Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Pompa caldura DIY

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
442 replies to this topic

#37
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019

 dudu76, on 09 februarie 2020 - 17:48, said:

de unde ma sfatuiti sa o leg sa porneasca doar cand ii dau drumul din telecomanda sau cand programez Ac sa porneasca , acum o am legata la un controler si trebuie sa o pornesc manual si sa o inchid manual, problema este ca trebuie ca pompa sa functioneze si cand face degivrare, si daca o legi la un termostat sau controler cand face degivrarea se opreste, ma gandesc ca ar trebuii sa o leg din UE pe firele de la compresor, era mai simplu de legat din UI dar nu stiu de unde , astept ceva idei

UI este tot timpul alimentata cu tensiune , deci pompa de recirculare va functiona atat timp cat UI este alimentata cu tensiune . De la compresor nu prea vad cum o poti lega pentru ca este inverter , lucreaza cu frecvente si mai mari dar si mai mici de 50Hz si este si DC . Nu am vrut sa ma complic cu tot felul de automatizari pentru pompa de recirculare pentru ca are un consum infim chiar daca functioneaza 24/7 , dar si ca la degivrari poate sa crape schimbatorul daca ai omis ceva sau nu ai facut cum trebuie automatizarea pompei de recirculare . Ganditi-va si la un fluxostat care sa opreasca toata jucaria in caz ca pompa de recirculare nu functioneaza din diverse motive , mai ales daca nu aveti antigel in instalatie si va prinde degivrarea fara circulatie a apei , se duce si schimbatorul dar poate sa ajunga apa si in compresor .

#38
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
eu zic ca nu e ok cu termostate , e mai simplu legata alimentarea cu cea a compresorului, functioneaza compresorul functioneaza si pompa indiferent ca merge pe caldura sau este inversat procesul si merge pe degivrare, pompa trebuie sa functioneze continuu, imi merge bine cum e acuma doar ca trebuie sa o pornesc manual si sa o opresc tot asa dar vreau sa o automatizez mai mult deoarece eu nu am nevoie sa mearga continuu plus ca vreau sa o pornesc cu programare orara pentru a-mi face ACM si pentru a-mi incalzii baile vreau sa-mi functioneze dimineata intre 6-7 si dupa masa de la ora 17-20 , mi-a mai venit o idee sa o pornesc cu o priza electronica programabila, programez AC sa plece la 17 programez si pompa la aceeasi ora , ma gandeam ca poate voi stiti o varianta mai usoara de legare direct la UE

#39
danutz49

danutz49

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 02.02.2008
Astăzi am desfăcut unitatea interna de la daikin sensira de 18000btu. Prima problema ar fi ca nu am reușit sa identific senzorul pentru temperatura interioara. Cum sesizează temperatura din interior? Pe serpentina am un termistor 10k. La 22 grade avea 11.6 kohm.
Cele 2 mufe scoase din placa pleacă către ventilator și către motorașul clapetei

Attached Files



#40
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019
Senzorul este pe placa . Am la socrul meu tot Sensira si senzorul de temperatura este pe placa . Va trebui sa pui placa cu totul in zona de referinta pentru temperatura ambientala . Posibil sa ai o surpriza neplacuta la motorasul de la ventilatorul UI .

Cred ca nu o sa ai surprize la motorul UI la o privire mai atenta .

#41
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
cel mai simplu instalezi UI in zona de referinta si vii cu un cablu de alimentare la UE, referitor la senzorul de pe radiatorul UI trebuie sa il prelungesti si sa il montezi pe schimbatorul de caldura freon-apa, (eu asa am facut) singura problema pe care nu am rezolvat-o este alimentarea pompei de circulatie direct din AC ca sa mearga odata cu compresorul( in sensul in care pornesc AC din telecomanda sau l-am programat sa plece si pompa de alimentare, acum trebuie sa o pornesc manual)

#42
danutz49

danutz49

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 02.02.2008
Unitatea interna nu o voi instala din cauza spațiului. Sper sa nu dea eroare dacă nu alimentez motorașul ventilatorului. Senzorul de temperatura interioara l-am identificat, mulțumesc Sadashi. Voi instala placa electronica în o cutie separata, în locul senzorului de temp interioara voi folosi o rezistenta de 10kohm, ar trebui sa indice 25grade constant. Pe țeavă de lichid voi monta un vizor sa vad cum se comporta freonul în funcție de temperatura.

