Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Situație ciudata siguran5...

Pagina web pentru verificare tele...

Conectare multipla de pe acela...

Problema material CM 11
 Senzatie arsursa picor

IP-urile care incep cu 45

New Amsterdam - (Spitalul Bellevue)

Geotextil care sa retina cat mai ...
 Port Forwarding Config - Luster T...

Cand se deschid toaletele din Par...

Essilor Crizal?

Sony A6400 - Video
 recomandari structura - sarcina m...

Voi aveți incredere in recen...

TheaSea Luxury Suites - Kallikrat...

Ce aplicatie imi trebuie sa...?
 

O noua speranta pentru masinile electrice

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
sorin61

sorin61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,200
  • Înscris: 05.01.2004
Un inventator britanic a semnat contracte pentru producerea unui nou tip de celula electrica, bazata pe aluminiu-aer, cu o eficienta mult mai mare decat a acumulatorilor litiu-ion, si cu avantaje evidente in eliminarea deseurilor.
https://www.dailymai...harging-it.html
Din ce citesc, sper ca va avea succes cu introducerea noii tehnologii pe piata, mai ales daca, asa cum spune, o Tesla cu celulele inventate de el, la o greutate echivalenta a bateriilor, ar putea circula 1500 de mile fara oprire pentru reincarcare.

#2
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 117,960
  • Înscris: 07.02.2003
Eu cred ca si cei din industrie ca treaba e exagerata... nu de alta dar nu vad in articol niciun delatiu stiintific.. numai vise cu 1500 mile...
Ca atare trebuie mai multe informatii pentru a vedea daca e ceva viabil. Trebuie reactia chimica, cum merg sarcinile, care este viata etc...

Am gasit asta: https://www.scienced...46802571730081X
Dar ce atara acolo e dezamagitor... nu par sa fie reincarcabile si trebuie schimbate.

Edited by andreic, 20 October 2019 - 22:52.


#3
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
E o baterie:
https://www.metalectrique.com/

#4
genius

genius

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,504
  • Înscris: 23.11.2004
Parcă au fost niște teste cu niște acumulatori Zinc-aer dar parcă trebuiau aruncați după descărcare . O fi la fel și la astea .

#5
alx42

alx42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,802
  • Înscris: 26.06.2014
pai si daca nu se poate reincarca cum ajuta la reducerea deseurilor? se poate recicla 100%?

#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,298
  • Înscris: 29.03.2006
Nu e acumulator, e de fapt o pila de combustie aluminiu-aer, nu se reincarca electric ci se schimba aluminiul sau pila cu totul, chestie care ar avea avantajul realizarii dupa cum afirma ei in 90 de secunde.
Are nevoie si de oxigenul din aer, deci nu se preteaza chiar oriunde si pt. orice asa simplu.

Edited by loock, 20 October 2019 - 23:04.


#7
ianos777

ianos777

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,738
  • Înscris: 07.02.2019
Unul dintre inconveniente ţine de ”consumarea” bateriei - după ce procesul s-a încheiat, bateria nu poate fi încărcată pur şi simplu de la reţeaua de curent electric (aşa cum se întâmplă cu bateriile litiu-ion), ci trebuie înlocuită. Un dezavantaj major pentru avocaţii motoarelor cu ardere internă, dar unul extrem de mic în opinia inventatorilor.

Practic, acestă baterie oferă o eficienţă foarte mare: teoretic, o baterie aluminiu-aer cu masa de 100 kg poate asigura o autonomie maximă de 3.000 km, în timp ce o baterie litiu-ion cântăreşte de 5 ori mai mult pentru a asigura o autonomie de 10 ori mai scăzută (exemplu bateria de pe Tesla Model S).

https://www.promotor...ctrice-12742956

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k6kIJlgqezE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

https://cognitivsyst...03/lectia13.pdf

Edited by ianos777, 20 October 2019 - 23:06.


#8
sorin61

sorin61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,200
  • Înscris: 05.01.2004
Intr-adevar, e baterie. Omul spune ca atunci cand se descarca o schimbi pur si simplu.
In ce priveste reducerea deseurilor, trebuie vazut ce anume contine electrolitul respectv. Aluminiul e peste tot in natura (bauxita) si nu e otravitor ca litiul. Ramane de vazut...

#9
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,707
  • Înscris: 05.06.2002
nimic nou sub soare:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iEjTwsfqHOY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#10
PopaXXX

PopaXXX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 03.05.2018
Pare o escrocherie, sunt mulți care susțin că au inventat tot soiul de baterii sau generatoare minune și vor doar să mulgă investitorii de bani, scrie in articol acolo de o demonstrație cam dubioasă, cum inventatorul a luat o doză de suc de aluminiu, a taiat-o în două și a turnat un electrolit secret în ea, si apoi a conectat niste electrozi si un motoraș la bateria astfel improvizată susținând că poate să funcționeze o lună.
E genul de demonstrație specifică șarlatanilor, să impresioneze eventualii investitori care nu au cunoștințe științifice foarte aprofundate, laolaltă cu  o formulă secretă pe care nu vor să o dezvăluie.

#11
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019

View Postianos777, on 20 octombrie 2019 - 23:04, said:

Unul dintre inconveniente ține de ”consumarea” bateriei - după ce procesul s-a Ăźncheiat, bateria nu poate fi Ăźncărcată pur și simplu de la rețeaua de curent electric (așa cum se ĂźntĂąmplă cu bateriile litiu-ion), ci trebuie Ăźnlocuită. Un dezavantaj major pentru avocații motoarelor cu ardere internă, dar unul extrem de mic Ăźn opinia inventatorilor.

Practic, acestă baterie oferă o eficiență foarte mare: teoretic, o baterie aluminiu-aer cu masa de 100 kg poate asigura o autonomie maximă de 3.000 km, Ăźn timp ce o baterie litiu-ion cĂąntărește de 5 ori mai mult pentru a asigura o autonomie de 10 ori mai scăzută (exemplu bateria de pe Tesla Model S).

https://www.promotor...ctrice-12742956

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k6kIJlgqezE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

https://cognitivsyst...03/lectia13.pdf

Păi nu e chiar așa.
Eu, momentan, sunt un avocat al motoarelor clasice, dar, dacă drăciile alea chiar ar face cu ce se laudă si ar putea fi modulare, aș fi ok să cumpăr module de câte 10 kg care să mi asigure fiecare câte 300 km.
Mai pui unul-doua in portbagaj si ești boier.  Chiar la același preț total față de combustibilul clasic, benzină sau motorină.

#12
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,707
  • Înscris: 05.06.2002
unde-s masinile pe hidrogen care acu niste ani promiteau mult?

#13
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Sunt, dar sunt un fail alea pe hidrogen.
Nu ai infrastructura, nu ai disponibilitate de a dezvolta infrastructura, sunt un drum infundat.

#14
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Tehnologia isi va gasi locul in masinile electrice dar ca si baterie complementara, de siguranta, nu principala.
Nu are rost sa platesti pretul intreg pt o autonomie f mare (acu multi) pe care nu o folosesti intotdeauna cand poti pune acumulatori pt nevoile cotidiene si pile pt cele cateva drumuri mai lungi.

Adica pila aia sa tina locul motorului termic de la un hibrid plug-in sau al unui range extender. Va fi folosita ocazional si ofera siguranta ca ajungi la destinatie.

O vei schimba ca pe butelie probabil si va trebui reactivata chimic off-site. Nu cred ca va fi topita dupa epuizare.

O alta aplicatie buna ar fi pt cei offgrid, neconectati la retea. Cu cateva pile din astea treci iarna.

Sau alte aplicatii folosite de multe ori ocazional gen barci.

Ideea e sa acopere varfuri rare de consum sau sa alimenteze echipamente folosite rar.

Edited by underb, 21 October 2019 - 07:14.


#15
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,676
  • Înscris: 29.04.2008
Mie mi-ar placea mai mult ideea de baterie modulara decat de acumulator reincarcabil. Cu conditia ca bateria sa fie standardizata ca forma si fiecare vehicul sa poata folosi bateria oricarui producator. La "Peco" te dai jos, scoti bateria veche, o pui pe aia noua si hit the road again. Daca se si pot recicla in cea mai mare proportie, am invins.

#16
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,383
  • Înscris: 26.11.2001
Se construiesc din ce in ce mai multe fabrici de baterii LI-Ion, adica foate multi bani investiti in utilaje si flux de aprovizionare.

Daca nu apare ceva miraculos (real), adica:
- pret mai mic
- greutate mai mica
- fiabilitate mai mare
- densitate mai mare de energie

, nimeni nu va fi interesat sa experimenteze la scara larga.

In plus, am toti uita ca retelele de electricitate nu sunt pregatite, si nu au fost gandite pt asa consum!

Necesita investitii uriase.

#17
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Se duce drak tot conceptul de eficienta si masina curata .
Bateria reincarcabila impune reciclarea energiei de franare , utilizarea energiei solare  iar reciclarea materialelor care o compun se face la sfarsitul fietii acesteia .
De bine de rau Tesla a demonstrat fiabilitatea , nu=i de aici sa rulezi fiabil cu o masina electrica 500 mi de k, la cit au ajuns model 3

#18
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,952
  • Înscris: 05.12.2005
Deci vor fi maşini pe baterii, nu pe acumulatori.
Aluminiul consumă multă electricitate la rafinare, nu ştiu cât de ecologică este treaba asta.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate