Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Cariera pe Viitor

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
Unknown10

Unknown10

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 17.02.2019
Buna,ma tot gandesc de o vreme unde o sa merg dupa ce termin liceul.
Stiu ce vreau sa fac in viata,anume sa devin pilot civil si din ce m-am informat singurul loc unde as putea studia ar fi in Ungaria La Trener Kft la Wizz Air Pilot Academy care ofera cursuri de formare si angajare in cadrul companiei dupa terminarea tuturor studiilor si obtinerea type rating-ului.Ei iti prefinanteaza,insa doar o parte si tu trebuie sa plătești in jur de 14.000 euro,o suma mica pentru unii insa nu pot scoate banii aceștia din buzunar pocnind din degete si de aceea m-am gandit sa devin pompier,sa lucrez câțiva ani sa strâng bani pt cursuri si chirie.
Acum m-am gandit sa fac cursurile la prahova care dureaza un an pentru ca daca ar fi sa devin pompier pentru totdeauna as merge sa studiez la academia de poliție din bucurești care dureaza cam 7 ani cu master si nu am tot timpul din lume...
Deci,ar fi bine sa urmez cursurile la Prahova,cursuri de subofiteri si sa muncesc 5-6 ani ca dupa sa ma indrept spre aviatie


#2
britneysbitch

britneysbitch

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 06.01.2012
Bravo! Mult succes! Posted Image

#3
Hamutovski

Hamutovski

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,676
  • Înscris: 07.03.2009
Banii aia reprezinta 2 salarii de pilot, adica iti scoti "investitia" aproape instant.

Unele companii aeriene iti platesc ei scolarizarea si iti opresc banii din salariu cu conditia sa lucrezi la ei X ani.

#4
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,654
  • Înscris: 22.01.2015
Mai realist:Solutiile intermediare ca sa ajungi pe Everest raman definitive-Vf.Omu!   Daca e >pleci direct acolo,fara pompieri si restul.Restul  de la 19 ani la 25/26 iti schimba viziunea asupra vietii.   Sant rau de realist,imi pare rau.

#5
Unknown10

Unknown10

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 17.02.2019
Pai da asta e ideea ca banii îi scoti dintr-un salariu dar de unde faci rost de bani pentru banca nu oferă imprumut pentru finantarea cursurilor si la SSAvC in București acum cursurile sunt contra-cost,adica undeva pe la 60k euro.Se ofereau burse mai demult cand nu erau piloți la Tarom insa acum iti cere bani desi e o prostie pentru ca daca arunci o privire la alte școli din afara au burse sau e mai ieftin,pentru ca daca vrei sa studiezi la SSAvC părinții tai trebuie sa aiba un salariu mare pt un credit sau sa aibe bani.E ori asta ori prin pile...
Daca ar fi sa ma iau dupa parinti as las-o balta cu aviatia pentru ei nu cred ca as fi in stare sa devin pilot...bine nu neapărat in stare insa e mult de învățat si ei cred ca vai domne uite ce atent si greu si nu stiu cum.
Stiu ca e greu ca e de invatat dar asta r nimic,dupa mine pentru ca fara un certificat medical clasa 1 nu poti merge la nici o scoala de aviatie.
Cand eram mai mic imi plăceau avioanele pe cer dar tot timpul mi-a plăcut sa zic un fel de acțiune si mi-a placut mult ce e cu motor.In sec nostru toti merg pe it ca vezi domne termini facultatea,te angajezi si salariu de 4000 de lei din start,dar va intreb:Cu ce pret?Sa stai toata ziua pe un scaun timp de zeci de ani pentru 10.000 lei mie nu mi se pare atractiv.
Mi-au placut pompierii insa aviația e visul meu si scoala de la Prahova dureaza un an dupa care esti in serviciu.Nu vreau sa merg la Academia de Poliție la București pentru ca nu vreau ca toata viata sa ma axez pe asta.Aviatia e visul meu clar de vreo 1 an poate mai mult cand am realizat sigur ca vreau sa fac cu viata mea.As fi vrut acum in perioada liceului sa obtin licenta de pilotat planor(care se obtine gratuit pana la 20 de ani parca) la aerodrom insa stau la vreo 80-90 km si naveta in fiecare zi inseamna multe costuri si sunt un om simplu.

#6
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
M-am interesat si eu de Wizz Air Cadet Pilot Programme, este bun, dar are destule hatisuri, iar salariul de debutant este la limita, scazand rata de la curs.
Trebuie sa ai conditie fizica si psihica foarte buna.
Daca esti o fire mai tehnica si curioasa de fel iti recomand o cariera in mentenanta aeronavelor, ca si la piloti, salariile pot ajunge pana la 15-17.000 de euro, in functie de licente si brevete, iar faptul ca stai la sol face cat doua posturi de pilot. Scolarizarea unui mecanic este de durata, tipic 5-7 ani. Dupa ce iti absolvi modulele specifice licentei dorite (A, B1, B2, etc), mai ai nevoie de un type rating si experienta, iar astea se pot obtine si la noi, cei drept pe salarii mai mici.

Edited by connectorxp, 05 January 2020 - 19:49.


#7
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View PostUnknown10, on 05 ianuarie 2020 - 18:06, said:

subofiteri si sa muncesc 5-6 ani ca dupa sa ma indrept spre aviatie
La ofiteri semnai contract pe 10 ani sa ramai in sistem si pe urma erai liber de contract, altfel plateai tot ce a consumat statul cu tine. Vezi si aici care-s conditiile de "scapare".

#8
Unknown10

Unknown10

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 17.02.2019

View Postneagu_laurentiu, on 05 ianuarie 2020 - 19:57, said:


La ofiteri semnai contract pe 10 ani sa ramai in sistem si pe urma erai liber de contract, altfel plateai tot ce a consumat statul cu tine. Vezi si aici care-s conditiile de "scapare".
Nah vezi asta nu stiam,insa e un lucru important si daca e asa pai...asa sa fie lucrez ca pompier pana la 29 de ani si dupa ma indrept spre aviatie insa ma gândesc si la riscul de a fi pompier si stiu  ca la aviatie trebuie sa fii apt 100% si de asta ma pregatesc din timp,fac sport(asta oricum fac de obicei),am lasat ciocolata,dulciurile si sucurile de un an si 3 luni.


Sincer nu as vrea sa stau la sol vâzand cum decolează avioanele in fiecare zi pe langa mine si totusi daca treaba cu pompierii e asa pai na ce sa mai zic...
Daca aveti alte ideei cum am propus eu treaba cu pompierii

#9
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View PostUnknown10, on 05 ianuarie 2020 - 18:51, said:

Sa stai toata ziua pe un scaun timp de zeci de ani pentru 10.000 lei mie nu mi se pare atractiv.
Si ca pilot tot pe scaun stai, ba te mai si lovesc undele electromagnetice in plin de la radare non stop. Nu esti acasa la familie cand vrea ea, zborul comercial nu inseamna sa admiri peisaje ci cu ochii mereu in bord/calculator.

Pune in balanta si sa ai o meserie oarecare, si in timpul liber sa zbori un ultrausor, iti satisfaci pasiunea poate mai bine asa.

View PostUnknown10, on 05 ianuarie 2020 - 20:07, said:

Daca aveti alte ideei
N-are sens sa insiram pomelnicul profesiilor aici, le stii si tu. Ca atare tu alegi ce te reprezinta mai bine si eventual iti mai dam clarificari.

Edited by neagu_laurentiu, 05 January 2020 - 20:14.


#10
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,902
  • Înscris: 02.02.2007
cam greu sa strangi banii necesari din salariul de pompier! trebuie sa iei in calcul nu doar taxa de scolarizare ci si celelalte: casa, masa, carti, etc..(daca pui deoparte 1000 de lei /luna esti tare)
dar ptr faptul ca ai un tel ,,inalt" si cauti solutii sa-l atingi, jos palaria!

#11
Unknown10

Unknown10

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 17.02.2019
Ca sa va raspund amândurora o sa incep cu richi_e:In primul rand,multumesc!.Da,poate e greu sa strângi banii aia din salariu de pompier care are la început 1500+ de lei plus 35%sporuri.Scoala costa vreo 14k euro si eu mai trebuie sa platesc chirie pe langa scoala ca na cazarea nu e inclusa,dar spre norocul meu este destul de ieftina o chirie acolo,spre exemplu mai ieftina ca si in Cluj sau Bucuresti.
Carti si toate cele mai mult ca sigur sunt oferite de scoala ca la urma urmei suma de 60k euro cat e cursul integral sau 45k fara taxe si alte cele include toate astea...
Laurentiu,ai si tu partea ta insa nu e doar o simpla pasiune,e ceva care imi trezeste un fior in mine si de fiecare data cand vad au avion pe cer simt o motivație sa muncesc sa ajung si eu acolo.Pe lângă asta faptul ca e vacanță imi ofera timpul de a urmări pe national geographic emisiunea"Dezastre in Aer" care din contra a ce ai putea spune nu imi impune frica de zbor si ma face sa stau cu gândul acolo,fapt nebunesc pentru ca nu am zburat niciodata.
Cum ai spus ai o meserie ca oricare si zbori cu planorul.Stai calm,asta e alt vis legat de zbor,adică sa-mi permit sa cumpăr um avion ultrusor fara statie radio cu care poti ateriza oriunde ai spatiu.Ce am spus eu de IT,e clar:stai toata ziua pe un scaun in fata unui monitor.In aviație stai pe scaun dar vezi lumea si admiri priveliștea de sus si tu doar monitorizezi avionul.
Tu ai zis corect:"Ce te reprezinta"
Pai nu ma regăsesc ca polițist ca inginer,arhitect sau altceva.La scoala imi plac materiile reale in special matematica,fizica nu prea fac anul asta.Spuneam intr-o vrem "Doamne Feri,sa devin pompier?!"s-acum la asta imi sta gandul ca si o cale de mijloc insa daca tu dupa ce termini scoala de subofițeri de pompieri "Pavel Zaganescu" din Prahova semnezi un contract pe 10 ani cu statul si dupa aceea ești liber...suna cam mult plus riscurile care iti pot afecta sănătatea.
Bai,nu stiu cum sa zic dar știu ca se obtine pe sanatate fizică si mintală Certificatul Medical Clasa 1 si ma gandesc la Mihai Sturzu cum a devenit pilot dupa cate meserii;na ce sa zic bravo lui

Asa am aruncat un ochi rapid peste ce ai zis laurentiu si ai spus ca la ofiteri e treaba cu contractul pe 10 ani.Scoala de ofiteri si alte ranguri in pompieri tine 7 ani cu master(3ani)deci la subofiteri nu ai avea un contract.
Referitor la ce ai zis asa este la liceele militare pentru ca spunea o doamna de acoli ca daca renunți si te transferi altundeva tre sa plătești toate cheltuielile

#12
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View PostUnknown10, on 05 ianuarie 2020 - 22:12, said:

In aviație stai pe scaun dar vezi lumea si admiri priveliștea de sus si tu doar monitorizezi avionul.
Te-ai jucat macar pe calculator intr-un simulator de aviatie? Sa faci planul de zbor, sa te tii de el, sa te abata de la traseu, sa revii etc? Nu ai nici o priveliste.
Te-ai uitat pe Youtube la o aterizare fara vizibilitate ori pe vreme rea din carlinga? E cu sufletul la gura.
Eu nu spun astea ca sa te descurajez ci sa constientizezi ca nu-i "vezi lumea si admiri priveliștea".

Edited by neagu_laurentiu, 05 January 2020 - 22:46.


#13
Unknown10

Unknown10

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 17.02.2019

View Postneagu_laurentiu, on 05 ianuarie 2020 - 22:42, said:


Te-ai jucat macar pe calculator intr-un simulator de aviatie? Sa faci planul de zbor, sa te tii de el, sa te abata de la traseu, sa revii etc? Nu ai nici o priveliste.
Te-ai uitat pe Youtube la o aterizare fara vizibilitate ori pe vreme rea din carlinga? E cu sufletul la gura.
Eu nu spun astea ca sa te descurajez ci sa constientizezi ca nu-i "vezi lumea si admiri priveliștea".
Inteleg ce zici si stiu ca nu e lapte si miere insa am spus cele mai bune lucruri si daca nu ai pasiunea pentru zbor atunci vezi doar defectele si toate cele.Am spus mai sus ca urmaresc pe nat geo Dezastre in Aer care imi cresc pasiunea pentru a zbura.Da,ai un plan de zbor pe care il executi inaite de decolare insa dupa ce esti in aer la 30k ft si vremea e buna admiri priveliștea.Iti recomnand sa vezi pe yt un video despre un pilot din Moldova postat de B.Z.Anyway cauta si o sa-l găsești

#14
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003
Lasa planul de zbor monitorizat de calculator, asta-i bonus. Ia si calculeaza navigatia pe harta, ia referinte de la ADF/NDB, VOR/DME, pune pe harta, vezi unde esti, unde trebuie sa ajungi. Ai munca de facut de nu-i timp de privit norii.

View PostUnknown10, on 05 ianuarie 2020 - 22:12, said:

Scoala de ofiteri si alte ranguri in pompieri tine 7 ani cu master(3ani)deci la subofiteri nu ai avea un contract.
Nu conteaza cat tine scoala. M-am uitat acum si din ce am gasit eu, se aplica aceeasi lege a cadrelor miltare iar acolo spune:

Art. 1. -
(1) Persoanele care urmează să devină cadre militare în activitate prin absolvirea studiilor militare pentru formarea ofițerilor, maiștrilor militari sau subofițerilor încheie cu Ministerul Apărării Naționale, reprezentat de comandantul/rectorul instituției/unității militare de învățământ, contracte de exercitare a profesiei de cadru militar în activitate, denumite în continuare contracte, prin care se obligă să își desfășoare activitatea în structurile armatei timp de 8 ani de la numirea în prima funcție, respectiv 12 ani de la numirea în prima funcție - personalul navigant de aviație.

#15
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,362
  • Înscris: 21.06.2016
Am citeva remarci:
1. De unde stii ca-ti place sa zbori si ce implica viata de pilot? ai incercat vreodata?
2. De ce pompier si nu varianta militara? Adica pilot militar.
3. Daca o naveta de 80-90km e o problema, cum naiba speri s afaci scoala de piloti comerciali care costa mult mai mult? in ziua de azi mi se pare foarte ciudat sa te impiedici in 80km. Nu gasesti o slujba oarecare care sa acopere costurile cu naveta, autostop sau microbuz sau ce o fi?

#16
Unknown10

Unknown10

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 17.02.2019

View Postvrajitoruldinoz, on 06 ianuarie 2020 - 01:42, said:

Am citeva remarci:
1. De unde stii ca-ti place sa zbori si ce implica viata de pilot? ai incercat vreodata?
2. De ce pompier si nu varianta militara? Adica pilot militar.
3. Daca o naveta de 80-90km e o problema, cum naiba speri s afaci scoala de piloti comerciali care costa mult mai mult? in ziua de azi mi se pare foarte ciudat sa te impiedici in 80km. Nu gasesti o slujba oarecare care sa acopere costurile cu naveta, autostop sau microbuz sau ce o fi?
Nu stiu la ce ma sinchisesc sa iti raspund daca nu ai citit tot ce am scris dar fie asa:
1.Dragul meu nu am încercat si nu e nevoie pentru ca stiu eu lucrul asta, si oricine are o pasiune pentru ceva fapt pentru care întrebarea ta e fara rost.
2.Varianta Militara?Pilot Militar?Pompier?
Is 3 chestiuni diferite si se vede clar ca ai dat raspunsul la plezneala,dar iti explic ca poate un rezumat il poti citi:
Pompier pentru a face rost de banii necesari pentru Academie.Ce varianta militară?adica la academia de politie sa merg la facultatea de pompieri?Nu,si am spus de ce,pentru ca nu vreau sa-mi dedic viata carierei de pompier,si,din contra vreau sa devin pilot civil si nu militar din motivele mele care nu te intereseaza.
O naveta de 90 de km suna o nimica toata nu-i asa?Tu stii sa gândești?Acolo scriam ca ar fi fost bine daca puteam obține licenta pentru planor de la aerodrom care e la 90 de km de mine.Si licenta se obtinea prin cursuri dupa orele normale de scoala dar nu in vacante.180 de km dus intors de cateva ori pe sapt ti se nimica toata.Poate ca asa e cand....
De fapt las-o balta ca nu am timp de inca un eseu in care sa-ti rezum tie niste lucruri dar sa stii ca am scris ca vreau sa strang bani si de Chirie,nu sa fac naveta Einstein

#17
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
Acuma, nu vreau nici eu sa fiu magar, dar as sta mai linistit in avion daca la comanda ar fi un pilot calm, caruia nu prea ii sare mustarul usor... daca te enerveaza asa de mult o postare pe un forum, de unde naiba sa fiu sigur ca nu faci vreo criza de nervi la 11000 m, bati secundul si 2 stewardese, si dup-aia te gandesti sa scazi vreun varf din Alpi cu cativa metri?!
In rest, ti-a zis bine colegul Mike, uita de pompierit si alte asemenea, ca altfel o sa uiti de visul cu pilotatul. Te coboara aia cu picioarele pe pamant si uiti sa te uiti spre cer.
Iti tin pumnii sa reusesti, incepusesi bine topicul.

#18
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,362
  • Înscris: 21.06.2016

Quote

1.Dragul meu nu am încercat si nu e nevoie pentru ca stiu eu lucrul asta, si oricine are o pasiune pentru ceva fapt pentru care întrebarea ta e fara rost.

Deci tu ai o pasiune pentru ceva ce nu ai vazut de aproape niciodata, dar intrebarea mea e fara rost?
Daca eu ti-as spune ca sint pasionat de cresterea pisicilor de rasa dar n-am avut in viata mea nici macar un hamster, ce ai crede?

Quote

Ce varianta militară?adica la academia de politie sa merg la facultatea de pompieri?

Nu pari a fi in stare sa treci testele alea. Intrebarea a fost foarte clara:

Quote

De ce pompier si nu varianta militara? Adica pilot militar.


Quote

din contra vreau sa devin pilot civil si nu militar din motivele mele care nu te intereseaza.

Evident ca nu ma intereseaza. Era o sugestie. Cind primesti o sugestie, cineva se oboseste pentru tine, spui "multumesc pentru idee, dar am motivele mele sa nu ma duc in directia respectiva".
Ca asa vorbeste un pilot. De avion, nu de tractor.


Quote

O naveta de 90 de km suna o nimica toata nu-i asa?Tu stii sa gândești?Acolo scriam ca ar fi fost bine daca puteam obține licenta pentru planor de la aerodrom care e la 90 de km de mine.Si licenta se obtinea prin cursuri dupa orele normale de scoala dar nu in vacante.180 de km dus intors de cateva ori pe sapt ti se nimica toata.Poate ca asa e cand....

Eu nu prea imi doresc asa arzator sa ma duc la munca cum esti tu de pasionat, dar tot conduc >100km de 15 ani (din care 5 ani am condus 160km in trafic). Mai sint si alte navete pe care le-am facut in tineretea mea, de exemplu 250km cu pesronalul de noapte (dormit in tren), e drept nu zilnic, sau saptaminal, in weekend, 6 ore dus si 6 ore intors cu avionul.
Te angajezi undeva, pui bani deoparte, iei o motocicleta SH de 1000E (sau un Logan mai hartanit) si faci naveta. Sau cu alte mijloace.
Zecile alea de mii de euro pentru scoala de unde o sa le iei? E mai usor decit naveta asta? din cite stiu eu brevetul ala iti taie semnificativ din costuri si iti aduce niste cunostinte foarte utile. Daca te intereseaza asa mult ZBORUL cum naiba sa ai posibilitatea sa il faci la 80km si sa nu te duci ca e prea departe? Insemna ca de fapt nu prea te intereseaza.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate