nefericire, invatamantul nostru superior este compatibilizat cu sistemul Bologna-UE. Edited by RomeoM, 22 January 2020 - 12:46. |
#133
Posted 22 January 2020 - 13:02

Deci ai trecut interviul cu succes. Asta inseamna ca ce ai invatat la facultate te-a ajutat macar un pic. Ti-e clar ca ce faci tu acum nu aveai cum sa faci efectiv la facultate. Acolo se pune o baza teoretica pe care trebuie sa o utilizezi in contextul ecosistemului in care lucrezi.
2. Nu poti insata o limba straina, pana nu stapanesti foarte bine lexicul, nuantele limbii,... ceea ce inseamna in mare parte efortul de memorare a unei cantitati imense de informatii. Partea de traducere implica mai mult talentul si cultura literara a traducatorului pentru ca el trebuie sa dea o forma placuta in limba tradusa. Simpla memorare a cuvintelor in limba straina te face un Google Translate. Da, stii sa conversezi, te faci inteles dar felul in care te exprimi si modul in care spui ce ai de spus nu se compara cu un nativ. Cel mai eficient inveti o limba din citit si conversat cu nativii. Poti invata o limba si fara sa intelegi logic fonetica sau gramatica, doar din practica. Un copil vorbeste o limba perfect fara sa inteleaga logic ce este o vocala sau o predicativa. Edited by PlatonX, 22 January 2020 - 13:03. |
#134
Posted 22 January 2020 - 13:12

Daca termini Automatica si Informatica Aplicata si lucrezi ca programator te ajuta doar cursurile legate de programare, dar pe langa ele mai faci si cursuri care nu au legatura cu programarea, alea nu te ajuta. Bun, deci sa reformulam: problema este programa prea incarcata. Ca idee, si la facultatile de renume se fac materii care nu tin de specialitatea studiata. |
#135
Posted 22 January 2020 - 13:13

nici una din materiile studiate de mine in 5 ani nu a fost in plus. toate au legatura cu domeniul. problema care se pune, din ce vad eu, e ca nu sunt folosite ulterior. da, n-am facut design hardware, dar am invatat de porti si tranzistori, arhitectura unui procesor de la von newman incoace samd. nici pe networking n-am mers, da' stiam header-ul tcp/ip. n-am facut telecomunicatii, da' stiam algoritmi ortogonali, tipuri de modulari samd. mie asta mi-a dat posibilitatea sa-mi dau seama ce-mi place cel mai mult.
discutia e daca vrei sa ai baza in toate sau o specializare ingusta, fara sa ai habar de restu'. |
#136
Posted 22 January 2020 - 13:14

Sunt doua probleme: cursuri care nu au legatura cu specializarea si modul de predare. Ambele probleme se regasesc si la Oxford, nu doar la Politehnica.
Edited by PlatonX, 22 January 2020 - 13:14. |
|
#137
Posted 22 January 2020 - 13:20

pai care crezi tu ca e specializarea bai nenea? ca de la automatica poti iesi specialist in 10 locuri. PHP nici macar nu e limbaj de programare. la fel js. am amici care fac hardware la Motorola, altii sunt programatori, da' d-aia de scriu cod, nu script, altii care au ccie, sys admini, infosec samd. toti provenind din aceeasi grupa. despre care specializare vorbesti tu?
|
#138
Posted 22 January 2020 - 13:27

pai care crezi tu ca e specializarea bai nenea? ca de la automatica poti iesi specialist in 10 locuri. O explicatie ar fi faptul ca e prea costisitor sa ai o facultate numai pe o anumita specializare si atunci ai un mix de specializari. De exemplu o facultate de informatica este o facultate pe o specializare. Dar o facultate de matematica-informatica nu mai este pe o specializare, este pe doua. La fel si multe altele. Edited by PlatonX, 22 January 2020 - 13:28. |
#139
Posted 22 January 2020 - 13:53

Ce anume trebuie sa stii cand termini facultatea ? Sa stii concepte generale de programare (algoritmi, tipuri de date, baze de date, paradigme de programare) sau sa ai cultura generala depsre functionarea unui calculator de la modul in care functioneaza tranzistorul pana la demosntratia matematica a seriei Fouruier ? Eu am ajuns la concluzia ca la aceasta facultate nu au ce cauta materii precum: psihologie, marketing, chimie, mecanica, matematici speciale, analiza matematica, fizica (nu vorbesc aici de electronica, aia e separat). Deci astea nu au ce cauta deloc. Apoi vine intrebarea pe ce ma specializez: pe software sau pe hardware ? In functie de astea faci acele materii care au legatura cu specializarea. Facultatile incearca sa acopere cat mai multe domenii pentru ca sa aiba cat mai multi studenti. Cel putin la mine la facultate, 80% voiau sa se se specializez pe software. Daca faceai o medie cu notele luate la fiecare materie, intotdeauna notele luate la materiile de hardware (electronici, electrotehnica etc) erau mai mici decat la cele de software. Dar si pe partea de software, notele erau mai mari pe partea de high-level programming decat pe partea de low-level programming. |
#140
Posted 22 January 2020 - 14:33

Eu am facut Inginerie - Automatica si Informatica Aplicata. Este un amalgam de materii: electrotehnica, electronica, matematica, teoria sistemelor, programarea integratelor, programarea procedurala, programarea pe obiecte, baze de date. Partea practica a fost cea de la programare, restul numai teorie, evident ca nimeni nu a inteles nimic. |
#141
Posted 22 January 2020 - 14:34

Daca termini Automatica si Informatica Aplicata si lucrezi ca programator te ajuta doar cursurile legate de programare, dar pe langa ele mai faci si cursuri care nu au legatura cu programarea, alea nu te ajuta. |
|
#142
Posted 22 January 2020 - 14:36

Programarea care se face la acea facultate: programarea integratelor, programarea procedurala si cea orientata pe obiecte.
Care alta programare ? Acolo faci si cursuri despre motoare electrice, la ce te ajuta asta in programare de orice fel ? Ca sa intelegi cum se misca un motor pas cu pas cand il programezi din controler ? Pai atunci ne intindem cu tentaculele in toate directiile iar cand ajungi sa lucrezi efectiv folosesti doar o mica parte din acele cursuri. Edited by PlatonX, 22 January 2020 - 14:38. |
#143
Posted 22 January 2020 - 14:44

Acolo faci si cursuri despre motoare electrice, la ce te ajuta asta in programare de orice fel ?
Pai atunci ne intindem cu tentaculele in toate directiile iar cand ajungi sa lucrezi efectiv folosesti doar o mica parte din acele cursuri. . Edited by neagu_laurentiu, 22 January 2020 - 14:45. |
#144
Posted 22 January 2020 - 15:08

Memorarea fara intelegere logica se uita repede. Stii pe moment, apoi uiti pentru ca trebuie sa faci loc la informatii noi. Cantitatea de cuvinte, expresii, exceptii este coplesitor de mare in raport cu "logica". Mesajul era clar: doar cu logoica nu inveti o limba straina. Memoria este esentiala iar efortul pe masura. Citeam intr-o carte, ca in liceu japonezii invata sa stapaneasca, doar 800 din literele alfabetului de baza. Ca sa stapanesti pana la cele 4000-5000 ai nevoie de studii universitare.... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users