Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Iubirea spirituală
#1
Posted 14 November 2019 - 15:42
Iubirea spirituală - Prema și exprimarea ei prin devoțiune – Bhakti
Iubirea este la început atracție iar Atracția apare datorită opulențelor pe care persoana atracției le prezintă. Opulențele principale sunt: Frumusețea Cunoașterea Puterea Bogăția Faima Renunțarea Aceste opulențe se găsesc în mod perfect și pe deplin în Domnul Transcendental Șri Krișna, însă deoarece Șri Krișna momentan nu poate fi perceput prin organele noastre senzoriale, atracția va fi declanșată în urma procesului practicii devoțiunii spirituale, numit Sadhana-Bhakti sau Bhakti Yoga. În acest senst Șri Cetanya, care este o formă a lui Krișna, a spus: 2. AFECȚIUNE În acest senst Șri Cetanya, care este o formă a lui Krișna, a spus: sādhana-bhakti haite haya 'rati'ra udaya Prin Practica devoțiunii spirituale se dezvoltă Afecțiune (pentru Krișna) - haite sādhana-bhakti haya udaya ratira iar (când) această Afecțiune se intensifică, se numește Iubire - rati gāḍha haile tāra kaya nāma prema Această asociere se realizează, în procesul Practicii Devoțiunii Spirituale, cel mai bine prin cele cinci procedee pe care Șri Cetanya (Cetanya Cearitamrita 2.22.128) le-a sugerat ca fiind cele mai importante: 1. Asocierea cu persoane care au atins Iubirea Spirituală sau care pe acest drum sunt cel puțin mai avansate ca tine. 2. Incantarea Numelor Transcendentale ale lui Krișna. 3. Ascultarea despre jocurile lui Krișna, așa cum sunt prezentate în Bhagavat Puran și alte scrieri, ca cel ale asociaților lui Șri Cetanya. 4. Rezidența în locuri în care Șri Krișna și-a prezentat jocurile pe pământ ca Mathura, Vrindavan. 5. Venerarea cu încrederea a Zeității lui Krișna. sādhu-saṅga, nāma-kīrtana, bhāgavata-śravaṇa Asociază-te cu persoane spirituale, incantează numele spirituale, ascultă Șrimad Bhagavatam - sādhu-sańga nāma-kīrtana bhāgavata-śravaṇa Rezidează în Mathura și servește cu încredere frumoasa zeitate a Domnului - mathurā-vāsa sevana śraddhāya śrī-mūrtira Edited by madhukar, 14 November 2019 - 15:44. |
#2
Posted 14 November 2019 - 17:03
#3
Posted 15 November 2019 - 07:53
Quantum, on 14 noiembrie 2019 - 17:03, said:
N-ai putea pune traducerea tuturor textelor din aceasta limba, odata cu mesajele? traducerea cuvânt cu cuvânt este chiar sub text: sādhana-bhakti haite haya 'rati'ra udaya Prin Practica devoțiunii spirituale se dezvoltă Afecțiune (pentru Krișna) - haite sādhana-bhakti haya udaya ratira iar (când) această Afecțiune se intensifică, se numește Iubire - rati gāḍha haile tāra kaya nāma prema cele bune madhukar |
#4
Posted 15 November 2019 - 22:48
Salut, interesant topic. Am insa o nelamurire.
De ce este considerata "Renunțarea" drept o Opulență? Din cum vad eu lucrurile, renuntarea este exact opusul unei opulente. Renunti atunci cand ai ajuns la convingerea ca "a lasa de la tine" reprezinta un tel mai nobil decat insistenta de "a avea". Cu atat mai mult, de a o afisa. Renuntarea de asemenea inseamna dezasociere, asadar primul procedeu sugerat de Șri Cetanya care presupune Asociere, este intr-un fel non-intuitiv. Poate se refera la o Renuntare selectiva, asadar nu ar trebui sa fie un canon, iar cele 6 Opulente principale, asa cum sunt definite, ies din sfera concretului si tind sa se amestece intr-un relativ obscur si fluid. Pare-mi-se ca aceste invataminte sunt adresate acelora care au o anumita sensibilitate in a discerne, cei care, in mod surprizator si putin ironic, nu ar trebui "invatati". Pentru ca dupa cum bine stim desigur, invatatura presupune formarea unei minti neinitiate. |
#5
Posted 16 November 2019 - 12:56
NeuralShock, on 15 noiembrie 2019 - 22:48, said:
Salut, interesant topic. Am insa o nelamurire. De ce este considerata "Renunțarea" drept o Opulență? Din cum vad eu lucrurile, renuntarea este exact opusul unei opulente. Renunti atunci cand ai ajuns la convingerea ca "a lasa de la tine" reprezinta un tel mai nobil decat insistenta de "a avea". Cu atat mai mult, de a o afisa. În acest context renunțarea se referă la puterea de a da celuilalt exact ceea îți place cel mai mult sau a nu face ceea ce îți dorești cel mai mult, pentru a face ceea ce vrea cel pe care-l iubeșiti sau a nu mai acționa pentru ceea ce îți dorești tu să obții, ci pentru ceea ce își dorește cel iubit ... cele bune madhukar Edited by madhukar, 16 November 2019 - 13:00. |
#6
Posted 22 November 2019 - 03:54
Buna !
Am inteles, dar ai putea rezuma mai pe inteles pentru novici, principiile Afectiunii in iubirea spirituala? |
#7
Posted 22 November 2019 - 08:31
NeuralShock, on 22 noiembrie 2019 - 03:54, said:
Buna ! Am inteles, dar ai putea rezuma mai pe inteles pentru novici, principiile Afectiunii in iubirea spirituala? Afecțiunea apare ca urmare a asocierii cu obiectul atracției, care duce la apariția unei relații intime cu acesta. Neavând direct contact cu Krișan, simptomul apariției afecțiunii pentru Şri Krișn este faptul că practicantul dorește să audă povestiri despre Cel ce i-a devenit drag: vāsudeva-kathā-praśnaḥ puruṣāḿs trīn punāti hi vaktāraḿ pracchakaḿ śrotṝḿs tat-pāda-salilaḿ yathā (Bhāgavat Puran 10.01.16) Şuka răspunse: Virtuosule rege înţelept - śrī-śuka uvāca sattama rāja-ṛṣi Inteligenţa îţi este complet fixată asupra povestirilor despre Domnul Transcendental - buddhiḥ tava samyak vyavasitā kathāyām vāsudeva Pentru că ai dezvoltat continuu afecțiune pentru El - te yat jātā naiṣṭhikī 2. Înmugurirea iubirii Când afecțiunea se transformă în lăcomia de a fi cu persoana afecțiunii, și "inima se topește", nu mai poți trăi fără acea persoană, căci iubirea a înmugurit. Edited by madhukar, 22 November 2019 - 08:33. |
#8
Posted 30 November 2019 - 02:28
Orice afectiune apare in urma asocierii cu obiectul atractiei.
|
#9
Posted 30 November 2019 - 06:47
NeuralShock, on 30 noiembrie 2019 - 02:28, said:
Orice afectiune apare in urma asocierii cu obiectul atractiei. așa este. Hai să privim puțin ce se întâmplă în planul lumii materiale. Iubirea lumii materiale iluzorii În iluzia lumii materiale în care trăim, atunci când spui "te iubesc" înțelesul este cel mai adesea "doresc ca datoria ta să fie, să mă faci fericit". De fapt simptomul iubirii adevărate, adică a iubirii spirituale, este că dorința celui care iubește este să-l facă pe cel iubit fericit, nu pe sine însuși . Iar dacă vezi că celălalt nu se străduie să te facă fericit, atunci trebuie să înțelegi că de fapt nici nu te iubește. Când iubirea dispare datorită - schimbărilor negative ale calităților celui iubit, sau - a schimbărilor propriei Conștiințe, care este locul atașamentului, deci a schimbării atașamentului sau - a descoperirii unor calități neplăcute, pe care celălalt a reușit să le ascundă un timp dorința inițială de a-l face pe Cel Iubit fericit pentru a-l cuceri, poate degenera în dorința de a-l folosi pe acesta pentru îndeplinirea propriilor dorințe, atitudine care cu siguranță duce la inevitabilele reproșuri și scandaluri când dorințele nu-ți vor fi îndeplinite. cele bune madhukar Edited by madhukar, 30 November 2019 - 06:59. |
#10
Posted 30 November 2019 - 07:04
madhukar, on 30 noiembrie 2019 - 06:47, said:
Servus NeuralSchock, așa este. Hai să privim puțin ce se întâmplă în planul lumii materiale. Iubirea lumii materiale iluzorii În iluzia lumii materiale în care trăim, atunci când spui "te iubesc" înțelesul este cel mai adesea "doresc ca datoria ta să fie, să mă faci fericit". De fapt simptomul iubirii adevărate, adică a iubirii spirituale, este că dorința celui care iubește este să-l facă pe cel iubit fericit, nu pe sine însuși . Iar dacă vezi că celălalt nu se străduie să te facă fericit, atunci trebuie să înțelegi că de fapt nici nu te iubește. Când iubirea dispare datorită - schimbărilor negative ale calităților celui iubit, sau - a schimbărilor propriei Conștiințe, care este locul atașamentului, deci a schimbării atașamentului sau - a descoperirii unor calități neplăcute, pe care celălalt a reușit să le ascundă un timp dorința inițială de a-l face pe Cel Iubit fericit pentru a-l cuceri, poate degenera în dorința de a-l folosi pe acesta pentru îndeplinirea propriilor dorințe, atitudine care cu siguranță duce la inevitabilele reproșuri și scandaluri când dorințele nu-ți vor fi îndeplinite. cele bune madhukar prima intrebare iubirea este iluzorie, sau lumea materiala? |
|
#11
Posted 30 November 2019 - 07:11
NeuralShock, on 30 noiembrie 2019 - 07:04, said:
prima intrebare iubirea este iluzorie, sau lumea materiala? Lumea materială este ca și cum n-ar fi. "că tot ce ai și tot ce poți părere-i tot ...dacă socoți că multe-s tari cum credem noi și mâine nu-s" Iubirea îndreptată în planul lumii materiale iluzorii este iluzorie, pentru că în acest caz Obiectul Iubirii este iluzoriu, trecător. |
#12
Posted 09 January 2020 - 19:30
Iubire față de toți
Dacă simțiți atracție pentru o persoană care a fost rănită de o altă persoană te simți tu însuți rănit iar acest lucru te face să simți respingere față de atacator. Iar aceasta nu este iubire. Eventual, fiind împins de anumite doctrine, sau alte motive, vei dori să-l transformi pe atacator într-o persoană demnă de a fi iubită. O persoană rea nu este niciodată atrăgătoare pentru o persoană bună și mai ales invers, adică Doar partea întunecată și pasională din cei ce aparent buni îi atrage de cei răi. Deci, așa-numita „iubire față de toți” este un mit. Dacă ai progresat până la nivelul Virtuții, încât ai ajuns să îi tratezi pe toți în mod imparțial, adică dacă Falsul Ego, vezi Falsul Ego I, Falsul Ego II prin care te identifici cu rolul care ți-a fost impus și îl joci în viața actuală, nu te mai influențează atunci nu se poate vorbi despre o iubire pentru oamenii din această lume deoarece la acest nivel te afli într-o poziție transcendentală față de această lume materială și astfel nu vezi nici rău sau urâțenie și nici bine sau frumusețe în ea și astfel nu simți nici atracție și nici respingere față de oamenii din această lume Iar dacă nu ești atras de partea nimănui, atracție prin care apare parțialitatea față de cineva (și gândești: soția mea, copiii mei, țara mea, religia mea, etc), iubirea nu are cum să se manifeste. Ascesta este nivelul Păcii interioare - Șanti. În această stare, îți poți dedica cel mai bine atenția Personalității Transcendentale. Edited by madhukar, 09 January 2020 - 19:41. |
#13
Posted 06 February 2020 - 19:22
Procesul deşteptării iubirii spirituale
Iubirea spirituală fiind definită de Șri Cetanya ca fiind scopul vieții. Iubirea spirituală , prema, este o funcţie a sufletului aflat în starea de bunătate pură - shudha sattva, adică bunătate care nu este îndreptată spre corpurile grosiere şi subtile ale acestei lumi, forme temporare pe care le pune la dispoziţie energia materială, ci transcede lumea materială. Pentru a atinge această stare, sufletul condiţionat de natura materială achiziționată, în care se aflā prizonier, se angajează în procesul deşteptării iubirii spirituale. Acest proces se numeşte sadhana-bhakti. Stadiuil iniţial al practicii (sadhana) este timpul în care cel ce aspiră să devină un servitor al Domnului, începe să cultive relaţia sa de iubire cu Acesta. Şrila Rupa Gosvami spune că ceea ce se execută cu ajutorul corpului material şi are ca scop atingerea începutului iubirii spirituale, bhava, se numeşte sadhana-bhakti. kṛti sādhya bhavet sādhya / bhāvā sa sādhanābhidhā adică fructul pe care îl culege cel ce face cu adevărat sadhana-bhakti, este bhava - Începutul Iubirii Spirituale. Ceea ce se face pentru a realiza - kṛti sādhya scopul care este starea Începutului Iubirii Spirituale - sādhya sa bhavet bhāvā se numește Practica (devoțiunii spirituale) - ābhidha sādhana Această bhava care este etern existentă în suflet, se manifestă, sau altfel spus este deşteptată în urma executării procesului de deşteptare a iubirii spirituale, numit sadhana bhakti. nitya siddhasya bhāvasya / prākatyam hṛdi sādhyatā Prin această (practică), eterna, perfecta Iubire - asya nitya siddhasya bhāva este manifestată in inimă ca realizare (spirituală) - prākatyam hṛdi sādhyata Atunci când sufletul condiţionat (de natura materială achiziţionată), prin propriul său efort execută incantarea Numelui Spiritual al Domnului Transcendental, cu limba materială, sau ascultă despre jocurile Personalităţii Transcendentale, cu urechile materiale, asemenea strădanii se numesc - indrya vyapara – angajarea simţurilor sau - indrya prevana – indus de către simţuri Acestea sunt activităţi preliminare seviciului devoţional spiritual – bhakti, care este executat cu corpul spiritual. Aceste activităţi îl pregătesc pe aspirant pentru bhakti. Deşi sadhana-bhakti nu este uttama-bhakti, adică bhakti pur, totuşi pentru că sadhana-bhakti este parte intrinsecă din procesul care duce la uttama bhakti - serviciului devoţional divin, ea este considerată de unii ca uttama-bhakti. Edited by madhukar, 06 February 2020 - 19:32. |
#14
Posted 23 October 2020 - 20:41
Treptele care duc spre Iubirea spirituală
încep cu Încrederea că prezența Domnului Transcendental poate fi atinsă. adau sraddha tatah sadhu sango ’tha bhajana-kriya tato ’nartha-nivrittih syat tato nistha rucis tatah athasaktis tato bhavas tatah premabhyudancati sadhakanam ayam premnah pradurbhave bhavet krama˙ La început e încrederea transcendentală - adau sraddha- După aceea (stagiul) asocierii cu devoții Domnului Transcendental- tatah sadhu sango- După aceea activitatea de curăţire și apropiere de Krișna -’tha bhajana-kriya- După aceea (stagiul) îndepărtării ataşamentelor nedorite -tato ’nartha-nivrittih syat După aceea liniștea interioară și fermitatea în practica spirituală - tato nistha (în care bhajanul nu mai este tulburat de anarthas) După aceea stagiul atingerii gustului pentru jocurile spirituale - Radha-Krishna -rucis tatah şi desigur ataşamentul pentru jocurile spirituale - athasaktis După aceea (stagiul) începutului iubirii divine -tato bhavas După aceea apare iubirea divină -tatah premabhyudancati Aceasta ar fi secvenţa - bhavet krama prin care iubirea spirituală -ayam premnah apare în devotul practicant -pradurbhave sadhakanam. Citește mai mult: DEFINIREA TREPTELOR |
#15
Posted 25 October 2020 - 10:32
Iubirea spirituală nu se obține prin ocuparea minții cu rezolvarea problemelor din această lume iluzorie
ci prin concetrarea ei asupra jocurilor spirituale ale Domnului Transcendental. Această deplasare de conștiință din planul problemelor materiale către jocurile spirituale se poate face mai repede sau mai încet, funcție de progresul realizat în vieți anterioare, trecând mai repede sau mai încet prin treptele prezentate în postarea anterioară Citește mai mult: DEFINIREA TREPTELOR |
|
#16
Posted 25 October 2020 - 13:56
Adică vom fi "salvați" din lumea asta materială (care apropo, este de o frumusețe debordantă), dacă toată viața noastră vom repeta ca niște papagali, 24/7, hare krișna - hare rama... și pentru cine, pentru zeul ăla imoral și curvar... hai fii serios, am alte treburi mult mai importante de făcut, decât să-mi pierd tot timpul meu prețios cântând ca un bezmetic toată ziua și toată noaptea, hare krișna - hare rama... hai fii serios! Nu, mulțumesc!
Edited by heart_of_ice, 25 October 2020 - 14:02. |
#17
Posted 25 October 2020 - 21:10
heart_of_ice, on 25 octombrie 2020 - 13:56, said:
Adică vom fi "salvați" din lumea asta materială (care apropo, este de o frumusețe debordantă), ... și este legată și de suferință. Nașterea este suferință, moartea este suferință, Viața este suferință și boală; Viața este cu adevărat un șir de suferințe! Sufletul este unul: dar el trebuie să urmeze virtutea, bunăstarea și plăcerea. Și pentru că acestea sunt urmărite în același timp, frecvent apar discordanțe, care sunt sursa neplăcerilor și a suferinței. Unii spun că Eliberarea (din prizonieratul lumii materiale, iluzorii - ciclul nașterii și al morții) este cel mai de seamă țel al dorinței. Achiziționarea averii este iad; obținerea averii se face cu suferință; și există și mai multă suferință după ce ai obținut-o, pentru că-ți iubești achizițiile, și dacă se întâmplă nenoriciri cu acestea, devii foarte afectat și te plângi. Pe deasupra ești obligat să părăsești rolul primit și de care te atașaseși deja. Revenind mesteci ceea ce ai mai mestecat de atâtea ori, fiind acoperit cu uitare. A nu avea ceea ce-ți dorești este suferință, iar dorințele sunt fără de limită A avea parte de ceea ce nu-ți dorești este suferință. O astfel de existență nu este de dorit. |
#18
Posted 25 October 2020 - 21:27
heart_of_ice, on 25 octombrie 2020 - 13:56, said:
dacă toată viața noastră vom repeta ca niște papagali, 24/7, hare krișna - hare rama... pentru că fiind und papagal nu înțelegi ceea ce spui. ești ... un papagal. Cel ce nu are Cunoaștere Transcendentală și incantând ca un papagal, se va plictisi repede și astfel nu va putea culege roadele Incantării Numelor Spirituale de a te elibera din această lume, care nu este un loc pentru un gentleman. Edited by madhukar, 25 October 2020 - 21:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users