Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum se numeste melodia ?

Pot taia unghi drept in sticla?

Caut doctor bun in Cluj Napoca pe...
 Salvare poze/video whatsapp autom...

Cum continui sirul?

Numar auto pe Thule

Premierul britanic Boris Johnson...
 Microsoft Visual C+ + Runtime Lib...

Streaming de la un mi tv box 4k s...

Schimbare rasini cationice - CUM?

Unde gasesc plantele cu aceasta e...
 invertor sudura gys 180a carcasa ...

Donatie cu mostenitori

Ajutor chestionar de licenta

Amorsa Lipire Parchet
 

Nebunia ceodoiului distruge economia europei

- - - - -
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#19
bdx100

bdx100

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,508
  • Înscris: 03.06.2019
Crede-ma ca nu-s fan diesel desi am una mare si lata in batatura de musai dar cu un lighean benzinar de 200+ cai , pe unde bantui eu nu am ce sa fac , vad asfaltul foarte rar si acolo dieselul e la putere ( fiabilitate , consum , cuplu ) .
Tu te referi la nox ( nu ca ai stii ce e aia ) de aia zici de emisii " cancerigene " => nedemonstrate, doar  umbla vorba in poporul prost si incult ...

https://newsweek.ro/...roape-deloc-nox

#20
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postbenis, on 17 ianuarie 2020 - 19:31, said:



Se pot, se pot, dar mai simplu e să șmenuiești din soft. Asta e, dieselul n-are viitor.

    Asta e parerea ta. Te pomenesti ca Abramovici scufunda iahtul din dotare si trece la sky nautic pe benzina.

#21
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Daca dieselul e forta in offroad de ce pajero, Land Cruiser, alea cu motoare serioase de 3-4 litri sunt benzinare?
Organizatia Mondiala a sanatatii spune clar si raspicat ca diesel e cancerigen.

#22
djl

djl

    G.D.P.R. sucks. Boycot China and Russia.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,252
  • Înscris: 13.06.2004

View PostSTARTREK1, on 17 ianuarie 2020 - 18:38, said:


E fake descrierea. Nu-s nebun după electrice, dar am căutat mai demult pe net şi ăla nu e un generator.

View PostDihorul Razboinic, on 17 ianuarie 2020 - 19:52, said:

Pe termen mediu si lung, viitorul e electric. O masina electrica e mult mai simpla si mai fiabila. Cu niste baterii bune (nu prea exista inca) nu mai polueaza la nici un capat al lantului productiei. Un motor cu ardere interna e o treaba complicata - structura, materiale etc.

Când se vor face bateriile durabile, atunci putem afirma cu adevărat că viitorul este electric.
Mai bine ar fi să apară super-capacitori, că ăştia nu au nevoie de materiale rare şi toxice.


Asta cu codoiul (dar nu numai) e rea pentru că per ansamblu distruge industria Europeană. Ajungem să importăm din ţări care nu respectă normele de poluare, viaţa oamenilor şi poate chiar vor să ne subjuge.

Edited by djl, 17 January 2020 - 20:11.


#23
bdx100

bdx100

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,508
  • Înscris: 03.06.2019

View PostSpeedDemon, on 17 ianuarie 2020 - 20:09, said:

Daca dieselul e forta in offroad de ce pajero, Land Cruiser, alea cu motoare serioase de 3-4 litri sunt benzinare?
Organizatia Mondiala a sanatatii spune clar si raspicat ca diesel e cancerigen.
Majoritatea sunt diesel , ce stii tu Posted Image

#24
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

View Postbdx100, on 17 ianuarie 2020 - 20:12, said:

Majoritatea sunt diesel , ce stii tu Posted Image
Doar in Ro unde e stresul cu impozitul daca nu o poti face utilitara, zile americanilor de offroad diesel si rad si cu fundul.
There's no replacement for displacement, in offroad. Eu ma gandesc la un Jimny cu volan pe dreapta pt inceput. Posted Image

Edited by SpeedDemon, 17 January 2020 - 20:18.


#25
AstroNoot

AstroNoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 11.01.2018

View PostSTARTREK1, on 17 ianuarie 2020 - 18:38, said:

Tot polueaza mai putin. Consuma mai putina motorina/benzina generatorul ala,ca merge la turatie constanta.

#26
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
E aiurea rau cu electricu la frig.
Ce naiba faci la minus 33 grade cu aia? plus caldura in masina tot din baterie?
Se descarca complet si nu se poate incarca.

Ar trebui trase retele pe deasupra strazilor, macar a celor principale si folosit captatori. Curentul sa fie eventual gratis.

Electricele cu baterii sunt bune ptr distante scurte, mers in oras 2-3 km la lucru sau la piata.

In rest bateriile sunt complet nefiabile si se distrug rapid, ati vazut la smartfonuri cat de slabe sunt. Fabricarea si reciclarea bateriilor consuma resurse si produce CO2 mult mai mult, insa se spera ca astea sa fie intr-un mediu macar controlat.
Nu tine bateria la un smartfone de 0,8W putere totala, cat ar tine o baterie la o masina de 200 KW si ce gabarit ar avea bateria? cateva tone evident, care ingreuneaza masina si in loc sa cari marfa cari balastul ala greu de baterie cu fier nichel cupru plumb litiu si alte elemente grele prin ele.

Intradevar daca dieselul e cancerigen atunci ii trebuie pusa cruce si gata.

O solutie e incurajarea transportului cu trenuri electrice in locul camioanelor, incurajarea folosirii troleibuzelor.

Edited by cipri2bau, 17 January 2020 - 20:47.


#27
dan1980_25

dan1980_25

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,736
  • Înscris: 06.07.2007

View Postbdx100, on 17 ianuarie 2020 - 18:40, said:

Trebuie sa dispara pe dracu ! Un euro 6 diesel bate orice euro 5 benzina .
In Romania n-o sa dispara prea curand ca vor niste basinosi Posted Image
La NOx un euro 5 benzina bate orice diesel Euro 6.

Edited by dan1980_25, 17 January 2020 - 20:50.


#28
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,191
  • Înscris: 24.06.2006

View PostDihorul Razboinic, on 17 ianuarie 2020 - 19:52, said:

O masina electrica e mult mai simpla si mai fiabila.
serios? cand? peste 50 de ani?

View PostDihorul Razboinic, on 17 ianuarie 2020 - 19:52, said:

Cu niste baterii bune (nu prea exista inca) nu mai polueaza la nici un capat al lantului productiei.
da pana sa obtii bateriile alea bune cata poluare se face? curentul sa le incarce cu cata poluare se produce?

#29
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,050
  • Înscris: 01.01.2010

View Postbdx100, on 17 ianuarie 2020 - 20:06, said:

Crede-ma ca nu-s fan diesel desi am una mare si lata in batatura de musai dar cu un lighean benzinar de 200+ cai , pe unde bantui eu nu am ce sa fac , vad asfaltul foarte rar si acolo dieselul e la putere ( fiabilitate , consum , cuplu ) .
Tu te referi la nox ( nu ca ai stii ce e aia ) de aia zici de emisii " cancerigene " => nedemonstrate, doar  umbla vorba in poporul prost si incult ...

https://newsweek.ro/...roape-deloc-nox
Cu tot respectul pentru tine si motorul diesel care motor a fost o minune a tehnicii si este si acum util, folosit unde trebuie, adica pe camp. Daca nu ma crezi si ti se pare curat fumul de diesel, eu ma incui 15 minut ein garaz cu Skoda mea pe benzina, tu cu a ta pe motorina. Lumea este mai mare decat un garaj, dar si masinile mai multe.
Dieselul va muri pentru ca nu i-a fost bine cu binele. Dieselul a murit, de fapt. Astept legi drastice in privinta sigurantei in trafic, dupa rezolvarea si indepartarea de pe sosele a masinilor foarte poluante. A, si a alora de Bulgaria, la fel. Diesel, volan pe partea ailaltă si masina de Bulgaria, frumoasa, desteapta, devreme acasa.

View Postcipri2bau, on 17 ianuarie 2020 - 20:41, said:

La inceput, nici benzinariile nu erau dese si lumea spunea ca tot caruta este mai practica, dar uite unde am ajuns.
Te rog sa nu te superi, nu te-am criticat, am vrut sa evidentiez un aspect. La inceput, totul se misca anevoios. Adevarul este ca dupa Diesel va veni randul benzinei sa cada in dizgratie. In Madmax, nu mai existau combustibili fosili decat prin rezervoare sau canistre. In realitate, acestia vor pieri inainte de a disparea, pentru ca fiind in cantitate mica, se vor scumpi accelerat. Eu cred ca la momentul actual, benzina se produce. Poate sunt eu batut in cap si nu inteleg ca este imposibil sa inmultesti benzina, dar...o tin pe a mea.
Bani sa fie si omul face din orice, bici.
Este clar ca viitorul va fi al masinilor electrice. Ca electricitatea se poate obtine in mai multe feluri, este alta treaba.

#30
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,375
  • Înscris: 05.12.2005
În mod normal hibridele sunt soluţia optimă, până la inventarea unor baterii mai performante. În oraş mergi electric, afară combinat.

Edited by mihaicozac, 17 January 2020 - 21:37.


#31
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
La inceput masinile termice cu aburi sau cu combustibil lichid aveau puterea calului de la caruta si mergeau incet. Combustibilul se procura mai greu, era deci caruta mai practica.

Insa e aiurea lucrul ca masina electrica exista de 100 de ani, partea masiva si poluanta de transport din pacate a fost trecuta din ratiuni practice dar si de lene pe termic (adica s-a renuntat la trenuri electrice si troleibuze). Iar in loc sa revii la acestea fiind usoare si simple ei complica inutil scumpind totul si facad poluare si mai mare din ratiuni de lacomie trecand la masini pe baterii, sunt in prototip si camioane pe baterii.

Era azi rentabila masina pe baterii daca erau puterile si vitezele de acum 100 de ani (sa mergi cu 20 km/h si sa cari 1,5 t cu un camion), dar acum e vorba de masini la sute de KW sute de CP si viteze cu 3 cifre ceea ce cer acumulatori foarte mari. Doar o descoperire revolutionara prin fizica ar putea revolutona acumulatorii.
Cu acumulatorii acuali si chiar cu cei vechi existau multicarele alea electrice si motostivuitoarele, functionau la puteri mici cu viteze mici cateva zeci de ore. Cam ala era nivelul de performanta si utilizare al autobobilelor si la inceputurile motorului termic. daca am trece la acel stadiu de performanta atunci am putea electrifica linistiti toate automobilele.

Si sunt curios la autobobilele electrice cum se face incalzirea habitatului iarna si racirea vara? evident presupun ca prin folosirea curentului electric din baterie ceea ce scade drastic distanta parcursa. O sa-i vezi pe astia umbland cu farurile stinse ca sa faca economie si sa mareasca autonomia masinii, stand la 2 grade cu suba la volan, adio casetofon radio muzica ca decarci bateria ptr cine face economie.

Edited by cipri2bau, 17 January 2020 - 21:53.


#32
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,050
  • Înscris: 01.01.2010
Mrima centrala atomoelectrica producea infim de putina energie electrica, urmatoarele au ajuns sa sustina metropole.
In domeniul acumulatorilor avem nevoie de un salt. Acesta va veni, bani sa fie, dupa cum spuneam. 400 Km autonomie nu au unii pe benzina, asa ca nu autonomia este o problema ci lipsa statiilor de incarcare, timpul de incarcare (aici s-a gasit o rezolvare, dar nu stiu cat de practica este) si, bineinteles, faptul ca acumulatorii au durata mica de viata si sunt scumpi. Cumperi alt motor pe benzina, cu banii de cateva baterii duse. In timp, cand masinile electrice vor fi garla, vor aparea statiile de incarcare, acumulatorii se vor iefteni. Sa speram. Sau, se reinventeaza un alt sistem de producere a energiei electrice, la purtator.

#33
titi_steel

titi_steel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 31.12.2019

View Postdjl, on 17 ianuarie 2020 - 20:10, said:



E fake descrierea. Nu-s nebun după electrice, dar am căutat mai demult pe net şi ăla nu e un generator.



Când se vor face bateriile durabile, atunci putem afirma cu adevărat că viitorul este electric.
Mai bine ar fi să apară super-capacitori, că ăştia nu au nevoie de materiale rare şi toxice.


Asta cu codoiul (dar nu numai) e rea pentru că per ansamblu distruge industria Europeană. Ajungem să importăm din ţări care nu respectă normele de poluare, viaţa oamenilor şi poate chiar vor să ne subjuge.

Mie planificarea asta a progreusului in anumite directii trasate mi se pare cumplit mestesug de tampenie.
"peste 50 de ani vom avea baterii mai performante
" peste 50 de ani vom produce de 400 de ori mai multa energie electrica"

Si mai rau e ca se arunca sume colosale in strategii economice bazate pe niste simpe dorinte si presupuneri.


#34
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,810
  • Înscris: 04.05.2008

View PostDihorul Razboinic, on 17 ianuarie 2020 - 19:52, said:

Pe termen mediu si lung, viitorul e electric.
- Da, dar în alt mod decît îți închipui, prin dispariția vehiculelor grele (peste 1T) personale și introducerea taxiurilor automate inteligente și interconectate logistic, practic nemaifiind nevoie de semafoare (decît pentru pietoni, unde va fi cazul) și nici de reguli de circulație manuală, în plus intră din toate părțile în intersecții cu viteză, niciodată oprind, toate știind precis traiectoriile celorlalte. Ai face pe sfert timpul de deplasare față de ce e într-un oraș aglomerat de azi, la același număr de călători. Dispar astfel parcările legale și ilegale, poluarea se va reduce drastic, se descongestionează totul. Nu este fiabilă doar înlocuirea personalelor cu electrice, pentru că nu poate exista rețea electrică suficient de robustă pentru a le încărca pe toate (decît cu costuri uriașe de restructurare).

Edited by silverflower, 17 January 2020 - 22:50.


#35
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Este doar o fantasma.
Bateria e incapabila sa tina un resou de 700W pornit 20 minute sa incalzesti habitatul la un ger de minus 20 grade. Si sa mai te si deplaseze. Eventual cu farurile stinse si dupa 30 minute cu extremitatile degerate desi ai pufoaica.
Incarcare baterie? vine o pana de curent in noaptea aia si dimineata toate masinile sunt descarcate. Cum merge lumea la munca? pe jos? iar masinile electrice de la transportul public sunt si ele lafel de descarcate.

In estul europei nici macar infrastructura electrica nu e modernizata, retelele si transformatoarele sunt de pe vremea regimurilor comuniste, iar in vestul europei vor sa renunte complet la centralele nucleare ca si alea fac cancer la greu. Si cred ca si la cele cu combustibili fosili. Adica pisici, de unde atata curent la transport doar din eoliene panouri maree si mai ce?

Sunt curios Suedia Canada sau Rusia cum vor implementa masini cu baterii. Ii doare fix in paispe de asa ceva, la geruri de minus 40 grade aia au pana si masinile termice cu o constructie speciala.

Se preteaza la multicare si motostivuitoare prin zonele mai calde, eventual captusite si cu niste panouri solare.

Se putea pana acum face motorul cu hidrogen, doar ca nu s-a vrut. S-a trecut direct hop la baterii ca probabil se castiga mai bine. Omul dupa ce ca cumpara curentul la pretul benzinei cu accize in el mai cumpara la 2 ani si baterii la greu foarte scumpe. Per total mult mai scump decat actualele cazane chiar sh. Acum cu 1800 euro iti iei cazan, pui benzina de 20 lei zilnic si mergi la munca confortabil 5 ani. Cu electricul, iei masina de 3000 euro fara baterie, iei si baterie noua sau refurbished de 2000 euro, pui curent de 50 lei zilnic si mergi la munca confortabil, dar mai scump si ptr tine si ptr mediu dar mai profitabil ptr productaori si politicieni.

E posibil insa orice, inclusiv legi sa nu ai voie cu termicul prin orase, sau sa dai niste taxe enorme, sau chiar sa nu vanda persoanelor fizice masini termice.

Edited by cipri2bau, 18 January 2020 - 00:02.


#36
djl

djl

    G.D.P.R. sucks. Boycot China and Russia.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,252
  • Înscris: 13.06.2004

View Posttiti_steel, on 17 ianuarie 2020 - 22:37, said:

Mie planificarea asta a progreusului in anumite directii trasate mi se pare cumplit mestesug de tampenie.
"peste 50 de ani vom avea baterii mai performante
" peste 50 de ani vom produce de 400 de ori mai multa energie electrica"

Si mai rau e ca se arunca sume colosale in strategii economice bazate pe niste simpe dorinte si presupuneri.

Eu am făcut o afirmaţie, nu am zis că maşinile electrice sunt cele mai tari. Am zis că vor fi soluţia când se va rezolva problema stocării energiei electrice. Până atunci, cu unele excepţii, tot motorul cu ardere internă rămâne baza la autovehicule.
Aia cu renunţatul la tramvaie şi troleibuze a fost o cretinătate făcută pe baza "motorul cu ardere e cel mai tare", "automobilul va rezolva toate problemele", fără a se lua în considerare şi alte chestii. Unii au atras atenţia, dar degeaba. Fără tramvaie viaţa e pustiu.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate