Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...
 La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)
 sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...
 Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital
 

Ilegalitatile Telekom anchetate de politie - infracțiuni de înșelăciune și/sau fals în înscrisuri sub semnătură privată

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1
mirabcd

mirabcd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 375
  • Înscris: 27.01.2019
În București, în anul trecut, au fost înregistrate 41 de dosare penale privind infracțiuni de înșelăciune și/sau fals în înscrisuri sub semnătură privată, având ca obiect contracte încheiate cu acest operator. Oamenii s-au plâns și ANCOM – Autoritatea pentru Administrare și Reglementare în Comunicații. La această instituție au ajuns însă doar 18 sesizări. ANCOM spune că o parte a situațiilor au fost rezolvate.

Fenomenul a ajuns în atenția ziarului în momentul în care un cititor Libertatea ne-a contactat și ne-a prezentat situația lui. Client vechi Telekom, el este contactat telefonic de un reprezentant al companiei, care îi face o ofertă de abonament de voce, împreună cu un telefon nou. Refuză oferta. O lună mai târziu, însă, îi vine o factură pe care apărea costul noului abonament, prezentat în oferta refuzată anterior. „În iunie depun prima reclamație telefonică. Mi se răspunde că trebuie plângere penală. În continuare mai depun două reclamații la Telekom și fac plângere la ANPC, ANCOM și Poliție. Deși în rezoluțiile ANPC și ANCOM se dă o cale de rezolvare, aceasta nu este respectată de Telekom și mă aflu în aceeași situație după 7 luni”, ne-a spus cititorul Libertatea. Calea de rezolvare pare simplă: operatorul putea să anuleze contractul în baza reclamației. Nu s-a întâmplat acest lucru însă, și din luna iunie 2019 factura continuă să reflecte achiziția unui serviciu pe care clientul Telekom nu l-a dorit. Mai mult, el susține că nici nu a primit telefonul pe care compania i l-a facturat. În baza de date a Telekom există un „aviz de recepție”, pe care clientul l-a văzut după ce a sesizat ANCOM, însă spune că semnătura este falsă – recepția coletului nu s-a realizat.
În răspunsul Telekom către client i s-a transmis că o reglementare a situației va veni abia după ce Poliția își va încheia cercetările. Polițiștii spun însă că aceste cercetări pot dura foarte mult, pentru că sunt proceduri anevoioase.
Citește întreaga știre: Facturi umflate cu contracte inventate. Zeci de oameni au mers la Poliție să acuze că Telekom le-a falsificat semnătura.
Între timp, facturile continuă să vină, pentru servicii și produse de care această persoană nu beneficiază. S-a hotărât însă să nu plătească decât ce consumă, respectiv abonamentul inițial.

https://www.libertat...mLA9v0BIHltSgH0

#2
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,385
  • Înscris: 08.02.2011
Pare a fi o stire falsa, nu ai cum sa ai 300 de lei pe factura, sa platesti multe luni la rand doar jumate si sa nu iti taie accesul la servicii.

#3
marius664

marius664

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,259
  • Înscris: 13.08.2017
Articol cu dedicatie??? Asa pare la prima vedere...Sa inteleg ca la ceilalti operatori e lapte si miere si nu sunt astfel de abuzuri?

#4
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Adica ilegalitatea e ceva normal in Romania?

#5
marcel201

marcel201

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,408
  • Înscris: 21.10.2010
Doar bazându-mă pe faptul că această "știre" este dată de Libertatea mă face să mă gândesc că e un fake, probabil vor sa profie de atenția pe care o are Telekom în ultima vreme datorită neînțelegerilor cu Discovery.

#6
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019

View Postmirabcd, on 13 ianuarie 2020 - 10:30, said:

Citeşte întreaga ştire: Facturi umflate cu contracte inventate. Zeci de oameni au mers la Poliţie să acuze că Telekom le-a falsificat semnătura.
Între timp, facturile continuă să vină, pentru servicii şi produse de care această persoană nu beneficiază. S-a hotărât însă să nu plătească decât ce consumă, respectiv abonamentul iniţial.

Toate astea se intampla pentru ca, consumatorul european care are drepturi, nu-si cunoaste drepturile.   Un contract incheiat online se poate denunta in 14 zile dar asta presupune sa trimiti o notificare ferma de denuntare a contractulu prin posta cu confirmare de primire in cele 14 zile.. facand copii de pe tot, inclusiv de pe plicul cu stampila postei din care rezulta cand ai primit contractul. .

Lumea insa se margineste la vorbe goale, dat telefoane prin call-center si lamentari pe forumuri.   Denuntarea contractului in forma scrisa, prin posta cu confirmare de primire e sfanta.

Stiu si eu cazuri in care pensionari senili sau un pic bauti au fost sunati de agenti Telekom care le-au promis marea cu sarea la telefon, tot felul oferte avantajoase, si oamenii si-au dat acordul, nestiind de fapt pentru ce si-au dat acordul.. apoi au facut infarct cand au primit prima factura..   In astfel de cazuri, e bine ca batranii sa fie pusi in garda de catre copii, nepoti, sa nu-si dea niciun fel de acord telefonic la nimic.. decat atunci cand le expira contractul si trebuie sa negocieze un nou contract cu acesti escroci.

Edited by Kres, 13 January 2020 - 11:01.


#7
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,554
  • Înscris: 15.06.2004

Quote

Toate astea se intampla pentru ca, consumatorul european care are drepturi, nu-si cunoaste drepturile.   Un contract incheiat online se poate denunta in 14 zile dar asta presupune sa trimiti o notificare ferma de denuntare a contractulu prin posta cu confirmare de primire in cele 14 zile.. facand copii de pe tot, inclusiv de pe plicul cu stampila postei din care rezulta cand ai primit contractul. .

Ba pardon. Excrocii s-au prins de chestia cu contractul online - acum iti fac contract la magazin si nu primesti nimic acasa - decat factura si cand o vezi cazi pe jos.

Maica-mea a primit asa ceva acum cateva luni. I-au incheiat un contract fals cu mobil, internet, tv... ea neavand decat fix. A sunat-o cineva ca e de la Telekom Piata Romana, si a intrebat-o daca vrea sa pastreze abonamentul curent sau o intereseaza ofertele noi. Le-a zis clar ca e batrana si vrea sa pastreze abonamentul curent.
Dupa o luna - factura cu jdemii de optiuni active - chiar si antivirus...
Contractul a fost incheiat insa intr-un magazin fizic din alta zona a Bucurestiului - cand au auzit ca e batrana li s-a aprins beculetul.

Situatia a fost reglementata luna trecuta. Dupa plangerea la Ancom.
Am si raspunsul Ancom - se mentioneaza clar "caz de frauda".

Deci articolul e corect.

Probleme similare fac si cei de la Enel.

#8
wantsome

wantsome

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,846
  • Înscris: 15.05.2017
Cu o zi ininte sa recunoasca iranienii ca au doborat avionul ucraineam citeam parererile, comentariile "analistilor" romani pe diferite site-uri in care aratau cum au au fake-uit americanii poza cu racheta care loveste avionul, pareri care spuneau ca cum de au pozat americanii tocmai momentul impactului, conspiratii, speculatii, elucubratii etc
Asa si aici... uinii nu recunosc evidenta nici daca le pica evidenta in cap. Trebuie sa fie o conspiratie, o smecherie, de care doar "eu analistul telecom" imi dau seama...

#9
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010
De cand este Libertatea o sursa de stiri?! Lol.

#10
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View PostYOUR_GOD, on 13 ianuarie 2020 - 11:34, said:

De cand este Libertatea o sursa de stiri?! Lol.
De cand cu Tolo.

On Topic - Astia care vand servicii la telefon sunt un fel de comis-voiajori setati pe maxim de profit si minim de responsabilitate. Vin, umfla cat pot si pleaca.

Exemplu: Dupa multi ani de Telekom ADSL in sfarsit vine Digi cu fibra la ai mei acasa. Brusc apar in cutiile postale pliante digi pe care era trecut CU MARKERUL un numar de telefon si un nume.
Baiatu ala promitea asa: Abonament telefon fix, internet si cablu la 49 RON pe 2 ani, cu HBO Pack inclus, internet 300 Mbps si fix nelimitat, portare inclusa. Evident multi au semnat ca primarii si s-au trezit cu abonament redus 6 luni dupa care au trecut pe 129 RON fara HBO, un numar de telefon fix bagat pe gat si portare nefacuta niciodata. Nu a ajutat cu nimic telefonul la Digi, ca de fapt baiatul ala nu a lucrat niciodata la Digi, fiind de fapt un TOVARAS care lucra strict pe comision al unui alt agent Digi din zona.

I rest my case.

#11
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
Oricât de multe amintiri am cu compania asta, din păcate la capitolul comportament au fost dintotdeauna praf. Nu afirm că nu există și oameni de calitate la ei, dar per ansamblu sunt...
Însă din cauza foamei cauzate de ascuţirea concurenţei au ajuns să fie tot felul de trepăduşi care au făcut şi restul de companii precum "RomTelecom/Telekom". Duse sunt vremurile când erau căutaţi oameni care ofereau un minim de calitate...

#12
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,860
  • Înscris: 25.01.2007

View PostKres, on 13 ianuarie 2020 - 10:59, said:



Toate astea se intampla pentru ca, consumatorul european care are drepturi, nu-si cunoaste drepturile.   Un contract incheiat online se poate denunta in 14 zile dar asta presupune sa trimiti o notificare ferma de denuntare a contractulu prin posta cu confirmare de primire in cele 14 zile.. facand copii de pe tot, inclusiv de pe plicul cu stampila postei din care rezulta cand ai primit contractul. .

Lumea insa se margineste la vorbe goale, dat telefoane prin call-center si lamentari pe forumuri.   Denuntarea contractului in forma scrisa, prin posta cu confirmare de primire e sfanta.

Stiu si eu cazuri in care pensionari senili sau un pic bauti au fost sunati de agenti Telekom care le-au promis marea cu sarea la telefon, tot felul oferte avantajoase, si oamenii si-au dat acordul, nestiind de fapt pentru ce si-au dat acordul.. apoi au facut infarct cand au primit prima factura..   In astfel de cazuri, e bine ca batranii sa fie pusi in garda de catre copii, nepoti, sa nu-si dea niciun fel de acord telefonic la nimic.. decat atunci cand le expira contractul si trebuie sa negocieze un nou contract cu acesti escroci.
Știu ca e grele, dar omul nu și-a dat acordul pentru nici un abonament, sau tu suni preventiv la toți operatorii în fiecare luna, dacă cumva a apărut un abonament nou, să-l anulezi?

#13
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,381
  • Înscris: 23.04.2007
Cred ca e veridica stirea.
Sunt campanii agresive la clienti precum cei in varsta,cu cartele.
Soacra-mea a tot fost contactata pe telefon de un operator ca ii propune trecere la abonament blablabla.
5 euro/luna, minute,net,blablabla...femeia avand cartela...dar..hai. A zis ca are cartela si ca ar vrea trecere la abomanent.
Vine acasa urmatoarea luna(trecusera 14 zile ) plic cu un nou sim(noul abonament). Fara roaming,in fine,asta e alta discutie.
Am sunat la  nshpemii de departamente, 50-55 min stateam in tel pana raspundea cineva,a fost horror. Ba ca sa merg in magazin,ba sa fac cerere online de renuntare,ba iar in magazin,ba ca ma suna oricum cineva sa confirme.Haos total.
In fine,dupa vreo 3 luni s-a inchis,bineinteles ca a platit 3x5 euro ca altfel ii taiau toate serviciile(mai are fix,net,tv).
Am incercat sa aflu cum il cheama pe consultantul care a facut oferta, ciu-ciu,nu spunea nimeni,zici ca erau mafioti.
M-am lamurit,e de evitat orice "oferta" din asta,cred ca e de inchis telefonul direct daca te suna cineva.

#14
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,554
  • Înscris: 15.06.2004
Ptr contactele prin telefon nu sunt intotdeauna providerii cei care fac oferta ci alte firme de telemarketing care primesc comision la abonamentele "Agatate".

In cazul de fata manariile le faceau angajati ai Telekom sau firma afiliata, care primeau si ei comision. Aveau acces la baza de date a Telekom.

#15
marius664

marius664

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,259
  • Înscris: 13.08.2017

View PostMembruAnonim, on 13 ianuarie 2020 - 10:56, said:

Adica ilegalitatea e ceva normal in Romania?
Nu , dar si ceilalati fac la fel...Vezi cazul postat de danX cu Digi...La ANCOM sunt plangeri cu privire la toti operatorii, nu doar de la Telekom...Daca vroiau sa faca un articol corect, trebuia o documentatie mai temeinica in care sa spuna cate plangeri sunt inregistrate impotriva fiecarui operator...Ca mie greu sa cred ca de la ceilalti nu-i niciuna.Am fost abonat la toti operatorii, toti au parti bune si rele, dar un singur lucru au in comun...Niciun operator nu pune interesul clientului in fata propriului interes....

View PostYOUR_GOD, on 13 ianuarie 2020 - 11:34, said:

De cand este Libertatea o sursa de stiri?! Lol.
Singura stire adevarata era publicata candva la pagina 5...

Edited by marius664, 13 January 2020 - 12:59.


#16
iRunaway

iRunaway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 10.10.2011

View PostdanX, on 13 ianuarie 2020 - 11:59, said:

Exemplu: Dupa multi ani de Telekom ADSL in sfarsit vine Digi cu fibra la ai mei acasa. Brusc apar in cutiile postale pliante digi pe care era trecut CU MARKERUL un numar de telefon si un nume.
Baiatu ala promitea asa: Abonament telefon fix, internet si cablu la 49 RON pe 2 ani, cu HBO Pack inclus, internet 300 Mbps si fix nelimitat, portare inclusa. Evident multi au semnat ca primarii si s-au trezit cu abonament redus 6 luni dupa care au trecut pe 129 RON fara HBO, un numar de telefon fix bagat pe gat si portare nefacuta niciodata. Nu a ajutat cu nimic telefonul la Digi, ca de fapt baiatul ala nu a lucrat niciodata la Digi, fiind de fapt un TOVARAS care lucra strict pe comision al unui alt agent Digi din zona.

I rest my case.

Am subliniat diferenta majora dintre cele doua cazuri. Una e sa se semnezi ca p..rimarul fara sa citesti contractul pe care il semnezi, alta e sa zici NU si sa te trezesti cu un contract de care nici nu stiai. O mica mare diferenta.

Edited by iRunaway, 13 January 2020 - 13:15.


#17
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,554
  • Înscris: 15.06.2004
Mai misto e cand zici nu si te trezesti cu factura - nici nu vezi ce contract nu ai semnat.
Cazul maica-mii.

#18
fastcojo

fastcojo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,390
  • Înscris: 12.05.2006
Era s-o patesc -cu Romtelecomul-acum vreo 5 ani, cu o casa la tara.

Am sunat sa intreb cat ar costa niste modificari la contractul deja existent la acea adresa, am aflat ceva ce nu mi-a convenit si am zis pas.
Dupa vreo 2 saptamani, ma trezesc cu un telefon de la batrinica care locuia inca in acea casa, care imi spunea ca a venit Romtelecomul sa instaleze internet si televizor in casa.

Am cerut sa-mi dea la telefon pe  individul care venise, i-am cerut sa-mi explice in ce constau modificarile, pt ca n-am cerut nimic, mi-a dat un raspuns de genul "lasati ca veti vedea la prima factura".

In acel moment am crezut ca explodez, l-am bagat in toate cele si i-am explicat ca daca nu-si ia urgent toate catrafusele sun direct la politie.

N-am mai auzit de el dupa aceea.

dar "baiatul" babei, un "asistat" fara prea mult creier, dupa cativa ani, tot i-a facut maica-sii o modificare in contractul (care nici macar nu era pe numele ei, ci pe al sotului decedat cu vreo 3 ani in urma) tot de Romtelecom..

Fara sa fie titular.

Deci, se poate.....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate