Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

YOUKU MOVIE canal de filme yotube...
 Bulbi bujori

iPhone care mi-a fost furat

Edge pe xbox seria x

Sfat achizitie amplificator
 Montare aplica tavan fier planseu

O parere din punct de vedere prof...

plata eronata

Accident poarta batanta 3000 euro?
 Everything Everywhere All at Once...

cati ani considerati ca e decent ...

Adaptare remorca pentru drumetii

sfat benzi etansare tamplarie pvc
 

Nebunia ceodoiului distruge economia europei

- - - - -
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#37
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
La tramvaie si troleibuze s-a renuntat doar la aia prea prosti pe motivul de a fura mai mult alesii lor, nu ca e baza motorul termic sau ca e tare. La ei e tare maneaua eventual.

Aia sunt atat de prosti si hoti ca nici nu incap in discutia asta despre masinile electrice. Daca ar fi dupa ei ar prefera si locomotive cu baterii, iti dai seama sa ai baterii de ordinul megawatilor si zecilor de tone (primele 2-3 vagoane ale trenului sa fie baterii asa ca la alea cu abur unde depozitau carbunele sau pacura) ca sa duca trenul de 500 tone 500 km cu 80km/h. Iti dai seama la CFR sa ai o locomotiva de 70 tone cu baterie incorporata dar veche de trebuie schimbata dupa 3 km, apoi 2 vagoane de cate 40 tone fiecare de baterii si apoi un singur vagon. Cata risipa.

Noi vorbim totusi daca noi astia mici cu cazanele si autoturismele cum o sa ne descurcam cu masini electrice, daca va mai fi rentabil, sau o sa bicicletam, sau ne luam motoreta.

Edited by cipri2bau, 18 January 2020 - 00:17.


#38
ascee_ro

ascee_ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 375
  • Înscris: 15.02.2005
Probabil o mai fi zis cineva, dar astia care tin cu diesel ca e mare si tare si traiesc in orase mari, sa va aduceti aminte de asta dupa vreo 20-30 de ani cand copii vostri o sa se trezeasca cu probleme de sanatate.  UE a gasit ce-a mai buna pacaleala sa scape de masinie poluante si sa si ia bani pe asta... tot ce e din vest si a venit 'diesel' in Romania e o crima ce o sa o vedem peste decenii.

#39
bdx100

bdx100

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,508
  • Înscris: 03.06.2019

View Postascee_ro, on 18 ianuarie 2020 - 00:19, said:

Probabil o mai fi zis cineva, dar astia care tin cu diesel ca e mare si tare si traiesc in orase mari, sa va aduceti aminte de asta dupa vreo 20-30 de ani cand copii vostri o sa se trezeasca cu probleme de sanatate.

Oare cum era cand nu existau normele de poluare si circuau numai cazane toxice in orase ? Sa tot fi trecut 30 de ani de atunci si iaca inca respiram bine !

Pt oras si naveta scurta am electrica , pt treaba in codrii am diesel . Cand or scoate un EV 4x4 capabil la nivelul actualului L200 si la un pret ok, o sa renunt la diesel .

Edited by bdx100, 18 January 2020 - 00:40.


#40
djl

djl

    G.D.P.R. sucks. Boycot China and Russia.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,142
  • Înscris: 13.06.2004
Eu vorbeam şi de alte state unde s-a renunţat masiv la tramvaie şi troleibuze de-a lungul timpului: Franţa, Spania, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, S.U.A., Japonia, Australia. Nemţii au cam renunţat la troleibuze (doar 3 oraşe mai au), dar oraşe cu tramvaie au rămas mai multe (inclusiv în Vest)... asta deşi sunt unii dintre cei mai mari producători auto din lume.
Ca f.d. în Marea Britanie, Irlanda, Republica Sud-Africană, Australia, Noua Zeelandă, Cuba nu mai există nici o reţea de troleibuze în uz curent, (în Noua Zeelandă au renunţat acum 1 sau 2 ani), iar în Luxemburg, Danemarca, Republica Sud-Africană, Argentina, Mexic nu mai există tramvaie... Buenos Aires (capitala Argentinei) avea pe vremuri cea mai mare reţea de tramvaie din lume.

Edited by djl, 18 January 2020 - 02:39.


#41
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,066
  • Înscris: 27.01.2016

View Posttiti_steel, on 17 ianuarie 2020 - 19:51, said:



Problema e ca nu  platesc din salariul lor. Anuleaza din banii de investitii. Si tot saracului care trage la saiba ii vine nota de plata.
Las ca au cercetat destul. Si rezultatul cercetării e ca fac mașini mai proaste și mai greu de întreținut.

#42
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,810
  • Înscris: 04.05.2008

View Postdjl, on 18 ianuarie 2020 - 02:35, said:

- În legătură cu bateriile performante sau super-capacitori, să știi că chiar dacă ar fi inventate și ar fi ieftine rămîne problema infrastructurii, nu ai cum să încarci milioane de vehicule, chiar dacă nu simultan, nu ai rețea. Chiar dacă ai avea și o rețea adecvată energia electrică vine doar în mică măsură din surse nepoluante (hidro, că restul sînt extrem de insignifiante). La pilele cu hidrogen sau cu ardere directă e aceeași problemă, poluezi la producerea sa sau la reciclarea catalizatorilor. Ideea este să consumi cît mai eficient energie pentru deplasarea unui kg de sarcină utilă sau eventual de a nu mai fi nevoie să o deplasezi (ex. locuința lîngă serviciu).

- Acum pentru unul sau doi oameni de 80-150kg folosești un vehicul enorm, de 1,5-2,5 Tone care și stă și ia din spațiul urban util 95% din timp (în medie) consumînd energie pentru accelerare, deplasare și consumînd de vreo zece ori mai multă energie (în afară de cea biologică sau vîntul la corăbii) decît s-ar putea prin altă metodă. Soluția am arătat-o mai sus, plus, desigur, un transport în comun bine pus la punct și optimizarea deplasărilor prin micșorarea distanței între serviciu și casă printr-o planificare adecvată, dar asta nu prea funcționează în societatea actuală, datorită volatilității serviciilor care necesită mobilitate.

- UE ar putea acționa (și) în altă direcție, prin interzicerea oricăror dispozitive care nu au bateria sau componentele ușor schimbabile sau reparabile, interzicînd produsele concepute pentru a fi folosite o perioadă scurtă, mă refer la ”Uzura morală planificată”, toate generînd toxine și resurse pentru producere, transport și aruncarea la gunoi. Iată ceva ce-ți va place personal, o mașină fabricată în 1969 care funcționează perfect, concepută pentru a rezista (deci se putea încă de pe atunci) și la care se pare că nici nu s-a schimbat nimic la motor de cînd a fost făcută. Acel model funcționează și azi ca taxiuri în Africa, după 50 de ani de funcționare intensivă.

L.E.
E și pentru Testosteron, ai dreptate.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uFuBG6RNHKg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by silverflower, 18 January 2020 - 10:38.


#43
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,358
  • Înscris: 05.12.2005
Se poate merge pe sistemul "dual battery" una în maşină celaltă la încărcat peste zi din panourile solare de pe acoperişul casei. Seara transferi energia din una în alta sau le schimbi pur şi simplu, dacă ar fi suficient de uşoare şi manevrabile. Asta ar scuti reţeaua de supraîncărcări.
Transportul public e rentabil electric doar pe trasee fixe. Într-un oraş mare funcţie de cerere şi expansiunea cartierelor se schimbă traseul liniilor de multe ori pe an, de aceea se renunţă la troleibuze şi se trece la autobuze nepoluante, gen cele pe CNG.

Edited by mihaicozac, 18 January 2020 - 10:57.


#44
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
In america de sud nu cunosc. Adica buenos aires nu mai are troleibuze si tramvaie deloc desi e ditamai orasul?

De fapt primariile sunt corupte si hoate in toate tarile nu doar la noi.

Sunt povesti alea cu schimbatul traseelor, traseele fiind in mare aceleasi de zeci de ani. O prleungire sau o mica deviere nu ar trebui sa duca la desfintarea electrificarii

Troleibuzele au fost inventate de rusi in URSS acum 100 de ani, tot ei au pus retea si pe retaua aia circulau si camioane cu captatori, de exemplu basculante catre zonele unde se transporta intens materiale. Romanii cand s-au dus in 1941 de au ocupat Odessa au gasit acolo retea de troleibuz si troleibuze ceea ce la noi inca nici nu se auzise.

Evident rusii au adoptat solutia ptr ca masinile electrice alimentate direct de la retea erau mult mai robuste puternice si mai fiabile decat cele termice. Tot la ei in fosta URSS exista undeva cel mai lung traseu de troleibuz, are vreo 80 de km, evident undeva in sud und enu sunt ierni mari.

Ptr transporutl in orase solutia e teribil de simpla, adica tramvaie si troleibuze alimentate de la retea. Si undeva la sub 20% autobuze cu gaz lichefiat si dube ptr rute scurte. Suna a comunism si ceausism intradevar, dar nu a cancer sau risipa.

Londra si alea sunt renumite doar ptr smog poluare cancer si scumpeti, nu sunt un exemplu deloc bun. iar bogatanii lor nu stau in zonele poluate.


Autotusrim mare pe baterii sau autobuz pe baterii este per ansamblu foarte ineficient
- in primul rand costurile, unde producatorii baga si umfla la greu. Tesla poate fi considarata masina de lux la ce pret are.
- in al doilea rand lantul de transformati al energiei are pierderi cu cat are mai multe transformari ptr ca nici o transformare nu are randament 100%. Si am sa va dau ca exemplu producatia energiei electrice din surse diverse are un randament maxim pe la 30% (culmea mai slab decat un motor termic)(atomocentralele pierd o gramada de caldura si doar o mica parte se transforma in curent, termocentralele si ele tot asa pe la 10% randament cam ca si motorul cu aburi), apoi transportul energiei cu transformarea ei in transformatoare cu modificarea tensiunii induce pierderi care dau randamentul doar acolo pe la 80%, apoi incarcarea acumulatorilor prin acea electroliza interna induce pierderi asa incat randamentul doar acolo e pe la alt 80% care scade tot mai mult cu uzura acumulatorului. Ulterior transformarea curentului din acumulator in miscarea automobilului induce pierderi care scad iar randamentul pe la 65-70 % (motorul electric are si el ceva pierderi iar electronica aia consuma si ea).

Deci tot acest lant de transformari are un randament sub 7%, ceea inseamna de vreo 3-4 ori mai slab decat clasicul motor termic care transforma direct combustibilul in miscare sarind atatea intermedieri prin energia electrica si eenrgia chimica din baterii.

Edited by cipri2bau, 18 January 2020 - 13:10.


#45
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 09.04.2008
Norvegia e plină de Teslauri. O fi proști norvegienii. Sau o fi cald mai nou?

#46
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Plina pe naiba. daca ai vazut si tu 2-3 bucati una langa alta nu inseamna ca e plin.

Poate ca au si vapoare cu baterii. Au termocentrala montata direct pe ele si apoi incarca baterii si merge cu bateriile

#47
djl

djl

    G.D.P.R. sucks. Boycot China and Russia.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,142
  • Înscris: 13.06.2004
În Buenos Aieres (Aer Bun - fără glumă, asta înseamnă!) există totuși metrou. Acolo au făcut gât privații că tramvaiele... și în loc să ia șuturi să stea potoliți, au fost ascultați.
Chiar azi noapte am dat despre ceva legat de troleibuzele din America de Sud: http://www.tramz.com/tb/s.html
Norvegia investește în electric, deși e mare producătoare de petrol. La ei însă merge cu mașini electrice, pentru că cred că cel puțin 40% din energia electrică provine din hidrocentrale.
De acord cu ce a zis silverflower . U.E. ar trebui să pună accent pe produse care să țină. Numai că companiile... Dar și consumatorii, care se aruncă cu capul înainte, pentru că "consumați, consumați, consumați" și nu ar percepe în mintea lor îngustă așa ceva.
Tot colegul silverflower a pun un videoclip cu un "Mercedes-Daimler-Benz" vechi. Un W116  "bot de cal"   Posted Image   Mașinile alea erau scoase din uz mai degrabă de rugină decât de uzura mecanică costisitor de reparat. Ich liebe dich die alte "Mercedes"   Posted Image
Mașina perefect de condus pentru mine a fost făcută de "Daimler". Dar nu ăla German, ci ăla Britanic (ha, câți știu de firma Britanică?   Posted Image   )

Attached File  p02.jpg   175.21K   15 downloads

#48
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Deci se poate si fiabil.

Doar ca nu se vrea.
iar cu baterii va fi ideal ptr producatori si ptr aia cu comisioanele. Bateria o arunci dupa 1 an iar masina dupa 3. Si mercedesul ala termic mergea 50 de ani fara reparatii. Adica o viata de om, ca si omul munceste maxim vreo 40 ani.

Daca la buenos aires au intrat privatii n-ar fi problema, privatilor le e mai greu cu sinele si firele electrice, problema e cand tin diesele aia de stat si te afuma si polueaza.
Iti dai seama ca privatul care umbla dupa profit ar tine mercedesul ala 50 de ani in exploatare decat sa arunce banii pe alea cu baterii si sa cheltuie imens cu ele. Ar si falimenta cu bateriile


Deaia m-am si pronuntat in nenumarate randuri ca in orasele din Romania care nu au troleibuz metrou si tramvai sa fie transportul public privat.

Edited by cipri2bau, 18 January 2020 - 14:37.


#49
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,915
  • Înscris: 27.10.2007

View Postcipri2bau, on 18 ianuarie 2020 - 13:04, said:

producatia energiei electrice din surse diverse are un randament maxim pe la 30% (culmea mai slab decat un motor termic)(atomocentralele pierd o gramada de caldura si doar o mica parte se transforma in curent, termocentralele si ele tot asa pe la 10% randament cam ca si motorul cu aburi), apoi transportul energiei cu transformarea ei in transformatoare cu modificarea tensiunii induce pierderi care dau randamentul doar acolo pe la 80%, apoi incarcarea acumulatorilor prin acea electroliza interna induce pierderi asa incat randamentul doar acolo e pe la alt 80% care scade tot mai mult cu uzura acumulatorului. Ulterior transformarea curentului din acumulator in miscarea automobilului induce pierderi care scad iar randamentul pe la 65-70 % (motorul electric are si el ceva pierderi iar electronica aia consuma si ea).

Deci tot acest lant de transformari are un randament sub 7%, ceea inseamna de vreo 3-4 ori mai slab decat clasicul motor termic care transforma direct combustibilul in miscare sarind atatea intermedieri prin energia electrica si eenrgia chimica din baterii.
sunt bune cifrele, dar e bine sa le si verifici.

randamentul unei termocentrale clasice romanesti, pe lignit,  este pe la 35%, iar randamentul unei termocentrale moderne, pe gaz poate ajunge la 53%. departe de cei 10% invocati de tine.
randamentul unei centrale nucleare, hmm, e o problema de fizica atomica, chiar e complicat de calculat/estimat.
randamentul unei masini electrice depaseste 90%. daca pui problema transportului si transformarii energiei, nu uita: nici benzina nici motorina nu cresc in rezervor. si ele sunt transportate, cu costuri.
nebunia ceodoiului se refera preponderent la termocentrale, care polueaza in draci, lumea ne spune ca nu sunt bune demult, noi insistem cu ele in loc sa cautam solutii alternative, treaba este complicata rau.

Edited by strongsss, 18 January 2020 - 15:59.


#50
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,358
  • Înscris: 05.12.2005
Lasă că la polonezi e şi mai rău, ei au mizat pe termocentrale având mult cărbune în ţară şi acuma au probleme cu funinginea mai mult ca poluarea auto.

#51
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,185
  • Înscris: 24.06.2006

View PostYOUR_GOD, on 17 ianuarie 2020 - 21:13, said:

Dieselul a murit, de fapt.
nu-i canta inca prohodul, ca mai are de trait pana cand trenuri, vapoare, camioane

ma gandesc de unde se vor incarca atatea baterii ... complicat

Edited by dan210, 18 January 2020 - 20:54.


#52
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,042
  • Înscris: 01.01.2010

View Postdan210, on 18 ianuarie 2020 - 20:54, said:

nu-i canta inca prohodul, ca mai are de trait pana cand trenuri, vapoare, camioane

ma gandesc de unde se vor incarca atatea baterii ... complicat
Unii se gandeau de unde incarca atatea rezervoare, tot complicat era, dar daca ai problema, gasesti si solutia.
Motorul Diesel inca nu are egal pe segmentul sau, daca nu deranjeaza 70% consum benzina la suta.

#53
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 09.04.2008

View Postcipri2bau, on 18 ianuarie 2020 - 13:43, said:

Plina pe naiba. daca ai vazut si tu 2-3 bucati una langa alta nu inseamna ca e plin.

Poate ca au si vapoare cu baterii. Au termocentrala montata direct pe ele si apoi incarca baterii si merge cu bateriile
Clar, în Norvegia se cumpără 5 mașini și 60% sunt electrice: https://www.npr.org/...t=1579440690378

#54
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,320
  • Înscris: 01.10.2006

View Postblotunga, on 18 ianuarie 2020 - 13:32, said:

Norvegia e plină de Teslauri. O fi proști norvegienii. Sau o fi cald mai nou?
Probabil electricitate ieftina. Ei o produc hidro, gazul probabil il exporta.

A, si subventii. Norvegia are la bani din petrol si gaze, ca nu stie pe ce sa-i sparga.

Edited by Dihorul Razboinic, 19 January 2020 - 19:48.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate