Casa din Luna
Last Updated: Jul 31 2022 18:14, Started by
danwd
, Dec 24 2019 16:33
·
0
#55
Posted 20 January 2020 - 12:30
Vaporii...in teorie nu ar trebui sa migreze daca s-ar reusi o anvelopare etansa ca la carte a peretilor dar mno, e mai greu de pus teoria in practica. Oricum nu prea ma streseaza aspectul, nici nu o sa stau zilnic cu aparatul de detectat umiditatea in pereti.
La exterior peste vata sunt zone unde am placari cu lemn si zone unde va fi decorativa. In ce priveste OSB-ul, incerc sa fac achizitia la palet pentru a scoate un pret mai bun si cum cantitatea de 15 mm necesara e mai mica incerc sa pun la planseu. Oricum e nevoie de OSb pentru rigidizare intre 12 si 15 diferenta de pret e mica tinand cont de cantitate. |
#56
Posted 20 January 2020 - 20:30
O anvrlopare etansa nu va exista. Ma rog....poate fi pt o perioada. Dar bariera de vapori se poate perfora accidental (soareci), Daca se intampla asta, e bai!
Si eu mi-as dori o casa din lemn, dar migrarea vaporilor imi pare cea mai importanta problema. Eu as vrea o fatada tencuita, sa arate a casa clasica. Dar daca ajung la costuri cat o casa de caramida, mai am si teama ca poate aparea condensul, ca este expusa incendiului.... mai bine renunt si m-as orientea catre caramida si beton... Pare mai sigur si cu mai putine probleme de gestionat. |
#57
Posted 20 January 2020 - 22:39
Aici se exagereaza mult, online si ofline (cu circulatia vaporilor), blamand casele pe lemn si laudandu-le pe cele din zidarie.
Crezi ca la o casa din caramida, cu o "superlavabila" la interior, siliconica la exterior si 10 straturi de materiale diverse intre ele, vaporii vor zburda in voie, doar pe unde vrei tu? Si eu am bagat multe role de banda ca sa sigilez bariera de vapori, dar asa cum spui, perfectiune nu se poate. Si asta nu din cauza soarecilor. O gauresti tu cu mana ta, cand prinzi placarea sau montezi dozele, ai zone dificil de sigilat, etc. Dar nu e o tragedie. Chiar daca vaporii se strecoara in perete, nu e musai sa condenseze, iar daca vor condensa vor fi cateva picaturi si nu galeti de apa in perete. Iar asta se intampla in ambele sensuri (ce intra in perete nu ramane acolo pt totdeauna si se acumuleaza) |
#58
Posted 21 January 2020 - 07:57
La fel nu ma stresez nici eu pe unde vor migra vapori, cand si cati. Cu siguranta vor fi in cantitate infima in cazul meu datorita acelui spatiu tehnic care inafara dezavantajului de micsorare cu 6 cm a camerei in rest are doar avantaje printre care enumar: posibilitatea tragerii cablurilor electrice, apa, conducta canalizare de la o chiuveta etc prin acest spatiu fara a sparge sau gauri framingul si mai ales fara a gauri folia bariera de vapori, deoarece toate acestea vor fi prinse de rigli care creeaza acest spatiu.
Problema care ma streseaza azi este daca sa montez initial ferestre din lemn stratificat cu pachet termopan, pe care o pot face eu, in ideea ca in viitor sa montez tripan sau sa achizitionez din alta parte direct tripan, ceea ce este ''bistos" e faptul ca tamplaria va fi din lemn nu PVC sau aluminiu. Am aceasta dilema deoarece eficienta termica in cazul meu este precara la ferestre nu la pereti unde nu am punti termice datorita sistemului de constructie ales. In rest, @sacos, daca esti o persoana care isi face atatea griji, studiaza si despre radon si afectiunile pe care le poate creea,mie imi par mai periculoase fata de migrarea vaporilor...,sa fi in cunostiinta de cauza atunci cand bagi prima cazma in pamant... |
#59
Posted 21 January 2020 - 08:13
danwd, on 20 ianuarie 2020 - 08:44, said:
Dinspre interior spre exterior ar fi cam asa la peretii exteriori: -Rigips -Spatiu tehnic de 6 cm - eu(3-5 cm) -Folie bariera de vapori -Structura 200 mm cu vata bazaltica - eu(150-200) - eu - folie anticondens - eu - rigle de 25 grosime x 50 latime -OSB 3 de 12 mm sau plywood -Vata bazaltica de fatada 100 mm - eu (un eps mai bunut). |
#60
Posted 21 January 2020 - 08:31
Este ok si cum vrei tu, grija mare la acel spatiu exterior de 2,5 cm sa fie acoperit de acele profile de Al ce se pun sub polistiren deasemenea si deasupra as pune, singura problema o vad in faptul ca nu cred ca sunt de 12,5 cm din ce stiu eu sunt de 10-15-20 cm.
Eu cu izolatia de polistiren am o problema reala, biroul imi este izolat exterior cu acesta si am tuneluri croite prin el de soareci desi am pus profil de aluminiu atat jos cat si deasupra, au gasit ei undeva un loc in care probabil straturile de adexiv au fost mai subtire si si-au croit loc.Deasemenea podul este izolat cu 20 cm de saltea de vata minerala la sul si zburda prin ea. Nu la fel se intampla intr-un spatiu unde am pus bazaltica, nici urma de mizerie aici, se pare ca nu le convine. De asta am hotarat sa pun izolatia exterioara din vata bazaltica si la fel podul va fi izolat cu vata bazaltica. |
#61
Posted 21 January 2020 - 12:28
Am simulat stratificatia ta in Ubakus si cu o bariera de vapori Sd 100 nu reiese condens in niciuna din situatii. Cu una Sd10 sunt posibile situatii in care acesta se formeaza, dar foarte putin si cu timp redus de uscare(3 zile). Cel mai dificil mi se pare de etansat bariera de vapori in zona de planseu peste parter.
roman_roman, on 21 ianuarie 2020 - 08:13, said:
Cum ar arata la mine structura peretilor exteriori. |
#62
Posted 21 January 2020 - 15:22
Scuze. Acum am observat ca am gresit cand am scris. Structura peretelui era data pentru placarile exerioare din panouri decorative din polistiren cu imitatie de piatra si lemn sau lambriu de lemn.
Edited by roman_roman, 21 January 2020 - 15:23. |
#63
Posted 21 January 2020 - 15:41
danwd, on 21 ianuarie 2020 - 07:57, said:
Problema care ma streseaza azi este daca sa montez initial ferestre din lemn stratificat cu pachet termopan, pe care o pot face eu, in ideea ca in viitor sa montez tripan sau sa achizitionez din alta parte direct tripan, ceea ce este ''bistos" e faptul ca tamplaria va fi din lemn nu PVC sau aluminiu. Am aceasta dilema deoarece eficienta termica in cazul meu este precara la ferestre nu la pereti unde nu am punti termice datorita sistemului de constructie ales. In rest, @sacos, daca esti o persoana care isi face atatea griji, studiaza si despre radon si afectiunile pe care le poate creea,mie imi par mai periculoase fata de migrarea vaporilor...,sa fi in cunostiinta de cauza atunci cand bagi prima cazma in pamant... Eu as alege direct tripan. Diferenta de pret, daca faci tu tamplaria, intre bi si tri-pan nu cred ca e atat de mare incat sa merite deranjul. Apropos, se poate tripan pe tamplarie din lemn, fara ca aceasta sa fie prea masiva? Eu am un geam de 1900x1100 care se deschide si mi se pare cam flexibil cu tamplarie din PVC. Legat de griji: focul ar trebui mutat in partea inferioara a topului grijilor. La noi ard mansardele din lemn si podurile destul de des, deoarece ignifutarea e inca activitate optionala si facem instalatii electrice de rahat, de la care cerem mai multi watti decat pot duce si, bonus, mai facem si cosuri de fum din caramizi proiectate sa fie canale de ventilatie. Prin tarile unde 90% dintre case sunt din lemn parca nu vezi asa multe stiri cu incendii, nu ard orasele ca Roma lui Nero, iar cand ard mai e implicata "accidental" si cate o canistra de benzina… |
#64
Posted 21 January 2020 - 17:27
Nu e chiar asa usor sa faci ferestre din lemn cu pachet tripan ! E nevoie de freze dedicate deoarece grosimea profilului de triplustratificat creste de la 68mm la peste 88 de mm doar la un calcul simplu (pachet termopan 24 mm vs minim 44 mm), costul acestor freze depaseste 25 000 de euro ! Nu prea vad motivul pentru care as face ferestre cu pachet tripan sincer sa fiu, ferestrele pe care le fac acum au un coeficient termic Uw de 1-1,1 U/m2k la pachetul termopan si de 0,8 U/m2k in cazul triplustratificatului de 68 mm grosime ceea ce mi se pare ok. Avand in intentie montarea unei incalziri in pardoseala nu as vrea sa fac o izolatie prea buna ca in cazul lui Bufnici unde este o problema si venirea musafirilor deoarece supraincalzeste ambientul...as prefera sa simt calduta la picioare pardoseala si nu vad cum as putea realiza asta decat pierzand pe undeva caldura...glumesc, asa pe jumatate...
Dupa cum spuneam mai sus la un tripan e nevoie de cca 90 mm grosimea (adancimea) profilului stratificat. Focul...ignifugarea stii ca se face pt cca 5 ani ! Ceea ce este important este folosirea de conductori electrici din cupru bine echilibrati care sa nu fie inaditi pe traseu doar in doze, ideal daca legaturile ar fi si scaldate intr-o baie de cositor, la fel si capetele ce vin montate in tablou, de aici vin cele mai multe incendii dupa care urmeaza cosurile infundate etc |
|
#65
Posted 21 January 2020 - 18:00
Nu am inteles o chestie: daca se pun rigle pt fatada ventilata, de ce se mai izoleaza peste?
Eu inteleg asa: se pun rigle si apoi placarea. Domnule danwd, imi este teama de vapori, fiindca am vazut un perete din BCA izolat la interior cu vata si bariera de vapori. Nu atiu cat de bine fusese montata, dar dupa 5 ani a trebuit sa fie demontata toata lucrarea. Din cauza mucegaiului. Eu imi doresc o casa din lemn fiindca imi place sa bricolez eu la ea si fiindca are inertie termica mica. Dar imi este teama de condens si de....foc. Era sa dau foc la casa de la tara de doua ori: o data am uitat o cratita de friptura pe aragaz si.... a luat foc si hota care era din aluminiu. A doua oara mi-a luat foc in atelier un bidon de benzina pentru motocoasa. Polizam si....nu stiu cum a luat foc. Ah!.... De fapt sunt stresat ca, daca voi construi, atelierul trebuie lipit de casa. Asa apare in PUZ suprafata construibila. Nu pot monta un container la limita proprietatii. Imi imaginam ca as putea pune in spatele casei un container si o aplecatoare sub care as putea bricola. Asadar, urmaresc cu mare interes jurnalele caselor din lemn....sau structura metalica?... |
#66
Posted 21 January 2020 - 18:06
blue_marlin, on 21 ianuarie 2020 - 15:41, said:
Apropos, se poate tripan pe tamplarie din lemn, fara ca aceasta sa fie prea masiva? Eu am un geam de 1900x1100 care se deschide si mi se pare cam flexibil cu tamplarie din PVC. Pentru treaba cu flexibilitatea poti monta una sau mai multe foi de geam de 6mm, asa avem noi la niste geamuri mari (fixe ce e drept). Problema cu dimensiunile astea pentru un geam mobil e alta si anume greutatea si cum tin balamalele in timp. Noi avem la bucatarie un geam mobil de vreo 100x140, in proiect era chiar mai lat gen 110cm (gol net de zidarie) insa am fost sfatuiti sa nu riscam sa se lase in timp,oricum e destul de mare si asa ca sa vedem bine in gradina cand vom spala vasele . Norocul a fost ca nu era aliniat cu nimic si am putut sa facem aceasta mica modificare. Pentru mai multe detalii vorbeste cu conu71, pe aici el e specialistul nostru pe acest subiect. danwd, on 21 ianuarie 2020 - 17:27, said:
Ceea ce este important este folosirea de conductori electrici din cupru bine echilibrati care sa nu fie inaditi pe traseu doar in doze, ideal daca legaturile ar fi si scaldate intr-o baie de cositor, la fel si capetele ce vin montate in tablou, de aici vin cele mai multe incendii dupa care urmeaza cosurile infundate etc In pod trebuie sa facem o astfel de modificare pentru ca traseul initial de AC avea alimentarea din casa dar intre timp m-au lamurit colegii kolf si bobitza (carora le sunt indatorat destul de mult) ca alimentarea se face de la unitatea exterioara si am tras cablurile prin termosistem in primavara, copex metalic . Acum vreau sa il innadesc in pod cu sursa care vin direct din tablou prin golul de instalatii, daca il lipesc frumos/cositoresc si pun banda de izolatie pe el apoi il bag in copex metalic nu e safe? Pot sa fac si cu cleme wago, mai avem cateva insa cred ca ar fi mai elegant asa. In plus nu tai toate cele 3 fire in acelasi loc sa fie risc sa se atinga vreodata, le tai si cositoresc cam la 15-20 cm distanta intre ele. Edited by catalijns, 21 January 2020 - 18:11. |
#67
Posted 21 January 2020 - 18:17
sacos, on 20 ianuarie 2020 - 20:30, said:
O anvrlopare etansa nu va exista. Ma rog....poate fi pt o perioada. Dar bariera de vapori se poate perfora accidental (soareci), Daca se intampla asta, e bai! Si eu mi-as dori o casa din lemn, dar migrarea vaporilor imi pare cea mai importanta problema. Eu as vrea o fatada tencuita, sa arate a casa clasica. Dar daca ajung la costuri cat o casa de caramida, mai am si teama ca poate aparea condensul, ca este expusa incendiului.... mai bine renunt si m-as orientea catre caramida si beton... Pare mai sigur si cu mai putine probleme de gestionat. |
#68
Posted 21 January 2020 - 19:33
@catalinjs, nu sunt electrician dar am prins cate ceva in anii de experienta,indicat ar fi sa nu inadesti, in cazul tau eu as innadi si izola cu un fel de tub termocontractibil am vazut folosindu-se, care face o izolatie mai buna decat banda dar asta doar in cazul in care nu as putea folosi o doza. Poate gresesc de asta iti sugerez sa intrebi un electrician bun.
@sacos: greseala ai spuso chiar tu in post: zidarie de BCA si izolatie interioara plus nu se stie cat de bine a fost montata folia... Folia antivapori intotdeauna se pune pe partea calda, deci banuiesc ca s-a montat inaintea izolatiei de vata. Folia bariera de vapori are totusi o anumita permisibilitate la vapori datorita microperforatiilor, de aceea exista folie ce se monteaza cu sipci intre folie si rigips pentru ca vaporii sa poata fii absorbiti inapoi lent fara a umezii rigipsul.Prin aceste microperforatii o anumita cantitate de vapori a trecut in vata ceea ce a dus la umezirea ei, parte din umezeala treptat a trecut in BCA care probabil avand o tencuiala decorativa nepermisibila la bapori a tinut vaporii blocati in BCA, de aici si mucegaiul. Asta asa la o explicatie simplificata fara a calcula unde este punctul de roua si unde au condensat vaporii, banuiala mea este ca foarte aproape de vata, deci in interiorul cladirii pe timp de iarna ! Edited by danwd, 21 January 2020 - 19:33. |
#69
Posted 21 January 2020 - 20:15
Lipirea cu cositor este peste clemele wago ca si transmisie de putere. @danwd are dreptate , tub contractibil pe fiecare fir apoi tub contractibil pe intreg cablu daca ai cablu cu trei fire. Asta bineinteles dupa ce le cositoresti. Daca iti permite poti dupa ce lipesti firele si le izolezi cu tubul termocontractibil sa mai dai si o mana de banda izolatoare e ok daca nu nu, intainte sa pui termocontractibilul final cablu. Important este sa elimini orice tensiune mecanica la lipitura, adica sa nu incerci sa tragi cablu sa fie cat mai intins cand il pozezi, evita sa indoi cablu la lipitura, desi daca e in copex nu o sa-ti permita. Grija la lipituri, daca nu ai experienta roaga un prieten sa te ajute. Daca ai fire litate vezi ca sunt diferite tutorile pe net cum sa le combini ca sa iasa lipitura buna pentru thermocontractibil.
|
|
#70
Posted 21 January 2020 - 21:01
Domnule danwd, eu imi doresc o casa din lemd, dar cu fatada tencuita. Legat de migrarea vaporilor.... Marius Soflete spune ca OSB se monteaza la interior, pentru un transfer cat mai mic de vapori spre izolatie. DIY spune ca e gresit. Ca trebuie la exterior iar la interior doar gips carton.
Acum.....ca sa fie bine, sa nu fie rau....🤣🤣🤣 Nu merge pus scandura verticala la exterior, in locul OSB-ului? Evident cu contravantuirile metalice de rigoare. Pe ambele parti |
#71
Posted 21 January 2020 - 21:30
@sacos, nu ma tot domni atat, pe aici toti suntem egali.
Intre Soflete si @DIY tind sa merg pe mana celei din urma deoarece afirmatiile dansei sunt argumentate de experienta a sute de ani a constructoriilor de case din lemn din nordul americii. A pus pe forum de cateva ori studii cu migratia vaporilor documentate. Altfel, niciodata @DIY nu a spus ca la interior trebuie doar rigips, uiti de folia antivapori bine etansata care este cruciala ! Nu vad de ce ai folosi scandura la exterior, este mai scumpa si ar trebui folosita orizontal pentru o contravantuire buna, eventual lipita una de alta si facuta cu nut feder pentru un efect de saiba cat mai bun. Eu in schimb as folosi plywood adica placaj de exterior care este mult mai rezistent fata de OSB. |
#72
Posted 21 January 2020 - 21:49
Domnule danwd, Petre Țuțea spunea "democratia este dreptul imbecilului de a bate pe umar geniul si a-l intreba: -Ce faci, bai, frate?". Prin urmare, dati-mi voie sa nu fiu pe post de imbecil si sa folosesc pronumele de politete, avand in vedere diferenta de cunostinte si experiente dintre noi doi.
Cum spuneam: eu ma tem de vaporii aia fiindca stiu ca la un moment dat vor migra spre exterior. Ma gandeam ca scandura, si cu ceva rosturi in ea, ar face eliminarea vaporilor mult mai rapid. As vrea sa folosesc vata bazaltica la exterior, pe care sa o tencuiesc. Ah!.... Cum veti face incalzirea in pardoseala? Sistem umed sau uscat? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users