Attached Files



#43
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
daca iti da eroare iei motorasul si il montezi in cutie, este foarte bun vizorul initial si eu m-am gandit sa-l montez dar pana la urma am renuntat, dupa cateva luni de exploatare am observat ca automatizarea( la AC Alizee) tine cont si de temperatura inregistrata atat pe gaz cat si pe lichid, initial am crezut ca doar de senzorii UI asa ca daca montezi rezistenta in locul senzorului o sa functioneze un pic mai in forta UE  incercand sa aduca temperatura ambientala la cat o setezi tu, daca montai UI in zona de referinta atunci iti modula puterea mai bine in sensul in care atingeai temperatura setata in camera respectiva iti modula temperatura pe tur foarte jos incercand sa mentina temperatura setata( cum are sadashi), daca doar vrei sa faci ACM sau sa incarci pufferul( cum fac eu) e mai bine sa folosesti o valoare fixa a temperaturii UI , oricum cand exista o diferenta mica de temperatura dintre teava de gaz si lichid ( am observat cand fac ACM ) compresorul isi reduce mult turatia si scade consumul pana la 3-400 de w, consider ca daca vrei sa incalzesti toata casa e mai ok metoda lui Sadashi cu instalarea UI in camera cea mai racoroasa, iar in celelalte camere faci un reglaj hidraulic pe calorifere sau folosesti termostate , ca sa ai eficienta maxima trebuie sa mergi cu pompa de recirculare pe viteza maxima astfel sa ai o diferenta intre tur si retur de la calorifere de 5 grade( este ideal in cazul PDC), am testat si aceasta metoda si e foarte ok, din pacate AC meu e prea mic sa duca 194 mp, am incalzit partial casa cu ea si functioneaza foarte ok in sesnsul ca exista modulare continuua a compresorului in functi de necesitati.

#44
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019
Trebuie neaparat pastrat si motorasul , altfel iti va da eroare si se va opri . Eu le-am pus pe toate intr-o cutie ca in link-ul de mai jos , va trebui masurat ca sa iei dimensiunea potrivita .

https://ro.elmarksto...05-product21877

#45
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
am o problema nerezolvata cu PDC aer-apa construita DYI, prin faptul ca nu am reusit sa automatizez pornirea pompei de circulatie din telecomanda, adica vreau sa plece pompa de circulatie odata cu pornirea compresorului( acum o pornesc manual cand dau drumul la AC din telecomanda), din ce am mai citit si studiat pe net( sunt zero barat la electronica) am gasit ca ar exista relee electromagnetice DC-AC de diferite voltaje si puteri(Amperi), avand in vedere ca pompa de circulatie este electronica si are un consum maxim de 22W as dori o recomandare de un astfel de releu pe care sa-l alimentez din UI a AC cu curent continuu sa pot automatiza pornirea si oprirea pompei de circulatie din telecomnda ( sau programare orara), sau alta recomadare pentru a automatiza pompa, merci mult de ajutor

#46
geo531

geo531

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 08.02.2010
Bunaseara
Felicitari pentru realizarea si cercetarea pe care o facet in construirea PDC.
Daca ma puteti ajuta in construirea unei PDC eu am o unitate de AC exterioara TLC model TCA-18i2HA/DVU dar nu am cele 2 spitere de interior as putea sa fac o PDC am un schimbator de caldura in placi Alfa Laval model CB51-18 .Va multumesc anticipat.

Edited by geo531, 17 September 2020 - 21:33.


#47
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019
Salut , din pacate nu ai cum sa o pui in functiune fara electronica de la unitatea interna .

 dudu76, on 25 mai 2020 - 13:31, said:

am o problema nerezolvata cu PDC aer-apa construita DYI, prin faptul ca nu am reusit sa automatizez pornirea pompei de circulatie din telecomanda, adica vreau sa plece pompa de circulatie odata cu pornirea compresorului( acum o pornesc manual cand dau drumul la AC din telecomanda), din ce am mai citit si studiat pe net( sunt zero barat la electronica) am gasit ca ar exista relee electromagnetice DC-AC de diferite voltaje si puteri(Amperi), avand in vedere ca pompa de circulatie este electronica si are un consum maxim de 22W as dori o recomandare de un astfel de releu pe care sa-l alimentez din UI a AC cu curent continuu sa pot automatiza pornirea si oprirea pompei de circulatie din telecomnda ( sau programare orara), sau alta recomadare pentru a automatiza pompa, merci mult de ajutor

https://cleste.ro/mo...YhoC780QAvD_BwE

#48
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019
@dancirt

Am oprit electronica de la UI , acel controller cu senzor de temperatura incorporat este doar pentru a nu mai lungi firele de la UI , dar poti si fara el daca lungesti firele de la UI ( ma refer doar la afisaj si la senzorul ir ) . Am folosit un schimbator de caldura cu placi brazate ( 50 de placi - mai am unul daca vrei :) ) in loc de UI .

#49
dancirt

dancirt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 11.07.2008

 Sadashi, on 24 noiembrie 2020 - 10:10, said:

Am folosit un schimbator de caldura cu placi brazate ( 50 de placi - mai am unul daca vrei Posted Image ) in loc de UI .

Multumesc mult pentru raspuns.
Sunt in perioda de informare inca, dar imi pregatesc incet terenul pentru trecerea la incalzirea fara lemne sau cu cat mai putine lemne Posted Image
Am in vedere si varianta cu schimbator de caldura tip spirala, avand in vedere ca instalatia cu puffer cred ca va ramane ca back-up, iar cel in placi fiind mai sensibil la colmatare, dar inca studiez toate variantele.
Am aproximativ 100 m + 50 m patrati locuibili, plus doua anexe de aprox 80 si 25 m patrati fiecare, deci solutia e putin mai complexa.
Sunt unele locuri in care se aplica foarte bine solutia aer-aer (anexele), care e  si mai eficienta, dar pentru aproximativ 150m as prefera incalzirea cu calorifere.
Izolatia e buna spre foarte buna in spatiile locuibile, asadar varianta pompa aer-apa s-ar preta foarte bine.

Ma gandeam ca in camera tehnica care are aprox 12 m patrati sa intercalez un schimbator de caldura intre UE si UI pe traseul de gaz, astfel incat iarna cand am nevoie de caldura sa folosesc aparatul pentru incalzire, iar vara uneori si pentru rece, deoarece acel spatiu tehnic are langa o bucatarie de vara, tereasa etc. Bineinteles va fi nevoie de suplimentarea freonului in instalatie.
Avand in vedere ca schimbatorul de caldura e mai aproape de UE pe traseul cald la incalzire si UI e mai aproape de UE pe traseul rece la racire, ma gandesc ca teoretic schema ar trebui sa functioneze. Nu e imperativ necesar sa putem folosi racirea pe timp de vara in acea anexa exterioara, prioritara in toata treaba asta e incalzirea pe timpul iernii, deci se poate renunta la UI, daca gasesc o solutie electronica relativ accesibila pe care sa o pot comanda cat de cat fie si din camera tehnica.

Astfel ca sa fiu mai concret, ma gandeam la un aparat de 21-24000 btu, gen fujitsu, bun pe incalzire, cu un schimbator de caldura in placi sau spirala, pompa de recirculare puffer existent de 1000 litrii, dar folosite racordurile cele de sus in puffer ca sa nu incalzesc mai mult de maxim 100-200 litrii de apa, iar in momentul cand chiar e nevoie de back-up sa fac cate un foc in centrala iar atunci sa opresc UE.
ACM cu un boiler cu serpentina supradimensionata.

Am calculat necesarul de caldura la -18 grade. Pe suprafetele locuibile, ar fi nevoie de aprox 8kw in total la -18/20 grade afara pentru 22 grade interior. deci lejer un 3-4 Kw la temperaturi pana pe la -5.
Am facut cateva masuratori iernile trecute si pot incalzi casa cu un agent de max 35-40 grade, avand caloriferele supradimensionate.
Am si doua invertere in casa in cazul in care chiar ar fi probleme.


@sadashi,
Vad ca ai experiente pozitive cu o astfel de modificare, asa ca sunt foarte deschis sugestiilor sau criticilor, avand in vedere ca sunt inca in stadiul de proiect.

Multumesc!

Edited by dancirt, 24 November 2020 - 11:06.


#50
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012
am 2 AC-uri whirlpool de 12000 (inverter) la care plăcile electronice nu mai sunt viabile Posted Image
aș putea face ceva să le înseriez și să fac ACM cu ele?

Edited by gushpi, 24 November 2020 - 13:15.


#51
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019
Care placa nu mai este buna , de la interna sau de la externa ? Era mai simplu daca nu erau inverter , puteai foatte usor sa le pui sa faca acm chiar daca aveau placile defecte .

#52
Sadashi

Sadashi

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 12.09.2019

 dancirt, on 24 noiembrie 2020 - 11:05, said:



Multumesc mult pentru raspuns.
Sunt in perioda de informare inca, dar imi pregatesc incet terenul pentru trecerea la incalzirea fara lemne sau cu cat mai putine lemne Posted Image
Am in vedere si varianta cu schimbator de caldura tip spirala, avand in vedere ca instalatia cu puffer cred ca va ramane ca back-up, iar cel in placi fiind mai sensibil la colmatare, dar inca studiez toate variantele.
Am aproximativ 100 m + 50 m patrati locuibili, plus doua anexe de aprox 80 si 25 m patrati fiecare, deci solutia e putin mai complexa.
Sunt unele locuri in care se aplica foarte bine solutia aer-aer (anexele), care e  si mai eficienta, dar pentru aproximativ 150m as prefera incalzirea cu calorifere.
Izolatia e buna spre foarte buna in spatiile locuibile, asadar varianta pompa aer-apa s-ar preta foarte bine.

Ma gandeam ca in camera tehnica care are aprox 12 m patrati sa intercalez un schimbator de caldura intre UE si UI pe traseul de gaz, astfel incat iarna cand am nevoie de caldura sa folosesc aparatul pentru incalzire, iar vara uneori si pentru rece, deoarece acel spatiu tehnic are langa o bucatarie de vara, tereasa etc. Bineinteles va fi nevoie de suplimentarea freonului in instalatie.
Avand in vedere ca schimbatorul de caldura e mai aproape de UE pe traseul cald la incalzire si UI e mai aproape de UE pe traseul rece la racire, ma gandesc ca teoretic schema ar trebui sa functioneze. Nu e imperativ necesar sa putem folosi racirea pe timp de vara in acea anexa exterioara, prioritara in toata treaba asta e incalzirea pe timpul iernii, deci se poate renunta la UI, daca gasesc o solutie electronica relativ accesibila pe care sa o pot comanda cat de cat fie si din camera tehnica.

Astfel ca sa fiu mai concret, ma gandeam la un aparat de 21-24000 btu, gen fujitsu, bun pe incalzire, cu un schimbator de caldura in placi sau spirala, pompa de recirculare puffer existent de 1000 litrii, dar folosite racordurile cele de sus in puffer ca sa nu incalzesc mai mult de maxim 100-200 litrii de apa, iar in momentul cand chiar e nevoie de back-up sa fac cate un foc in centrala iar atunci sa opresc UE.
ACM cu un boiler cu serpentina supradimensionata.

Am calculat necesarul de caldura la -18 grade. Pe suprafetele locuibile, ar fi nevoie de aprox 8kw in total la -18/20 grade afara pentru 22 grade interior. deci lejer un 3-4 Kw la temperaturi pana pe la -5.
Am facut cateva masuratori iernile trecute si pot incalzi casa cu un agent de max 35-40 grade, avand caloriferele supradimensionate.
Am si doua invertere in casa in cazul in care chiar ar fi probleme.


@sadashi,
Vad ca ai experiente pozitive cu o astfel de modificare, asa ca sunt foarte deschis sugestiilor sau criticilor, avand in vedere ca sunt inca in stadiul de proiect.

Multumesc!

Nu stiu daca este mai bun un schimbator teava in teava vs placi brazate , din ce stiu eu unul cu placi brazate este mai eficient si o sa ai un COP mai bun. Aparatele bune sunt cele japoneze dar eu nu as lua Daikin pentru incalzire , compresoarele lor swing nu par asa bune pe incalzire . Cel mai bine tenuiti pe certificatile eurovent inainte de a cumpara un aparat pe care sa il modifici . Partea mai putin buna este ca nu ai parte de aceleasi setari ca la o pompa de caldura iesita din fabrica , dar daca iti place sa experimentezi si vrei sa inveti si lucruri noi , poate fi si distractiv si daca reusesti satisfactia personala este mare si fata de o pompa Fujitsu ( in cazul meu ) care costa in jur de €5000 , faptul ca am reusit sa o fac cu €1700 rezulta ca am reusit sa o scot la 1/3 din pret dar cu lipsurile aferente ( setari minime pe care le pot face ) . Daca pot sa va ajut cu informatii o sa o fac cu cea mai mare placere .

#53
dancirt

dancirt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 11.07.2008
@sadashi
Sunt inca in stadiul de informare, astfel ca adun cat mai multe informatii pro si contra, dar recunosc proiectul e foarte tentant.
Asa cum ai spus si tu, cred si eu ca pentru un randament optim, este importanta alegerea aparatului care urmeaza a fi folosit .
Iti multumesc pentru informatii si in functie de alegerea finala va tin la curent.

#54
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

 Sadashi, on 24 noiembrie 2020 - 19:53, said:

Care placa nu mai este buna , de la interna sau de la externa ? Era mai simplu daca nu erau inverter , puteai foatte usor sa le pui sa faca acm chiar daca aveau placile defecte .

plăcile electronice ale UE-urilor :(

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate