Releu auto + pompa servo
Last Updated: Apr 03 2022 13:45, Started by
adisome
, Oct 25 2019 15:16
·
0
#1
Posted 25 October 2019 - 15:16
Salutare
Am o Honda la care i-am facut conversie, am pus in loc de pompa hidraulica, o pompa servo-electrica care papa cam 25Ah. Pompa are doua fire groase pe care le-am legat la baterie si am pus pe plus o siguranta de 60Ah. Pe langa firele groase mai are doua fire subtiri, de comanda, care se alimenteaza la 12 v si porneste pompa. Am doua nelamuriri: Electricianul a legat firele de comanda direct pe alternator (Am vrut ca pompa sa porneasca doar dupa ce motorul e pornit). 1. E corect ca a legat direct pe Alternator? (El zice ca nu e consumator mare, si de aceea nu a pus releu). Daca nu e corect, cum trebuie facut? 2. Altcineva mi-a spus ca ar trebui sa pun pe plusul gros un releu. Daca pompa porneste doar cnad sunt alimentate firele de comanda, asta insemanca ca are deja releu si ca e inutil sa mai pun unul? Sau ajuta cu ceva sa mai pun unul? Daca da, ce amperaj trebuie sa aiba releul? ...cred ca-s mai multe intrebari, dar sunt doua subiecte. Multumesc anticipat! Edited by adisome, 25 October 2019 - 15:21. |
#2
Posted 25 October 2019 - 15:29
1. Daca papa 25A (nu 25Ah) atunci siguranta ar trebuie sa fie de maxim 40A.
2. Daca pompa are comanda interna prin acele fire de comanda care sunt legate la alternator, nu mai este nevoie de alt releu. |
#3
Posted 25 October 2019 - 15:38
salut
eu cred ca e bine - servo va fi alimentata dupa ce motorul e pornit si alternatorul incepe sa incarce - cred ca asa a gindit-o electricianul (probabil este incarcare clasica si nu de cea comandata de calculatorul masinii). daca pompa porneste cind comanzi firele subtiri eu zic ca deja are releu (acelea probabil ca sint firele care alimenteaza comanda releului) de obicei alternatoarele rezista la cei 25 de A pe care ii consuma servo - pe alternator ar trebui sa ai o eticheta cu amperajul - la mine de exemplu la zafira alternatorul este de 100 A. |
#4
Posted 25 October 2019 - 16:26
#5
Posted 25 October 2019 - 17:20
Eu n-am inteles cum a legat firele de comanda la alternator fara sa le lege la baterie.
Parca firul de + de la alternator e legat direct la + baterie( eventual printr-o siguranta ). |
#6
Posted 25 October 2019 - 17:58
Nu stiu cum e la acea Honda, dar la masinile normale, bateria e legata direct la bornele alternatorului (puntii redresoare trifazata)...ma rog, plusul, ca masa se face prin sasiu, dar...alternatorul mai are o borna, pentru excitatie, de curent mai mic, care e prin contact. Eu banuiesc ca acolo a legat electricianul firele de comanda ale pompei (bobina releului din pompa)...Astfel, pompa merge doar cand e contactul pus (chiar daca nu e pornit motorul!)...dar e bine si-asa .
|
#7
Posted 25 October 2019 - 20:46
Oare renteaza sa transformi lucrul mecanic in energie electrica si apoi inapoi in lucru mecanic?
|
#8
Posted 26 October 2019 - 06:54
Victor5, on 25 octombrie 2019 - 20:46, said:
Oare renteaza sa transformi lucrul mecanic in energie electrica si apoi inapoi in lucru mecanic? La fel, mentenanta e mai simpla. Masinile mai noi au deja doar servo-electric. |
#9
Posted 27 October 2019 - 23:29
O pompa de servo electrica are varfuri de curent de ordinul sutelor de Amperi cand ajungi cu volanul la capat de cursa.
Este cunoscut faptul ca bruscarea servodirectiei electrice pe capat de cursa se lasa de multe ori cu impuscarea puntii redresoare de pe alternator. O pompa de servo electrica are varfuri de curent de ordinul sutelor de Amperi cand ajungi cu volanul la capat de cursa. Este cunoscut faptul ca bruscarea servodirectiei electrice pe capat de cursa se lasa de multe ori cu impuscarea puntii redresoare de pe alternator. Nu este corect legata. Alimentarea e corect pe baterie,insa comanda trebuie in tablou pe o ramura cu + prin contact. De pe ce masina ai luat pompa? La astra G siguranta pe alimentare e de 80A. |
#10
Posted 03 November 2019 - 16:33
Multumesc tuturor pt raspuns. (A bagat in spam toate notificarile si am crezut ca nu mi-a raspuns nimeni).
1.Am lasat asa ca in prezentare, nu am modificat nimic. Pompa are 5 fire, 2 groase pt alimentarea la baterie si 3 subtiri. Din cele trei subtiri, 2 trebuie alimantate la plus ca sa porneasca pompa. Al 3-lea fir subtire (maro), cred ca e pt ceva tester, e anulat la mine. 2. Pompa am luat-o de pe Astra G. Aveam nevoie de o pompa care sa nu fie comandata de calculatorul masinii (deci generatie mai veche). Astra G e cea mai ieftina de acest gen. 3. E rentabil sa sa tranformi lucru mecanic in energie si apoi inapoi, din 2 motive: a. Pompa SH la Honda nu am gasit si noua era 1400ron. Am reparat-o cu 400 ron si merge mai prost ca inainte. b. Am citit ca pompa hidraulica papa 5-7 cp din puterea masinii si pompa servo-electrica 0 siceva, deci sub 1cp. 4. Am vrut ca pompa sa porneasca doar dupa ce porneste motorul. Este un mare consumator si daca am de facut o diagnoza, risc sa-mi pape toata bateria. Asa am considerat. 5. Referitor la locul de unde am luat plusul pt comada, sunt deschis pt sugestii. Am cautat pe panoul cu sigurante,cu aparatul de masura si nu am gasit sigurante pe care sa fie curent doar dupa ce porneste motorul. Am orice fel de schita electrica pt modelul meu de Honda. Daca cineva se pricepe si vrea sa-i trimit ceva... Doar sa ziceti. Mi-ar fi placut sa leg altundeva, undeva sa fie mai sigur pentru incarcarea alternatorului, dar nu ma pricep. Din alternator ies doua fire subtiri. Pe unul este curent cand pun contactul, pe celalat este doar dupa ce porneste motorul. Acolo a facul electricianul legatura. I-am zis ca e 2000 lei un alternator nou si ca vreau sa fiu sigur ca e cea mai buna varianta. Multumesc inca o data pt raspunsuri! |
|
#11
Posted 03 April 2022 - 13:45
Salut,
As vrea sa fac și eu aceeași modificare la o Honda. Oare mă poți ajuta cu o oarecare, cum a funcționat după modificare ? Merci. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users