Legea si Harul
#37
Posted 06 January 2020 - 19:28
pacopaco1967, on 06 ianuarie 2020 - 19:21, said: Martorii deocamdata interpreteaza corect porunca "sa nu ucizi" . Eu nu sunt sigur daca chiar o au imprimata in constinta, adica in caz ca vine unul si vrea sa ucida cu kalasnicovul sute de oameni si singura metoda de a opri ucigasul e cu o arma, banuiesc ca martorul tau nu o sa stea pe ganduri si il va kilari pe kalasnicosul. Isus a fost extrem de clar prin pilda vietii Sale, urmata si de martori: nu a intervenit violent sa : 1. Ii scape pe cei a caror sange a fost amestecat de Pilat cu jertfele lor 2. Nu a intervenit violent cand a fost arestat 3. Nu a intervenit violent cand Pilat l-a condamnat, desi avea la dispozitiune 12 legiuni de ingeri 4. Nu a intervenit sa-i salveze pe cei doi condamnati alaturi de El. De aceea, urmasii sai s-au lasat ucisi in arene decat sa puie mana pe arma sa ucida pe dusmani. In concluzie Isus NU a ucis niciodata, sub nici un pretext 'iubitor', desi a avut ocazia. Dand astfel un exemplu ferm pentru crestinii autentici fe aveau sa-i urmeze exemplu. Slujba de a interveni pt a opri un infractor este exclusiv atributu dregatorului. Edited by Dude_2nd, 06 January 2020 - 19:39. |
#38
Posted 06 January 2020 - 19:39
Din proprie inițiativă Isus nu s-a amestecat în certurile altora și nu a ucis. Ar fi fost ca unul care prinde un câine de urechi.
Dar nu a fost împotriva autoapărării, pentru că era sub Lege. În mod sigur însă ar fi intervenit pentru salvarea din pericol imediat a celor de lângă el, mai ales a prietenilor și familiei. Ioan 15:13 |
#39
Posted 06 January 2020 - 19:44
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 19:39, said:
Din proprie inițiativă Isus nu s-a amestecat Ă®n certurile altora și nu a ucis. Ar fi fost ca unul care prinde un câine de urechi. Dar nu a fost Ă®mpotriva autoapărării, pentru că era sub Lege. ĂŽn mod sigur Ă®nsă ar fi intervenit pentru salvarea din pericol imediat a celor de lângă el, mai ales a prietenilor și familiei. Ioan 15:13 Si asta, pentru ca 'a-ti da viata' n.e. cu a lua o viata Isus a avut ocazia sa dea multe exemple in care putea interveni. Daca trebuia, ar fi dat un exemplu in care sa fi liat viata unui agresor nedrept - cum sunt cele 4 cazuri puse mai sus - exact cum a facut-o cu smochinu neroditor pe care l-a usucat.'Invatatorule, uite ca smochinul pe care l-ai blestemat s-a uscat." (Marc.11:21)' Asta inseamna sa NU ucizi in minte/inima: ucideri pana la sf vietii = 0. Nada. Multimea vida. Canci. Edited by Dude_2nd, 06 January 2020 - 19:46. |
#40
Posted 06 January 2020 - 19:50
Dude_2nd, on 06 ianuarie 2020 - 19:28, said:
Slujba de a interveni pt a opri un infractor este exclusiv atributu dregatorului. |
#41
Posted 06 January 2020 - 19:53
pacopaco1967, on 06 ianuarie 2020 - 19:50, said: Sa-ti dau un exemplu concret, un atac terorist ce ia sute de ostateci, si deja are in plan sa-i ucida filmand toata actiunea,iar tumartor printre ostateci vezi ca ai sansa sa anihilezi teroristii dezarmandul pe unul si omorandu-i pe ceilalti, si astfel vei salva vietile tuturor ostatecilor. Zici ca nu vei face nici un gest ? Eu voi interveni, voi ucide ucigasii si le voi scapa sufletele nevinovatilor. iar teroristii , sa cada sangele lor asupra lor. Eu voi raspunde pentru fapta mea. Nu ma intereseaza viata vesnica. Fuck eternal life . Edited by Dude_2nd, 06 January 2020 - 19:56. |
#42
Posted 06 January 2020 - 20:01
Dude_2nd, on 06 ianuarie 2020 - 19:44, said:
Versu pus de tine este fraudulos lipit ca argument. Si asta, pentru ca 'a-ti da viata' n.e. cu a lua o viata Isus a avut ocazia sa dea multe exemple in care putea interveni. Daca trebuia, ar fi dat un exemplu in care sa fi liat viata unui agresor nedrept - cum sunt cele 4 cazuri puse mai sus - exact cum a facut-o cu smochinu neroditor pe care l-a usucat.'Invatatorule, uite ca smochinul pe care l-ai blestemat s-a uscat." (Marc.11:21)' Asta inseamna sa NU ucizi in minte/inima: ucideri pana la sf vietii = 0. Nada. Multimea vida. Canci. Ți-am dat versetul ”fraudulos” ca să notezi că salvarea vieții altora este împlinirea la gradul cel mai înalt a poruncii în care se cuprinde toată Legea, ”să-ți iubești aproapele ca pe tine însuți”. În apărarea altora s-ar putea să-ți pierzi viața. Temporar. Ioan 15:13 |
#43
Posted 06 January 2020 - 20:04
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 20:01, said: Ți-am dat versetul ”fraudulos” ca să notezi că salvarea vieții altora este Ă®mplinirea la gradul cel mai Ă®nalt a poruncii Ă®n care se cuprinde toată Legea, ”să-ți iubești aproapele ca pe tine Ă®nsuți”. ĂŽn apărarea altora s-ar putea să-ți pierzi viața. Temporar. Ioan 15:13 Versu dat de Isus vorbeste despre viata data de tine, NU despre viata luata de tine. Edited by Dude_2nd, 06 January 2020 - 20:06. |
#44
Posted 06 January 2020 - 20:08
Isus nu a avut ocazia să intervină în apărarea altora cu prețul vieții, decât de pe poziția de Mesia.
Și nu în toate acțiunile de salvare agresorii pot fi opriți cu flori. Dude_2nd, on 06 ianuarie 2020 - 20:04, said:
In acest caz, sunt cu totu si cu totu de acord cu tine. Doar ca, salvarea unei vieti nu poate incalca porunca ce spune sa NU ucizi. Versu dat de Isus vorbeste despre viata data de tine, NU despre viata luata de tine. Salvarea vieții altuia sau salvarea agresorului este o decizie la fața locului. |
#45
Posted 06 January 2020 - 20:10
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 20:06, said:
Isus nu a avut ocazia să intervină ĂŽn apărarea altora cu prețul vieții, decât de pe poziția de Mesia. Și nu ĂŽn toate acțiunile de salvare agresorii pot fi opriți cu flori. De acord. Dar asta nu legitimeaza un atac nuclear. Sau? Orice mijloace sunt acceptabile, mai putin cele ce trec peste porunca sa NU ucizi. |
#46
Posted 06 January 2020 - 20:11
Poruncile decalogului sunt relative, ordonate pe o scară a alinierii la spiritul legii, nu sunt absolute.
Poruncile legate de Dumnezeu sunt pe primul loc. Apoi cele legate de aproapele. Cele legate de aproapele se ordonează și ele pe același principiu al alinierii la spiritul legii. |
#47
Posted 06 January 2020 - 20:13
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 20:10, said:
Poruncile decalogului sunt relative, ordonate pe o scară a alinierii la spiritul legii, nu sunt absolute. Poruncile legate de Dumnezeu sunt pe primul loc. Apoi cele legate de aproapele. Chiar si viata Sa, ori a celor din jur. Daca salvarea vietii acesteia cu orice pret este scopu Crestinismului, acest lucru ar fi fost facut deslusit. Cand colo, ce sa vezi? ' oricine va voi sa-si scape viata o va pierde; dar oricine isi va pierde viata pentru Mine o va mantui. (Luc.9:24)' |
#48
Posted 06 January 2020 - 20:18
În caz că nu poți evita să accidentezi un pieton fără să calci linia continuă sau să lovești o altă mașină, decizi să încalci o poruncă pentru a o putea respecta pe cealaltă. Și modul cum decizi este în funcție de alinierea la spirtul/scopul legii circulației, care lege a fost dată pentru protejarea vieții și bunurilor. Deci calci linia continuă.
|
#49
Posted 06 January 2020 - 20:20
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 20:18, said:
ĂŽn caz că nu poți evita să accidentezi un pieton fără să calci linia continuă sau să lovești o altă mașină, decizi să Ă®ncalci o poruncă pentru a o putea respecta pe cealaltă. Și modul cum decizi este Ă®n funcție de alinierea la spirtul/scopul legii circulației, care lege a fost dată pentru protejarea vieții și bunurilor. Deci calci linia continuă. Nu mai bine, in spiritu legii, conduci extrem de defensiv a.I sa nu pui in pericol vietile celor din jur? Edited by Dude_2nd, 06 January 2020 - 20:21. |
#50
Posted 06 January 2020 - 20:24
Dude_2nd, on 06 ianuarie 2020 - 20:13, said:
Isus a subordonat totul, poruncilor. Chiar si viata Sa, ori a celor din jur. Daca salvarea vietii acesteia cu orice pret este scopu Crestinismului, acest lucru ar fi fost facut deslusit. Cand colo, ce sa vezi? ' oricine va voi sa-si scape viata o va pierde; dar oricine isi va pierde viata pentru Mine o va mantui. (Luc.9:24)' Salvarea vieții prezente este inferioară salvării vieții veșnice, deși ambele sunt porunci. Ceea ce arată că poruncile nu sunt absolute, ci de multe ori se alege respectarea uneia în detrimentul alteia, în funcție de importanța în raport cu spiritul legii. |
#51
Posted 06 January 2020 - 20:27
Dorel666, on 06 ianuarie 2020 - 15:20, said:
Exact, Dude, cine mai poate fi condamnat de Lege, este sub Lege. Si acela esti dumneata, pentru ca asa vrei si asa ai ales. Dar eu nu mai sunt sub lege, ceea ce inseamna ca Legea nu mai are nici o putere asupra mea, fie ca o incalc, fie ca nu o incalc. Adică d-ta ai hotărât așa, de unu' singur, unilateral, să nu mai fii sub lege, este?! Pe Dumnezeu l-ai întrebat (ce întrebări îți pun și eu, sigur o să zici că l-ai întrebat și ți-a zis că tu nu mai ești sub lege)?! |
#52
Posted 06 January 2020 - 20:27
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 20:24, said: Salvarea vieții prezente este inferioară salvării vieții veșnice, deși ambele sunt porunci. Ceea ce arată că poruncile nu sunt absolute, ci de multe ori se alege respectarea uneia ĂŽn detrimentul alteia, ĂŽn funcție de importanța ĂŽn raport cu spiritul legii. 'Ei l-au biruit prin sangele Mielului si prin cuvantul marturisirii lor, si nu si-au iubit viata chiar pana la moarte. (Apoc.12:11)' |
#53
Posted 06 January 2020 - 20:30
Dude_2nd, on 06 ianuarie 2020 - 20:20, said:
Ok, dar NU calci un alt om de pe trotuar ca sa-l salvezi pe ala dupe trecere. Nu mai bine, in spiritu legii, conduci extrem de defensiv a.I sa nu pui in pericol vietile celor din jur? Calci, dacă alegerea nu este unul la unu. Ci un pieton în dreapta și doi în stânga. Și bineînțeles că respecți restricțiile de viteză. Dar se poate întâmpla dacă conduci un tir de 40 tone pe M6 și te lasă un cauciuc sau frânele. Va trebui să alegi. Dude_2nd, on 06 ianuarie 2020 - 20:27, said:
Salvarea vietii asteia se subordoneaza salvarii vietii viesnice viitoare. Iar cum viata vesnica viitoare este functie de pazirea poruncilor, inseamna ca inclusiv salvarea vietii pamantesti este subordonata pazirii poruncilor. 'Ei l-au biruit prin sangele Mielului si prin cuvantul marturisirii lor, si nu si-au iubit viata chiar pana la moarte. (Apoc.12:11)' Asta trebuie demonstrat, deci nu poți folosi ca premisă... |
#54
Posted 06 January 2020 - 20:31
logic1, on 06 ianuarie 2020 - 20:29, said: Calci, dacă alegerea nu este unul la unu. Ci un pieton Ă®n dreapta și doi Ă®n stânga. Și bineĂ®nțeles că respecți restricțiile de viteză. Dar se poate Ă®ntâmpla dacă conduci un tir de 40 tone pe M6 și te lasă un cauciuc sau frânele. Va trebui să alegi. Pentru Isus, dimpotriva, oaia aia singura pierduta era mai importanta decat cele multe. 'Care om dintre voi, daca are o suta de oi, si pierde pe una din ele, nu lasa pe celelalte nouazeci si noua pe izlaz si se duce dupa cea pierduta pana cand o gaseste? (Luc.15:4)' Edited by Dude_2nd, 06 January 2020 - 20:34. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users