Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 

Releu auto + pompa servo

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
adisome

adisome

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 214
  • Înscris: 25.01.2008
Salutare Posted Image

Am o Honda la care i-am facut conversie, am pus in loc de pompa hidraulica, o pompa servo-electrica care papa cam 25Ah.
Pompa are doua fire groase pe care le-am legat la baterie si am pus pe plus o siguranta de 60Ah.
Pe langa firele groase mai are doua fire subtiri, de comanda, care se alimenteaza la 12 v si porneste pompa.
Am doua nelamuriri:
Electricianul a legat firele de comanda direct pe alternator (Am vrut ca pompa sa porneasca doar dupa ce motorul e pornit).
  1. E corect ca a legat direct pe Alternator? (El zice ca nu e consumator mare, si de aceea nu a pus releu). Daca nu e corect, cum trebuie facut?
  2. Altcineva mi-a spus ca ar trebui sa pun pe plusul gros un releu. Daca pompa porneste doar cnad sunt alimentate firele de comanda, asta insemanca ca are deja releu si ca e inutil sa mai pun unul? Sau ajuta cu ceva sa mai pun unul? Daca da, ce amperaj trebuie sa aiba releul?
...cred ca-s mai multe intrebari, dar sunt doua subiecte. Posted Image  Multumesc anticipat!

Edited by adisome, 25 October 2019 - 15:21.


#2
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005
1. Daca papa 25A (nu 25Ah) atunci siguranta ar trebuie sa fie de maxim 40A.
2. Daca pompa are comanda interna prin acele fire de comanda care sunt legate la alternator, nu mai este nevoie de alt releu.

#3
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
salut

eu cred ca e bine - servo va fi alimentata dupa ce motorul e pornit si alternatorul incepe sa incarce - cred ca asa a gindit-o electricianul (probabil este incarcare clasica si nu de cea comandata de calculatorul masinii).

daca pompa porneste cind comanzi firele subtiri eu zic ca deja are releu (acelea probabil ca sint firele care alimenteaza comanda releului)

de obicei alternatoarele rezista la cei 25 de A pe care ii consuma servo - pe alternator ar trebui sa ai o eticheta cu amperajul - la mine de exemplu la zafira alternatorul este de 100 A.

#4
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

 adisome, on 25 octombrie 2019 - 15:16, said:

Salutare Posted Image
Am o Honda la care i-am facut conversie, am pus in loc de pompa hidraulica, o pompa servo-electrica care papa cam 25Ah.
Cand e in sarcina papa atat, in rest e mai jos.

#5
binox

binox

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 17.02.2008
Eu n-am inteles cum a legat firele de comanda la alternator fara sa le lege la baterie.
Parca firul de + de la alternator e legat direct la + baterie( eventual printr-o siguranta ).

#6
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Nu stiu cum e la acea Honda, dar la masinile normale, bateria e legata direct la bornele alternatorului (puntii redresoare trifazata)...ma rog, plusul, ca masa se face prin sasiu, dar...alternatorul mai are o borna, pentru excitatie, de curent mai mic, care e prin contact. Eu banuiesc ca acolo a legat electricianul firele de comanda ale pompei (bobina releului din pompa)...Astfel, pompa merge doar cand e contactul pus (chiar daca nu e pornit motorul!)...dar e bine si-asa :).

#7
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,278
  • Înscris: 05.04.2011
Oare renteaza sa transformi lucrul mecanic in energie electrica si apoi inapoi in lucru mecanic?

#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

 Victor5, on 25 octombrie 2019 - 20:46, said:

Oare renteaza sa transformi lucrul mecanic in energie electrica si apoi inapoi in lucru mecanic?
In general pompele servo electrice sunt mai eficiente decat cele mecanice. De exemplu pompele servo-electrice au turatie constanta indiferent de turatia motorului iar volanul se misca usor chiar si cu motorul oprit daca ai pus doar contactul.
La fel, mentenanta e mai simpla.
Masinile mai noi au deja doar servo-electric.

#9
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
O pompa de servo electrica are varfuri de curent de ordinul sutelor de Amperi cand ajungi cu volanul la capat de cursa.
Este cunoscut faptul ca bruscarea servodirectiei electrice pe capat de cursa se lasa de multe ori cu impuscarea puntii redresoare de pe alternator.



O pompa de servo electrica are varfuri de curent de ordinul sutelor de Amperi cand ajungi cu volanul la capat de cursa.
Este cunoscut faptul ca bruscarea servodirectiei electrice pe capat de cursa se lasa de multe ori cu impuscarea puntii redresoare de pe alternator.
Nu este corect legata.
Alimentarea e corect pe baterie,insa comanda trebuie in tablou pe o ramura cu + prin contact.
De pe ce masina ai luat pompa?
La astra G siguranta pe alimentare e de 80A.



#10
adisome

adisome

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 214
  • Înscris: 25.01.2008
Multumesc tuturor pt raspuns. (A bagat in spam toate notificarile si am crezut ca nu mi-a raspuns nimeni).
1.Am lasat asa ca in prezentare, nu am modificat nimic. Pompa are 5 fire, 2 groase pt alimentarea la baterie si 3 subtiri. Din cele trei subtiri, 2 trebuie alimantate la plus ca sa porneasca pompa. Al 3-lea fir subtire (maro), cred ca e pt ceva tester, e anulat la mine.
2. Pompa am luat-o de pe Astra G. Aveam nevoie de o pompa care sa nu fie comandata de calculatorul masinii (deci generatie mai veche). Astra G e cea mai ieftina de acest gen.
3. E rentabil sa sa tranformi lucru mecanic in energie si apoi inapoi, din 2 motive:
a. Pompa SH la Honda nu am gasit si noua era 1400ron. Am reparat-o cu 400 ron si merge mai prost ca inainte.
b. Am citit ca pompa hidraulica papa 5-7 cp din puterea masinii si pompa servo-electrica 0 siceva, deci sub 1cp.
4. Am vrut ca pompa sa porneasca doar dupa ce porneste motorul. Este un mare consumator si daca am de facut o diagnoza, risc sa-mi pape toata bateria. Asa am considerat.
5. Referitor la locul de unde am luat plusul pt comada, sunt deschis pt sugestii. Am cautat pe panoul cu sigurante,cu aparatul de masura si nu am gasit sigurante pe care sa fie curent doar dupa ce porneste motorul. Am orice fel de schita electrica pt modelul meu de Honda. Daca cineva se pricepe si vrea sa-i trimit ceva... Doar sa ziceti.
Mi-ar fi placut sa leg altundeva, undeva sa fie mai sigur pentru incarcarea alternatorului, dar nu ma pricep. Din alternator ies doua fire subtiri. Pe unul este curent cand pun contactul, pe celalat este doar dupa ce porneste motorul. Acolo a facul electricianul legatura. I-am zis ca e 2000 lei un alternator nou si ca vreau sa fiu sigur ca e cea mai buna varianta.
  Multumesc inca o data pt raspunsuri!  Posted Image

#11
ciprian2xo

ciprian2xo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.04.2022
Salut,
As vrea sa fac și eu aceeași modificare la o Honda.
Oare mă poți ajuta cu o oarecare, cum a funcționat după modificare ?
Merci.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate